lars_erik skrev:
nb skrev:
pedal skrev:
NB har et poeng i det at kabelentusiastene er hårsåre. Man går fort i forsvar.
Men nå er det en gang slik at har man blitt lugget for mye, så blir man både skvetten og hårsår. Så dette må sees i sammenheng.
Som sagt: De aller, aller fleste trådene lever i fred og ro. Men det ser ikke ut til å være noen interesse for de. Det er merkelig å skylde på at de kapres all den tid de faktisk ikke gjør det. Det skjer sikker innimellom, men generelt ikke.
Så hva er problemet?
En moderator, med klar slagside, er et av problemene. Et annet er at om man ikke har interesse eller tro på kablers innvirkning- lyttemessig, kunne man jo la være å poste i de trådene.
Det er et lite fåtall tråder som «eksploderer».
Det er ofte tråder av mer generell og «prinsippiell natur» - konkrete og publiserte testresultater, testmetodikk, «kabelteknikk» o.l. : «"Blindtest" av kabler i VG», «Kabler som stjeler detaljer?», «Hvor stor del av anleggets totalkostnad bør legges i kabler?», «Hva må til av anlegget for å kunne høre forskjell på kabler» etc.
Kabeltråder med flest innlegg:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/board,10.0/sort,replies/desc.html
For å snu på flisa di så kunne jeg oppfordre alle som ikke har interesse av elektronikk, teknikk og testmetodikk om å la vær å poste i slike kabeltråder hvor disse temaene er en sentral del av topic, men jeg ønsker ikke å oppfordre noen til denne formen for «selvmoderasjon» da det i seg selv forsurer stemningen og trekker debatten O.T. Dessuten er skjeringspunktet mellom det subjektive og det objektive et sentralt moment i mye av det jeg finner interessant med HiFi og som tilfeldigvis også kan bidra til morsomme debatter med god temperatur.
Det er skjeldent tråder om «fri synsing og konkrete anbefalinger» «eksploderer», og de aller fleste trådene kabelhjørnet har ganske få innlegg med begrenset «temperatur» og en relativt gemyttelig stemning.
mvh
KJ