Mola Mola's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrGolden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2020
    Innlegg
    161
    Antall liker
    406
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    2
    Jo det er snart det. Sletta det. Beklager! Ville bare fortelle om hvor happy jeg var med de ampene. Det understreket egentlig for min del at man kan komme langt uten at det skal behøve å koste såpass som enkelte ting gjør. 😉
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    439
    Antall liker
    569
    Sted
    Bærum
    Hans tre motforestillinger, at 1) den har ikke RCA utganger 2) at soundstagen er enda noe bedre på dacer i 200k USD skiktet og 3) at prisen er 13k USD og ikke 30k som gjør at ultrahighend kunder kan synes den er for billig, kan jeg godt leve med :D
    Spiller noe helt fenomenalt ! :love:
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.121
    Antall liker
    34.063
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Er det noen her som bruker Tambaqui som Roon endpoint - og evt. har testet dette opp mot en streamer av god kvalitet ? Jeg prøvde så vidt Roon med min forrige DAC , men synes ikke det ga noen lydmessig fordeler fremfor streameren.
    Men, kjenner jeg er nysgjerrig på hvordan det ville bli med Tambaqui. Får kanskje sjekke om prøveabb. gjelder en gang til - siden jeg bare testet noen få dager forrige gang.
     
    Sist redigert:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.121
    Antall liker
    34.063
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Er det noen her som bruker Tambaqui som Roon endpoint - og evt. har testet dette opp mot en streamer av god kvalitet ? Jeg prøvde så vidt Roon med min forrige DAC , men synes ikke det ga noen lydmessig fordeler fremfor streameren.
    Men, kjenner jeg er nysgjerrig på hvordan det ville bli med Tambaqui. Får kanskje sjekke om prøveabb. gjelder en gang til - siden jeg bare testet noen få dager forrige gang.

    Som sagt - så gjort. Lastet ned Roon på Windows PC'en og koblet Tambaqui til nettverket satt opp som Endpoint. Dette spiller veldig bra . Har 14 dager igjen av prøveabonnement - så får man se om det blir en ekstra utgift pr. mnd :p
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.283
    Antall liker
    6.477
    Sted
    Under stjernene
    Kjøpte livstidsabn i 2017, angrer ikke.

    Har brukt SOtM sMS 200 Ultra NEO streamer (USB) med PS 500 og Hypsos strømforsyning.
    Makua (med DAC og RIAA) ble i sommer oppgradert med nettverkskort.
    Låter forskjellig med og uten ekstern streamer, foretrekker uten.

    Roon livstidsabn. og Mola Mola Makua et mine beste kjøp ever.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.121
    Antall liker
    34.063
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Kjøpte livstidsabn i 2017, angrer ikke.

    Har brukt SOtM sMS 200 Ultra NEO streamer (USB) med PS 500 og Hypsos strømforsyning.
    Makua (med DAC og RIAA) ble i sommer oppgradert med nettverkskort.
    Låter forskjellig med og uten ekstern streamer, foretrekker uten.

    Roon livstidsabn. og Mola Mola Makua et mine beste kjøp ever.
    Det spiller veldig bra - ingen tvil om det. Ikke ideelt å bruke den stasjonære PC'en på sikt , men det finnes jo løsninger der hvis man vil ha noe nærmere stereostua.
    PC står i rommet ved siden av , men Tambaqui har kabel fra modemet som befinner seg ved PC'en.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.121
    Antall liker
    34.063
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Kjøpte livstidsabn i 2017, angrer ikke.

    Har brukt SOtM sMS 200 Ultra NEO streamer (USB) med PS 500 og Hypsos strømforsyning.
    Makua (med DAC og RIAA) ble i sommer oppgradert med nettverkskort.
    Låter forskjellig med og uten ekstern streamer, foretrekker uten.

    Roon livstidsabn. og Mola Mola Makua et mine beste kjøp ever.
    Har hørt endel album via Roon i dag, og koblet tilbake til Streameren for å høre forskjellen - og den er der. Opplever lyden mer dynamisk og direkte med Roon , mens gjennom streameren blir det mer størrelse på "rommet" - både dybde og bredde. Mer luft rundt hvert instrument. Kan oppleves som mer "fjernt" i forhold til Roon , men allikevel synes jeg ikke Roon vinner på alle parametere.

    Dette får meg til å reflektere litt over Jay's Review i videoen ovenfor. Han brukte så vidt jeg forsto Roon når han testet Tambaqui - og mente lydbildet ikke var like stort som det aller beste han hadde hørt der ute. Vel, det mangler i alle fall ikke noe på størrelsen nå..........For ordens skyld - Tambaqui fremdeles brukt som DAC etter streamer.

    Dette må nok testes endel mer frem og tilbake før jeg avgjør om det blir abonnement på Roon eller ei.
     
    Sist redigert:

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Mola Mola Tambaqui Dac har jeg hatt siden oktober 2022. Problemet er at den låter altfor bra og jeg blir sittende å kose meg med musikk hver kveld til legger meg. I kveld bruker Tambaqui sammen med Roon, Qobuz, ICEpower, Audio Insight Isovolt 3k, Respons Magna Musicum. Det låter fantastisk på alle områder uten om at jeg skulle hevet noen punkter i bassen. Er det mulig å justere dette i Tambaqui eller Roon?
    Tenker da på EQ i form av DSP, f.eks IIR- eller FIRflitere.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn