Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Så litt lei av Rega apollo spilleren som fusker mer og mer, så har bestilt nytt drivverk, en Audiolab 6000cdt.
    Første nye cd spiller/ drivverk siden Thule spirit 150b ca 2003 modell, artig med noe nytt.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Så da var ny cd transport testet noen timer.
    Byggekvalitet og tyngde er imponerende til prisen, fjernkontroll i plast men metall på toppen rundt tastene.

    Så lyden da, om det er noen forskjell liksom, og da må jeg hvertfall i mine ører si at det var på en måte mer luft, større forskjell på innspillinger og det høres sikkert helt merkelig ut men større forskjell mellom lavt og høyt, altså dynamikk.
    Stemmer som på enkelte live opptak har vært litt vanskelig å skille er tydelig definert.

    Dagens musikk anbefaling i sjangeren rock er Alice in chains, MTV unplugged, nydelig innspilling og etter min smak fantastisk musikk.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Det skal alltid være et eller annet, begynte med støy i anlegget en kveld, anlegget stod på og kidsa sa det var merkelig lyd fra loftstue.
    Slo av alt, neste dag...cd lyden hopper litt innimellom...hva i h......tenkte jeg, drivverket er jo splitter nytt, så kom støyen igjen.
    Sjekket kabler osv. Ingen forskjell, byttet over til vinyl og stille...byttet ut Smsl su-9n dacen med Heed Obelisk da dacen og null hopping og stille.
    Men pre ampen har bare to innganger, en xlr og en rca...og Heed Obelisk da har bare rca ut.
    Men hell i tidligere uhell så har musical fidelity mx-vynl xlr ut så da ble det litt bytting av kabler så da er ting opp å går igjen hvertfall.
    Men usikker på om Smslsu-9n går å få fikset, burde gått for Topping og norsk garanti muligens, må sjekke med nettbutikken jeg handlet med.
    Var ikke dette jeg ville bruke dagen på, spesielt slitsomt å hale på hifi med brukket ribbein.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Var jo en fordel , at xlr ut fra mx-vynl gir høyere gain ut enn rca, helt greit det også.
    Muligens oppgradere dactil kortet i Heed dacen da.
    Har vært mye "gremlins" i anlegget i sommer og høst.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Så istedet for å gå for ny dac i betalbar prisklasse så tror jeg at jeg oppgraderer Heed Obelisk da dacen istedet, skal vistnok komme nytt dac kort om kort tid, dactilus 2.4 med chip fra akm. Så avventer til den er klar for levering.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Nytt medlem i racket, en Sony blueray spiller, lei av at playstation blir kidnappet til et barnerom.
    Ble en knalløsning for konsert dvd/blueray osv. masse flotte konsertopptak på youtube også som kan styres fra tlf eller nettbrett.
    Hadde heldigvis to coax innganger på dac, den ene var bnc men en overgang fra Kjell funker fjell.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Litt mer nytt inn i anlegget, Topping e70 velvet dac og fikk endelig rotet meg til å få ordnet touchscreen på Raspberry streamern, gjør ikke så mye for hverken lyd eller praktisk bruk, men ser mye stiligere ut.
    Fikk noe krøll med kabel på stax hørluran så har bestilt nye L-300.
    Ellers handlet litt musikk på diverse formater.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Siste oppdatering, nye Stax tatt i bruk og slo i tillegg til å kjøpte en Topping eha5 til å drive de, syntes matchen både lyd og design messig mellom Topping eha5 og e70 velvet var såpass at de har blitt faste i hodetelefon oppsettet. Så ble da en bra rigg etterhvert siden alt ble nytt der i løpet av en måneds tid.
    Sjølvaste anlegget har også fått ny dac, kom over en pent brukt Topping d90le og det ble knallmatch i oppsettet, meget fornøyd her altså 🙂
    Så da satt jeg der plutselig med en mer enn kurant Heed Obelisk da dac til overs noe som er litt synd.
    Tenkte at den kunne være noe bedre enn Ruby dac kortet i den Creek integrerte som står i stue anlegget (med Epos m5i).
    Slengte på noen Cardas kabler som lå i en skuff og silke match.
    Så det har da skjedd en del i anlegget utover sommeren og tidlig høsten.
    Må si at Topping produktene er virkelig knall for en mann innenfor helsesektoren på familiebudsjett.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.485
    Antall liker
    35.323
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Topping er Topp - uten tvil, har selv tre av de i mitt system.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Foreldregenerasjonen begynner å dra på årene og har derfor valgt å flytte i leilighet.
    De har lånt et par Energy Veritas 2.1 av meg i mange år, men ble litt liten plass til dem i leiligheten.
    Hektet de derfor på Creek ampen i stue anlegget. Lenge siden jeg har hørt på dem men lyder virkelig bra disse høytalerne.
    Vurderer veldig om de skal få plassen permanent.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Lite som skjer i anlegget for tiden, vært mye dødtid pga av sykdom og jobb har liksom ikke orket.
    Men i dag fikk jeg endelig koblet opp Topping extenderen til pre 90 og kjørt musical fidelity mx-vynl balansert inn, synes forskjellen kontra rca var mye større enn jeg hadde trodd på forhånd. Alt ble liksom mye roligere, kontrollert og rett og slett stødig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn