Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Kan du si litt om dine erfaringer med Hawthorne.
    Har et sett liggende i kjelleren.

    Håvard
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Skal si ifra, er forøvrig meget fornøyd med Golden Dragon Premium røra jeg kjøpte, selv om de var litt dyre, jeg trenger jo heldigvis bare et pr. kanal så sånn sett blir det jo ikke snakk om de store utgiftene.
    Men om Tungsol f,eks gjør samme nytten for 300 kroner mindre for paret så blir det jo lett å heller gå for deres rør også senere. men.....den som lytter for høre.

    Er veldig fristet av å gi gass på Quicksolver monoblokker, men tror kona egentlig har begynt å satt ned foten og lagt ned innkjøpsstopp, alle disse små tweaksa koster jo penger det også.

    Har godt litt penger på nye rør, pre-amp, strømkabler, akustikk plater og høytalerkabler de siste månedene slik at jeg egentlig tror kona mener det holder nå.......

    I tilegg har jeg investert i ny hjemmekino til familien nede på stua, brukt til tv, film og spilling da. Kameratene spleisa på Playstation3 til meg når jeg ble syk, så da måtte jeg jo ha reciever som tok hdmi osv.
    Fant selvsagt ut at PS3 spill ikke er så barnevennlig, så endte opp med en Nintendo wii også til barna, morsomt konsept.

    Så til hjemmekinoen endte jeg på en Harman Kardon Avr255 og hts11 sat sub pakken til HK, spiller flott til tv, film bruk hvertfall. Fant ut at jeg måtte gå for HK for å få noe Klipsch trykk hvertfall, HTS11 sat/sub systemet er vel egentlig utviklet av JBL slik at det trykker bra i tv kroken, alt i alt meget fornøyd og det gruser det gamle Denon og Proson hjemmekinoen jeg hadde tidligere.
    Fikk beskjed fra legen min at å investere i hjemmekino var lurt med tanke på diagnosen min, da å sitte i en trang lukket kinosal neppe er det mest fornuftige, må jo lytte på legene.

    Men 8 Juni lar jeg diagnose være diagnose å drar med kona på Kiss konsert på Lerkendal i Trondheim, var det første bandet som fenget meg i min barndom (de store gutta i gata lyttet på Kiss) og min første kassett var faktisk Kiss med Lick it up, så gleder meg til det ja......

    Men som sagt, tror innkjøpssjefen setter ned foten snart nå, kanskje like greit å roe tempoet litt, slik at man ikke blir blind av alle oppgraderingene.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Jeg var egentlig veldig godt fornøyd med Hawthorne, det er jo egentlig fantastiske elementer som spiller med en fantastisk trykk og dynamikk.
    Lydbildet er stort og man kan bygge fantastiske høytalere til en rimelig penge, det jeg likte best med dem var "slam" faktoren som var veldig morsom på gode live innspillinger.
    Jeg ble jo aldri helt ferdige med mine Hawthorne, slik at det ble ikke noe av bass augumenter og aktiv deling slik jeg hadde tenkt, men jeg vurderte det lenge.
    For å ta det som er negativt så er det vel i standard utgaven at diskanten kan bli litt skarp og det er vel grunnen til at de lager en dyrere versjon enn den utgaven jeg hadde.

    Men Hawthorne er definitivt verdt pengene, en gøyal høytaler etter min mening, kanskje ikke de mest fintspillende høytalerne, men rockefot og moro gir de til de grader.

    Håper det hjalp litt.

    Men etterhvert innså jeg vel at mine snekkerkunnskaper førte til at jeg heller valgte å gå for Klipsch Forte som var en mer komplett høytaler for min del.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Takker, vurderer å bygge litt sjøl i ledige stunder.
    Noe større baffel enn du lagde. Sånn ca 34" x 20".
    Da er det plass til en ekstra bass under om jeg liker det jeg hører.
    Hva med plassering?

    Håvard
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Plassering er faktisk ikke så vanskelikg som man skulle tro, men litt rom bak er definitivt en fordel.
    Personlig syntes jeg de var ganske enkle å få til å spille bra, spesielt med tanke på materiale osv. som jeg brukte i mine prototyper som jeg satte sammen på et par timer en lørdag ved hjelp av håndsag og gamle skapdører.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Må få tatt noen nye bilder av oppsettet ditt nå da :)...Er lenge siden vi diskuterte dac.. :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Skal få gjort det etterhvert, men det nye lytterommet står litt uferdig enda. Senga til junior står langs ene veggen i påvente av at faren skal legge gulv på det nye rommet hans (jr. blir snart 1 år), har håp om å få det ferdig utover Februar en gang, har ikke lov til fysiske anstrengelser før den tid pga, av operasjoner jeg har vært gjennom.

    Dacen fungerer fortsatt den, gjorde stor forskjell å bytte op-ampene til opa-moon, men det irriterer meg litt at den brummer litt svakt, hadde det ikke vært for det hadde jeg vært 100 prosent fornøyd med den.

    Har vært i kontakt med Promitheus for et år siden, et halvår siden osv. og han skulle sende meg nytt dac kort, da han mente at det ville fikse problemet, må vel innrømme at jeg ikke har sett eller forventer å se noe til det nye dac kortet.

    Tror ikke jeg kommer til å handle mer fra Promitheus audio nei, virker som kundebehandlingen der blir bare værre å værre.

    Thule cd spilleren begynner å dra litt på årene, så den får gjøre nytten som drivverk til den takker for laget så får jeg vurdere den digitale kilden da.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Ja da var Tungsol El34b i hus. Har ikke hatt tid til å lytte på de enda, men har huset for meg selv i morgen, så det blir en liten rapport utpå dagen i morgen.
    Uansett, førsteinntrykket var vel egentlig ikke veldig imponerende, de virket litt billigere kvalitetsmessig enn både Svetlana winged c og ikke minst Golden Dragon Premium som virker både tyngre og mer velbygd. Vekt er kanskje ikke noe mål for et rørs kvalitet, men det gjør noe med eiergleden. Man skal ikke skue hunden på hårene, så jeg skal vente med konklusjonen til jeg har fått spilt litt, med tanke på det litt "skjøre", tynne førsteinntrykket, liker spesielt ikke at eskene til rørene går opp i limimgen bare man tenker på å åpne eska, det er 2010, vi kan da å lage lim som holder, ikke noe stor greie men.
    Men man vet jo aldri, kanskje mine Duende rørdempere virkelig får kjørt seg denne gangen.

    Lytteinntrykk kommer i morgen, nå virker dette kanskje noe urettferdig med all negativ kritikk angående førsteinntrykket, men når det er sagt så skal disse Tungsol EL34b være blant de bedre nyproduserte El34, så nå får jeg vente i spenning på hva morgen dagen gir av lytteinntrykk.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Tungsol el34b, førsteinntrykk etter litt lytting og uinnspilte rør.
    Dette var ikke værst. En virkelig god og feit tone/ klang, meget behagelig å lytte til.
    Kan godt leve med disse i el34 set ampen.
    Litt mykere bass enn GD premium og Winged C, men deilig feit å behagelig.
    Hittil, definitivt verdt pengene. Blir spennende å høre hvordan de blir med mer innspilling, men nå tror jeg at jeg skal lytte litt mer.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Da er det ny power amp på gang inn i anlegget.
    Power- ampen blir en Muse model 160 som da leverer 160 transistor watt, valget falt på denne da den kom høyt anbefalt sammen med CJ premier ten pre ampen min.
    Blir spennende å høre resultatet, blir et skritt til siden fra rør gata, men kan jo bytte litt mellom Muse ampen og El34 set ampen, kan jo tilpasse litt til dagsform og humør. Greit å ha litt å velge i uansett.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Tema Isolator ben til platespilleren hentet hos posten i dag, får muligens teste om de gjør noen forskjell utover ettermiddagen.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Takk, takk, har ønsket litt mer krefter ei stund nå, så nå sitter jeg jo på to forsterker sett, kjekt å ha. Har jo et par hjemmebygde høytalere basert på billige Pioneer fulltoner også, kan jo ha det moro med de også.
    Fint å kunne variere litt.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Takk, takk, har ønsket litt mer krefter ei stund nå, så nå sitter jeg jo på to forsterker sett, kjekt å ha. Har jo et par hjemmebygde høytalere basert på billige Pioneer fulltoner også, kan jo ha det moro med de også.
    Fint å kunne variere litt.
    Ikke uenig :)
    Nå syns vel jeg kasnkje 100w ++ er i overkant men ::) ;)

    Marantz'en til kjerringa er vel sine 2x65, brukes på forte II.
    Kjekt med litt extra krefter innimellom.
    Nede er det 2x25W Kl.A som mest, S500, EL34. Krefter nok 8)

    Har man ekstra sett med ht's evt ett anlegg nr2 så MÅ man jo ha minst 2 amper syns jeg.

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Ja, er kjekt å ha litt utstyr. Ting kan jo få behov for reperasjoner og da er det jo greit å ha noe back up som reserve.
    Stort sett har det utstyret jeg har skiftet ut endt opp hos min far.
    Han er strålende fornøyd med mitt gamle Rotel cd 930 eller noe sånt med Rotel R 930 forsterker og Energy Veritas 2.1 høytalere surret sammen med kabler i den rimelige Nordost enden, det værste er at det faktisk spiller virkelig flott.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Ja, er kjekt å ha litt utstyr. Ting kan jo få behov for reperasjoner og da er det jo greit å ha noe back up som reserve.
    Stort sett har det utstyret jeg har skiftet ut endt opp hos min far.

    Han er strålende fornøyd med mitt gamle Rotel cd 930 eller noe sånt med Rotel R 930 forsterker og Energy Veritas 2.1 høytalere surret sammen med kabler i den rimelige Nordost enden, det værste er at det faktisk spiller virkelig flott.

    Litt artig at du nevner det, ikke bare artig men i mange tilfeller veldig sant :)
    Hardware MÅ ikke koste en årslønn eller to for å låte bra/svinge.
    Og det er jo genialt hvis han arver hardware etter deg, lott omvendt kanskje ::) men morro.

    Skal bli meget interesant å høre hva du syns om ny ampen på Forte :)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Ja det blir spennende. Ny ampen ble jo kjøpt pga. av den skal være en kanon match til CJ Premier ten, satser og håper på at det stemmer og at jeg blir fornøyd.
    Endelig er akustikkplatene fra Acoustic-tuning sendt også, så det blir ei spennende uke å gå i møte.
    Fikk ei lite flaske Caol Ila av en kompis til jul, får se når ny amp og akustikk plater er montert om jeg åpner flaska.
    Hare ikke smakt edle dråper siden før jeg ble syk i Juli, så det begynner å friste litt, men får ta det forsiktig, er jo en 30 kg lettere enn før jeg ble syk, så det holder nok å sniffe på korka ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Fikk ei lite flaske Caol Ila av en kompis til jul, får se når ny amp og akustikk plater er montert om jeg åpner flaska.
    Hare ikke smakt edle dråper siden før jeg ble syk i Juli, så det begynner å friste litt, men får ta det forsiktig, er jo en 30 kg lettere enn før jeg ble syk, så det holder nok å sniffe på korka ;D
    Hehe ta det pent. Må bli en liten kork først, se hvordan kropp/hode reagerer :D
    Men vel unt, vært mye styr med og for deg og ikke minst resten famlien.



    Milenko skrev:
    Ja det blir spennende. Ny ampen ble jo kjøpt pga. av den skal være en kanon match til CJ Premier ten, satser og håper på at det stemmer og at jeg blir fornøyd.
    Krysse fingre. Kjenner ikke til komboen.

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Ja det har da vært et tøft år, men nå går alt så meget bedre.
    Har heldigvis en fantastisk kone som har tatt seg av barn, hus, økonomi og oppi alt har a klart å få malt å pusset opp stue, kjøkken og leid inn folk til å legge gulv i det meste av første etasjen.
    Men det har vært tøft, men vi er sterkere sammen nå enn vi noen gang har vært, det som ikke tar livet av deg gjør deg sterkere.......
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Akustikk paneler i hus, har bare satt opp midlertidig enda til jeg finner ut hva jeg skal feste de med.
    Men dette var lovende, tror endelig at mitt lille lytterom skal bli kanon.
    Bassen kom mer balansert og lydbildet vokste i alle retninger i tilegg til en større ro og dynamikk.
    Førsteinntrykket av pro wedge panelene til Acoustic tuning er meget positive.
    Har forøvrig slengt inn grom røra i El34 ampen igjen i dag, Mullard og GD premium, den må jo få skinne mens jeg venter på ny power amp.
    Men nå skal det lyttes og slappes av siden jeg har huset for meg selv.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Meget fornøyd med akustikk panelene, de forandret virkelig rommet.
    Hva skal man si, synes lyden ble bedre på absolutt alle parametre, en av de beste investeringene jeg har gjort til hifi anlegget tror jeg nok. I forhold til mye annet var det jo ikke spesielt kostbart heller.
    Nå får jeg bare finne ut hvordan jeg skal feste dem mer permanent og jobbe litt med plassering.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Da har ny poweramp ankommet det lokale postkontor.
    Selvsagt er det barseltreff hjemme hos oss i dag, så jeg må nok vente litt med lytting.
    I tilegg er ampen så tung at jeg ikke har lov til å løfte den selv enda etter operasjon.

    Lytteinntrykk, kanskje bilder, kommer i kveld.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Gratulerer!! :). Ja tung er den nok, satt vibrapods under mine og det var et helv.. Men spiller musikk, det gjør det med en oppløsning som er rett og slett gøyal.. :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Da har jeg spilt litt på Muse model 160, må si jeg er fornøyd ja. Musikken bare flyter i rommet og sammen med Klipsch Forte spiller det med både dypbass og en fantastisk moro dynamikk. Virkelig moro å lytte.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Veldig morro å høre. Ikke at det er en bombe, men...
    Selv om Forte på papiret er lettdreven, skal det likevel litt krefter til får å få kontroll på de basselementene, så jeg synes nok 4 watt er litt i knappeste laget. En Muse 160, derimot..... ;D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Må vel innrømme at det ble noe helt annet med Muse ampen ja.
    Har vel egentlig aldri hørt dypbassen fra dem før, men det gjør jeg nå ;D

    Metallica og Rammstein kjennes jo plutselig fysisk på kroppen og til og med gitarspillet til Johnny Cash har en helt annen fysisk tilstedeværelse.

    Fant plutselig ut at det er forskjell på hifi og tung hifi. For dette er noe helt annet.
    Det jeg var mest spent på var overgangen fra rør til transistor power, om klangbalansen ble feil for meg, men nei da... synes at klangbalansen til Musen passet meget bra med rørklangen til CJ premier ten, det beste fra to verdener.
    I tilegg var Musen meget pen i sølv og sort.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Får prøve å legge ut noen bilder.
    Beklageligvis så er desverre lytterommet uferdig enda, men det gjør nytta enn så lenge.

    CJ Premier Ten:

     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Forte og midlertidig plassert akustikk paneler:

     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Er ikke verdens beste fotograf, men jeg har hvertfall prøvd ;D
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Fine bilder av flotte ting 8)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Fine bilder :). Godt å høre at Muse'n funker. Er meget undervurdert i Norge, men det gjør ikke noe for de som får kjøpt de til en hyggelig pris :).. Neste oppgradering må bli en Muse spiller etterhvert da ? :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Tja, det er vel cd spiller/dac som står for utskifting neste gang.
    Kunne tenkt meg en fra Muse, men er da avhengig av å finne en billig brukt en, de ligger i en prisklasse jeg vanligvis ikke handler i.
    Kona har bestemt at det er innkjøpsstopp nå når høytalerkablene kommer.
    Men det er klart, ryker drivverket, Thule spilleren, så må jeg på let etter ny spiller og da ryker mest sannsynlig Promitheus dacen også. Dacen låter bra, men brumminga den gir fra seg er irriterende selv om det ikke høres når det spilles musikk.
    Om noen med peiling hadde fått fjernet brummen hadde jeg vært fornøyd med den.
    Alternativer på cd spiller siden som jeg har vurdert er Marantz 8003, eisa vinneren, er vel bygd som en tanks og har et bra drivverk for evt. senere oppgradering med dac.
    Det samme gjelder vel Rega cd spillere?
    Har nok en maks 10 000 kroner å bruke den dagen Thule spilleren ryker.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Det skal nok kunne la seg gjøre å finne en Muse Model Ten for rundt ti tusen, tror jeg. Så kan du etterhvert bygge den om til en Erato II (det kan gjøres på fabrikken). Da har du CD-spiller,da! ;D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Beklager lenge siden siste oppdatering, men ble selvsagt dårlig av kreftbehandlingen igjen, noe som førte til nok en uke på sykehus med lungebetennelse og generell nedsatt allmenntilstand, men nå er alt så meget bedre igjen og jeg er tilbake foran stereo anlegget hvor jeg hører hjemme.
    Må si jeg er meget godt fornøyd med anlegget slik det står akkurat nå, må vel innrømme at jeg aldri har hatt så bra lyd hjemme før. Føler at anlegget har det meste slik det fremstår nå, her er sammenheng, flyt og ikke minst en dynamikk fra en annen verden samt en dypbass som virkelig slår i kroppen og som gjør det fantastisk morsomt å lytte til all slags musikk.
    Må innrømme at det har blitt et sabla rot i platesamlingen siden jeg helle tiden trekker frem nye/gamle plater fra samlingen for morsomme gjenhør, noe som gjør sitt til at cd bunken på bordet bare vokser og vokser.
    Det som er mest overraskende er jo at skikkelig dypbass ikke nødvendigvis er på de musikk stilene man tror, men likeså godt på mer rolig musikk.
    I tilegg skiller anlegget utrolig mye fra innspilling til innspilling, noe som også bidrar til å gjøre dette til en moro og fantastisk hobby.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    I løpet av neste uke ankommer vel nye høytalerkabler som i utgangspunktet hvertfall skal være bedre tilpasset høytalerne mine.
    Jeg synes jo at alle små og store forandringer i anlegget er utrolig moro og spennende.
    I tilegg må jeg vel i den forbindelse innrømme at jeg er en av de som hører forskjell på kabler. Om det er tilfelle eller innbilt vet jeg ikke, men min opplevelse er at jeg hører forskjell på nettkabler, signal og høytalerkabler, og det holder for meg.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    I løpet av neste uke ankommer vel nye høytalerkabler som i utgangspunktet hvertfall skal være bedre tilpasset høytalerne mine.
    Jeg synes jo at alle små og store forandringer i anlegget er utrolig moro og spennende.
    I tilegg må jeg vel i den forbindelse innrømme at jeg er en av de som hører forskjell på kabler. Om det er tilfelle eller innbilt vet jeg ikke, men min opplevelse er at jeg hører forskjell på nettkabler, signal og høytalerkabler, og det holder for meg.
    Du hører det du hører, ingen som skal komme og si noe annet, basta.
    Fikk foresten byttet ut mine lurvete 6kv sc med noen nye og fine 6kv. Funker greit det.

    Er så enig, de små ting/små forandringene er både artig og interesante.
    Ikke alltid til det bedre. Noen ganger må man, tror jeg, gå litt sidelengs også.

    Håper du er i bedre form og kommer med flere bilder og info om hva som skjer på gutterommet :)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Skal legge ut mer fortløpende når formen stiger og vi får pusset opp ferdig rommet til minstemann slik at jeg får sprinkelsenga ut fra lytterommet.
    Er forøvrig så fornøyd med anlegget at det ser ikke ut inne på lytterommet. Det flyter over av cder og de få lp platene jeg har, må jo høre på alle cder jeg ikke har hørt på ei stund i tilegg til en del nye osv. og vips før man vet ordet av det ligger det en 70 cder fordelt på en fire-fem bunker stadig voksende på et bittelite Ikea bord på jul.
    Den alfabetiserte ordenen i min cd reol er en saga blott, så det er vel bare å rykke tilbake til start å sortere på nytt, når jeg får energi og ånden over meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn