Der var elementer, fot og en del andre mindre synlige ting på plass:

Nei, dette er jo en kommersiell konstruksjon.DIY_dude skrev:Tør du si noe om totalkostnad på elementer og filterkomponenter?
Jeg ser det er mange som er enige med deg. Å være åpen for å få sin oppfatning endret er svært viktig, spesielt når det er tale om lytteopplevelser, ellers går man raskt glipp av mye. Ellers blir de nok mulig å få hørt ved andre anledninger.DIY_dude skrev:Slik jeg ser det dreier hele dette faget seg om å finne de rette kompromissene. Man kan aldri få alt på en gang. Jeg forstår argumentene dine for å velge bort høy følsomhet. Men jeg har ennå ikke opplevd å falle for lyden i en slik høyttaler. Skulle gjerne lånt et øre til denne siste kreasjonen din, men jeg tviler på at jeg kommer meg til Horten til helgen. Dammit!
Mange prinsipper som har med høy følsomhet å gjøre handler om store membraner, horn osv. Selve følsomheten kommer da blant annet av det faktum at spredningen er begrenset. Dette forenkler jobben akustikk en hel del. Selv om akustikken ikke er optimal vil etterklangsbildet utgjøre en såpass mye mindre del av den totale opplevelsen at den heller ikke er veldig problematisk.DIY_dude skrev:Akkurat nå er jeg på en sti hvor jeg utforsker konstruksjoner med høy følsomhet, og jeg ser hvilke begrensninger det fører med seg. Moro er det uansett.![]()
Totalhøyde inkl fot skal være 105cm, bredden er 26cm.gismo skrev:Dette begynner å "gå seg til", disse blir meger bra, foten bidrog flott
Her vel ikke lest "for mye", men har du nevnt noe om mål på disse?
gismo
Blir det lyd da'a? Det er vel kun dyre bi-wiring som gjelder? ;DSnickers-is skrev:Det blir singlewiring ja.
Du har selvsagt rett, dette er en ren feilvurdering fra min side.HoJ skrev:Blir det lyd da'a? Det er vel kun dyre bi-wiring som gjelder? ;DSnickers-is skrev:Det blir singlewiring ja.
Det er alltid fint å ha noe å gå på.Snickers-is skrev:Ja, bortsett fra dette med biwiring da![]()
Hva var det Juster sa...? Mot normalt? ;Dbambadoo skrev:Du har da veldig god tid til å tweake filter etc. til Horten messa. Ikke noe å klage på sånn sett![]()
Snickers-is skrev:Foreløpig er den bare bestilt av nevnte musiker. Dette er en tradisjonell passiv høyttaler uten særskilt spredningskontroll ved lave frekvenser.
Snickers-is skrev:Nei, dette er jo en kommersiell konstruksjon.DIY_dude skrev:Tør du si noe om totalkostnad på elementer og filterkomponenter?
Spennende "normale" høyttalere som bør kunne selge godt.Snickers-is skrev:Nei, dette er jo en kommersiell konstruksjon.DIY_dude skrev:Tør du si noe om totalkostnad på elementer og filterkomponenter?
So what. Vi trenger høytalere fra fra gamlelandet som kan konkurere med andre på det punktet!!Ludo skrev:Finnes det ikke monitorer med bunn og presisjon i markedet fra før av da?? Eller er dette noe heeeelt nytt??
Jo, men er det DIY i regi av en privatperson eller er det en bransjeaktør som er i sving? No offense, men reglene bør da være like for alle - regner med at flertallet er enige i det...room skrev:So what. Vi trenger høytalere fra fra gamlelandet som kan konkurere med andre på det punktet!!Ludo skrev:Finnes det ikke monitorer med bunn og presisjon i markedet fra før av da?? Eller er dette noe heeeelt nytt??
Morsom tråd, helt klart.Sniff skrev:Kanskje ikke helt DIY nei...Bransjetråden neste? Må jo ikke miste denne tråden da. Dette er meget bra.
Mvh
Sniff
Reglene er jo ganske greie på forumet. Bransjeaktørene kan poste utviklingsarbeid her. Det er en berikelse for et hvert forum. Se bl.a. diyaudio...Kanskje ikke helt DIY nei...Bransjetråden neste? Må jo ikke miste denne tråden da. Dette er meget bra.Sniff skrev:Spennende "normale" høyttalere som bør kunne selge godt.Snickers-is skrev:Nei, dette er jo en kommersiell konstruksjon.DIY_dude skrev:Tør du si noe om totalkostnad på elementer og filterkomponenter?
Litt usikker på om dette er en reklametråd for nyeste høyttalerne fra Midgard Audio som kommende kunder kan se og høre på Horten-messen.....? :![]()
Mvh
Sniff
Ludo skrev:Jo, men er det DIY i regi av en privatperson eller er det en bransjeaktør som er i sving? No offense, men reglene bør da være like for alle - regner med at flertallet er enige i det...room skrev:So what. Vi trenger høytalere fra fra gamlelandet som kan konkurere med andre på det punktet!!Ludo skrev:Finnes det ikke monitorer med bunn og presisjon i markedet fra før av da?? Eller er dette noe heeeelt nytt??
Snickers kan da umulig ha gått utenfor visse begrensninger i denne tråden. De som mener det kan heller rapportere til moderator enn å megge i tråden, synes jeg.DIY og Utvikling - høyttalere, forsterkere, etc.
her diskuteres gjør-det-selv produkter og utvikling av nye produkter. Tillatt for bransjeaktører med visse begrensninger.