Minutten's tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    For et par tre år siden hadde den vært nesten perfekt for meg. Den passer ikke helt sammen med Devialet, den har ikke digtal ut slik at jeg kunne brukt den som streamer. Sw og brukergrensesnitt er sannsynligvis mye bedre en Devialet (skal ikke mye ti det).
    Med Devialet er jeg avhengig av Roon for at det skal være praktisk å bruke den, men er ikke fornøyd med utvalget til Qubuz enda og Tidal er jeg ferdig med. Tror faktisk jeg kommer til bruke Spotify i løpet av året, men om det trengs en sw oppgradering for å bruke Spotify connect hifi, så vil nok det ta sin tid da Devialet har mest av fokus på disse eggene med lyd.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Skulle jeg kjøpt min første platespiller nå så hadde denne blitt vurdert, innebygget riaa for både mc og mm, og hodetelefonforsterker!
    Vurderer selv å sette opp et nr 2 anlegg med en hodetelefonforsterker, riaa og platespiller men dette dette hadde vært en elegant løsning.



    clearaudio-concept-active---mc---black-black_15463_4.jpg clearaudio-concept-active---mc---black-black_15463_0.jpg ConceptActiveBlack6-750x750.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Må være over 5 år siden jeg avspilt lper analogt (ikke brukt Devialet) så fikk lyste teste det igjen. Naim superline ligger fortsatt nedpakket i kjelleren hos min mor så da ble det børstet støv av min Audiolab 8000PPA. Byggekvaliteten ser OK ut.

    8000PPA2.jpeg





    To innganger og 2 utganger og greit med justerings muligheter.

    8000ppa-split-l_1.jpeg



    Med to utganger fikk jeg teset litt rør vs transistor også.

    Skjermbilde 2021-06-12 kl. 22.04.19.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Både kjøpt og spilt lite lper i pandemi perioden, tror ikke jeg kjøpe noen album på lp i fjor!
    Hentet fram og åpnet en fra en av de siste bestillingene (fra feb 2020), The Clown (57), med Charles Mingus på Speakers Corner (mono). Pleide å ligge på mellom 300-350 platene fra Speakers Corner, steget til 398 når jeg kjøpte denne i 2020, og nå 629 hos big dipper!

    For å ta det bra først,bra lyd og en av få som leverer bra innercover.
    Coverne er greie nok, men mer BN Classic en Tone Poet kvalitet, nå til over Tone Poet pris.
    Platen var ikke helt flat men spilte OK men litt støy på b siden, ikke helt det jeg forventer av en pressing fra Pallas.
    Rart nok ikke så mange bra re-utgivelser av Atlantic utgivelsene til Mingus på lp. Oh Yeah (62) er nettopp annonsert fra SC, og disse fra Mingus er tilgjengelig fra SC fra før av.

    mingus sp.png


    Som vanlig fra SC analog master.
    charlesmingusclownSPEAKERS2.jpg


    mingus clown.jpg
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Kjekt å se at det gis ut bra cd utgivelser i 2022. Ny utgivelse fra BN også på lp men ikke i noen av re-utgivelse seriene deres (ja kjøper begge).

    art blakey tokyo 61 cd.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Finnes format som gjør at at en lp til 629 virker rimelig.
    Men tipper A love supreme som nettopp ble gitt ut på R2R er ok på f.eks en Studer, men hvorfor holder de på å gi ut Ballads om og om igjen? Må da være minst et 20 talls Coltrane album som er bedre. Tror dette var de 2 første albumene (på cd) med Coltrane jeg kjøpte, basert på anbefalinger på nett. Der det ene albumet er fantastisk og de andre er et stor gjesp.



    love spu r2r.jpg
    ballads r2r.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Denne er det heller ikke så mange bra re-utgivelser av, på 33 rpm så er SC utgaven fra 2008 et bra valg. Fås for rundt €30 og det er denne absolutt verd. Blir bare bedre og bedre dette albumet, og foretrekker klart lyden fra lpen da cden (Sony 98) og 88.2/24 fra qobuz oppleves som litt hard/skarp i lyden hos meg.

    miles smiles sc.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Analogue Productions skal re-utgi Prestige seriene sine, 25 mono og 25 stereo, men på 180g fra QRP ikke 200g som sist.
    Hentet frem en av de få jeg har fra denne serien, nummer 603? (Bare de 250 første skulle vært nummererte?)
    Er endel bra her for de som vil ha topp pressinger av disse, men vær klar over at de rimelige OJC utgivelsene også er bra om du kun vil ha musikken på lp.

    mcleand prestige.jpg



    Prestige Records is such a cool label, such a historically important label, that we couldn’t limit ourselves to just one way to bring to you our favorite titles from its catalog of classics. So, we’re bringing you two…

    Prestige Done Two Ways
    Some Want The Most Collectible Mono – Got You Covered
    Others Want The Ultimate Audiophile Stereo – Ain’t Gonna Let You Down

    "The Analogue Productions 25 volume, Mono Prestige set is an amazing achievement. Take it from a first pressing Prestige collector: these are some of the rarest and best Prestige releases ever issued. If you do find an original they could well cost hundreds or thousands of dollars each, and will most certainly not be in Near Mint condition.
    "Kevin Gray has done a superb mastering job and the pressing quality is outstanding. I compared the Analogue Productions pressings to some of my original Prestige mono pressings and it’s close, with the edge going to Analogue Productions at times due to the flawless condition.
    "I was very pleased to see some of my favorite Prestige artists well represented here including Hank Mobley and Jackie McLean both of whom never seen to get the credit they deserve. Of course, this set had best titles from Prestige’s three giants: Coltrane, Miles and Rollins.
    "If you collect jazz, and don’t have the titles in this set, the Analogue Productions Prestige Mono series is a mandatory purchase to make. Congratulations to the Analogue Productions team." — Will Z.

    That’s right: 50 Prestige titles will make up these two series. We’ve got 25 of the most collectible, rarest, most expensive jazz titles ever in our Prestige Mono Series. And then 25 of the most audiophile sounding Rudy Van Gelder recordings ever made with the Prestige Stereo Series. All cut at 33 1/3 RPM and released on Hybrid SACD.

    And you know they’re all – all 50 – mastered from the original analog master tapes. In the case of the monos, that’s the original mono masters. Yup, mastering maestro Kevin Gray handles the job for both series. And, of course, the LPs will all be pressed at our own state-of-the-art, rave-reviews-coming-in-weekly pressing plant, Quality Record Pressings, and plated there by Gary Salstrom.

    And there’s more: We’re kicking it all-out old-school here. Deep groove pressings, just like the originals where there is a deep groove that appears to be cut into the record label area of the disk, the result of the die that was used in the old presses in the ‘50s. Original tip-on jacket facsimiles with the original thick cardboard stock. The monos are pressed with a flat-edge, no groove-guard flat profile, just like the originals. The SACDs will be packaged in mini “old style” gatefold jackets. These jackets feature printed wraps mounted to chipboard shells, producing an authentic, “old school” look and feel. Some people call these “mini LP” jackets.

    Make no mistake: The sound, the pressing quality, the look – everything will surpass the original Prestige LPs.

    So, let’s jump in the time machine and head back to the 1950s and ‘60s, when jazz was king and the world was awash in the sounds of these masterpieces.Founded in 1949 by Bob Weinstock, Prestige Records would become one of the most renowned jazz labels of all time. Weinstock began the label after he’d opened a record store next door to New York City’s Metropole Jazz Club. The musicians who performed at Metropole began frequenting Weistock’s store, and he soon got the idea to start recording them. He first called the label New Jazz but changed the name to Prestige the following year.

    The legendary roster of Prestige musicians rivals that of any jazz label before or since and includes Miles Davis, Gil Evans, Eric Dolphy, John Coltrane, Hank Mobley, Jackie McLean, Sonny Rollins, Eddie “Lockjaw” Davis and Tommy Flanagan. Weinstock is famous – or infamous – for refusing to pay his artists for their rehearsal time. He instead captured a more live, unplanned sort of groove, different than other jazz labels of the day. Certainly, history has appreciated hearing artists that would go on to become legends playing in a looser, off-the-cuff manner.

    Rudy Van Gelder handled recording engineering duties for most of the Prestige run, another fact that has positioned Prestige so well in the history of jazz and collectible records. Actually, some of these original monos now go for well over $2,000.These Prestige titles will be available individually and as part of two separate series – The Prestige Stereo Series and The Prestige Mono Series. The first 250 LP copies will be numbered editions and will only be available to series subscribers. LP series subscribers can reserve their same serial number for each title in the series, and series subscribers will enjoy free shipping and be

     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Må si jeg ikke liker trenden med disse eksklusive super vinyl utgivelsene, UHQR, One-step og hva de nå alle alle heter. Hadde de samtidig gitt ut "normale" utgivelser så man samtidig hadde et alternativ så hadde det vært helt greit, men det skjer sjelden. Mofi annonserte at de skulle trykke opp noen Miles Davis album på ny som jeg så frem til å skaffe, men ser nå at det blir one-step og da står jeg over. Jeg bruker endel kroner på plater og kunne sikkert kjøpt noen av disse også, men når et album passerer kr.1500, 2000, 2500 osv så frister ikke disse. Selv den siste UHQR utgivelsen av Kind of Blue, som for mange andre var dette den første jazz platen jeg kjøpte og startet interessen for jazz. Denne har jeg "kun" på den billige Nice price utgaven jeg kjøpte for mange år siden. Selv om dette var den første jazz platen jeg kjøpte så var +95% av jazz samlingen min cder frem til ca 2010 og jeg har også KoB på et par cd utgivelser. Denne UHQR utgivelsen er jo også på 33 rpm så jeg burde være i den primære kundegruppen for denne (gubber som kjøper dyre plater om og om igjen, og foretrekker 33 vs 45). Det er jo stor etterspørsel etter denne og det ble trykket opp 25 000 stk, og det er jo ikke mangel på alternativ utgivelser av denne (med alle format så er det 456 versjoner på discogs nå). Ser jo veldig flott ut, og det kan være jeg anger slik jeg gjorde med Music Matters 45 rpm, men i dag så frister ingen av disse utgivelse uansett hvor bra lyden måtte være på disse samelignet med de andre versjonen som er tilgjengelig. Jeg bruker heller samme beløp på Ornette Coleman boksen og henter frem Nice price utgivelsen om jeg vil høre Kind of Blue på vinyl, noe som skjer med noen års mellomrom.

    Dette burde jo ikke være et problem, men med lange køer for å presse plater og selskaper som gir ut egne versjoner, så blir det nok mer av disse da det nok er mer profitt på disse. Rimeligere plater blir flyttet bak i køen eller presset hos nye fabrikker som er rimeligere men også mangler erfaring med å trykke kvalitets vinyl.

    Er jo en luksus problem dette og på samme måte som de som vil ha det beste og kjøper R2R så må folk få lov å kjøpe det de vil. Men tenk om f.eks Sony hadde "tatt en Blue Note Classic" og gitt ut alle sine Miles, Mingus, Monk osv. med topp mastering, full analog til kr.299 på pressinger fra f.eks Optimum på 180g, i stedet for 2x45 på "super vinyl" til +kr2000 hos Mofi, AP osv. Blue Note har vist det er mulig i dagen marked, og de blir jo utsolgt for det meste de gir ut.

    Miles Davis.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Posten over fremstår sikkert som surmuling (noe det jo også er), men vil heller ha fokus på bra utgaver flere album en eksklusive rådyre utgaver av de samme albumene om og om igjen. Vi trenge jo f.eks virkelig en Take Five utgivelse til.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.261
    Torget vurderinger
    23
    Dønn enig. Samme titler om og om og om igjen... som om ikke artistene/nisjene er smale nok fra før liksom. Musikalsk er det mange gullkorn som ligger på andre innspillinger enn de vi til stadighet ser utgitt på nye og obskure vis. Men det er bare å innse at disse utgivelsene er myntet for det meste på audioter og samlere, hvorav førstnevnte til en stor grad har et meget snevert utvalg rent musikkmessig og sistnevnte er... vel - samlere med alt av hva det innebærer av ønsker, drømmer og spekulasjoner. For oss som i hovedsak er interessert i selve musikken og artistenes mangfold blir det straks vanskeligere.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.261
    Torget vurderinger
    23
    NÅ snakker vi syting! Regner med å få seriøs dritkjeft av alle som sitter med minimum fem utgaver av Kind of blue, Something else og et lite knippe ditto gjengangere..... :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har ikke noe i mot at det produserer dyre utgave som .f.eks denne Hank Mobley platen fra The Electric Recording Company.
    Dette er plater som produseres i kun 300 eksemplarer og koster $400 og blir utsolgt kort tid etter de blir annonser. De startet med plater som var svært vanskelig å få tak i og kostet langt mer en disse fra ERC. Nå har de skiftet fokus over på mer kommersielle utgivelser og det er endel diskusjon rundt dette. Men her hadde jeg et valg, jeg kunne enten kjøpe denne til $400 eller så kunne jeg kjøpe AP sin 200g i Prestige serien mastret av Keving Gray presset hos QRP til $35, noe jeg også gjorde. ERC har litt bedre cover, men AP sine er også bra. Har ikke hørt noen ERC men de er sikker bra, om de er bedre en APs kan nok diskuteres.




    hank mobley.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Har lite og ingenting fra Resonance records, selv om det er mye jeg gjerne skulle hatt. Husker de var relativ dyre når de kom og f.esk Bill Evans var på 3x45. Har lite 10" (et par boksset fra Rune Gramofon) men denne er det jeg har fra Resonance.
    Hadde glemt den var blå.

    bill evan top of the gate 10.png


    blue 10 evans.png
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.229
    Antall liker
    9.036
    Den der er på tape også fra 2xHD, har ikke blitt fristet enda da det alltid er noe annet, hvordan er lyden på platene?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Lyden er OK, men litt "grumsete" pianolyd. Kjøper ikke disse for lydkvaliteten, er også tilgjengelig som streaming.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er ikke blant de som kjøper mye Mobile Fidelity plater, heller ikke når de startet å gi ut Miles Davis på lp. Holdt lenge igjen før jeg kjøpe noen 45 rpm og stod fint over disse fra MF. De 4 siste albumene med The 2nd great quartet var jo tilgjengelig i lang tid og når jeg endelig bestemt meg får å kjøpe så var det feil med lager beholdningen, og de var utsolgt. Var Nefertiti jeg helst ville ha, og nå kan det se ut til at de skal trykkes opp på ny i 2x45. E.S.P ser også ut til å bli re-presset, mens Miles Smiles ikke blir det. Sketches of Spain som var på 33 rpm og som jeg prøve å få tak i kommer nå som one-step (2x45), og da blir det nok til at jeg står over.
    Inne på wesiden så kan det se ut til at det ikke blir noen nye "normale" mofi i 33 rpm, det blir enten one-step eller billig utgaven Siver label.

    mofi.png
     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har noen Miles Davis fra MoFi og åpnet denne som jeg kjøpte hos PK så sent som i 2020.

    My Funny Valentine er balladene fra en konsert i 64.

    My Funny Valentine.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Resten av konserten ble gitt ut året etter og her et det høyere tempo. Åpningsporet So what hører ut nesten som å spiller King of Blue versjonen på 45 rpm.

    OK backing band:
    George Coleman – tenor saxophone
    Herbie Hancock – piano
    Ron Carter – double bass
    Tony Williams – drums


    miles four more mofi.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    E.S.P. ble gitt ut mellom de to konsertplatene og samme år som My Funny Valentine (65). Impex ga ut denne i 2014 (flott cover) og jeg kjøpe min rett etter at den kom ut, den er enda å få kjøpt i 2022! MoFi ga ogå ut denne i 2016 (2x45) og den er selvfølgelig utsolgt.
    Her er Wayne Shorter på plass i det som omtales som The 2nd great quartet.
    Fun fact: Impex må være et av veldig få audiofile plateselskap startet av en kvinne? (Abey Fonn)

    esp sticker.jpg


    esp impex.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Gikk noen år før jeg oppdaget albumene til Wayne Shorter, blir egentlig bare bedre å bedre disse.
    Music Matters 2x45 utgivelser fra 2010 som er meget bra, dukker vel kanskje opp i Classic serien.


    nigth dreamer.png



    nigth dreAMER INSIDE.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Denne har jeg dessverre ikke fra Music Matters, viste ikke helt hva det var. Har den derimot fra Heavenly Sweetness som faktisk ga den ut året før MM, 2009. Usikker på hva som menes med "Original analog sound", tviler sterk på at original tapene ble sent til Frankrike.

    hs sticker.png



    evolution.png
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Nydelig sak! Tror jeg tipser en annen Einstein tilhenger om den der :)

    mvh
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.229
    Antall liker
    9.036
    Måtte sjekke i femogførr hylla etter disse innleggene. Har den Moncur III platen fra MM, synes å huske at den er ganske så bra. Shorter er nok en av mine favoritter på BN, har flere av disse på 45 også Night Dreamer, veldig fin plate. Fint hvis de hadde kommet ut på nytt.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Music Matters ga ut 5 Wayne Shorter album. Jeg har ingen MM SRX men har alle de andre MM Shorter utgivelsene. Hadde kjøpt de på 45 først og så fikk jeg duplikater siden jeg abonnerte på 33 serien. Shorter spilte inn hele 7 album for BN i 64 og 65, noen ble gitt ut mange år etter.

    Gitt ut av MM:
    Night Dreamer (Blue Note, 1964) (33,45)
    JuJu (Blue Note, 1964) (45)
    Speak No Evil (Blue Note, rec. 1964, rel. 1966) (45, 33, 33 SRX)
    The Soothsayer (Blue Note, rec. 1965, rel. 1979) (45)
    Adam's Apple (Blue Note, rec. 1966, rel. 1967) (45,33,33 SRX)


    Tone Poet:
    Et Cetera var det første Blue Note albumet i Tone Poet serien og The All Seeing Eye er den andre i serien som er gitt ut.

    Et Cetera (Blue Note, rec. 1965, rel. 1980) (33)
    The All Seeing Eye (Blue Note, rec. 1965, rel. 1966) (33)

    Classic serien:
    Speak No Evil er gitt ut denne serien, og en fin mulighet til å skaffe en flott utgivelse rimelig.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.229
    Antall liker
    9.036
    Du har kontrollen ser jeg. :)

    Har Adams Apple, Night Dreamer og JuJu på MM 45. Og så har jeg Et Cetera, Speak No Evil og Schizophrenia på Connoisseur serien som kom ut på 90 tallet, låter såpass ok at jeg ikke har brydd meg om å kjøpe duplikater.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Er litt i tvil om jeg skal oppdatere utgivelser fra Heavenly Sweetness og endel diverse billigutgaver jeg har med Classic serien. DONALD BYRD - BYRD IN FLIGHT blir nok en av de siste jeg kjøper fra Tone Poet (om jeg kjøper den), da dette er en få 200g jeg har fra Classic Records.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.229
    Antall liker
    9.036
    Har også noen BN fra Classic Records, jeg synes de er såpass bra at jeg ikke kjøper duplikater i tillegg selv om det er lov å mer enn èn av favoritter. Hvis jeg erstatter billig utgivelser med audiofile som er klart bedre så «dumper» jeg billig platene til noen nære som har begynt med jazz. Mitt bidrag til rekruttering.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    33 MM og Tone Poet der synes jeg "pakken" cover, session bilder og pressinger/lyd er så bra at jeg samler. Kjøpte kun noen få av AP sine BN utgivelser selv platene nok var like bra, men de ga ikke samme eierglede. Tror heller ikke jeg kommer til å oppgradere OJC Prestige platene med AP re-utgivelser, med dagen dollarkurs så blir bare frakten minimum kr.750 om jeg kjøper direkte fra AP, og de jeg har sett av forrige opplag i norske butikker kostet kr.900 eller mer pr. stk.

    Blir nok heller til at jeg oppgraderer Contemporary utgivlsene til Ornette Colman til kr.99 med denne som kommer i mars.

    ornette geni.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Vurderte om jeg skulle kjøpe den siste utgivelsen fra Impex med Kenny Dorham, men ser nå at den er utsolgt før den er sluppet hos imusic! (er fotsatt tilgjelig hos Big Dipper) Som jeg skrev tidligere så liker jeg ikke utviklingen som skjer nå og Impex har også kastet seg på one-step utgivelser til kr.2600 for 2x45. De fleste Impex platene som er i begrenset opplag (3000 på mange) har vært tilgjengelig i årevis så at en Kenney Dorham utgivelse skulle selge så mye nå at den blir utsolgt før den er sluppet er veldig rart.

    dorham impex.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Kjøpe endel brukte jazzplater fra Birka Jazz i Sverige før de la ned butikken. Om det er andre forstyrrende sjeler som liker gamle jazz album cover så er det et flott arkiv på den gamle websiden til Birka Jazz.

    birka.png


     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    En av mine gamle Miles Davis favoritt album er Milestone. Dette albumet var det første jeg kjøpte på cd (kan være jeg kjøpte Kind of Blue som jeg hadde på lp også) og dette har blitt spilt mer en Kind of Blue som sjelden blir spilt. CDen med stereocover er i mono, og første stereo mix kom i Complete with John Coltrane boksen. Det var stereo lper utgivelser før det, men de var "elektronisk stereo" fra mono mix.

    milestone cd.png


    Jeg startet og kjøpe mer lper for litt over 10 år siden og måtte jo også skaffe denne på lp og bestilte Sonys nye re-utgivelse fra min lokale plate butikk. Dette var en utgivelser som Kevin Gray hadde mastet og ble presset på 180g hos RTI. Disse hadde også en fin pris da de kostet 229,- .

    milestore recortore.jpg


    Da denne kom så reagerte jeg på at det ikke var plast på den med RTI logoen , og når jeg snudde den så var en en av disse pirat utgivelsene fra Trax/wax el. Jeg ville jo selvfølgelig ikke ha denne da det ikke var den jeg hadde bestilt. Innehaver av butikk gikk småsurt med på å bestille den på ny, men kunne ikke forstå hvorfor det var nødvendig da det jo var samme album. 😂
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.091
    Torget vurderinger
    4
    Når Milestone albumet måtte bestilles på nye var jeg veldig nøye med å beskrive hvilken utgivelse jeg ville ha. Sony, når den ble utgitt usikker på om jeg også ga bestillings nummer. Noen uker senere når jeg var innom så fikk jeg beskjed om at den nå var kommet. Hun gikk på bakrommet og hentet og kommentere at nå måtte jeg ihvertfall være fornøyd, tok et lite blikk på platen og... 🤬😂

    mov stikker.png


    Ga bare opp og kjøpe denne. :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn