Milenkos anleggsblogg:

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Første lyttekveld på lange tider i kveld, litt opp og ned med form pga behandling i tilegg til at både kona og jeg såvidt har startet på aktiv jobb igjen....slitsomt, to små, tida rekker bare ikke til for øyeblikket.

    Men et lite problem, forslag til hva som fungerer enklest å best for å få hengt opp slike skum akustikk paneler, har prøvd med diverse dobbeltsidige tape, men da henger de i ti minutter før de detter på golvet igjen........
    Kanskje kontaktlim........

    Forslag mottas med takk.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hei Milenko!

    Kjekt å høre at du er på bedringens vei. Når det gjelder å henge opp ting uten å skru har jeg hatt god nytte av noe jeg kjøpte på biltema for en tid tilbake. Det er en pakke med todelt borelåstape med pigger på ene rullen og "hår" på den andre.

    mvh Elektron
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Takk for svar, må vel en tur på biltema igjen da :)

    Spørs om Klipsch Forte blir nødt til å finne seg ny arbeidsgiver :'(

    Blir liksom ikke helt fornøyd med de inne på 10 m2.....blir litt for boomy inne på det lille rommet slik at de slører litt.

    Spørs om jeg må krype til korset og kjøpe stativhøytalere og evt. supplere med en sub eller to etterhvert......
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    70
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    Eller bare stativhøytalere. Ikke videre enkelt å integrere sub'er i små rom heller.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Ja, uansett stativhøytaler som blir prioritert å finne først :)

    Har egentlig hatt litt lyst på Sonus Faber lenge, men det er kanskje å trekke alt helt motsatt vei av det jeg har nå....
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Har egentlig hatt litt lyst på Sonus Faber lenge, men det er kanskje å trekke alt helt motsatt vei av det jeg har nå....
    SF er nok ikke det værste du kan ha i hus :)
    Ta tiden til hjelp, lykke til med letingen.

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Takk for det :)
    Finnes jo mange gode alternativer der ute, selv om jeg helst ville ha beholdt Klipsch forte....men er ikke alltid alt går som man håper.....

    Leting pågår.....
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Da var et par Epos M5i bestilt, så da er det bare å vente på at pakke skal komme. :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Det værste med å ha bestilt seg noe nytt til stereon er å vente på at det skal komme pakke :)

    Ja ja, får gå en tur i garasjen og lete frem Empire stativene mine, står vel ferdige og sandfylte, veier sikkert en 25 kg, stykket hvertfall....ryggen min gruer seg allerede.

    Valgte Epos m5i i kirsebær, blir sikkert så fint atte....
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er halve gleden det, å vente....Venta to mnd på mine "monitorerer", så når de kom igår var gleden stor... :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Takk, blir spennende. ;D
    Vurderer å male lytterommet til høsten, slik at det ser bra ut også, forslag til gode, behagelige farger....kanskje et grå skjær...må jo passe litt til akustikk panelene også.... :)

    Lyttrom liste:
    -Male opp, forrige huseier var veldig glad i gult.....gult og panel...ikke akkurat mine favoritter nei....
    -Kunne tenkt meg et rack......lurer på hvordan Empire racket er, høytalerstativene virker jo solide....fin pris også, i tilegg slipper man de typiske glasshyllene, kunne tenkt meg et Aavik rack, men ikke så lett å finne brukt her i trøndelag...
    -Se an hvordan det blir med Epos m5i, evt. supplere med en liten sub eller to helt der nede, ser at velodyne har en 8 tommer med romkorreksjon, fjernkontroll, selvjustering som går ned til 32 for en ganske rimelig penge, to slike kanskje. Får se om det er noe behov først hvertfall.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Ikkeno pakke i dag....snufs.
    Like greit, skal i barnedåp i morgen og hadde sikkert lengtet etter anlegget istedet.

    Må finne ut hvor jeg skal parkere fortene også...folkens ...løp å kjøp/bytt kom å hent dem :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Da vet jeg at høytalerne blir sendt i morgen, da får jeg gjøre istand lytterommet imens jeg venter.
    En av de første dagene skal akustikk panelene opp på vegg, denne gangen skal jeg prøve med noe så orginalt som spiker ;D

    Har hatt diverse misslykkede forsøk med div. dobbeltsidig, får prøve spiker denne gangen, greit å ha mulighet for å ta dem ned igjen også siden jeg har tenkt å male rommet til høsten.

    Forslag til rolige, behagelige lytteroms farger mottas med takk.
    Eh...skråtaket blir nok eggehvit.

    Kanskje en litt behagelig jordfarge, brunskjær, gråskjær....må være litt maskulint også.

    Gulvet er forresten vinyl gulvbelegg som er meningen skal se ut som treplanker.
    Skulle gjerne ha byttet gulv der inne også, men er nok noe av det siste forrige huseier gjorde i huset, slik at da blir det bare for å bytte.

    Vinyl gulvbelegg er sikkert like bra om ikke bedre for lyden enn et billig laminat alternativ uansett.

    Eneste irriterende er at forrige huseier la gulv og øvrig belegget rundt et kleskap som stod der tidligere, slik at når vi flyttet skapet, så kom det frem en fin liten firkant med teppegulv der hvor skapet hadde stått.

    Slik har det vært over hele huset, det var malt rundt fryser og øvrige store møblementer som seksjoner osv. har aldri sett på maken, men ikke noe problem, man vil da velge farger selv....

