Monitor Audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Diskanten er vel Gold og platinums høydepunkt vil jeg si. Voldsomt detaljert og oppløst/luftig. Dog veldig avslørende både for elektronikk og rom, så passer ikke for alt og alle i alle rom.
    Begrenset spredning på bånddiskanten slik at man til en viss grad kan kompensere for dårlig akustikk ved å ikke vinkle inn mot lytteposisjon.

    Dårlig spredning vertikalt slik at dersom man står mye når man lytter så finnes bedre alternativer.

    Nådeløs mot dårlige innspillinger.
    Hadde en følelse av det, ja. Prøvde et par PL200 her hjemme for noen år siden, men de ble litt hissige i toppen. Jeg har et par gamle Silver fra slutten av 90-tallet som har en helt annen signatur. De er egentlig snille i alle retninger. Så jeg ble litt overrasket over hvor krevende PL200 var..
     

    deleted

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Innlegg
    118
    Antall liker
    73
    Jeg har et par hvite Silver 8 på vei nå, og har lyst til å montere dem på Soundcare Superspikes. Er det noen som eier disse høyttalerene som kan fortelle meg hvilke gjenger jeg må ha? M6 eller M10? Jeg kommer til å sette høyttalerene på den medfølgende sokkelen.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    IMG_0269.jpg

    Endelig i hus. Første inntrykket er at disse eskene med innhold veier endel enn første utgaven.. Lover godt foreløpig:)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Fantastisk og sjeleglad for at jeg valgte ebony. Var litt i tvil om den ville passe inn men syns den passet perfekt.. Som alltid helt syk byggekvalitet og finishen er helt rå
    Beklager dårlig bilde. Men kan legge ut flere hvis ønskelig.
    1.jpg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Se der ja , gratulerer så mye - nissen kom tidlig i år :)
    Ja Eboney er uten tvil den fineste varianten etter mitt syn.. Du for utbrodere litt mer når inntrykkene får satt seg litt :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Takk:)
    Passet på og nevne det for min samboer også. Gratulerte henne også med en førjuls gave:cool: Vet ikke om hun ble like glad men..

    Foreløpig merker jeg at det er enda bedre presisjon i lydbildet og bassen er enda mer potent men kanskje mer fast hvis det går an og si det.
    Men fortsatt altfor tidlig og si noe da de ikke er spilt på mer enn maks en time
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Mener og ha lest at MA har en innspillings sekvens for nye HT. Noen som vet hvor denne innspillings "sekvensen" til MA er og finne?
    Trodde den skulle ligge på USB brikka som fulgte med men det gjorde den ikke.
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Jeg var å lyttet til Gold300 igår på Soundgarden og husket dem som bedre da jeg lyttet hos Andre. Det kan hende det var platinum jeg hörte da, det var en god stund siden sist.

    Jeg har doble 10" i mina frontar idag og det var lenge siden jeg seriøst vurderte enda ned mot 6,5".

    Jeg må nesten bytte ut de jeg har da de er litt store men framforallt feil farge både fram og bak og midt og hvorfor jeg vurderer MA er jo pga den fine ebony finishen som kan passe riktigt bra inn hos meg i tillegg til att de som sagt læt bra hos Andre.
    I tillegg kan jeg få meget flate hvite matchande bakhøytalere og jeg har hatt dipol førr og liker veldig denne typen så det er mange ting som er mitt i blink.

    MEN mitt omedelbara intrykk igår var "haha dem har glemt slå av en subwoofer ett eller annet sted i hjørna" men skjønte etterhvert att det er slik de låter. Fin topp, bra detaljer og ganske sykt fin plasering for prisen, men jeg sitter igjenn med en følelse av att de ikke leverer bass med kvalitet uten er just denne wow-faktorn som man får med en gang men som jeg personligen ikke liker i lengden. Det er utrulig att de går så lavt men jeg mener de ikke har kontroll og derfor blir det en litt bitter følelse av att 20 år senare og 3 ganger så mange penger så vil jeg få semre bas en jeg har idag.

    Jeg skal lytte flere ganger da det kan ha vart både sporet og rommet som lurte meg, men er disse virkelig så bra som folk sier? Til denne prisen kan man få ganske fine Audiovektor som jeg har en følelse av spiller mer korrekt, men rette meg gjerne hvis jeg har feil.

    En annen ting jeg lurer veldig på er om noen har erfarenheter med 350-sentern. Dette er den andre anledningen til att jeg gleder meg att bytte da min senter idag ikke helt klarer att få ut røster på en bra måte på lavere volumer. Jeg har idag en nesten like stor senter som er 3-vegs og med båndiskant men da disse diskantene i gold-serien skal vare såpass følsomme med spreding att man merker veldig stor forskjell om man står eller sitter så lurer jeg jo da på hvordan dette bli med en senter. De färreste av oss kan plasere en senter i øronhøyde og selvom jeg kanske kan få damen til att akseptere en plassering rett under tv/duk så vil den nok mest sannsynlig havne i en møbel en god bit ned mot gulvet.

    Som sagt jeg liker høytalene men har en del ting jeg lurer på.

    En plan i teorien er att plugge igjenn bassporten eller kutte dem en bit ned og så kjøpe til subben for å få kontroll på bassen, samt att vurdere lillebror silver senter som har en vanlig dome-diskant. Jeg tror absolutt att den uansett blir bedre en den jeg har idag men vore fint om noen har hørt disse 2?
     
    Sist redigert:

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    155
    Torget vurderinger
    8
    Jeg var å lyttet til Gold300 igår på Soundgarden og husket dem som bedre da jeg lyttet hos Andre. Det kan hende det var platinum jeg hörte da, det var en god stund siden sist.

    Jeg har doble 10" i mina frontar idag og det var lenge siden jeg seriøst vurderte enda ned mot 6,5".

    Jeg må nesten bytte ut de jeg har da de er litt store men framforallt feil farge både fram og bak og midt og hvorfor jeg vurderer MA er jo pga den fine ebony finishen som kan passe riktigt bra inn hos meg i tillegg til att de som sagt læt bra hos Andre.
    I tillegg kan jeg få meget flate hvite matchande bakhøytalere og jeg har hatt dipol førr og liker veldig denne typen så det er mange ting som er mitt i blink.

    MEN mitt omedelbara intrykk igår var "haha dem har glemt slå av en subwoofer ett eller annet sted i hjørna" men skjønte etterhvert att det er slik de låter. Fin topp, bra detaljer og ganske sykt fin plasering for prisen, men jeg sitter igjenn med en følelse av att de ikke leverer bass med kvalitet uten er just denne wow-faktorn som man får med en gang men som jeg personligen ikke liker i lengden. Det er utrulig att de går så lavt men jeg mener de ikke har kontroll og derfor blir det en litt bitter følelse av att 20 år senare og 3 ganger så mange penger så vil jeg få semre bas en jeg har idag.

    Jeg skal lytte flere ganger da det kan ha vart både sporet og rommet som lurte meg, men er disse virkelig så bra som folk sier? Til denne prisen kan man få ganske fine Audiovektor som jeg har en følelse av spiller mer korrekt, men rette meg gjerne hvis jeg har feil.

    En annen ting jeg lurer veldig på er om noen har erfarenheter med 350-sentern. Dette er den andre anledningen til att jeg gleder meg att bytte da min senter idag ikke helt klarer att få ut røster på en bra måte på lavere volumer. Jeg har idag en nesten like stor senter som er 3-vegs og med båndiskant men da disse diskantene i gold-serien skal vare såpass følsomme med spreding att man merker veldig stor forskjell om man står eller sitter så lurer jeg jo da på hvordan dette bli med en senter. De färreste av oss kan plasere en senter i øronhøyde og selvom jeg kanske kan få damen til att akseptere en plassering rett under tv/duk så vil den nok mest sannsynlig havne i en møbel en god bit ned mot gulvet.

    Som sagt jeg liker høytalene men har en del ting jeg lurer på.

    En plan i teorien er att plugge igjenn bassporten eller kutte dem en bit ned og så kjøpe til subben for å få kontroll på bassen, samt att vurdere lillebror silver senter som har en vanlig dome-diskant. Jeg tror absolutt att den uansett blir bedre en den jeg har idag men vore fint om noen har hørt disse 2?
    Med orginal stativet til Pl350 kan du justere vinkelen på høytaleren ved og flytte den litt fram og tilbake.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Var det Gold300 du hørte Griff eller hørte du de nye PL også?
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Att vinkle den er uansett ikke problem da det finnes ulike måter att få dette til på, men rent praktisk så er dette nå min stue idag og da må den troligvis stå inne i en møbel, men det er klart att jeg kan jo kjøpe en ny møbel (bara den er hvit) slik att jeg har litt spillerom att vinkle på men jeg lurer uansett på om dette vil holde eller om den må stå rett under tv (oppe på benken) før att det skal vare vits med denne diskant. Jeg må si att det frister veldig med att få samme elementer i center som i frontar med 350.


    Var det Gold300 du hørte Griff eller hørte du de nye PL også?
    Det var Gold 300, da jeg sannsynligtvis må bytte allt jeg har, så blir det for dyrt med Platinum. Husk att jeg har høytalere idag som kostet 20 000,- , center 5 000,-, bakhøytalare 5 000,- og Gold 300 Ebony koster 45 000,- bara for 2 frontar så jeg mener nå att for disse penger skal jeg vel iaf klare matche det jeg har av gammelt i kvalitet :rolleyes:

    Edit\\ Jeg skjønner jo att jeg ikke vil få den samme type lyden jeg har idag og er klar over begrensingene mina høytalere har, jeg vil gjerne ha bedre detaljer og mer klarhet i både film og musikk men vil gjerne ha litt kontroll nedåt og, så jeg må teste om det blir bedre med bedre plasering/kilde/forsterker. Noenganger så lurer man seg selv og med att tro att det ene eller andre er bedre eller semre da det låter så ulikt toalt sett, så her må det lyssnes mere. Jeg husker gott da jeg lyttet til Audiovector avantgarde med krell første gang og menet den hade mindre bass en lillebror men etterhvert så viser det seg att den faktisk har mye bedre kontroll på bassen og dette høres ved første lytting ut som mindre. Kan gott vare en sub og kontrol av frontarna vil gi det der lille ekstra som jeg mener ikke var helt bra. Grunnen til att jeg snakker så mye om bass er også før att toppen var såpass bra att der vil jeg vare happy, men da jeg opplever en noe ukontrollert bass så blir jeg urolig da jeg bor i betongleilighet. :p

    Hade planert dra å høre mere idag men har visst feber så det får vente.
     
    Sist redigert:

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Ligger en PL200 på brukten blant annet hvis brukt er av interesse.(Kjenner ikke selger bare PL200 som en svært bra HT)
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Norcane: Er litt usikker på farge helt plutselig men svart blir det uansett ikke. Ellers er brukt helt ok.

    Legg gjerne ut flere bilder når du får mulighet, ser att du og har lyse farver hjemme så vore behjelpelig å se hvordan det passer sammen.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    IMG_0330.jpg



    Beste jeg klarte med Iphone gitt
    PL300 vs PL300 II

    Vanskelig og gi en nøyaktig beskrivelse da jeg ikke har fått testet de sammen frem og tilbake men det vil gi en pekepin

    Vil først si at dette er mine bemerkninger i mitt rom og med mine komponenter så er det sagt:)

    Som nevnt litt tidligere så var det første jeg la merke til bedre pinpointing av instrumenter og at vokalen var enda mer sentrert når den skulle være det.
    Diskanten var ikke så frempå selv om den på en måte var det allikevel. Fortsatt så står vokalisten ca en meter foran høyttalerene men allikevel på en litt mer dannet måte hvis jeg kan si det. De som har hørt MK I tror jeg skjønner hva jeg mener. Vil også si den er mer tilgivende og litt mer altetende kontra forgjengeren men der kommer mye av matchingen inn også...

    Når det gjelder mellom bassen og bassen så har den forandret seg mye! Den går fortsatt dypt men spiller litt tørrere og har en litt annen slam og trøkk en MK I versjonen. Leste også at MA hadde tunet bassen noe for og tilpasse den til også litt mindre rom kontra MK I da ifølge MA den kunne oppfattes noe "bassheavy" i litt for små rom:) Det trøkker sykt når det skal gjøre det men på en litt mer raffinert måte og med bedre definisjon er min oppfatning.

    Det som jeg er litt forundret over så skal MK II versjonen være litt mer krevende kontra MK I da de dipper forholdsvis 4,1 ohm og 6,2 ohm. Men jeg kan spille høyere med MK II versjonen før varsel lampa lyser på ATI 6003. Burde jo vært motsatt.. Muligens lampa er gåen!

    Kan også nevne at MK I har muligens en litt mer wow faktor over lyden kontra MK II. Ihvertfall sånn til og begynne med. Syns fortsatt MK I er en sykt god HT men tror MA har gjort MK II utgaven mer likanes for gjennomsnittet hvis det er forståelig.

    Er fornøyd med oppgraderinga og fornøyd med fargen noe min samboer også tilslutt ble:)

    Noen som lurer på noe er det bare å spørre
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Dette var et opplysende innlegg, Norcane.
    Det er en stund side jeg sist lyttet på platinum-serien, men mine innvendinger gjaldt egentlig de tingene du nå sier er rettet opp. Jeg begynner så vidt å røre på meg mht nye høyttalere, så jeg må nok ta en tur innom pusheren og høre litt. :)
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Takk for bildet. Man ser ikke mye til de lysere stripene der og det er sånn jeg husker fargen og. Begynnte å få problemer med dama da mange bilder framstiller dem slik: (se på subben)

    ma-pl-ii-group-rgb_23353925059_o.jpg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 418071


    Beste jeg klarte med Iphone gitt
    PL300 vs PL300 II

    Vanskelig og gi en nøyaktig beskrivelse da jeg ikke har fått testet de sammen frem og tilbake men det vil gi en pekepin

    Vil først si at dette er mine bemerkninger i mitt rom og med mine komponenter så er det sagt:)

    Som nevnt litt tidligere så var det første jeg la merke til bedre pinpointing av instrumenter og at vokalen var enda mer sentrert når den skulle være det.
    Diskanten var ikke så frempå selv om den på en måte var det allikevel. Fortsatt så står vokalisten ca en meter foran høyttalerene men allikevel på en litt mer dannet måte hvis jeg kan si det. De som har hørt MK I tror jeg skjønner hva jeg mener. Vil også si den er mer tilgivende og litt mer altetende kontra forgjengeren men der kommer mye av matchingen inn også...

    Når det gjelder mellom bassen og bassen så har den forandret seg mye! Den går fortsatt dypt men spiller litt tørrere og har en litt annen slam og trøkk en MK I versjonen. Leste også at MA hadde tunet bassen noe for og tilpasse den til også litt mindre rom kontra MK I da ifølge MA den kunne oppfattes noe "bassheavy" i litt for små rom:) Det trøkker sykt når det skal gjøre det men på en litt mer raffinert måte og med bedre definisjon er min oppfatning.

    Det som jeg er litt forundret over så skal MK II versjonen være litt mer krevende kontra MK I da de dipper forholdsvis 4,1 ohm og 6,2 ohm. Men jeg kan spille høyere med MK II versjonen før varsel lampa lyser på ATI 6003. Burde jo vært motsatt.. Muligens lampa er gåen!

    Kan også nevne at MK I har muligens en litt mer wow faktor over lyden kontra MK II. Ihvertfall sånn til og begynne med. Syns fortsatt MK I er en sykt god HT men tror MA har gjort MK II utgaven mer likanes for gjennomsnittet hvis det er forståelig.

    Er fornøyd med oppgraderinga og fornøyd med fargen noe min samboer også tilslutt ble:)

    Noen som lurer på noe er det bare å spørre
    Moro å høre at du er fornøyd med oppgraderingen :)
    Og med såpass prisstigning , så bør den jammen være noen hakk bedre også. Og det er jo flott å høre at det som har vært litt ankepunktene på den gamle serien nå ser ut til å være forbedret :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Var akkurat det dama sa også Griff når jeg viste de bildene. Bildene er ikke i nærheten og gjøre de rettferdighet. Det er egentlig ikke bildet jeg har tatt heller selv om det er mye bedre.. Sikkert litt biased men syns MK II ser bedre ut med den nye fronten også.. Foten legger man ikke spesielt merke til selv om den også er lit annerledes.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Bombesikkert at den konkurrer lett med andre i dens prisklasse. Ene anmelderen i Stereophile mente den var bedre en Wilson Sabrina som koster over 80k mer selv om det i seg selv ikke sier mye.

    Aberet for Monitor Audio og eventuelle kjøpere er lytte rommene til Soundgarden. De jeg har vært og hørt i er ikke bra. Men jeg tror det vil komme noen forandringer på det ganske så snart.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det står sikkert noe om det tidligere i tråden her, men hvordan er soundgarden mht å gi "gode tilbud"? Kjøper jeg dyre ting der prisen har gått himmelhøyt til værs pga dårlig kronekurs, er det fristende å forsøke å prute litt.
     

    Tiguan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.03.2010
    Innlegg
    61
    Antall liker
    2
    Vis vedlegget 418071


    Beste jeg klarte med Iphone gitt
    PL300 vs PL300 II

    Vanskelig og gi en nøyaktig beskrivelse da jeg ikke har fått testet de sammen frem og tilbake men det vil gi en pekepin

    Vil først si at dette er mine bemerkninger i mitt rom og med mine komponenter så er det sagt:)

    Som nevnt litt tidligere så var det første jeg la merke til bedre pinpointing av instrumenter og at vokalen var enda mer sentrert når den skulle være det.
    Diskanten var ikke så frempå selv om den på en måte var det allikevel. Fortsatt så står vokalisten ca en meter foran høyttalerene men allikevel på en litt mer dannet måte hvis jeg kan si det. De som har hørt MK I tror jeg skjønner hva jeg mener. Vil også si den er mer tilgivende og litt mer altetende kontra forgjengeren men der kommer mye av matchingen inn også...

    Når det gjelder mellom bassen og bassen så har den forandret seg mye! Den går fortsatt dypt men spiller litt tørrere og har en litt annen slam og trøkk en MK I versjonen. Leste også at MA hadde tunet bassen noe for og tilpasse den til også litt mindre rom kontra MK I da ifølge MA den kunne oppfattes noe "bassheavy" i litt for små rom:) Det trøkker sykt når det skal gjøre det men på en litt mer raffinert måte og med bedre definisjon er min oppfatning.

    Det som jeg er litt forundret over så skal MK II versjonen være litt mer krevende kontra MK I da de dipper forholdsvis 4,1 ohm og 6,2 ohm. Men jeg kan spille høyere med MK II versjonen før varsel lampa lyser på ATI 6003. Burde jo vært motsatt.. Muligens lampa er gåen!

    Kan også nevne at MK I har muligens en litt mer wow faktor over lyden kontra MK II. Ihvertfall sånn til og begynne med. Syns fortsatt MK I er en sykt god HT men tror MA har gjort MK II utgaven mer likanes for gjennomsnittet hvis det er forståelig.

    Er fornøyd med oppgraderinga og fornøyd med fargen noe min samboer også tilslutt ble:)

    Noen som lurer på noe er det bare å spørre


    Jeg har mk1 , er mellomlegget opp til mk11 vært"" pengene?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.971
    Antall liker
    27.133
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Var inom Soundgarden Oslo sentrum igår kun PL200 til en demo svakt! Vi kan ikke ha flere mod i butikken var svaret:p Savner Andre som forhandler av Monitor.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Vis vedlegget 418071


    Beste jeg klarte med Iphone gitt
    PL300 vs PL300 II

    Vanskelig og gi en nøyaktig beskrivelse da jeg ikke har fått testet de sammen frem og tilbake men det vil gi en pekepin

    Vil først si at dette er mine bemerkninger i mitt rom og med mine komponenter så er det sagt:)

    Som nevnt litt tidligere så var det første jeg la merke til bedre pinpointing av instrumenter og at vokalen var enda mer sentrert når den skulle være det.
    Diskanten var ikke så frempå selv om den på en måte var det allikevel. Fortsatt så står vokalisten ca en meter foran høyttalerene men allikevel på en litt mer dannet måte hvis jeg kan si det. De som har hørt MK I tror jeg skjønner hva jeg mener. Vil også si den er mer tilgivende og litt mer altetende kontra forgjengeren men der kommer mye av matchingen inn også...

    Når det gjelder mellom bassen og bassen så har den forandret seg mye! Den går fortsatt dypt men spiller litt tørrere og har en litt annen slam og trøkk en MK I versjonen. Leste også at MA hadde tunet bassen noe for og tilpasse den til også litt mindre rom kontra MK I da ifølge MA den kunne oppfattes noe "bassheavy" i litt for små rom:) Det trøkker sykt når det skal gjøre det men på en litt mer raffinert måte og med bedre definisjon er min oppfatning.

    Det som jeg er litt forundret over så skal MK II versjonen være litt mer krevende kontra MK I da de dipper forholdsvis 4,1 ohm og 6,2 ohm. Men jeg kan spille høyere med MK II versjonen før varsel lampa lyser på ATI 6003. Burde jo vært motsatt.. Muligens lampa er gåen!

    Kan også nevne at MK I har muligens en litt mer wow faktor over lyden kontra MK II. Ihvertfall sånn til og begynne med. Syns fortsatt MK I er en sykt god HT men tror MA har gjort MK II utgaven mer likanes for gjennomsnittet hvis det er forståelig.

    Er fornøyd med oppgraderinga og fornøyd med fargen noe min samboer også tilslutt ble:)

    Noen som lurer på noe er det bare å spørre


    Jeg har mk1 , er mellomlegget opp til mk11 vært"" pengene?
    Syns det er vanskelig og svare på det da MKI er en såppass bra HT men hvis man ser iforhold til andre høyttalere i samme prisleie er det vært etter mitt syn men det avhenger av smak her også selvfølgelig.
    Mitt beste tips er og få hørt de i ett egnet rom, vet Soundgarden skal bygge nye, og få hørt på de med ønsket elektronikk.
     

    North

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2016
    Innlegg
    327
    Antall liker
    72
    Torget vurderinger
    0
    Når du nå snakker om elektronikk...slik jeg har skjønnt av specs på G300 som jeg da ser på så er de relativt enkle att drive. Jeg har planer på ett surround-oppsett og trenger vel bytte min gamle trotjener snart. På den tiden var det kun HK/Arcam og noen fler rundt den prisklassen som klarte gi ok 2-kanals lyd i tillegg til hjemmekino. Er det fortsatt slik eller kan jeg bara ta en passe Yamaha for å sikre optimalt roms-oppsett og så låter det helt greit eller bør jeg velge med mere omhu? Mageinstinktet sier att jeg bør ta en som historisk sett har vart musikalisk f.eks Cambridge eller lignende men da blir man jo usikker på hvor bra film, eller rettere sagt romsoppsettet vil bli?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.971
    Antall liker
    27.133
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Var inom Soundgarden Oslo sentrum igår kun PL200 til en demo svakt! Vi kan ikke ha flere mod i butikken var svaret:p Savner Andre som forhandler av Monitor.
    Skjønner det, men forretningen skal jo gå rundt også.
    Det kanske er poenget! att potensielle kunder for mulighet att lytte til forskjellige mod.
     

    gomslork

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.02.2014
    Innlegg
    55
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Har nesten alltid fått litt avslag på Soundgarden når det gjelder høyttalere / forsterkere. Dårligere på kabler, men det kunne sikkert vært mulig hvis sjefen selv hadde vært på jobb når det ble handlet. Skader ikke å spørre.
    De har vært mer villig enn hifiklubben, i det minste.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Har jo handlet en del veldig billig hos Andre. Men det var i "gamle dager".
    Har handlet billig hos Soundgarden også, men det var på "tilbud".:)
     

    Tiguan

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.03.2010
    Innlegg
    61
    Antall liker
    2
    Vis vedlegget 418071


    Beste jeg klarte med Iphone gitt
    PL300 vs PL300 II

    Vanskelig og gi en nøyaktig beskrivelse da jeg ikke har fått testet de sammen frem og tilbake men det vil gi en pekepin

    Vil først si at dette er mine bemerkninger i mitt rom og med mine komponenter så er det sagt:)

    Som nevnt litt tidligere så var det første jeg la merke til bedre pinpointing av instrumenter og at vokalen var enda mer sentrert når den skulle være det.
    Diskanten var ikke så frempå selv om den på en måte var det allikevel. Fortsatt så står vokalisten ca en meter foran høyttalerene men allikevel på en litt mer dannet måte hvis jeg kan si det. De som har hørt MK I tror jeg skjønner hva jeg mener. Vil også si den er mer tilgivende og litt mer altetende kontra forgjengeren men der kommer mye av matchingen inn også...

    Når det gjelder mellom bassen og bassen så har den forandret seg mye! Den går fortsatt dypt men spiller litt tørrere og har en litt annen slam og trøkk en MK I versjonen. Leste også at MA hadde tunet bassen noe for og tilpasse den til også litt mindre rom kontra MK I da ifølge MA den kunne oppfattes noe "bassheavy" i litt for små rom:) Det trøkker sykt når det skal gjøre det men på en litt mer raffinert måte og med bedre definisjon er min oppfatning.

    Det som jeg er litt forundret over så skal MK II versjonen være litt mer krevende kontra MK I da de dipper forholdsvis 4,1 ohm og 6,2 ohm. Men jeg kan spille høyere med MK II versjonen før varsel lampa lyser på ATI 6003. Burde jo vært motsatt.. Muligens lampa er gåen!

    Kan også nevne at MK I har muligens en litt mer wow faktor over lyden kontra MK II. Ihvertfall sånn til og begynne med. Syns fortsatt MK I er en sykt god HT men tror MA har gjort MK II utgaven mer likanes for gjennomsnittet hvis det er forståelig.

    Er fornøyd med oppgraderinga og fornøyd med fargen noe min samboer også tilslutt ble:)

    Noen som lurer på noe er det bare å spørre


    Jeg har mk1 , er mellomlegget opp til mk11 vært"" pengene?
    Syns det er vanskelig og svare på det da MKI er en såppass bra HT men hvis man ser iforhold til andre høyttalere i samme prisleie er det vært etter mitt syn men det avhenger av smak her også selvfølgelig.
    Mitt beste tips er og få hørt de i ett egnet rom, vet Soundgarden skal bygge nye, og få hørt på de med ønsket elektronikk.
    Takk for et nyansert svar. De fleste som beskriver sitt nyeste kjøp ,,bruker jo alltid å få hakeslepp"

    Godt nytt lyd år!!
     

    extrema

    Medlem
    Ble medlem
    05.12.2013
    Innlegg
    43
    Antall liker
    21
    Monitor audio MA5

    Plukket opp et par av disse på bruktbutikken til et par hundre kroner. Å det er bare å le, de låt rett å slett nydelig.
    så at monitor audio har venner forstår jeg nå :):)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Unik sjanse for MA sin nye Platinum PL300II på brukten. Er ikke innspilt engang enda.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Levde dem ikke helt opp til forventningene eller ?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    De har levert varene og litt til. Først var det bassdefinisjonen som imponerte meg mest. Nå er det diskanten.. Og som nevnt så tror jeg de ikke er 100% innspilt enda heller..
    Så høyttaleren spiller musikk for og si det mildt. Det er det værste. Er egentlig veldig fornøyd men jeg er litt impulsiv av meg og vil prøve noe helt annet. Slik det er nå ønsker jeg ett komplett surround oppsett med beryllium diskant(Focal) Men fullt mulig jeg beholder PL300. Og at jeg kjøper den latterlige dyre og "schvaære" PLC350. Time will show.

    Har vært mange interesserte men ingen som har ønsket en demo foreløpig. The proof is in the pudding:)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skjønner :)
    Det er alltids noe man har lyst på , og det er mange steder det er grønt gress selv midtvinters ;)
     

    relløm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2007
    Innlegg
    304
    Antall liker
    170
    Jeg har hatt pl 300 ca 3år,har prøvd flere forsterkere.Med Bladelius Thor 3 er det full kontroll på bassen.Har ett lite rom der de står,så alle andre forsterker jeg har prøvd har ikke klart å temme bassproblemene helt.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Betyr det at med Thor 3 så spiller ikke pl 300 med nok trøkk på den lave frekvensen som trigger rommoden? Ren fysikk tilsier at ingen forsterkere klarer å gjøre noe med akustikk - problemer ☺
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kan og høres ut som det er kun Thor Mk3 som til nå har hatt nok stopp start kontroll
    på elementene. Står de og blafrer som stråhatter i solnedgang pga for lite kontroll
    fra ampen, så låter det nok ullent grunnet ukontrollert bevegelse i elementene.
    Bare en tanke.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn