Moet Norsk Forhandler for Revival Audio!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Muligens årets viktigste nyhet!

    På Horten-messa fant vi en skatt! Vell, to skatter! Nemlig Revival Audio Atalante 3 og 5! De var så bra at vi MÅTTE ha de! Så vi er offisielt norsk forhandler!

    Med tanke på pris, lyd og trøkk ift størrelse, er det fint lite som kan måle seg!

    Atalante 3: 29.990,- (stativ 4990,-)
    Atalante 5: 58.990,- (stativ 4990,-)

    Minsten, Atalante 3, er en liten men med stor lyd. Har en 7" bass/mellomtone og 28mm soft dome diskant. Det er en fenomenal byggkvalitet på disse!


    Så kommer hovedstjerna, som slår lufta utav deg! Atalante 5! Det er en stor "Stativ-høyttaler" med 12" bass, 3" dome mellomtone og 28mm soft dome diskant! Den går helt ned til 28hz! Disse veier 33kg stykket. Her er det ikke spart på noe!


    Begge disse står og spilles inn. i Butikken vår i Stavanger står Atalante 5. I Haugesund står Atalante 3. Begge er tilgjengelig for demo/hjemlån!
     

    Vedlegg

    Kommentarer

    Audiophile.no

    Bransjemedlem
    Ble medlem
    02.06.2020
    Innlegg
    513
    Antall liker
    994
    Torget vurderinger
    0
    Muligens årets viktigste nyhet!

    På Horten-messa fant vi en skatt! Vell, to skatter! Nemlig Revival Audio Atalante 3 og 5! De var så bra at vi MÅTTE ha de! Så vi er offisielt norsk forhandler!

    Med tanke på pris, lyd og trøkk ift størrelse, er det fint lite som kan måle seg!

    Atalante 3: 29.990,- (stativ 4990,-)
    Atalante 5: 58.990,- (stativ 4990,-)

    Minsten, Atalante 3, er en liten men med stor lyd. Har en 7" bass/mellomtone og 28mm soft dome diskant. Det er en fenomenal byggkvalitet på disse!


    Så kommer hovedstjerna, som slår lufta utav deg! Atalante 5! Det er en stor "Stativ-høyttaler" med 12" bass, 3" dome mellomtone og 28mm soft dome diskant! Den går helt ned til 28hz! Disse veier 33kg stykket. Her er det ikke spart på noe!


    Begge disse står og spilles inn. i Butikken vår i Stavanger står Atalante 5. I Haugesund står Atalante 3. Begge er tilgjengelig for demo/hjemlån!
    Gratulerer med agentur.
    Atalante 5 var en av de mest interessant høhyttalerne på messa til overkommelig pris.
     
    Sist redigert:

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.001
    Antall liker
    1.326
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer! Det står allerede et par Atalante 5 i stua, de låter minst like bra her som på messene i Asker og Horten.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må berre få seie at eg gleda meg nåke fælt samstundes med at eg er spent til å få Atalante 3 i hus dinne veka. Hørt dei på 3 messer og har vårte positivt overraska alle 3 gongane.
     

    Dumbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    82
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    Du har god grunn til å glede deg. Selv har jeg hatt Atalante 3 i stuen et par måneder, og de spiller fantastisk flott. Mine Revel Salon 2 har fått en liten pause.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Du har god grunn til å glede deg. Selv har jeg hatt Atalante 3 i stuen et par måneder, og de spiller fantastisk flott. Mine Revel Salon 2 har fått en liten pause.
    Sopass altså. Jau eg gleda med veldig. Trur dei vil passe utmerket på det minste lydromet her. Kva bruka du av forsterker på dei?
     

    Dumbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    82
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    Sopass altså. Jau eg gleda med veldig. Trur dei vil passe utmerket på det minste lydromet her. Kva bruka du av forsterker på dei?
    Jeg benytter Luxman 900 pre og effektforsterker.

    Håper du blir fornøyd med investeringen 🙂
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.001
    Antall liker
    1.326
    Torget vurderinger
    5
    Bruker også Luxman på mine Atalante 5 😊
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Ser at det finnes en Revival Sprint 3 stativhøytaler på deres hjemmeside . Hva er prisen på denne .
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei, spennende merke! Ser Atalante modellene er «Assembled in France», ikke «Made in France». Er det da komponenter og/eller kasser som er laget i østen?

    Lurer også på om Atalante 3 er en høyttaler som heller mot analytisk og monitoraktig? Kan man spille musikken man liker og får fot av, eller er de mest for folk som spiller «Top 10 Audiophile geek tunes» og får ståpels av «Triangle heaven collection», helst innspilt i en knirkende kirke ytterst på møre kysten?

    Altså, er de for HiFi rablefantene/besserwiseguyene som måler og kåler, eller er de for folk i vanlige hjem, som liker vanlig musikk? :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lurer også på om Atalante 3 er en høyttaler som heller mot analytisk og monitoraktig? Kan man spille musikken man liker og får fot av, eller er de mest for folk som spiller «Top 10 Audiophile geek tunes» og får ståpels av «Triangle heaven collection», helst innspilt i en knirkende kirke ytterst på møre kysten?
    Når det kjem til lyd og vanlige folk, så har eg hørt et både Atalante 5 og 3 ved nokre anledninga på messe. Og eg får et par 3 i hus om nokre daga. Nå høyre eg på veldig lite triangel i knirkande kirker langt ut mot havet so det burde nok bety at dei spela musikk ja. Rapport kjem når eg har fått satt dei opp skikkelig i ett av lytteromma.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Åpenbart viktig å fornærme de man ikke er enig med selv i uvedkommende tråder.
    Var absolutt ikke slik ment, jeg er en ordentlig særing selv. Jeg tenkte bare «humoristisk» å finne ut litt mer om denne høyttalerens fortreffligheter da jeg ikke fikk hørt Revival selv/ikke kom meg til Horten i år, med alle med-særinger som har hørt dem. Samt at forhandler som knabbet merket er på beste vest :)
     

    Lancaster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Innlegg
    870
    Antall liker
    2.164
    Torget vurderinger
    1
    Lurer også på om Atalante 3 er en høyttaler som heller mot analytisk og monitoraktig? Kan man spille musikken man liker og får fot av, eller er de mest for folk som spiller «Top 10 Audiophile geek tunes» og får ståpels av «Triangle heaven collection», helst innspilt i en knirkende kirke ytterst på møre kysten?

    Altså, er de for HiFi rablefantene/besserwiseguyene som måler og kåler, eller er de for folk i vanlige hjem, som liker vanlig musikk? :)
    I følge The Ear skal den ha mange likheter med Harbeth M30.1, så jeg tror den faller godt inn hos oss som liker både vanlig musikk og god lyd.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.918
    Antall liker
    1.974
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Når det kjem til lyd og vanlige folk, så har eg hørt et både Atalante 5 og 3 ved nokre anledninga på messe. Og eg får et par 3 i hus om nokre daga. Nå høyre eg på veldig lite triangel i knirkande kirker langt ut mot havet so det burde nok bety at dei spela musikk ja. Rapport kjem når eg har fått satt dei opp skikkelig i ett av lytteromma.
    Herlig! Kommer på din egen tråd da?

    Det ligger også et par sammenligninger/klipp på YouTube jeg så på nå som er interresante og lovende:

    Et der mod. A3 er satt opp og spiller mot et par Totem M1 Signature og et par Dynaudio. Uten å ta hensyn til at det er Tube og matching av utstyr o.l så høres A3 veldig gode ut.


    Og et klipp der flere integrerte amper trans/rør spiller etter tur samme lydklipp på A3.

     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal sjekke dei ut når eg har litt betre tid. Ja eg synes vertfall Atalante 3 spelte heilt utrulig godt. So har satsa litt på dei inne på det 12-14m2 rommet mitt.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.331
    Torget vurderinger
    49
    Herlig! Kommer på din egen tråd da?

    Det ligger også et par sammenligninger/klipp på YouTube jeg så på nå som er interresante og lovende:

    Et der mod. A3 er satt opp og spiller mot et par Totem M1 Signature og et par Dynaudio. Uten å ta hensyn til at det er Tube og matching av utstyr o.l så høres A3 veldig gode ut.


    Og et klipp der flere integrerte amper trans/rør spiller etter tur samme lydklipp på A3.

    Hvis det er samme pris på disse 3 høyttalerparene så høres jo A3 ganske bra ut, (selvom det er YouTube 😅 )
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Herlig! Kommer på din egen tråd da?

    Det ligger også et par sammenligninger/klipp på YouTube jeg så på nå som er interresante og lovende:

    Et der mod. A3 er satt opp og spiller mot et par Totem M1 Signature og et par Dynaudio. Uten å ta hensyn til at det er Tube og matching av utstyr o.l så høres A3 veldig gode ut.


    Og et klipp der flere integrerte amper trans/rør spiller etter tur samme lydklipp på A3.

    Forstår ikkje heilt kva dei prata om. Får vente til dei er ihus og avgjere sjøl.
     

    Dumbo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.09.2006
    Innlegg
    82
    Antall liker
    18
    Torget vurderinger
    3
    Er det fordi Atalante 3 er bedre eller bare fordi de er annerledes (pustepause?)
    Det sistnevnte. Men jeg synes Atalante 3 er imponerende gode og spesielt med tanke på den relativt lave prisen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Moet Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
250
Link til alle artikler
23
Moet Audio sine annonser
Bransjenyheter
Moet Audio på Oslo HIFI Show

Moet Audio på Oslo HIFI Show

  • 0
Dere finner oss på rom 357 og 356. På rom 356 vil vi spille på følgende På rom 357 vil vi spille på rimeligere utstyr HT Silent Pound Challenger Revival 5 Diptygue 160MKII HT Revival...
Fortsett
Bransjenyheter
Nyhet! Revival Audio Atalante 4

Nyhet! Revival Audio Atalante 4

  • 5
Revival Audio Atalante 4 Revival Audio har kommet med en ny spennende høyttaler i Revival serien. De har nå utviklet Atalante 4, en treveis høyttaler med en 28mm soft-dome diskant, en 5"...
Fortsett
Bransjenyheter
Stort demo- og bruktsalg på Moet Audio i Stavanger!

Stort demo- og bruktsalg på Moet Audio i Stavanger!

  • 0
Da kjører vi et stort demo- og bruktsalg her på Moet Audio! Her kan det være gode kjøp! (Priser ligger ute) Det gies i tillegg 10% rabatt ekstra på totalsummen om man kjøper 3 eller flere...
Fortsett
Bransjenyheter
Treff på Moet Audio 05.10.23

Treff på Moet Audio 05.10.23

  • 0
Hei alle musikk- og lyd-interesserte! Nå er høsten kommet, og vi går inn i flotte dager for musikk og hygge innendørs. Vi starter opp igjen med månedlige treff på Moet Audio. Kommende Torsdag...
Fortsett
Bransjenyheter
Moet Audio på Horten Messa!
Bransjenyheter
Nyheter fra Diptyque! DP140MK2 / DP160MK2

Nyheter fra Diptyque! DP140MK2 / DP160MK2

  • 0
Vi har gleden av å informere at toppserien til Diptyque blir enda bedre! De bruker teknologi fra Referansemodellen, så her er det betydelige oppgraderinger! De vil få en pris-stigning, og vi har...
Fortsett
Topp Bunn