Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Huset for meg selv i dag, tror jeg sender ut nabovarsel og tar ei skikkelig god økt foran anlegget i dag.
    Har fortsatt litt bivirkninger av cellegift tabletter, så fin innstilling av høytalere får bli når bivirkningene forsvinner.
    Har desverre ikke hatt energi til å få ferdig alle fin innstillinger/justeringer på lytterom, høytalere, lytteposisjon og akustikk paneler enda, men det blir etterhvert. Er det noe jeg har nok av for tiden, så er det nettopp tid...... ;D

    Nye høytalerkabler hvilken dag som helst nå, blir utålmodig, liker ikke å vente på ting jeg gleder meg til....
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Da var nye høytalerkabler i hus, Cardas Se-11.
    Førsteinntrykket er ekstremt bra, tror Cardas har sitt på det tørre her når de sier at de er spesielt tilpasset hornhøytalere med følsomhet mellom 95 og 100 db, virker som de er inne på noe her.
    Til prisen tror jeg de blir harde å slå, såfrent man har høytalere som passer og det gjør definitivt Klipsch Forte. Blir spennende når de får flere timer på seg.
    Uansett så har jeg aldri hatt bedre lyd her hjemme, fornøyd, å ja da.
    Men nå skal musikken nytes
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Så bra at du er happy om dagen... Musikken kan bære en gjennom mang en tung stund... Og jeg kjenner igjen Muse slik du beskriver de... De bare "er", uten å ville "være"... :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Ja er meget happy med anlegget nå om dagen ja, føler at den nye høytalerkabelen var prikken over ien og ga et siste løft.
    Musikken kan være en meget god venn og psykolog ja, har i mange år brukt musikken til å sortere tanker og følelser, noe pga. jobber jeg har hatt som kan være tøffe følelsesmessig bla. rus kollektiv, barnevern og slike jobber som man er nødt til å klare å legge fra seg på en måte og der har musikken vært til meget stor hjelp opp gjennom årene.
    I det siste har musikken vært til megt god hjelp til å sortere tankene rundt min sykdom og var vel litt pga. dette at jeg har valgt å oppgradere det meste av anlegget, spesielt med tanke på at det enda er 2,5 år med behandling enda til de kan erklære meg helt frisk og jeg slipper behandling.

    Men tilbake til kablene, til prisen er dette et fantastisk kjøp om man har høytalere som passer, de ser utrolig pinglete og tynne ut i forhold til Quadlink kablene, men det er ikke noe pinglete over måten de spiller på. Var jeg venn av Cardas tidligere så er jeg bestevenn nå.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Da var ny dac innkjøpt. Valget ble til slutt en Cambridge dacmagic, tror den vil oppgradere min gamle Thule cd spiller til å henge med noen år til.
    I tilegg har den jo usb om jeg vil koble til han der datan en dag.
    Blir spennende å høre hvordan den vil passe inn i resten av anlegget.
    Men til den prisen er det vel ikke en alt for stor sjanse å ta, den er jo uansett veldig anvendelig.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Da var ny dac innkjøpt. Valget ble til slutt en Cambridge dacmagic, tror den vil oppgradere min gamle Thule cd spiller til å henge med noen år til.
    I tilegg har den jo usb om jeg vil koble til han der datan en dag.
    Blir spennende å høre hvordan den vil passe inn i resten av anlegget.
    Men til den prisen er det vel ikke en alt for stor sjanse å ta, den er jo uansett veldig anvendelig.
    Gratulerer :)

    Men du, sånn i etterkant, var Abrahamsen sin dac ikke med i "konkuransen" ?

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Ble litt sånn impulskjøp for penger fra små salg. Har jo innkjøpsstopp så budsjettet holdt ca akkurat til dacmagic denne gangen.
    Vurderte abrahamsen selvsagt, men budsjettet holdt ikke helt til den.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Ble litt sånn impulskjøp for penger fra små salg. Har jo innkjøpsstopp så budsjettet holdt ca akkurat til dacmagic denne gangen.
    Vurderte abrahamsen selvsagt, men budsjettet holdt ikke helt til den.
    Ikke så ille inn i prisene men innbilte meg at de begge lå rundt 4k ?

    Nuvel, det viktigste er tross alt at du har fått valuta for pengene :)
    Mye for pengene sies det om Cambridgen, ikke hørt den. Abrahamsen har jeg derimot hørt, likte den.

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Abrahamsen koster vel 4 tusen mens Cambridgen koster 2400, tok sjansen da den har fått meget gode tester over alt stort sett. Hvertfall i forhold til pris.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Abrahamsen koster vel 4 tusen mens Cambridgen koster 2400, tok sjansen da den har fått meget gode tester over alt stort sett. Hvertfall i forhold til pris.
    Ahh, der ser du. Trodde ærlig talt Cambridge var dyrere.
    Nå har du bare med å holde oss oppdatert fremover ;)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Skal prøve å få lyttet litt etter påskehandelen i morgen, prøvd den såvidt under ikke optimale forhold og kabler hos min far, virket hvertfall meget lovende her.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Ja da var dacen testet noen få timer i anlegget, virker bara den, hvertfall i forhold til prisen må jeg si at jeg er meget fornøyd.
    Den holder hvertfall oppgraderingsspøkelset borte frem til Thule drivverket takker for seg slik at at den har fått forlenget sin levetid.
    I tilegg fikset den litt av min hifi paranoia mot støy i anlegget, endelig er anlegget helt stille.
    Fornøyd med det, spesielt med tanke på at høytalerne har 98 db og at jeg forer dem med ca. 160 watt, har hvertfall krefter nok og det merkes.

    Synes nok at promitheus dacen spilte litt mer frempå og på en annen måte, vanskelig å beskrive....
    Dacmagic spiller nok litt bløtere, spesielt i bassen og er nok mer oppløst oppover.
    Det jeg likte spesielt med Dacmagic var størrelsen på lydbildet, spesielt bredden er meget god og det var fantastisk deilig på kor innslagene på Radioheads ok computer.
    Så hvilken dac er best.....promitheus eller dacmagic, ikke godt å si, begge er meget bra i min bok og hever lyden fra min 2002 modell Thule spirit 150b noen hakk oppover på stigen.
    Håper jo selvfølgelig at dacmagic blir enda bedre med litt innspilling, men til prisen må den nok allerede anses som et kanonkjøp som gir realt igjen for pengene.

    Faren min var innom å tok en lytt på Johnny Cash og mente at nå låt anlegget mitt bedre enn live.....

    Men for min hifi paranoia var det veldig godt å endelig få det stilt og støyfritt i anlegget.

    Så nå må bare strømkabler spilles inn, høytalerkabler spilles inn og dac spilles inn i en travel hverdag.
    I tilegg må jeg nok begynne å få uit fingeren å få ferdig gutterommet til junior slik at jeg endelig kan få ferdig lytterommet mitt og få plassert høytalerne optimalt samt hengt opp akustikk panelene der de skal være.

    Hmmm, det er da litt fin tuning og små ting man skal få oden på før man føler man er i mål i denne hobbyen.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Hmmm, det er da litt fin tuning og små ting man skal få oden på før man føler man er i mål i denne hobbyen.
    Man kommer aldri helt i mål, man skal jo ikke det ;) Tror jeg ::)

    Morro at Cambridge dac'en fungerte såpass bra, helt ny.
    Høres ut som du har gjort en god investering der. Du får pøse på med litt bilder etterhvert som oppussing og rommet tar fasong :)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Skal gjøre det, sliter litt med optimal høytalerplassering for tiden grunnet en stk sprinkelseng som fører til en viss høyrevridning av lydbildet, men det ordner seg.

    Noe av min skryt av Cambridgen kan nok komme av at den er helt stille også når jeg bytter cd noe som har irritert meg veldig med Promitheus dacen, selv om det ikke har vært hørbart under spilling.
    Hifi nevrosa er en skummel ting, blir spennende å se om jeg forblir like fornøyd etter hvert som den spiller seg til også eller om det er den store gleden av et stille anlegg som spiller inn akkurat nå......

    Var jo uansett ikke den store utgiften, selv om det var alt hifi budsjettet hadde akkurat nå, må jo passe på slik at jeg ikke må begynne å selge unna rørsamlinga, er jo stolt av den.....

    Nei, man får håpe man aldri kommer helt i mål, da dør jo hobbyen.
    Personlig synes jeg små tuning, tweaks osv, er en moro del av hobbyen, alltid noe nytt å prøve.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Nei, man får håpe man aldri kommer helt i mål, da dør jo hobbyen.
    Personlig synes jeg små tuning, tweaks osv, er en moro del av hobbyen, alltid noe nytt å prøve.
    Der er vi så enig så :)

    Småting/tweaks, pokker det er jo det som driver hobbyen fremover.
    Leke litt med rør, kabler, småtweake filter osv. Pur morro :)
    Bytte anlegg 3-4 ganger i året har jo pokker ikke mye for seg imo.

    Nei unge mann, bare å senke skuldrene og kose seg.

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Ja, tror jeg er i mål for denne gangen nå.
    Skulle hatt et lite rom til i huset slik at El34 ampen og svenske preen hadde fått vært i daglig bruk også, er jo så glad i dem.

    Har noen små pioneer fulltoner liggende og noe kjøkkenbenk plate fra ikea, får slenge sammen en liten åpen baffel og finne ut om kona godtar anlegget på soverommet.

    Romantisk med rør glød på soverommet eller er jeg helt på bærtur...... ;D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Etter dagens lytteøkt må jeg nesten si at det nærmer seg.
    Hvilke emesjoner og følelser kombinasjonen av CJ, Muse og Klipsch er i stand til å få frem, og med hvilken dynamikk og trykk.
    Det finnes garantert anlegg med mer detaljert gjengivelse, men anlegget spiller hvertfall musikk med alt hva snørr og barter tåler.
    Litt skryt, men oppglødd og fornøyd nå.
    Dacmagic gjør seg ikke bort enda den heller.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Så bra at Musen'n funker så fint med dine lettdrevne høytalere :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Musen fungerer perfekt, dønn stille på høytalerne.
    Ekstremt godt fornøyd med den, et kanon kjøp til prisen.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    En kamerat har skaffet seg en Abrahamsen dac, så blir kanskje mulighet for å prøvd den i anlegget etterhvert også.
    Siden jeg allerede har anskaffet Dacmagicen og egentlig er fornøyd med den så er sikkert Abrahamsen akkurat en litt bedre match slik at jeg ender opp med å rive meg i håret over impulskjøpet av Dacmagic......neida, funker greit den, enda til annen dac er prøvd hvertfall.

    Har byttet filter til minimum innstillingen nå, så at både Fidelitys tester og Hifi-news testeren foretrakk minimum filter settingen, ble kanskje litt mer luft i rundt med minimum filter setting.

    Uansett, vanskelig å si helt bombesikkert før dacen er helt ferdig innspilt, trenger sikkert noen hundre timer før den er helt klar...

    Dro til alle skruene i høytalerne i går, viste seg at noen var litt løse, så godt å få det gjort også.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Gleder meg virkelig til å høre hva du syns om Abe. dac :)

    Stramme skruer ja, hadde en runde med hønna her også når vi hadde alt demontert. Var vel ikke en skrue som satt ordentlig fast på bassene, litt skremmende.

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Ja, var et par skruer, faktisk en pr. høytaler som jeg ikke fikk skrudd fast skikkelig, slitte gjenger.
    Får se nærmere på det til sommeren om det blir slik at jeg oppgraderer delefilter og diskant driverne til Fortene.

    Er jo en oppgradering til en overkommelig pris og gir jo i tilegg sjelefred i og med at da har Fortene fått alt det stell de trenger.

    Så jo ut til å være en overkommelig oppgave selv med ti tommeltotter.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Ja, var et par skruer, faktisk en pr. høytaler som jeg ikke fikk skrudd fast skikkelig, slitte gjenger.
    Får se nærmere på det til sommeren om det blir slik at jeg oppgraderer delefilter og diskant driverne til Fortene.

    Er jo en oppgradering til en overkommelig pris og gir jo i tilegg sjelefred i og med at da har Fortene fått alt det stell de trenger.

    Så jo ut til å være en overkommelig oppgave selv med ti tommeltotter.
    rørlig har vel lekt litt med diskanter i sine Forte II, dvs byttet de. Du får høre me'n om han har noen tips.
    Han byttet vel også filter hvis jeg ikke husker helt feil. Bob Crites filter.
    Du skal kanskje bare oppgradere de du har ?

    http://www.critesspeakers.com/crossovers.html Filtrene står midt nede på siden der.

    http://www.critesspeakers.com/klipsch_tweeters.html Diskanter/drivere.

    Og ja, selv med minst ti tommeltotter er det en overkommelig oppgave ;)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Er nok bare en oppgradering av membranene jeg tenkte på ja :)
    Tør nok ikke å begi meg ut på noen ombygging utover de ferdige løsningene til Crites.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Er nok bare en oppgradering av membranene jeg tenkte på ja :)
    Tør nok ikke å begi meg ut på noen ombygging utover de ferdige løsningene til Crites.
    Greit nok :)

    Men hør med Bob C om du kan få med ett par Duelund motstandere på filtra (hvis du kjøper komplette)
    Det er absolutt ingen nedtur, tro meg :)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Takk for tipset, skal prøve å huske det :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Da er endelig gulv lagt på rommet til junior, så får vel flyttet han over til hans nye rom i løpet av uka.
    Det vil si at jeg om en ukes tid endelig får lytterommet for meg selv, blir deilig.
    Så da blir det litt fin justering av høytalerplassering, gulvmatter og å få hengt opp akustikk panelene skikkelig.

    Noen med forslag om hvordan man helst henger opp akustikk panelene, går det greit med å bare skru noen skruer igjennom, eller vil de gå i stykker da?

    Høytalerplassering til mine Klipsch Forte?
    Har jo et lite lyttrom, men er det noen med en "grunn stilling/ utgangspunkt" å starte fra?
    Oddetallsregel eller Cardas metoden, vurderer Cardas metoden, men da i en av de alternative metodene hvor man danner en vinkel med 5/8 i forhold side og bakvegg.
    Følger jeg Cardas standard formel, ender høytalerne midt i rommet.....
    Eller er det bare å slenge de inntil hjørnene siden de tross alt er Klipsch?
    Har vel noe jobb igjen ja.... ;D
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Milenkos anlegg under arbeid:

    JanR skrev:
    Milenko skrev:
    Ja, var et par skruer, faktisk en pr. høytaler som jeg ikke fikk skrudd fast skikkelig, slitte gjenger.
    Får se nærmere på det til sommeren om det blir slik at jeg oppgraderer delefilter og diskant driverne til Fortene.

    Er jo en oppgradering til en overkommelig pris og gir jo i tilegg sjelefred i og med at da har Fortene fått alt det stell de trenger.

    Så jo ut til å være en overkommelig oppgave selv med ti tommeltotter.
    rørlig har vel lekt litt med diskanter i sine Forte II, dvs byttet de. Du får høre me'n om han har noen tips.
    Han byttet vel også filter hvis jeg ikke husker helt feil. Bob Crites filter.
    Du skal kanskje bare oppgradere de du har ?

    http://www.critesspeakers.com/crossovers.html Filtrene står midt nede på siden der.

    http://www.critesspeakers.com/klipsch_tweeters.html Diskanter/drivere.

    Og ja, selv med minst ti tommeltotter er det en overkommelig oppgave ;)

    /jan
    Kan kommentere uoppfordret jeg. ;)
    Opplevde bytte av diskantdrivere som en oppgradering verdt å ta meg seg. Ihvertfall til prisen. :)
    Renere, luftigere og ihvertfall ikke noe "skarpere". Anbefales.
    Filter bytte er jeg mer usikker på, men så var heller ikke mine gamle filtre originale på noen måte heller.
    Ligger noen bilder i http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=39593.100

    mvh
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Høytalerplassering til mine Klipsch Forte?
    Har jo et lite lyttrom, men er det noen med en "grunn stilling/ utgangspunkt" å starte fra?

    Eller er det bare å slenge de inntil hjørnene siden de tross alt er Klipsch?
    Begynn i hjørnene eller umiddelbar nærhet av. Med god toe-in. Syns det har fungert best når de har krysset foran lytteposisjon, igjen hos oss. Prøv og feil.
    Det fungerte bra i leiligheten og det fungerer bra i stua der vi bor nå.

    Gjerne leke litt med høyde/tilting også. Spørs jo selvsagt hvordan du sitter/ligger ;)
    Legg under litt biltema liggeunderlag i front, få de opp noen mm. Koster ikke noe og er verdt å teste ut.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Skjer det noe spennende her monn tro ???

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Tja, si det. Neida, lytterommet er endelig helt og holdent mitt.
    Men har hatt ørebetennelse og en fæl hoste den siste uka, har også hatt litt lav blodprosent som følge av cellegift behandlingen, i tilegg til at jeg har operert ut et Hinckman vene kateter, slik at jeg har vært ganske så redusert den siste tiden.

    Men formen er sakte på vei oppover, så håper at jeg kan starte skikkelig på lytterommet på søndag eller mandag.

    Formen er litt opp og ned enda, men det viktigste er at kreften holder seg unna, og det ser bra ut.

    Gleder meg til å få orden på rommet, skal legge ut bilder når jeg kommer så langt.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Aja, vært sånn passe masete/dålige periode ja.
    Dårlig trøst men...vi har også hanglet ett par uker nå. Rennende neser, såre halser, det vanlige.
    Håper virkelig at kreften glimter med sitt fravær fremover, vi tenker på deg vet du :)

    Du har jo om ikke annet noe å glede deg til så snart formen er litt bedre.

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Har jo det, har bestilt et par cder som jeg har lånt bort og aldri fått igjen/ forsvunnet fra fest, minner fra ungdommen som har dumpet/ dumper ned i postkassa etterhvert også, blir moro å høre hvordan de låter nå etter noen år på baken og på et bedre anlegg enn i de dager.

    Tusen takk for omtanken, setter stor pris på det og det varmer :)

    Formen er stigende og egentlig værker det i kroppen etter å sette i gang med rommet, men det blir.
    Gleden blir enda større når man har måttet utsatt prosjektet litt.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Milenko skrev:
    Gleden blir enda større når man har måttet utsatt prosjektet litt.
    Ja tro du meg :D
    Det er viktig å ha noe å se fram mot og ikke minst ha noe å henge fingrene i.

    Har litt planer her hjemme også, men det må ta's på langen.
    Hvilket er greit, igjen så må man jo ha noe å se fram i mot :)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Milenkos anlegg under arbeid:

    Da er hvertfall høytalerne plassert symmetrisk og slik jeg hadde tenkt. Ble en kombinasjon av Cardas plasseringsteorier og JanR forslag om å ha de nært hjørnet. Så til slutt endte fronten 75 cm. fra hjørnet, dette fungerer utmerket og stereoperspektivet er glimrende og stabilt, dybden vokste også kraftig. Så jeg ser meg ferdig med høytalerplasseringen, var hardt arbeid med en blodprosent på 9,1 dvs.ca. 68 prosent, så jeg svetta som en gal mens jeg stod på, men jeg fikk det gjort ved hjelp av to målebånd, en tometer tommestokk, en tusj, vater og tape. Man bruker da de hjelpemidler man har.
    Har hengt opp et tykt pledd brettet dobbelt på veggen bak lytteposisjon, har ikke fått hengt opp akustikk panelene skikkelig enda, prøvde å skru de opp, men fant ut at det ikke går uten at de blir ødelagt, skal skaffe noe tykk dobbeltsidig tape imorgen å forsøke med det og da skal det da begynne å ligne noe, stort sett det som står igjen.


    Senere får jeg vel oppgradere høytalerne med nye diskant membraner og delefiltre i tilegg til å finne en skikkelig vegghylle til platespilleren, men det får bli til sommeren og utover høsten.

    Skal oppdatere anleggsbloggen med flere bilder etterhvert.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Der du :)

    Godt å høre at du er i gang igjen.
    Langt på vei når høytalerne er på plass. Alt annet kan og bør ta's over tid, syns jeg.

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Så enig, så enig.
    Fant ut at det var upraktisk og umulig for meg å få flyttet på Fortene med spikes og samtidig få det nøyaktig, så fjernet spikesen og satte høytalerne på plass og slengte noen gummi/plast møbelknotter under istedet, funket meget bra. Men som den hifi nerden jeg er så blir det vel å bestille noen Tema Isolatorer for å slenge under istedet.

    Huset for meg selv i morgen noen timer så da blir det vel noen ego timer med musikk på såkalt referanse nivå.
    Hadde håpet at noen av de cdene jeg har bestilt skulle komme, men er vel "aske" forsinket.....

    Blir moro læll som vi sier i trøndelag.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Beklager lenge siden jeg har oppdatert, rett og slett vært for opptatt med å lytte til musikk.
    Tyder vel på at jeg er fornøyd for øyeblikket :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Beklager lenge siden jeg har oppdatert, rett og slett vært for opptatt med å lytte til musikk.
    Tyder vel på at jeg er fornøyd for øyeblikket :)
    Det håper og tror jeg :D

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn