Min største musikkopplevelse i 2016!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    Jeg tenkte at det kunne vært koselig på tampen av inneværende budsjettår å høre hvilke opplevelser andre avhengige har gjort seg i løpet av året.

    Hva er din aller største musikkopplevelse i år?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    IMG_0415.png

    For min egen del husker jeg aller best konserten jeg opplevde på et hotell i Kvinesdal. Jeg har hørt mye på Ingebjørg Bratland opp gjennom og henne klare, krullende røst rører ved noen strenger i musikkhjertet når jeg setter på hennes album, men det er noe helt annet å høre live sammen med svært kompetente musikere.

    Sanger man ikke la så godt merke til på utgivelsene får skinne og man sitter nesten andektig over å lytte til stemmegaven hun har fått.

    Jeg registerer for min egen del av det er få av de største musikkopplevelsene mine som har vært foran et stereoanlegg.
     
    Sist redigert av en moderator:

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.937
    Antall liker
    32.866
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Den må være bandet til denne herren her , KING CRIMSON på Sentrum Scene i Oslo.
    Tre utsolgte hus på tre dager , jeg var der tredje dagen. Spilte tidlig KC materiale, og
    første ekstranummer var 21st Century Schizoid Man - oh my God !

    rf.jpg
     

    vipa

    Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Innlegg
    3.746
    Antall liker
    8.531
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Alice Cooper på Fredriksten festning på tons of rock var ganske uventet
    festivalens høydepunkt for undertegnede! Unik setting på festningen og mr Furnier i
    toppform var skikkelig gøy!

    Ellers siste plata på anlegget etter platemesse: PF Meddle på sort gull!
    Vinyl, anlegg og diverse stimuli skapte en magisk stemming for meg og en god venn. :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Det må vel være A-ha og deres Cast In Steel, vel? Både på Union og i Spektrum.. Har vært ganske få konserter i år kontra tidligere år, men det tar seg nok opp i 2017.Første blir å prøve å få billetter til Øystein Sundes feiringskonsert i april..
     
    Sist redigert:
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    De tusen beste musikkopplevelsene i år er fra oppsettet nede i kjelleren
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    617
    Antall liker
    2.626
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 415758
    For min egen del husker jeg aller best konserten jeg opplevde på et hotell i Kvinesdal. Jeg har hørt mye på Ingebjørg Bratland opp gjennom og henne klare, krullende røst rører ved noen strenger i musikkhjertet når jeg setter på hennes album, men det er noe helt annet å høre live sammen med svært kompetente musikere.

    Sanger man ikke la så godt merke til på utgivelsene får skinne og man sitter nesten andektig over å lytte til stemmegaven hun har fått.

    Jeg registerer for min egen del av det er få av de største musikkopplevelsene mine som har vært foran et stereoanlegg.
    Som innfødt kvindøl må jeg bare skamme meg over at jeg desverre ikke fikk med meg denne konserten på Bølgen & Moi Utsikten Hotell i Kvinesdal i år. Har fått hørt at den var utrolig bra, og at publikum til tider var så stille at man kunne ha hørt en knappenål falle...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Vis vedlegget 415758
    For min egen del husker jeg aller best konserten jeg opplevde på et hotell i Kvinesdal. Jeg har hørt mye på Ingebjørg Bratland opp gjennom og henne klare, krullende røst rører ved noen strenger i musikkhjertet når jeg setter på hennes album, men det er noe helt annet å høre live sammen med svært kompetente musikere.

    Sanger man ikke la så godt merke til på utgivelsene får skinne og man sitter nesten andektig over å lytte til stemmegaven hun har fått.

    Jeg registerer for min egen del av det er få av de største musikkopplevelsene mine som har vært foran et stereoanlegg.
    Som innfødt kvindøl må jeg bare skamme meg over at jeg desverre ikke fikk med meg denne konserten på Bølgen & Moi Utsikten Hotell i Kvinesdal i år. Har fått hørt at den var utrolig bra, og at publikum til tider var så stille at man kunne ha hørt en knappenål falle...
    Kan ikke få med seg alt, men det var verdt turen til Kvinesdal i fullt monn. Tror de fleste satt fremme på kanten av stolen for å lytte. :)
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Første rad i Lørenskoghus med denne mannen:) Litt synd jeg ikke hadde helt optimale støypropper. Nye ACS - filtre med 10dB demping skal bestilles:)
    IMG_20161201_205351.jpg

    IMG_20161201_205427.jpg
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.613
    Antall liker
    9.170
    Sted
    Trondheim
    Selv om jeg primært hører på klassisk musikk, er nok McCartney i Bergen på topp i år, med King Crimson i Oslo på andreplass.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.470
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Selv om jeg primært hører på klassisk musikk, er nok McCartney i Bergen på topp i år, med King Crimson i Oslo på andreplass.
    Det skyldes nok at du hadde så trivelig selskap på konsertene.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Biru Baby på Steinkjerfestivalen, rett og slett pga null forventninger og en konsert som tok alle litt på senga fra start til slutt.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Sating the obvious: King Crimson live.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Et helt greit år. Har scoret opptil flere top-wants på singelfronten i år, og generelt fin flyt i innkomne skiver i hyllene. Mystery Lights kom ut med ei plate som har stått på heavy rotasjon, konsertene med de i Norge kunne sikkert vært bedre, men tipper Gøteborg og Oslo i februar kommer til å være det..

    Av konserter utenom Mystery Lights.
    Jason Isbell på Sentrum Scene var strøkent, men supporten John Moreland var nesten enda bedre. Bruce Springsteen i Granåsen var for min del en svært positiv overraskelse og The Damned leverte varene på John Dee.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    ^ Jøss - The Boss fikk besøk av selveste ErosLoveking - den så jeg ikke komme;)

    Ellers takk for tips om Mystery Lights - det var veldig tøft og ukjent for min del. Billett til 26. febrauar herved i boks.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Sari Schorr & The Engine Room på Notodden blues festival.
    Og jeg er imponert over vår egen Maria Kristina Dale og hennes MK's Marvellous Medicine. Sett henne to ganger dette året, svært positivt.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Må nok stemme på KC jeg og, gitt. Med Banned from Utopia som en meget sterk nummer to.

    Artig at ikke en eneste plate kommer opp, forresten. Tror det er noe her, altså.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.242
    Sted
    Bartistan
    Vet ikke om de var bEst, men morsomste live-opplevelse i år var definitivt Beach Slang på fredagskveldens Pstereo
     

    erib

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    165
    Antall liker
    74
    12662630_1116097038400682_8150592367950199478_n.jpg


    Circus Maximus på Rockefeller, slippfest for det glimrende albumet Havoc.
    Undertegnede i midten. :)
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Det har vært de gangene jeg har fått vært i Slukoteket og fått gjenngitt musikk slik jeg ikke har fått det andre steder!!!
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    282
    Sted
    Fredrikstad
    Susanne Sundfør i Spektrum var årets lydmessige høydepunkt for meg. Jeg skulle ønske det var Kraftwerk i Operaen, men han som styrte subwooferne (eller hva de har) hadde nok ikke sjekket lyden på første rad...
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    For meg må det bli Bo Kaspers Orkestra i Stavanger. Makan til stemning og flott musikk i to timer uten stans har jeg ikke opplevd.
     

    evhvis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    780
    Antall liker
    641
    Sted
    Grimstad
    Torget vurderinger
    14
    Anderson .PAAK på Skral festivalen. Fantastisk konsert som jeg aldri kommer til å glemme.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn