Modified Slim Devices Squeezebox

L

Ludo

Gjest
Det er fortsatt mer dybde og ro i lydbildet fra drivverket mitt enn det SB3'en klarer å lage... Flere tips ?

Kan virkelig en boks til etpar tusenlapper sparke vekk samtlige drivverk ??
Misforstå meg rett; SB3 spiller virkelig bra, men jeg føler det er litt igjen før den er på høyde med drivverket jeg har.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.755
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Som om ikke jeg prøvde å deaktivere funksjonen på menyen i selve SB'en mener du... Det ble gjort utallige ganger og det stod merket med den opsjonen som aktiv - og likevel funket det ikke... Nebbete er du ;)
Her bruker man timer av sin dyrebare fritid på å hjelpe en villfaren fremmed som ikke har giddet å lese bruksanvisningen, og som takk blir man kalt "nebbete" :'(

Til orientering, den volum-justeringen du skrudde av ved å bruke fjernkontrollen, har ingenting med de digitale utgangene å gjøre, men har å gjøre med hvordan Squeezebox'en håndterer informasjon som kan ligge i lydfilene om "track gain" og "album gain". Skrur man dette på, vil SB'en utjevne ujevnheter i nivå mellom ulike spor og albums.

Nivået på de digitale utgangene kan settes til "Fixed" kun fra web-grensesnittet.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.755
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Hvilken versjon av Slimserver er å foretrekke? Selv bruker jeg SlimServer Version: 6.3.1 - 8468 - Windows XP - EN - cp1252
6.5 har vært ute noen uker nå og fikser en hel del mindre bugs og irritasjonsmomenter. Introduserer også et par nye småfunksjoner og andre oppdateringer.
Ingen grunner til ikke å oppgradere.

Min er forøvrig:
SlimServer versjon: 6.5.0 - 9916 - Linux - NO - utf8

B

Back_Door

Gjest
Det er fortsatt mer dybde og ro i lydbildet fra drivverket mitt enn det SB3'en klarer å lage... Flere tips ?

Misforstå meg rett; SB3 spiller virkelig bra, men jeg føler det er litt igjen før den er på høyde med drivverket jeg har.
Er dette logisk? Squeezebox er jo ikke et drivvberk i tradisjonell forstand. Den har ingen bevegelige/roterende deler og skulle dermed ha en klar fordel som drivverk. Så lenge man holder seg til lossless format og kobler til en bedre dac, bør den utkonkurrere drivverk fra de fleste cd-spillere.Den lave prisen er en ren bonus som følger av at man velger en billigere men likevel bedre teknologi ;)

O

OivindJ

Gjest
Moding? ;D Yes, go on... you can do it!

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2

Har du kablet eller trådløst tilkobling?

Hvilke formater er det på lydfilene du spiller av?

Har du prøvd UKOMPRIMERTE.wav filer rippet rett fra en CD?

L

Ludo

Gjest
Har du kablet eller trådløst tilkobling?

Hvilke formater er det på lydfilene du spiller av?

Har du prøvd UKOMPRIMERTE.wav filer rippet rett fra en CD?

- Kablet nettverk
- Både .flac og .wav
- Jupp, jeg har testet med flere formater - rippet rett fra CD.

Kanskje feilen ligger der ? Feil ripping ? Om noen har en fil de mener skal være perfekt så har jeg ftp-server man kan laste opp til for å teste. Send meg PM så fikser vi det.
Uansett, husk at jeg ønsker å få dette til å låte like eller bedre enn et tradisjonelt drivverk så jeg er utrolig takknemlig for alle tilbakemeldinger. :)

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Hvordan ripper du idag? Hvilket program? Innstillinger?

O

OivindJ

Gjest
Uansett, husk at jeg ønsker å få dette til å låte like eller bedre enn et tradisjonelt drivverk så jeg er utrolig takknemlig for alle tilbakemeldinger. :)
Kan du ikke også prøve foobar-digitalkabel-dac1?

Hadde vært UTROLIG INTERESANT å høre hva du synes om Foobar vs Squeezebox vs Drivverk når alt virker som det skal..

Recommended Player and Ripper software:
PC-driven audio is better than ever. The Foobar2000 player and Exact Audio
Copy (EAC) ripper make it practically foolproof to make exact error-free CD
copies on hard-disk and play them back. The quality of playback is superb
using Peter Pawlowski's Foobar2000 and there are lots of features and
plug-ins available for formatting, data-base use and look-and-feel. Here are
the links to download the basic tools for free:

Foobar2000 player Download can be found here:

http://www.foobar2000.org/

Read this FAQ after downloading:

http://www.foobar2000.org/FAQ.html#FAQ_o2

Output settings for Foobar2000 (preferences):
Windows 9x WaveOut is the best
Windows XP, 2000; later, Directsound is the best

Foobar2000 forum:

http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showforum=28

EAC ripper Download can be found here:

http://www.exactaudiocopy.de/

Driver Plug-ins
If you are using Windows XP, then the audio is routed through a DSP software
called "Windows Kmixer". This mucks-up the sound, so it is best to bypass this
mixer. To accomplish this, use plug-ins called ASIO or ASIO4ALL. These can
be downloaded for free from:

ASIO4ALL plug-in download site:

http://michael.tippach.bei.t-online.de/asio4all/

or

ASIO plug-in downloads:

Control:
foo_ddecontrol_029.zip Ver. 0.29 for foobar2000 Ver. 0.8.2 (52KB)

DLL:
foo_output_asio(dll)_041.zip (dll version) Ver. 0.41 for foobar2000 Ver. 0.8.2 (404KB)

EXE:
foo_output_asio(exe)_044.zip (exe version) Ver. 0.44 for foobar2000 Ver. 0.8.2 (526KB)

ASIO master page (Japanese):

http://www3.cypress.ne.jp/otachan/

ASIO files must be download and unzipped. Then put the .dll file (and exe if you got
that version) into your Foobar2000 plugin folder and re-start Foobar2000. Then go to
preferences, output and select ASIO. Then go to ASIO panel and select the right
hardware driver. If your hardware prefers the data to be INT32SB, then select 24 bit
in Foobar2000 preferences, playback, padded to 32 bits and turn off the dithering.

Buffering

ASIO, Foobar2000 and the control panel for the Transport driver all have buffering
size and number options. We have not determined the best configuration for these
in 16 and 24-bit modes yet, but we will update this section when we do. We have
noticed that the wrong buffer settings for 16-bit can delay the start of a track and
you loose that music, or in 24-bit mode, a long playlist will start to have ticks and
pops in the later tracks.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.755
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Hvordan ripper du idag? Hvilket program? Innstillinger?
Han har vel allerede svart at han brukte EAC.

Ludo, du husket vel å skru på "secure mode" i EAC? (Under "drive options" i menyen)
En ting du kan gjøre i tillegg er å installere "AccurateRip" som plug-in til EAC. Dersom den CDen du ripper finnes i AccurateRip databasen på nettet, får du da automatisk bekreftet om rippingen din er eksakt eller ei. AccurateRip gjør dette ved å sammenligne sjekksummer. Det er en god følelse å vite at det man har på harddisken har en 100% bit-for-bit kopi av det som plateselskapet brukte som utgangspunkt for å presse CDen.

En erfaring jeg har hatt med fire-fem av mine CD'er er at jeg hadde sluttet å spille dem på min vanlige CD-spiller pga dårlig lyd. Da jeg rippet dem med EAC i secure mode, tok det uvanlig lang tid, fordi CDen sannsynligvis var dårlig/skadd/skjev/skitten, og EAC da leser de samme dataene om og om igjen og sammenligner data mellom hver gang. Når jeg spiller de resulterende FLAC-filer på min Squeezebox, låter de påtagelig mye bedre enn CD'en gjør på min vanlige CD-spiller. Dette må være fordi CD-spilleren rett og seltt ikke klarer å lese disse CDene ordentlig.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.755
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Er dette logisk? Squeezebox er jo ikke et drivvberk i tradisjonell forstand. Den har ingen bevegelige/roterende deler og skulle dermed ha en klar fordel som drivverk. Så lenge man holder seg til lossless format og kobler til en bedre dac, bør den utkonkurrere drivverk fra de fleste cd-spillere.Den lave prisen er en ren bonus som følger av at man velger en billigere men likevel bedre teknologi ;)
Jeg er langt på vei enig, men la oss nå ikke dra i gang enda en avsporing om placebo-effekter og blindtesting ;)

Stian

Medlem
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
23
Sted
Porsgrunn
Kan du ikke også prøve foobar-digitalkabel-dac1?

Hadde vært UTROLIG INTERESANT å høre hva du synes om Foobar vs Squeezebox vs Drivverk når alt virker som det skal..
Heisann!

Jeg har også en SB3 og Benchmark DAC-1. Har også en media-center pc i stua med et esi juli@ lydkort.
Jeg har testet med foobar (optisk) og SB3 (coax). Spilte samme låta på begge og switchet mellom inputen på dac-1. Jeg kunne ikke høre noen umiddelbar forskjell. Hadde også en kompis på besøk, som satt i sweet-spot, som sa at han ikke hadde mulighet til å høre noen forskjell i det hele tatt. Har også satt fixed digital-output på SB3 og bruker ASIO i foobar.

Ellers så skal det nevnes at jeg ellers ikke har et high-end anlegg, Primare I20 og SA1250. Men bra låter det :)

B

Back_Door

Gjest
Interessant test Stian ;)
Nå vil det nok være noen som påstår at grunnen til at dere ikke hørte forskjell, er mangelen på "high end" ::)

L

Ludo

Gjest
Ok, om det er rippefeil - er det ikke da litt snodig at dersom jeg brenner ut en ny CD så hører jeg de samme forskjellene mellom drivverket og DAC ? Eller er jeg på bærtur nå ?

Interessant test Stian ;)
Nå vil det nok være noen som påstår at grunnen til at dere ikke hørte forskjell, er mangelen på "high end" ::)
Jeg har vel et laaaaangt stykke igjen før noe kaller mitt oppsett for highend... Men takk for komplimentet ;)

B

Back_Door

Gjest
Ok, om det er rippefeil - er det ikke da litt snodig at dersom jeg brenner ut en ny CD så hører jeg de samme forskjellene mellom drivverket og DAC ? Eller er jeg på bærtur nå ?

Jeg har vel et laaaaangt stykke igjen før noe kaller mitt oppsett for highend... Men takk for komplimentet ;)
Det var egentlig ikke myntet spesielt på deg ;)
Ellers når det gjelder uforklarlige fenomener: Det finnes som regel en naturlig forklaring. Det hadde vært interessant om du hadde hatt anledning til å sjekke dine erfaringer hos en som opplever den mer vanlige konklusjon, nemlig at Squeezebox som drivverk er optimal.

L

Ludo

Gjest
Ja, er vel helt enig - det hadde vært meget interessant og testet dette sammen med noen som har SB fra før av og som opplever den som totalt overlegen et tradisjonelt drivverk. Noen som vil sammenlikne ?

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.755
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Kom til å tenke på en mulig, men temmelig søkt forklaring.
Er det tenkelig at nettstøy fra SB'ens svitsjede strømforsyning finner veien inn i Benchmarken din og er årsaken til at SB låter dårligere som digital kilde?

Skrur du av SB'en når du lytter til digital-utgangen fra Sony'en?

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
350
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Ja, er vel helt enig - det hadde vært meget interessant og testet dette sammen med noen som har SB fra før av og som opplever den som totalt overlegen et tradisjonelt drivverk
Jeg tror ingen på denne kloden har funnet Squeezebox "total overlegen tradisjonelt drivverk". Ingen. I tilfelle ville det vært en sensasjon. Det de aller fleste snakker om er at den er like bra som et bra drivverk.

B

Back_Door

Gjest
Jeg tror ingen på denne kloden har funnet Squeezebox "total overlegen tradisjonelt drivverk". Ingen. I tilfelle ville det vært en sensasjon. Det de aller fleste snakker om er at den er like bra som et bra drivverk.
Kan vi ikke si at Squeezebox som drivverk eliminerer de fleste tradisjonelle problemer med drivverk? Da selvsagt spesielt i forhold til drivverk i rimeligere cd-spillere?
Det er jo ikke drivverket som lager lyden..
Har man et roterende drivverk, er muligheten for forstyrrelse inn til dac større enn et drivverk lignende Squeezebox.

L

Ludo

Gjest
Da er det nok bare meg som har misforstått... ;)

B

Back_Door

Gjest
Kan noen belyse følgende problemstilling for meg?:

Jeg tar utgangspunkt i Ludo`s erfaringer.
Hva kan et tradisjonelt drivverk i en cd-spiller positivt TILFØRE lyden inn til dac?
Hva kan en Squeezebox negativt FJERNE fra lyden, når lyden overføres i lossless format inn i samme dac som cd-drivverket event. var koblet til?
Vi kan gå ut fra at kabler, koblinger og strømforsyning er identisk.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.755
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Vurderer å teste med en ny strømforskyning. Vil denne duge?
...

Hørte at det skulle være best med en som var lineær. Er denne lineær?
Stor og stygg er den da, men billig..
På produktsiden brukes begreper som "primær" og "sekundær" side. Dette er vel ikke begreper som bruker om svitsjede transformatorer (eller?), så det, sammen med størrelsen, skulle tyde på at den er linjær. Om den forbedrer lyden fra squeezeboxen er en helt annen sak. Den er oppgitt til å ha "lav rippel", men det er ikke nærmere spesifisert i mV eller noe.

Men med så lav pris koster det knapt noe å prøve. En slik universal-sak er uansett kjekk å ha til mange andre ting.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.755
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Kan noen belyse følgende problemstilling for meg?:

Jeg tar utgangspunkt i Ludo`s erfaringer.
Hva kan et tradisjonelt drivverk i en cd-spiller positivt TILFØRE lyden inn til dac?
Hva kan en Squeezebox negativt FJERNE fra lyden, når lyden overføres i lossless format inn i samme dac som cd-drivverket event. var koblet til?
Vi kan gå ut fra at kabler, koblinger og strømforsyning er identisk.
Jitterstøy kunne vært fristende å ty til som mulig forklaring, men SB har penere jittermålinger enn de aller fleste "mekaniske" CD-transporter og dessuten, hvis Benchmark DAC-1 er så jitter-immun som det hevdes, så må vi kanskje lette etter svaret et annet sted enn i det digitale domenet.

Sånne svitsjede strømforsyninger lager jo en masse elektrisk støy. Kan det tenkes at noe av denne finner veien via strømkablene til DAC og/eller forsterker og gjør at lydkvaliteten fra disse forringes?

Ettersom jeg regner med at jeg om ikke lenge kommer til å kjøpe enten en løs DAC, en transporter, eller en pre-amp/DAC løsning, synes jeg dette hadde vært meget interessant å komme til bunns i. Synd at Ludo later til å ha gitt opp eksperimenteringen. (Håper jeg ikke var for nebbete ;D)

OivindJ, hva slags pre-amp+DAC er det du planlegger innkjøp av?

L

Ludo

Gjest
Hehehe, relax Coolbiz :) Her er alt i skjønneste orden. Grunnen til at jeg gir opp er vel at jeg føler at CD-spilleren jeg har idag spiller bedre. Og da blir det ganske vanskelig å nyte musikken på en SB3 selv om den gjør ting endel enklere. Lyden på Squeezeboxen er bra den, men CD-spilleren gjør det et lite hakk bedre... Ihvertfall her hos meg. Og jeg har gått tom for idéer på hva som kan gjøres for å forbedre det.
Men moro har det vært ;D

At fremtiden ligger i liknende løsninger er jeg ikke i tvil om !

B

Back_Door

Gjest
Jitterstøy kunne vært fristende å ty til som mulig forklaring, men SB har penere jittermålinger enn de aller fleste "mekaniske" CD-transporter og dessuten, hvis Benchmark DAC-1 er så jitter-immun som det hevdes, så må vi kanskje lette etter svaret et annet sted enn i det digitale domenet.

Sånne svitsjede strømforsyninger lager jo en masse elektrisk støy. Kan det tenkes at noe av denne finner veien via strømkablene til DAC og/eller forsterker og gjør at lydkvaliteten fra disse forringes?

Ettersom jeg regner med at jeg om ikke lenge kommer til å kjøpe enten en løs DAC, en transporter, eller en pre-amp/DAC løsning, synes jeg dette hadde vært meget interessant å komme til bunns i. Synd at Ludo later til å ha gitt opp eksperimenteringen. (Håper jeg ikke var for nebbete  ;D)

Strømforsyningen er vel eneste mulige logiske forklaring? Likevel rart dersom man bruker coax til dac. Da skal jo ikke strømforsyningen bety så mye(?)
Har lagt spørsmålet inn i en ny tråd på tech-forum. Håper "ekspertene" har noen teorier.
Jeg er også meget interessert i å komme til bunns i dette. Jeg planlegger å bruke Squeezebox i mitt kommende nye anlegg. Dette anlegget vil være av en slik klasse, at kilden må gi et optimalt resultat. Squeezeboxen skal kobles til en nyutviklet pre med innebygd dac . Systemet skal også ha romkorreksjon.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.755
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Strømforsyningen er vel eneste mulige logiske forklaring? Likevel rart dersom man bruker coax til dac. Da skal jo ikke strømforsyningen bety så mye(?)
Har lagt spørsmålet inn i en ny tråd på tech-forum. Håper "ekspertene" har noen teorier.
Jeg er også meget interessert i å komme til bunns i dette. Jeg planlegger å bruke Squeezebox i mitt kommende nye anlegg. Dette anlegget vil være av en slik klasse, at kilden må gi et optimalt resultat. Squeezeboxen skal kobles til en nyutviklet pre med innebygd dac . Systemet skal også ha romkorreksjon.
Jeg holder også en knapp på strømforsyningen, med mindre Ludo mot formodning benyttet helt uegnet coax-kabel.

Tør jeg spørre hva slags pre+dac du har i planene?

Vurderer å teste med en ny strømforskyning. Vil denne duge?

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=1066&iItemId=92962

Hørte at det skulle være best med en som var lineær. Er denne lineær?
Stor og stygg er den da, men billig..
Jeg spontan-kjøpte en slik i dag da jeg var innom Biltema i annet ærend. Den så ganske tillitvekkende ut, rent mekanisk. Og den er linjær.

Den viste seg å være ikke særlig egnet av flere grunner. Det ene er at spenningen ikke er kontinuerlig justerbar. Den kan ikke produsere spenninger mellom 4.5V og 6V. SB'ens orginal-forsyning er 5V. Jeg satte Biltema-boksen på 4.5V og koblet til min kjære SB3. Stor var forundrelsen og skuffelsen da det viste seg at Biltema-boksen ved belastning gir fra seg en ganske kraftig og sjenerende hvisle-lyd, nærmest som hvitstøy. Legger jeg øret inntil hører jeg også en svak summing, som en vel må forvente. SB'en fungerer tilsynelatende problemfritt på 4.5V, men hvislelyden er jo en skikkelig showstopper.

Heldigvis er ledningen lang nok til at jeg kunne legge strømforsyningen på utsiden av stuedøra og gjøre en liten lyttetest. Hvis det i det hele tatt var noen forskjell, så var det muligens litt mer ro i lydbildet, og svartere mellom instrumentene med Biltema-boksen. Damestemmer var kanskje hakket mer troverdige og tilstedeværende. Men forskjellen var på ingen måte dramatisk og jeg skal slett ikke påstå at jeg hadde hørt forskjell ved en blindtest. Jeg må også føye til at dette var på relativt rimelig "mid-fi" utstyr. ("Hi-end" greiene er under bygging :D)

Jeg hadde et alternativt bruksområde i tankene for Biltema-strømforsyningen dersom den ikke fungerte med SB'en, men med en slik ulyd ryker den tilbake til butikken.

Forøvrig målte jeg 5mV rippel uten belastning ved 4.5V utspenning.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.755
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Det er en sak som Snickers-is jobber med for tiden ;)
Interessant. Er det et kommende Midgard-produkt, "one-off" skreddersøm eller noe slags byggesett? Hva slags D/A chip og andre tekniske løsninger osv.osv?

B

Back_Door

Gjest
Interessant. Er det et kommende Midgard-produkt,  "one-off" skreddersøm eller noe slags byggesett? Hva slags D/A chip og andre tekniske løsninger osv.osv?  
Det er et Midgard produkt. Det er en del av et større opplegg som om kort tid vil bli publisert. Kommer tilbake med mer info når tiden er moden.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.755
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Det er et Midgard produkt. Det er en del av et større opplegg som om kort tid vil bli publisert. Kommer tilbake med mer info når tiden er moden.
OK, takk! Får smøre meg med tålmodighet og spenefett.

Oppdatering på Biltema strømforsyning: Etter å ha latt den stå på et døgn, er hvisle-lyden borte. Imidlertid gjør den for lave driftsspenningen at SB3'en innimellom reagerer tregt eller ikke i det hele tatt på fjernkontrollen.

Det var jammen ikke rare responsen på drivverkspørmålet ditt på tech-hjørnet. Du får prøve forumene på slimdevices eller hydrogenaudio eller lignende. Det er også mange SB-relaterte diskusjoner på "The Square Circle" forumet på http://www.audiocircle.com/circles/index.php?board=46.0

O

OivindJ

Gjest

Dem sa jo, husker ikke i hvilket blad, at ML låt kraftigere/ større som drivverk sånn med en gang. SB3 var derimot mer nøytral, kanskje mer korrekt og en spiller som en ikke ble sliten av, men som en ville høre mer og mer på.

Har Ludo latt seg imponere av et drivverk med litt ekstra pondus?

Noen som har noen kommentarer til dette?
Var det dette du mente Back_Door?

Hey Coolbiz

Har Zap + Frontline fra LC-audio.    ...og den siste diskanten sitter snart i fronten på "The TJL-loudspeaker".

Har vel spurt "dac spørsmål" her på hifisentralen i 4-5 måneder snart, men så var det disse penga da :) . Tipper det blir SB3 først, plus strøm, så kanskje en ekstra dac endel måneder senere.

B

Back_Door

Gjest
Dem sa jo, husker ikke i hvilket blad, at ML låt kraftigere/ større som drivverk sånn med en gang. SB3 var derimot mer nøytral, kanskje mer korrekt og en spiller som en ikke ble sliten av, men som en ville høre mer og mer på.
Var det ikke danske "High Fidelity"? Uansett vil vi møte noe av den samme motstand som f.eks. i forbindelse med icePower. Det blir for billig til å være sant ;D

L

Ludo

Gjest
Har Ludo latt seg imponere av et drivverk med litt ekstra pondus?
Nei, det har han nok ikke. Han har latt seg imponere av et drivverk som tydeliggjør innholdet i musikken og som har en tydelig sort bakgrunn. Definisjonen på stemmer og instrumenter var også mye bedre på drivverket enn på SB3. På en måte kan det sammenlignes med samme effekten som med og uten Noise Harvester :)

O

OivindJ

Gjest
Nei, det har han nok ikke. Han har latt seg imponere av et drivverk som tydeliggjør innholdet i musikken og som har en tydelig sort bakgrunn. Definisjonen på stemmer og instrumenter var også mye bedre på drivverket enn på SB3. På en måte kan det sammenlignes med samme effekten som med og uten Noise Harvester :)
Ok da :) .

Prøvde du sb3 med "linear powersupply" og noise harvester?

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.755
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jeg klipper fra JA's anmeldelse i Stereophile:
I was hard-pressed to hear much of a difference. Perhaps there was an increased sense of authority to the sound of the CD played by the Ayre used as a transport, a better sense of extended low frequencies—but when I'm not listening seriously, the difference is irrelevant. Even when I am listening seriously, I have to strain to hear that difference
(dette sammen med en ML DAC)

Legg merke til at han hele tiden bruker vendinger som "hard-pressed", "perhaps" og "strain to hear difference". Jeg kan vanskelig tolke dette annerledes enn at i en blindtest hadde han ikke hatt sjanse til å skille dem fra hverandre. Han tør bare ikke si det rett ut av hensyn til annonseinntektene fra produsenter av CD-spillere/-transportere.

..

Hey Coolbiz

Har Zap + Frontline fra LC-audio.    ...og den siste diskanten sitter snart i fronten på "The TJL-loudspeaker".

Har vel spurt "dac spørsmål" her på hifisentralen i 4-5 måneder snart, men så var det disse penga da :) . Tipper det blir SB3 først, plus strøm, så kanskje en ekstra dac endel måneder senere.
Aha. Takker. Skal sette den på pre-amp vurderingslisten min..

L

Ludo

Gjest
Jeg klipper fra JA's anmeldelse i Stereophile:
(dette sammen med en ML DAC)

Legg merke til at han hele tiden bruker vendinger som "hard-pressed", "perhaps" og "strain to hear difference". Jeg kan vanskelig tolke dette annerledes enn at i en blindtest hadde han ikke hatt sjanse til å skille dem fra hverandre.
Jaja, men sånn er det nå bare her i huset. Og andre har hørt samme forskjellen i sitt eget anlegg når jeg har tatt SB3'en med meg til dem for å demonstrere hva den er god for. Kanskje det bare er meg... jeg syntes jo til og med at BEL låt dårlig, så de ørene skal man ikke stole helt på ;)

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.755
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jaja, men sånn er det nå bare her i huset. Og andre har hørt sammen forskjellen i sitt eget anlegg når jeg har tatt SB3'en med meg til dem for å demonstrere hva den er god for.
Jeg mente ikke å trekke dine lytteinntrykk i tvil. Men i fravær av mer eksperimentering med ulike oppsett stiller meg foreløpig skeptisk til forklaringsmodell og "skyldfordeling".

L

Ludo

Gjest
Jeg mente ikke å trekke dine lytteinntrykk i tvil. Men i fravær av mer eksperimentering med ulike oppsett stiller meg foreløpig skeptisk til forklaringsmodell og "skyldfordeling".
Hva mer mener du jeg burde prøve da ???
Jeg har testet forskjellige kabler, powersupply, brent CD'er av de rippede filene for å kontrollere om det kan ha vært rippefeil, jeg har sjekket samtlige innstillinger i Slimserver og i SB'3en uten at det har hjulpet. Andre forslag mottas som sagt med takk !

Nå konstaterer jeg bare at min rimelige 'kinamikk' CD-spiller låter bedre enn en Squeezebox, thats it :)
No hard feelings ;)

Topp Bunn