Mola Mola's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Corison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2015
    Innlegg
    123
    Antall liker
    282
    Kan ikke se at det er opprettet egen vennetråd for Mola Mola så da tar jeg ansvar.

    Fikk en ny Mola Mola Tambaqui på døren idag. Lest meg godt opp på Tambaqui og en håndfull andre. Ønsket var å finne en referanse dac som hadde dac, mulighet for hodetelefon og streamer.

    Førsteinntrykket mitt er kort, men veldig positivt. Ikke fått testet streamer eller hodetelefoner enda. Inntrykk kommer etterhvert.

    Mola Mola.jpg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.463
    Antall liker
    35.293
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Lekker sak, blir spennende å lese om inntrykket.
     

    Andervik Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.09.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    335
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Ny standard fjernkontroll til Mola Mola.
    Alle Andervik Audio sine eksisterende Mola Mola kunder vil få den nye fjernkontrollen kostandsfritt.
    Produsenten utvikler en ny og bedre fjernkontroll til Mola Mola produktene. Den nye fjernkontrollen vil være bedre å bruke og designmessig passe bedre for utstyr i denne klassen enn den gamle standardfjernkontrollen.
    Den forventes å være tilgjengelig i august.
     

    Vedlegg

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Pent oppsett!! Ikke så ofte man ser Mola Mola Makua.

    Hva slags ht har du?
     

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Ikke May, men Spring3 KTE. Ja, det gikk et par tre uker mellom testene. Mine inntrykk er derfor basert på min hukommelse, med de svakheter det kan medføre ….? Jeg antar at denne Spring3 spiller mye likt med May.
    Med noen få ord: mye det samme, Tambaqui er nok litt mer raffinert i gjengivelse av stemmer/instrumenter, dvs. litt mer detaljer. Tambaqui har en mer nøytral/korrekt klang, Spring3 litt varmere. Lydbildet er minst like presist på Spring3, kanskje en tanke bredere til og med. CD inn på AES: ingen forskjell. Ellers spilt Roon, Spring3 koblet usb til en Ifi ZEN Stream.
     

    Corison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.07.2015
    Innlegg
    123
    Antall liker
    282
    Jeg har ikke testet Holo Audio, men valget mitt stod mellom Mola Mola Tambaqui og en high end R2R dac til nærmere 100'. Det finnes knapt dårlige dac'er i dette prissegmentet etter min mening så det står mer mellom behov og smak. Mitt grunnlag for å velge Mola Mola Tambaqui var flersidig.

    Lyden fremstod som mer riktig/korrekt. Mola Mola sin fleksibilitet var viktig, spesielt for meg som også benytter hodetelefoner sent på kveld når familien sover. Design og form/størrelse helt topp. Den har innebygget streamer mm. Mister jeg informasjon ved kilden så får jeg ikke det igjen senere.

    Jeg foretrekker nøytral til noe varm lyd. At det låter organisk og med lite lyttetretthet er alfa omega. Jeg opplever Mola Mola som ærlig uten å bli steril/kjedelig og overanalytisk. Meget godt fornøyd med valget.
     
    Sist redigert:

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Da er Mola Mola Tambaqui i hus. Den låter fantastisk! Har noen spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med.

    Når jeg prøver å koble den via optisk direkte til tvn (LG Oled) vil den ikke spille av lyd. Nå står den koblet til via ekstern preamp, men når jeg bytta kilde til optisk i dacen så kom volumkontrollen opp igjen på skjermen som om den er kobla direkte uten preamp om du skjønner. Hørte bare noen svake distorsjonslyder som kom ut av høyttalerne. Er der noen triks der som jeg ikke har skjønt? Så lurer jeg litt på hvordan den skla oppdateres? Det går ikke direkte via appen. Skla den fysisk kobles til PC så må man laste ned filene fra det "Digin" opplegget på websiden deres?
     

    MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Fant ut av det.. Man må gå inn i appen og sette volumet til fixed eller variable for hver enkelt kilde om man bruker ekstern pre.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Jeg tenkte det måtte være en vennetråd - og det var det. De som har lest bloggen min har fått med seg at jeg falt pladask for Tambaqui. Jeg fikk mulighet til å lytte til en i eget oppsett - medbragt av en fornøyd eier. Jeg tror ikke jeg kan huske å ha opplevd at en komponent i kjeden kan utgjøre sånn forskjell.

    I løpet av noen timer var all tvil lagt til side - så fra nå av er jeg selv eier av en Tambaqui som blir levert hjem i morgen kveld. Noen bilder av testobjektet får duge inntil min egen er på plass.

    Resten av oppsettet er Pro-ject RS2T transport / Auralic Aries - Belles LA-01 Statement Preamp - Chord SPM-1200E Poweramp- Montana XP høyttalere-B&W DB-1 sub.

    e.jpg
    b.jpg
    a.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Nydelig sak sound men kan du ta et bilde av baksiden? bare litt nysgjerrig :)

    mvh
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Nydelig sak sound men kan du ta et bilde av baksiden? bare litt nysgjerrig :)

    mvh
    Et litt uskarpt bilde med kabelrot , men jukser litt og rapper ett på nettet også . Den har fakstisk en god headphoneamp med utgang bak. I tillegg kan den brukes som Roon endpoint hvis man kjører det. Main out er kun XLR , men jeg fikk med et par adaptere av OK kvalitet. Dette har begynt å følge med som standard så vidt jeg vet. Jeg har ikke testa i2s enda, da jeg tror Pro-ject har sin egen kobling der og ikke vil kommunisere med denne uansett.

    back.jpg
    Mola_Mola_studio-32.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.782
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Går det an å spørre om hvilken strømkabel du bruker?
    Hjemmelaget - 2,5 mm2 gummikabel med pynt på og fancy Kinakontakter ala toppserien til Furutech. Testa endel forskjellige kabler - opptil 4 mm2 med og uten skjerm , men landet på disse som jeg synes funker bra. Brukes stort sett på hele oppsettet.

    C.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Test av Tambaqui fra Qobuz 10.06.23:
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Hei, noen av dere som bruker Mola Mola Amper (integrert, monos) på hornhøyttalere (som f eks Avantgarde)?
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.151
    Antall liker
    967
    Torget vurderinger
    2
    Er litt nysgjerrig på den nye Mola Mola komponentene Lupe. Er på jakt etter RIAA med flere innganger. I den sammenheng begynte jeg se litt på sammenhengen i mitt oppsett. Regner med at det er noen her som har erfaring med Kaluga kontra dp. Noen som har erfarin med Kaluga vs Vera Audio? Begge disse ser jeg er beskrevet som transparent (hva nå det betyr) Jeg er avhengig av egenskaper(mye strøm) ved 4ohm og nedover. Hvordan er Kaluga på lav last?
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.151
    Antall liker
    967
    Torget vurderinger
    2
    Takk for innspill MrGolden. Jeg har også sett disse byggesett OEM modul tingene. Oppfatter dette som en litt usikker produsent? Men da har du ikke hørt noen av de forsterkere jeg spurte om? Så er litt usikker relevansen og sammenligning i denne tråden?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn