Du får nok høre de på Horten messen. Nesten så jeg får lyst til å reise også. Disse og Adam Gamma som også skal spille der, er interessante høyttalere.bambadoo skrev:Nå snickers hvordan låter de nye kreasjonene? Ferdig innspilt?
|
Du får nok høre de på Horten messen. Nesten så jeg får lyst til å reise også. Disse og Adam Gamma som også skal spille der, er interessante høyttalere.bambadoo skrev:Nå snickers hvordan låter de nye kreasjonene? Ferdig innspilt?
Parallelle flater har jo først og fremst med stående bølger å gjøre. Energietterslepet generelt har mindre med akkurat det å gjøre.R.S. skrev:Energietterslep er selvfølgelig et problem så lenge det opereres med paralelle innvendige flater.
Et asymmetrisk kabinett kan, om det er riktig konstruert, distribuere energien over et stort frekvensområde. Imidlertid vil energietterslepet tilsvare energien som stråles ut fremmover. Det er jo ikke slik at energien kan fjernes. Et asymmetrisk kabinett har ingen transformerende funksjon.R.S. skrev:Det er derimot ingen stor kunst å eliminere energietterslep i et asymetrisk kabinett.
Det er jo ikke riktig. Romakustikk er et helt annet fag. Et overdempet rom mangler ambience. I et rom er det naturlig å ha ambience, men man ønsker ikke å ha den innen 1ms. I et mellomtonekammer er derimot ikke 1ms eller deromkring til å unngå med mindre man fjerner selve energien.R.S. skrev:Dempng av kabinett er mye likt demping av rom; det må roes ned men dempes det for mye blir det "dødt" eller overdempet.
Vi har vel fått dokumentert mang en gang at vi ikke er helt enige om hvordan alt skal løses til en hver tid, og godt er vel det?R.S. skrev:Kunsten er bare å tenke nytt, prøve, lytte, tune, måle osv. Ikke tvil om at det funker etter hensikten hos meg. Men enhver kokk har sine metoder.
Egentlig ikke. Om man bruker en kompakt kasse med en overdimensjonert port blir porten svært lang. Da kan den resonere ganske heftig selv langt ned i mellomtonen. Da er det viktig å ha en barriere i kassa som gjør at de frekvensene er kraftig dempet før de når frem til porten.cybervision_ skrev:Er det ikke slik at i løsninger med bassrefleks har demping mindre å si?
Regner med det var svar på tiltale fra OMF-tråden? ;Dbambadoo skrev:Nå snickers hvordan låter de nye kreasjonene? Ferdig innspilt?
Takk takkBx skrev:Kudos til til Snickers for en ekte hifi tråd igjen.
Ja, siste tiders drama har fått mye oppmerksomhet.Bx skrev:Det har vært vel mye repetisjonsøvelser, off topic, diskusjoner av diskusjoner og dårlig humør her i det siste.
Vel, man kan jo spørre seg, siden den store ku-tråden får mer oppmerksomhet ;DBx skrev:Dette må være god medisin for et HFS på tomgang.
Jeg trenger neppe bekrefte at jeg er enig i det.Bx skrev:Elementene du har valgt ser skikkelig spennende ut, forresten.
Seriemotstand kan faktisk funke til enkelte ting, men det har en tendens til å bidra med en del harmonisk, spesielt 3.-harmonisk siden elementene får så lett elektrisk last.Bx skrev:lav impedans, ja. Du får sette en resistor i serie. 8) 8)
Og så inviterer du RS på en lytt. ;D ;D
Vel, som sagt skal jeg hente kassene i dag (søndag).bambadoo skrev:Nå da - du har da hatt mange timer på deg. Er de ferdige nå?![]()
Jeg har tenkt en del. Det blir mine vante "assisterte 1- ordens". Mellom bass og mellomtone er det nok riktigere å kalle dem 2. ordens Q-kontrollerte, men i prinsippet ser hele filteret ut som et tradisjonelt 2. ordens, i hvertfall foreløpig.bambadoo skrev:Neida Snickers. Prosjektet ser veldig spennende ut. Må medgi det. Har du tenkt noe voldsomt på filterkonstruksjon?
Det er jo et format som passer mange oppsett, både mtp størrelse, kapasitet, krav til forsterker, pris osv så den universelle apellen burde være tilstede.Knutanimal skrev:Dette ser ut som en drømmeoppskrift!
Jeg ser egentlig ikke på en mainfield monitor og en "stuehøyttaler" som to ulike ting. De tilpasningene man eventuelt gjør i en stuehøyttaler som ikke er av estetisk art har som regel sammenheng med at man ønsker å gjøre den mer tilgivende. Det er ikke et mål med denne konstruksjonen, heller ikke overfor et forbrukermarked. De som på forhånd har bestemt seg for eksakt hvor høyttalerne kan stå (5cm fra bakveggen) bør nok velge andre ting.Knutanimal skrev:Du skriver at det er monitor.
Kommer du til å tilby den som "stuevennlig" tunet og/eller aktivt delt?
Eller kommer den til å tilbys det brede marked i det hele tatt?
Pianolakk.Knutanimal skrev:Hvilke finisher kommer da evt. på kassene?
Bilder kommer.Knutanimal skrev:Og så er jeg spent på hvordan kassene ser ut!
Merkelig det der. Min bedre halvdel synes dagens 4-kanta kasser ser mye bedre ut enn de forrige høyttalerne som hadde pyramideform.Valentino skrev:Jeg synes også at slike enkle monolitter uten pynt er vakre. Fruen ser da også helst at mine gamle kasser returnerer, men hun hører hvorfor det ikke vil skje.
Spennende prosjekt, Snickers!
[spøk]Herre gud ass, du er bare såååå forrige uke. Det er jo ZenSati som gjelder nå. Det blir en versjon med vanlig kabling til 70k/par, og en med ZenSati til 370k/par.[/spøk]HåkonN skrev:Hørte et rykte om at disse kommer ferdig med eksklusiv Jorma Design kabling. Kan Midgard bekrefte ryktet? ;D
Jeg har Micromega og Linn å spille på. Jeg regner med det blir Micromega på ADAM og Linn på disse. Jeg teller på knappene om jeg skal slenge inn et par DSP-er, men noen ferdig RK rekker jeg ikke.HåkonN skrev:Spennende produkt. Får litt no-nonsense feeling. Det er positivt i min bok. Nå gjelder det bare å komme seg til messa. Skal du kjøre de på Micromega elektronikk, eller blir det noe RK greier også?
Mange drama queens her på sentralen, vet du. :-XSnickers-is skrev:Ja, siste tiders drama har fått mye oppmerksomhet.