Minutten's tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Kom over en 2 eye Columbia pressing fra 60 tallet (tror jeg) som ikke var alt for dyr og hadde lyst å teste en eldre utgivelse av Miles Davis. 5-6 år senere rett får jeg tok en vinyl pause i 2020 så dukket det opp en Mofi utgivelse hos PK som ikke var så galt priset (375) og siden MOV er fra digital master så kjøpe jeg den også. Dette er nok det eneste albumet jeg har i 3 utgaver på lp. (tullete)

    Mofi pleier vel å være nummererte, ikke så vanlig på MOV utgivelser. Har ikke spilt Mofi utgaven så jeg to en test av alle 3 i dag.

    3 x milestone.png


    Er det 7.5K eller 10K av disse?
    mofi numb mileston.png



    mov num milestone.png


    TBC...
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Holdt jo på med å spille album fra Miles Davis Second Great Quintet (ikke Quartet som jeg skrev over) for dette Milestone greiene tok over. Denne er en eneste Mofi 45 rpm jeg har med Miles Davis.

    sorcerer mofi.png
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Hvordan låter den? Har Filles... på 45 fra Mofi og den låter veldig fint synes jeg.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan låter den? Har Filles... på 45 fra Mofi og den låter veldig fint synes jeg.
    Bra men har ikke noe å samenligne med. Filles… hadde jeg i bestilling men fikk den aldri.
    De blir snart re-presset.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Ny runde med Miles Smiles som kom ca. et halv år før Sorcerer. Speaker Corner versjonen jeg har er veldig, og ser den er tilgjengelig igjen.

    miles smiles.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Nye tider.
    SRV med sitt mest populære album selger ikke så mye som forventer så man slår av ca. 725 kr og selger det på tilbud til kun 1450.

    srv mofi.png



    En bra ting er at Mofi nå gir ut endel album i både 45 og 33, men 33 utgaven ser ut til å koste ca.965 i UK (pre order).

    elo sigel.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Murmur skulle jeg hatt, men den er vel litt «rølpete» i lyden? Skjedde litt fra Murmur til Automatic for the people…
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Fant disse to også, er disse utgivelsene noe du kjenner til? Tung vinyl og mastertapen involvert står det, i hvertfall på den ene, den andre er fra best available source hva nå enn det er.


    IMG_0663.jpeg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Nei, jeg kjøpte vel cdene til og med Reveal (2001) så mistet jeg interessen. Har Document og utenom Murmur så er det vel bare Green jeg kunne vurdert å kjøpe på lp.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Nei, jeg kjøpte vel cdene til og med Reveal (2001) så mistet jeg interessen. Har Document og utenom Murmur så er det vel bare Green jeg kunne vurdert å kjøpe på lp.
    Sjekket Murmur Mofi på Discogs her nå, du klarer deg sikkert uten. :cool: Som sagt så kan jeg ikke huske hvordan den låter, ser på stickersen jeg klistrer på ytter coveret at jeg har spilt den to ganger. Mener å huske at jeg kjøpte den i en hifi/platebutikk i Graz i 2004 sammen med noen ELP Mofi. Digresjon...
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Sjekket Murmur Mofi på Discogs her nå, du klarer deg sikkert uten. :cool: Som sagt så kan jeg ikke huske hvordan den låter, ser på stickersen jeg klistrer på ytter coveret at jeg har spilt den to ganger. Mener å huske at jeg kjøpte den i en hifi/platebutikk i Graz i 2004 sammen med noen ELP Mofi. Digresjon...
    Tror jeg sjekket for noen år siden og det var ikke aktuelt. Tror jeg betalte max 300 for mine, The Garden bestilte dem for meg.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Mangler Filles De Kilimanjaro på lp så kan være jeg går for en Mofi av denne når de snart kommer for salg. Kanskje også denne, mens Miles in the Sky som jeg også mangler tror jeg at jeg står over.

    nerfertiti.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Denne komboen fungerer overraskende bra, tøft! Synd det ved en feiltagelse ble brukt cd master på denne lpen.

    cherry thing.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Lyden på den der gjør at jeg ikke spiller den noe særlig, synd for det er som du sier tøffe saker.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Nei, finnes det en re mix av hele plata?

    Ser nå at det også er en CD oppi coveret, den har jeg aldri hørt.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Det er 2 versjoner av lpen med og uten cd, "tror" min er uten cd.
    Jeg streamet mixen en gang men har den ikke på lp, men det er jo 10 år siden den kom ut nå så husker ikke hvordan den var.

    EDIT: Det lå jo en cd i min også, pleier å være i disse hvite papir coverne som du ikke vet hva innholdet nå du har en bunke av dem.
    Har enten ikke sett cden eller glemt at den var der.

    cherry mix.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo en master for cd så den er sannsynligvis bedre.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har ventet i timer på at regnet skulle lette litt så jeg fikk gå og handlet, men det ser ikke ut til at det skjer.
    Får spille noen flere plater da.

    Møster!.png
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Du har havnet der du. Tøff gjeng, har fire Møster plater på Hubro, en stund siden de er spilt, mener å huske at lyden ikke er allverden på noen av dem? Eller blander jeg med noe annet?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Du har havnet der du. Tøff gjeng, har fire Møster plater på Hubro, en stund siden de er spilt, mener å huske at lyden ikke er allverden på noen av dem? Eller blander jeg med noe annet?
    De er nok ingen hit på hifi messer for å si det sånn. Prøver å gi litt f i lydkvalitet når det ikke er noe annet alternativ, og dårlig lyd på lp er ikke like gal som dårlig digital (hos meg).
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    De er nok ingen hit på hifi messer for å si det sånn. Prøver å gi litt f i lydkvalitet når det ikke er noe annet alternativ, og dårlig lyd på lp er ikke like gal som dårlig digital (hos meg).
    Enig i det siste der. Også enig i at noen ganger så er musikken så bra at lyden får heller være det den er.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Fant 2-3 til av disse AP Prestige platene, ser det til og med er en "deep groove" på dem. Disse ble bestilt inn til meg fra usa og så sent fra Tønsberg til meg, men ser at selv med frakt fortjeneste til forhandler så havnet de på kr.300 pr stk..

    mclean ap.png
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Husker jeg ikke var så veldig begeistret for musikken på de Presige platene, men denne som jeg ikke har spilt på mange år var da virkelig bra. Eller så ser jeg endelig komme det en Impulse! re-utgivelse som jeg kommer til å kjøpe. Ble aldri til at jeg fikk kjøpt denne med Roy Hayns Quartet, men den er nå annonsert. Tror dette er den første i serien jeg ikke har fra før eller ikke er interessert i.

    out-of-the-afternoon.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Denne komboen fungerer overraskende bra, tøft! Synd det ved en feiltagelse ble brukt cd master på denne lpen.
    Da forstår jeg hvorfor jeg aldri har fått ordentlig grep på dette albumet.
    Det blir alltid til at jeg setter det på, synes det er ganske så kult, Neneh Cherry er en tøff dame, interessant konstellasjon. Deretter mister jeg litt interessen, skal bare fikse noe annet, og albumet surrer i bakgrunn som litt enerverende slitsomt i øregangen.

    Synd for jeg synes jo at rent musikalsk har interessante sider ved seg.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.240
    Antall liker
    9.052
    Husker jeg ikke var så veldig begeistret for musikken på de Presige platene, men denne som jeg ikke har spilt på mange år var da virkelig bra. Eller så ser jeg endelig komme det en Impulse! re-utgivelse som jeg kommer til å kjøpe. Ble aldri til at jeg fikk kjøpt denne med Roy Hayns Quartet, men den er nå annonsert. Tror dette er den første i serien jeg ikke har fra før eller ikke er interessert i.

    Vis vedlegget 790962
    Den har jeg på 45, en veldig bra plate som nok er en av 45 platene som jeg spiller oftest.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Jeg startet og kjøpe mer lper for litt over 10 år siden og måtte jo også skaffe denne på lp og bestilte Sonys nye re-utgivelse fra min lokale plate butikk. Dette var en utgivelser som Kevin Gray hadde mastet og ble presset på 180g hos RTI. Disse hadde også en fin pris da de kostet 229,- .

    Vis vedlegget 790582

    Da denne kom så reagerte jeg på at det ikke var plast på den med RTI logoen , og når jeg snudde den så var en en av disse pirat utgivelsene fra Trax/wax el. Jeg ville jo selvfølgelig ikke ha denne da det ikke var den jeg hadde bestilt. Innehaver av butikk gikk småsurt med på å bestille den på ny, men kunne ikke forstå hvorfor det var nødvendig da det jo var samme album. 😂
    Den serien med RTI-pressede mono reissues er knallbra! Mener de først ble sluppet som RSD for noen år siden og siden trykket opp et par ganger.
    Jeg har vel MilesAhead (+19), Porgy & Bess og Sketches of Spain, sånn på husken. Sketches foretrekker jeg glatt før Mofi sin. Rett og slett en mye bedre og sammenhengende klangbalanse.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Hadde jeg fått meg meg at de hadde funnet en bedre tape med A love supreme så hadde jeg nok kjøpt den. Det er vel ikke limeded edition da det er Universal som gir det ut? De andre er det tvilsom om jeg kjøper på ny men A love supreme er jo "The holy grail" så da er det andre regler. Har ikke spilt den på årevis da jeg var redd jeg ville "spille den i hjel" som med Kind of Blue som bare er et Miles Davis album nå, og ikke noe veldig spesielt.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Den serien med RTI-pressede mono reissues er knallbra! Mener de først ble sluppet som RSD for noen år siden og siden trykket opp et par ganger.
    Jeg har vel MilesAhead (+19), Porgy & Bess og Sketches of Spain, sånn på husken. Sketches foretrekker jeg glatt før Mofi sin. Rett og slett en mye bedre og sammenhengende klangbalanse.
    Har Porgy & Bess fra RTI, Milestone som jeg testet over her er nok samme mastering som RTI sin da det er RSD 2013 fra MOV. Vet du om disse RSD er fra analoge eller digitale mastere?
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Den serien med RTI-pressede mono reissues er knallbra! Mener de først ble sluppet som RSD for noen år siden og siden trykket opp et par ganger.
    Jeg har vel MilesAhead (+19), Porgy & Bess og Sketches of Spain, sånn på husken. Sketches foretrekker jeg glatt før Mofi sin. Rett og slett en mye bedre og sammenhengende klangbalanse.
    Miles Ahead er av en annen rar grunn ikke re-utgitt av mange? Lite info på min MOV, står ikke noe mono om men finner kun en på discogs fra 2013, så det er kanskje denne? Sketches of Spain er stereoutgaven fra 2009 utgått og mono RSD utgaven kom i 2013.
    Må innrømme jeg ble litt overasket da jeg pakket opp MoFi utgaven av Milestone og samenlignet med MOV RSD utgaven fra 2013, må ta en lytt til men heller litt mot hva du opplevde med Sketches of Spain. :eek:
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.163
    Antall liker
    6.829
    Torget vurderinger
    4
    Har Porgy & Bess fra RTI, Milestone som jeg testet over her er nok samme mastering som RTI sin da det er RSD 2013 fra MOV. Vet du om disse RSD er fra analoge eller digitale mastere?
    Er ikke 100% sikker, men når det gjelder Miles Ahead er cut'n er gjort hos Coherent Audio av Kevin Grey ( KPG@CA risset i runout) og man må tilbake til 1995 for å finne en digital mono reissue som KPG nok ikke ville tatt i med gummihansker. Skulle jeg ta feil så er jeg happy uansett for i så tilfellet er det digitalis gjort mesterlig. For det låter alt annet enn digitalis.

    Fun fact om Miles Ahead:

    Førsteutgaven kom med en hvit dame og en kid på en seilbåt med sol & blå-blå himmel. Lutter glede, altså.
    Miles' umiddelbare reaksjon til Columbia var - "Why did ya put that white bitch on my record?!"
    De neste opplagene kom med Miles på coveret. Et skikkelig kornete, brunt, trist bilde av grumpy Miles.

    Slik ble det med mono reissue serien også.
    Først blå himmel og hvit dame på seilbåt.


    De neste pressingene, som min, kom med trynet til grumpy Miles
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn