Moderatorers rolle i innholdet i trådene.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
pedal skrev:
Dazed har fortalt at han har nedsatt hørsel.
Jeg tror jeg har en liten dip i diskanten på det venstre øret, ja. Har lurt på å få sjekket det igjen.

Rart jeg ikke har fått den brukt mot meg på Kabelhjørnet enda. ;)

Jeg tror det kun vil være i veldig spesielle og søkte tilfeller det vil hindre meg å høre forskjell på hifi-komponenter, forresten.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.733
Torget vurderinger
1
nb skrev:
Det er merkelig at du hele tiden ber noen vise deg eksempler på noe det florerer av.
Pink_Panther postet noen generaliserende og fordumsfulle påstnader i går. Jeg tok han på ordet og bad om ett (1) eksempel. Det kunne han ikke.

Nå ber jeg deg om det samme: Hvis til ett (1) eksempel på hva du beklager (nedlatenhet), så jeg ser hva du mener.

---------

Ja, jeg har registrert at noen sier at man faktisk må ha kjørt en Ferrari for å kunne beskrive dens kjøreferdigheter på en troverdig måte.
En 18-åring som ikke har sittet bak rattet på annet enn en kjøreskole-bil, vil heller ikke kunne gi en dekkende beskrivelse av Ferrariens kjøreegenskaper.
-Det er ikke noe galt i at slike momenter påpekes innenfor Hi-Fi, spør du meg.

Men du må jo ha sett ting mer graverende enn dette?  

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Så hvis et antall brukere samarbeider (eller én bruker med et antall brukerkonti), kan de "mobbe" bort andres innlegg. Høres litt uheldig ut, spør du meg. Tror du burde modifisere til "Hvis et innlegg mottar X antall flere "Liker ikke" enn "Liker" så vil moderator få varsel om å vurdere om innlegget bør fjernes" eller noe.
Dette er en funksjon som ikke er del av forum-softwaren, og som vi kan konfigurere slik vi ønsker. Det er ingen innlegg som blir slettet pga. denne funksjonen, og det må via moderator for å bli fjernet, men det kan settes opp slik at innlegg blir midlertidig usynlig ved nok antall "Misliker", men her kan vi som sagt konfigurere etter ønske og behov.

Jeg går ikke nærmere inn på detaljer vedrørende funksjoner her, men på dagens forum har vi et enkelt regelsett, noen få moderatorer og et innrapporteringsystem. Med 1000 innlegg om dagen så sier det seg nesten selv at det er vanskelig for oss å holde rede på alt som skjer, og vi trenger mer hjelp fra brukerne.

På det nye forumet har vi veldig mange funksjoner som vil gi oss en god pekepinn på tråder og innlegg som er verdt å se på, og det vil gi oss en bedre oversikt over alt som skjer. Vi har også et langt bedre system for de som bryter med regelverket, og vi trenger ikke å benytte utestengelse i noen særlig grad.

Det vil alltid være brukerne som helhet som bestemmer innholdet på HFS, men jeg er enig i at det bør være mulig å diskutere f.eks. kabler i fred og ro uten å måtte forsvare seg mot ABX tester, anti-kabel meninger osv. Det er enkelte som hevder at alle meninger bør være tillatt, og det er jeg også enig i, men jeg ser ikke noe problem med å ha begrensninger på hva som er tillatt i enkelte rom. Jeg ser likevel på personangrep som det verste onde, og dette skal vi komme til livs med det nye systemet. Det bør faktisk være i alles interesse.

Mvh
Høvdingen

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Høvdingen skrev:
Det vil alltid være brukerne som helhet som bestemmer innholdet på HFS,
Ja, i praksis må det vel bli slik.

Høvdingen skrev:
men jeg er enig i at det bør være mulig å diskutere f.eks. kabler i fred og ro uten å måtte forsvare seg mot ABX tester, anti-kabel meninger osv.
Ja, selvsagt. Men det må også være lov å diskutere det tekniske og vitenskaplige ved kabler, og mene at forskjellene man kan lage med kabelbytter kanskje er små, uten å bli hogd hodet av.

...Kanskje dette ikke bør foregå i de samme trådene, men det er ikke alltid mulig å unngå.

Hvis noen f.eks. starter en tråd og spør om: "Jeg har en Harmann Kardon 980 integrert forsterker og B&W CM7 høyttalere. Disse er koblet sammen med Nordost Blue Heaven høyttalerkabler. Jeg synes jeg har litt udefinert bass. Hvilke kabler bør jeg kjøpe for å få strammere bass?": Da MÅ det være lov å svare i den tråden at "Jeg tror du burde bruke pengene på andre ting enn nye kabler, for jeg tror ikke at et kabelbytte vil hjelpe deg så mye med dette", hvis det er det man mener.

(Problemstilling, produkter og argumenter er tatt rett ut av luften, og trenger ikke ha noen som helst sammenheng med virkeligheten.)

Høvdingen skrev:
Det er enkelte som hevder at alle meninger bør være tillatt, og det er jeg også enig i, men jeg ser ikke noe problem med å ha begrensninger på hva som er tillatt i enkelte rom.
Enig. Men å diskutere det tekniske aspektet ved kabler i kabelhjørnet må vel være lov likevel. Da diskuterer man så absolutt nettopp kabler. Kabelhjørnet trenger vel ikke være reservert for diskusjoner om hvilke kabler som høres sånn og sånn ut mellom hvilke komponenter, og hvilke forbedringer man får med kabel x fremfor kabel y?

Høvdingen skrev:
Jeg ser likevel på personangrep som det verste onde, og dette skal vi komme til livs med det nye systemet. Det bør faktisk være i alles interesse.
Enig igjen, men dette er et oppførsels-problem, og ikke et resultat av at det er lov å snakke om for mange ting i et gitt forum.

Fora med superstrenge berensninger og snevre retningslinjer for off topic og avsporinger blir veldig, veldig kjedelige, imho.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Det forbauser meg støtt og stadig at det jeg definerer som i all hovedsak voksne menn ikke klarer å utveksle meninger uten å gå til personangrep? Har en ikke mer vektbelagte meninger og komme med så innse at du har tapt og gjør det beste utav det. Klarer dere ikke å behage dere med det utstyret dere har uten at et helt forum må være samstemt i deres valg så er det kanskje på tide å finne andre ting å bruke tiden på!

Av alle fora så er denne kabeldebatten faen skjære meg som å observere en sandkasse i en barnehage der en gruppe vil kun ha grønne gravemaskiner, mens den andre gruppen tviholder på gule dampveivalser.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.362
Torget vurderinger
1
lars_erik skrev:
nb skrev:
pedal skrev:
NB har et poeng i det at kabelentusiastene er hårsåre. Man går fort i forsvar.
Men nå er det en gang slik at har man blitt lugget for mye, så blir man både skvetten og hårsår. Så dette må sees i sammenheng.
Som sagt: De aller, aller fleste trådene lever i fred og ro. Men det ser ikke ut til å være noen interesse for de. Det er merkelig å skylde på at de kapres all den tid de faktisk ikke gjør det. Det skjer sikker innimellom, men generelt ikke.

Så hva er problemet?
En moderator, med klar slagside, er et av problemene. Et annet er at om man ikke har interesse eller tro på kablers innvirkning- lyttemessig, kunne man jo la være å poste i de trådene.
Det er et lite fåtall tråder som «eksploderer».

Det er ofte tråder av mer generell og «prinsippiell natur» - konkrete og publiserte testresultater, testmetodikk, «kabelteknikk» o.l. : «"Blindtest" av kabler i VG», «Kabler som stjeler detaljer?», «Hvor stor del av anleggets totalkostnad bør legges i kabler?», «Hva må til av anlegget for å kunne høre forskjell på kabler» etc.

Kabeltråder med flest innlegg: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/board,10.0/sort,replies/desc.html

For å snu på flisa di så kunne jeg oppfordre alle som ikke har interesse av elektronikk, teknikk og testmetodikk om å la vær å poste i slike kabeltråder hvor disse temaene er en sentral del av topic, men jeg ønsker ikke å oppfordre noen til denne formen for «selvmoderasjon» da det i seg selv forsurer stemningen og trekker debatten O.T. Dessuten er skjæringspunktet mellom det subjektive og det objektive et sentralt moment i mye av det jeg finner interessant med HiFi og som tilfeldigvis også kan bidra til morsomme debatter med god temperatur.

Det er skjeldent tråder om «fri synsing og konkrete anbefalinger» «eksploderer», og de aller fleste trådene kabelhjørnet har ganske få innlegg med begrenset «temperatur» og en relativt gemyttelig stemning.

mvh
KJ

EDIT: PS. glemte å nevne at jeg synes moderatorene stort sett gjør en glimrende jobb, spesielt med hensyn til at det er gratis og ofte utakknemmelig arbeid - spesielt i «krangletråder».

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.173
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
KJ skrev:
lars_erik skrev:
nb skrev:
pedal skrev:
NB har et poeng i det at kabelentusiastene er hårsåre. Man går fort i forsvar.
Men nå er det en gang slik at har man blitt lugget for mye, så blir man både skvetten og hårsår. Så dette må sees i sammenheng.
Som sagt: De aller, aller fleste trådene lever i fred og ro. Men det ser ikke ut til å være noen interesse for de. Det er merkelig å skylde på at de kapres all den tid de faktisk ikke gjør det. Det skjer sikker innimellom, men generelt ikke.

Så hva er problemet?
En moderator, med klar slagside, er et av problemene. Et annet er at om man ikke har interesse eller tro på kablers innvirkning- lyttemessig, kunne man jo la være å poste i de trådene.
Det er et lite fåtall tråder som «eksploderer».

Det er ofte tråder av mer generell og «prinsippiell natur» - konkrete og publiserte testresultater, testmetodikk, «kabelteknikk» o.l. : «"Blindtest" av kabler i VG», «Kabler som stjeler detaljer?», «Hvor stor del av anleggets totalkostnad bør legges i kabler?», «Hva må til av anlegget for å kunne høre forskjell på kabler» etc.

Kabeltråder med flest innlegg: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/board,10.0/sort,replies/desc.html

For å snu på flisa di så kunne jeg oppfordre alle som ikke har interesse av elektronikk, teknikk og testmetodikk om å la vær å poste i slike kabeltråder hvor disse temaene er en sentral del av topic, men jeg ønsker ikke å oppfordre noen til denne formen for «selvmoderasjon» da det i seg selv forsurer stemningen og trekker debatten O.T. Dessuten er skjeringspunktet mellom det subjektive og det objektive et sentralt moment i mye av det jeg finner interessant med HiFi og som tilfeldigvis også kan bidra til morsomme debatter med god temperatur.

Det er skjeldent tråder om «fri synsing og konkrete anbefalinger» «eksploderer», og de aller fleste trådene kabelhjørnet har ganske få innlegg med begrenset «temperatur» og en relativt gemyttelig stemning.

mvh
KJ
Javel. Nå er det slik at mange mener det er "fri synsing", som du sier, å uttale seg om noe man aldri har hørt. Og ufoer ol. har ingenting i slike tråder å gjøre. De, ufoer altså, får fly lavt andre steder.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
lars_erik skrev:
å uttale seg om noe man aldri har hørt.
La meg vende tilbake til det fiktive eksempelet mitt fra noen innlegg tilbake her:

Dazed skrev:
Hvis noen f.eks. starter en tråd og spør om: "Jeg har en Harmann Kardon 980 integrert forsterker og B&W CM7 høyttalere. Disse er koblet sammen med Nordost Blue Heaven høyttalerkabler. Jeg synes jeg har litt udefinert bass. Hvilke kabler bør jeg kjøpe for å få strammere bass?"
Hvis denne tråden ble startet, og det første svaret var:

"Kjøp Wireworld Equinox 6! De har jeg på mine B&W 802D, og bassen er himmelsk!"

...Og så kom dette som andre svar:

Dazed skrev:
"Jeg tror du burde bruke pengene på andre ting enn nye kabler, for jeg tror ikke at et kabelbytte vil hjelpe deg så mye med dette."

Mener du da at han som postet svar nr. 2 gjør noe galt og at svaret hans burde vært moderert bort dersom han aldri har hørt et anlegg med noen av de nevnte kablene? Han bryter ingen regler, og snakker saklig og "on topic".

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.733
Torget vurderinger
1
Dazed skrev:
Fora med superstrenge berensninger og snevre retningslinjer for off topic og avsporinger blir veldig, veldig kjedelige, imho.
Å definere bebudede justeringer som "superstrenge begrensninger og snevre retningslinjer" er en vill overdrivelse. Dette er nødvendige tiltak, tilsvarende som feks på audioasylum.com

...blir veldig, veldig kjedelige, imho.
Uenig. Jeg ser fram til et nytt og bedre Kabelforum. Du får eventuelt få dine kick på et av de andre 28 underforumene.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.173
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Dazed skrev:
lars_erik skrev:
å uttale seg om noe man aldri har hørt.
La meg vende tilbake til det fiktive eksempelet mitt fra noen innlegg tilbake her:

Dazed skrev:
Hvis noen f.eks. starter en tråd og spør om: "Jeg har en Harmann Kardon 980 integrert forsterker og B&W CM7 høyttalere. Disse er koblet sammen med Nordost Blue Heaven høyttalerkabler. Jeg synes jeg har litt udefinert bass. Hvilke kabler bør jeg kjøpe for å få strammere bass?"
Hvis denne tråden ble startet, og det første svaret var: "Kjøp Wireworld Equinox 6". De har jeg på mine B&W 802D, og bassen er himmelsk!"

...Og så kom dette som andre svar:

Dazed skrev:
"Jeg tror du burde bruke pengene på andre ting enn nye kabler, for jeg tror ikke at et kabelbytte vil hjelpe deg så mye med dette."

Mener du da at han som postet svar nr. 2 gjør noe galt og at svaret hans burde vært moderert bort dersom han aldri har hørt et anlegg med noen av de nevnte kablene? Han bryter ingen regler, og snakker saklig og "on topic".
Dazed; du er som oftest saklig, så dine synspunkter er ikke problematisk å forholde seg til. Alikevel hadde det vært greit å få diskutert lytteerfaringer vedrørende kabler uten å bli fortalt, mer eller mindre høflig, hvor feil man tar.

Dessuten; denne trådens tema er en navngitt moderators opptreden i disse trådene.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
pedal skrev:
Å definere bebudede justeringer som "superstrenge begrensninger og snevre retningslinjer" er en vill overdrivelse. Dette er nødvendige tiltak, tilsvarende som feks på audioasylum.com
Jeg mente ikke helt det. Jeg er enig i at Kabelhjørnet trenger et vesentlig oppsving i håndhevingen av reglementet, OG strengere moderering. Men reglene må være fornuftige og ikke begrensende og ensidige.

pedal skrev:
Uenig. Jeg ser fram til et nytt og bedre Kabelforum. Du får eventuelt få dine kick på et av de andre 28 underforumene.
Tror ikke vi er så uenige om dette. Det var en mer generell betraktning. Vi er kanskje ikke helt enige om hva som skal være akseptabelt å snakke om på kabelhjørnet, men vi får begge bare følge de reglene som blir innført.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.095
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
pedal skrev:
Uenig. Jeg ser fram til et nytt og bedre Kabelforum.
Tullball, pedal :D
Det forumet har du allerede, det er bare moderatorene som svikter ved å flytte de trådene som handler om forskjell eller ikke til forskjeller-hjørnet.
Bortsett fra de trådene er kabelhörnat piss kjedelig ;)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
lars_erik skrev:
Dazed; du er som oftest saklig, så dine synspunkter er ikke problematisk å forholde seg til.
Takk. Det var bra.

lars_erik skrev:
Alikevel hadde det vært greit å få diskutert lytteerfaringer vedrørende kabler uten å bli fortalt, mer eller mindre høflig, hvor feil man tar.
Jeg ser den, og kan forstå hva du mener. Dette er litt vanskelig å legge føringer for, fordi man ikke bør kunne nekte noen å ytre meningene sine. Jeg tror i alle fall det er helt essensielt at man ikke overreagerer, men holder seg høflig og saklig. her syndes det fra begge sider i kabeldebatten, og det er her moderatorene kommer inn. (...eller bør komme inn.)

lars_erik skrev:
Dessuten; denne trådens tema er en navngitt moderators opptreden i disse trådene.
Sant nok.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Roysen skrev:
Nå må du nesten forklare nærmere hva du mener? Så du punktlistene hans fra i går i den omtalte tråden? Har jeg angrepet ham personlig eller ytret mitt synspunkt på reglementet på generelt grunnlag?
Du mener innlegget der jeg kommenterer pedals eksempler på min i følge han dårlige oppførsel? Hva jeg synes om eksemplene har jeg jo forklart i tråden. Innlegget var vel et (for)svar på tiltale, og det eneste jeg ser med det som egentlig er galt, er at det strengt tatt er off topic.

Hva mener du var galt med det? Jeg skjønner ikke hva "jeg får meg til å skrive" som får deg til å reagere.

audionut

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
0
Moderator: Kan du være vennlig og samle alle disse parallellgående krangletrådene i EN tråd? Slitsomt å besøke dette forumet når toppsakene handler om det samme og de samme folka banker hverandre i hodet uten å komme seg et eneste skritt videre.

R

Roysen

Gjest
Jeg ber om unnskyldning Dazed. Det innlegget jeg refererte til ble skrevet av Kabelsatan og ikke deg.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Roysen skrev:
Jeg ber om unnskyldning Dazed. Det innlegget jeg refererte til ble skrevet av Kabelsatan og ikke deg.
Takk. Jeg skjønte nemlig ikke helt hva du siktet til.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.173
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Roysen skrev:
Da henger jeg og med. Tenkte du snart burde komme med eksempel her ;)

Satans innlegg ble etterhvert moderert.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Nå skal det vil sies at tråden som sist utartet startet som en henvisning til en form for kabeltest-/ sammenligning. Man kan jo si hva man vil om den benyttede metodikken i testen, men så lenge det faktisk var en test så må det jo være lov å sette spørsmålstegn ved prisingen og den faktiske forskjellen mellom kabler og kabeldesign.
Så hvem bidro egentlig først til utviklingen av tråden?

Ellers er jeg mye enig med nb at de fleste kabeltrådene ikke utarter, de fleste får leve i fred. Men de som utarter har en tendens til å ende opp i krangler og utidigheter tatt helt ut av proposjoner.
Jeg synes tekniske parametre (uansett produkt osv) skal kunne diskuteres utenfor tech-hjørnet, men ingen synsinger i tech-hjørnet. Men da skal man også tolerere at noen har andre oppfatninger og meninger uten å kunne henvise til tester, vitenskaplige dokumenter osv. Men man skal være forsiktig med å påstå at sine meninger er fakta, sanheten osv. Da må man tåle å bli utfordret på det. Mye enig med flere andre her at bare man formulerer seg som feks "jeg opplevde at" osv er veldig greit.
Enkel måte å unngå tekniske sider, om man ønsker det, av et emne kan jo være å ha emnetittel lik feks :"Lytteerfaring: Cardas Golden ref". Da er saken grei og jeg tror ikke man vil oppleve særlig mye støy.

Er heller ikke helt enig i at man i hvert enkelt tilfelle må ha hørt den spesifikke komponenten for å uttale seg. Man kan tross alt ha erfaring med tilsvarende produkter, man kan henvise til andres publiserte erfaringer, andre modeller i samme serie osv for å kunne indikere en antatt karakteristikk med det omtalte produktet. Men gjør oppmerksom på at man ikke har erfaring med det spesifikke produktet.
Skal man ha hørt alt og i tillegg ta hensyn til matching spesifikt så kan ytterst få uttale seg om noe som helst, for de samme komboene har jo ytterst få hatt. Legg på rommet som komponent og ingen kan i realiteten uttale seg om noe.
Det er ikke dermed sagt at man skal uttale seg om alt, for mye har veldig mange fint lite grunnlag for å uttale seg om. Og da skal man la være.

Og det er like lov å være uenig som uenig. Men gi saklig begunnelse, unngå å kritisere personen og respekter også om noen ber deg om nærmere forklaring.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.173
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
lars_erik skrev:
Tor Nado skrev:
Det er så mye svada og feilinfo (bevist ?) i media om LCHF om dagen, og mange personer på
mange fora sluker det rått. Og så spyr de ut misforståelsene på slika fora.
På engelsk kaller de det 'Barking up the wrong tree'.

Innlegget er redigert av bjornh grunnet brudd på Hifisentralens regel 1.
Dette innlegget ble rapportert. Bambadoo var innom, uten å reagere. Som vanlig. Godt å se at bjornh etterfølger regelverket.
Nok en gang er det forskjell på håndheving av regelverket. Man kan mistenke at personlige meninger og preferanser hos enkelte er avgjørende.

V

vredensgnag

Gjest
Nok en gang sutres det om håndheving av reglene for moderering, mens lysten til å trykke rapportér sitter løst.

Du kan jo vurdere ditt eget innlegg om disse foreldrene som du kjente nord og ned, hva var formålet med det?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
lars_erik skrev:
lars_erik skrev:
Tor Nado skrev:
Det er så mye svada og feilinfo (bevist ?) i media om LCHF om dagen, og mange personer på
mange fora sluker det rått. Og så spyr de ut misforståelsene på slika fora.
På engelsk kaller de det 'Barking up the wrong tree'.

Innlegget er redigert av bjornh grunnet brudd på Hifisentralens regel 1.
Dette innlegget ble rapportert. Bambadoo var innom, uten å reagere. Som vanlig. Godt å se at bjornh etterfølger regelverket.
Nok en gang er det forskjell på håndheving av regelverket. Man kan mistenke at personlige meninger og preferanser hos enkelte er avgjørende.
du er ute etter Bambadoo lars_erik! skjønner ikke helt hvorfor. bamba gjør en utmerket jobb som moderator

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Antall liker
3.450
Torget vurderinger
1
Noen helt generelle betraktninger:

Hvis moderatorene kunne se over åpningsinnleggene og eventuelt moderere disse før debatten slippes løs ville mye vært unngått. Folk er ofte upoengterte og slurvete i hva de prøver å få fram, mange er direkte spissformulerte i en eller annen retning i et kontroversielt tema. Dermed bys det opp til dans tvert og kranglingen utarter ganske kjapt. Med en mer åpen og positiv tilnærmingsform i åpningsinnlegget vil en få vektlagt at man er åpen for både pro & cons. Dessuten kan det bli nok perfid ironi på enkelte. Hvis man ikke har noe konstruktivt å tilføre tråden skal man kanskje holde seg unna?

Det kan også diskuteres hvorvidt alle moderatorene er like flinke, enn si velegnet til oppdraget. Skal man ha Liker og Liker Ikke-knapp her også? Jeg er usikker på om systemet har noe for seg.

Vil forøvrig anmode folk om å lese hodetelefontrådene som stort sett er preget av konstruktive og stringente innlegg fri for personsjikane og tullballeri. Mye av dette pga flere (CDWBlogspot og andre) sin eksemplariske nettforakultur. Et eksempel til etterfølgelse.

Topp Bunn