Monitor med bunn og presisjon.

8

8x12_TOM

Gjest
Han kommer nok sterkere tilbake senere, akkurat nå er det andre og viktigere ting som opptar tiden hans ;)

V

ValteriBottas

Gjest
Er det noen av dere på forumet som har sett eller hørt noe til Snickers i det siste?
Skulle tatt en prat med han men han er en vanskelig mann å få tak i.

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
En presisering kunne vært på sin plass (mit prædikat)

V

ValteriBottas

Gjest
Vel, det er vel ikke så lett, mtp at jeg må henge ut fyren.

Hvis ikke admin og mod har noe i mot det så kan jeg jo fortelle historien som Snickers ikke har fortalt.

Forhistorie: har kjent fyren en god stund via nett og handlet litt med han. Han bygget om et par seas høytalere jeg hadde og de låt veldig bra. Kjøpte så ICE blokker hos han og har stort sett hatt et anstendig forretningsforhold til han.
Så jeg antok at fyren var til å stole på. Ettersom ingenting skulle tilsi noe annet.

Vi ble enige om at han skulle bygge et par høytalere til meg på spec. Har jobbet mye i studio i USA og der brukes det en god del JBL og TAD liknende systemer til hovedmonitorering (også Yamaha NS-10), og de klarer mildt sagt å flytte på en del luft. De er dog veldig kliniske og rommene er korrigerte og høytalere avstemt deretter.

Men Snickers mente han kunne få "PA anlegg" faktoren inn i en Hi-Fi høytaler og sa han kunne sette noe sammen hvis jeg betalte for delene og frontet cash til utviklingen. Dette var da høsten 2010.
Penger ble overført og høytalere ble bygget. Høytalere ble vist på Horten messen og virker tilsynelatende å ha fått gode kritikker.

Viste forståelse for at det ville og kunne ta tid å få produktet ferdig men stadig ble leveringsdato dyttet tilbake.

I sommer begynte jeg å etterlyse høytalerne mer jevnlig og i høst begynte "maset". Snickers lovet å levere høytalerene i September, det skjedde ikke. Ny dato ble satt til oktober og i desember ble det garantert leveringsdato. Men da var et element ødelagt og det måtte byttes. Nytt element måtte bestiles fra utlandet og postgang og toll gjorde at leveringen i følge Snickers ikke kunne skje før første uke i Januar. Da var det et problem med delefilteret og ikke elementet. Men dette skulle kun ta 2 dager og høytalerene skulle da sendes 31/1.

Siden har jeg ikke hørt fra mannen og han er umulig å få tak i på tlf, sms og mail.

Begynner bare å lure på om mannen er seriøs eller om jeg rett og slett har blitt svindlet.

For ordens skyld kan jeg framlegge kvitteringer, samtale logger, og email for å bekrefte min historie.

Hvis noen av dere vet hvordan man får tak i han så send gjerne en PM eller en mail.

mvh
Lasse

FredrikC

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.08.2009
Antall liker
371
Torget vurderinger
5
Har definitvt skjedd etter eller annet med Snickers eller firmaet. Flere som har samme problem. Han har aldri vært slik tidligere og har levert mye custom til mange på forumet.

Håper du finner ut av det og at det ikke har skjedd noe alvorlig med Snickers, man kan aldri vite.

V

ValteriBottas

Gjest
for min del så er det ingen skam å havne i økonomisk uføre. Men da må man være mann nok til å si ifra i det minste.
Men å være utviten gjør ikke saken bedre.

Synd at han skal ødelegge sitt renomé på "tull".

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.570
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ikke umulig at han leser dette. Vær forsiktig med å spekulere. Jeg har hatt litt kontakt med han tidligere og kan kanskje finne ut noe.
Personlig har jeg savnet hans nærver her på HFS. Det jeg kan si at han har startet å jobbe med noe annet enn hifi store deler av tiden.

V

ValteriBottas

Gjest
selv om han jobber med annet enn hi-fi så kan det da ikke være så vanskelig å sende opp et par høytalere som er ferdige?

arild

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.03.2003
Antall liker
695
Sted
Sogn og Fjordane
Torget vurderinger
8
Heisann!

Har sjølv fulgt tråden med stor interesse. Men det har jo herska øredøvande taushet frå Snickers-is her ei stund her no, og har jo lurt litt på om noko kan ha skjedd. Det er tydeligvis noken som veit noko i alle fall.

8x12_TOM skrev:
Han kommer nok sterkere tilbake senere, akkurat nå er det andre og viktigere ting som opptar tiden hans ;)
Minner om at firmaet her - Midgard Audio, er eit enkeltpersonforetak (i følge brreg), slik at firmaet sin økonomi er innehavar sitt personlige økonomiske ansvar og risiko. Ikkje heilt enkelt det der, i alle fall ikkje om det begynner å gå litt dårlig. Hi-fi markedet har vel ikkje vært heilt på topp i disse Finanskrisetider. Men håper ikkje det er det som er bakteppet her.

Det kan være så mange grunnar til at ting ikkje alltid går som planlagt. Og ting er ikkje alltid som det ser ut, sjølv om det ofte dessverre også kan være det.

Håper at Snickers-is snarlig kan komme på banen (igjen), og gjere det han kan best - inspirere folk gjennom sin kunnskap og gjennom produkta sine. Og ikkje minst - å få levert eit fantastisk lovande produkt til ein ventande kunde.

Arild

AAaF

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2007
Antall liker
153
arild skrev:
Hi-fi markedet har vel ikkje vært heilt på topp i disse Finanskrisetider.
Det kan nok være på folkeleg prisa utstyr, men var på B&O for mange år sidan, dei fortalde at dårlege tider generelt faktisk auka salget deira. Dette fordi folk ikkje hadde råd til skikkeleg dyre statussymboler slik som feks. bil.

Litt fascinerende eigentleg.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.180
Torget vurderinger
4
arild skrev:
Håper at Snickers-is snarlig kan komme på banen (igjen), og gjere det han kan best - inspirere folk gjennom sin kunnskap og gjennom produkta sine. Og ikkje minst - å få levert eit fantastisk lovande produkt til ein ventande kunde.
Det håper jeg også, han var en positiv bidragsyter til forumet.

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Antall liker
279
Torget vurderinger
14
Sist innlogget på forumet: I går 01:18. ???

Topp Bunn