    Men litt uvanlig kanskje ;D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Hey....1000 inleggsgrensa er nådd....jippi ;D
    Tror jeg feirer med et lite glass Cola !
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Hey....1000 inleggsgrensa er nådd....jippi ;D
    Tror jeg feirer med et lite glass Cola !
    Ikke ta av helt nå da ::)

    ;D


    Nye ht's på vei inn, de gamle på vei ut. Spennende tider :)
    Pusse opp rom også ja, ikke min sterke side men kaffe latte (eller hvordan det nå skrives) er en fin-dus-farge. Brun-grå skjær i.

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Fin og avslappende farge det ja...
    Samtidig som den er litt maskulin :)
    Man er da mann!

    Har til og med lokal kjøper som kan være interessert i Fortene, joda det blir...
    Men blir litt trist også, skulle helst ha sett at jeg fikk de til men, kan jo ikke få til riktig alt.

    Alternativet hadde vel vært en litt større ombygging i huset, flytting av vegger, soverom osv.

    ikke sikkert at offring av tv/hjemmekino kroken hadde vært like populær hos resten av husstandens medlemmer.

    Hjemmekinoen består forøvrig av Ps3 som kilde til det meste, film/spill, media server osv., Nintendo wii, canal digital hd pvr.
    Harman Kardon avr 255 hjemmekinoreciever samt et Harman Kardon hkts satelitt/sub system, dette anlegget står stort sett på hele dagen, brukes stort sett til tv/film og fungerer greit til den jobben.

    Prioriterer ikke hjemmekinoen, viktigste er å ha noe som fungerer hver dag...
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Da var rack bestilt, billig og forhåpentligvis bra nok.
    Blir nok uansett vakrere enn slik anlegget står nå.
    Da er det bare å glede seg på to nye pakker som kommer i posten...
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Da var Epos m5i lastet på bil og klar for utkjøring...
    Får ordne istand lytterom og stativer imens :D

    Hifi rack kommer mest sannsynlig imorgen....joda det blir.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Epos m5i har da inntatt mitt lytterom, har ikke rukket å lyttet så mye da jeg måtte hjelpe en onkel med litt tv problemer....
    Men det lille jeg fikk lyttet....hvilken fabelaktig liten høytaler, passet perfekt til rommet og perfekt til empire stativene, ble jo vakkert.

    Synergi effekten mellom CJ-Muse og Epos virker å være enorm, det er detaljert og jeg hører definitivt nyanser jeg ikke har lagt merke til tidligere. Mellomtonen er rett og slett fantastisk.....
    Høytalerne har fått stått og spilt i kveld, får spille de inn mer i morgen...

    Eneste minus var at terminalene var for små for spadene mine slik at jeg måtte lage kabelbroer selv ut av Elkjøp kabel og bananplugger....

    Skal bestille noen jumper kabel fra Cardas....fred i sjelen osv. er jo trofast mot Cardas, så hadde nok kjøpt jumper kabel uansett....

    Skal få lagt ut noen bilder i morgen, men det blir først etter at mitt nye Rack er montert....spennende dager man går i møte.

    Hadde vel egentlig trodd at det ble slutt på utbyttinger i anlegget nå i vinter, men man vet aldri hva som skjer.

    Etter at jeg trodde jeg var ferdig har Cambridge Dacmagic kommet inn i anlegget, Epos m5i og i morgen nytt rack...
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Å ja, holdt på å glemme, endelig har jeg fått akustikk panelene skikkelig opp på veggen også, tok bare et halvt år ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Å ja, holdt på å glemme, endelig har jeg fått akustikk panelene skikkelig opp på veggen også, tok bare et halvt år ;D
    Og dem sier at jeg er treg ;D ;D

    Godt å høre at du nærmer deg mål, vel unt :)

    /jan
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med nye høytalere. det er både fine å se på og spiller forrykende. Og din kjære Muse er nok en ypperlig match vil jeg tro :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Det virker som det er en slags synergieffekt som melder seg inn i anlegget nå ja...
    Mellomtonen er bare helt nydelig, gleder meg virkelig til at elementene løsner og blir ferdig innspilt.
    I følge Epos så trenger de hvertfall minimum 24 timer innspilling før ting begynner å falle til ro, 24 timer er jo lite i denne sammenhengen da.

    Håper ikke kona ser dette, men det er nesten så jeg håper at Thule "driv-verket" kræsjer snart, for da får jeg lov til å investere i ny cd spiller ;D

    Men inntil videre får Cambridgen gjøre nytta, og til prisen gjør den en utmerket jobb, men jeg tror nok at det er litt mer å hente akkurat der.

    Likevel er jeg så fornøyd atte...
    Blir litt spennende å finne ut om racket bringer noen lydmessig gevinst med seg...

    Angående treghet og prosjekter....pusset opp kjøkken til jul, mangler fortsatt bunn og pyntelister samt vifteskap og kjøkkenvifta....alt er ferdig innkjøpt og venter bare på montering...jeg er nok en smule treg ja ;D

    Monterte badekar for et år siden, dvs. like før jeg ble erklært syk, alt er montert, med unntak av dekslet som fortsatt står oppstilt i bobleplast....jeg skjemmes litt ja ;D

    Akustikk paneler og spiker tok meg et halvt år....kjøkkenet er nok ferdig om en ti års tid vil jeg tro....
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Da er også rack ankommet mitt lokale postkontor....
    Da er det vel litt å tjone på med i dag også, kommer vel noen arbeidskarer for å legge gulv også i tilegg til at jeg har invetert mor og far til middag i dag...ja ja blir nok en innholdsrik og travel dag.

    Må vel klare å finne tid til litt lytting likevel :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Skal få lagt ut noen bilder i løpet av kvelden...må jo hente å montere rack, ta imot arbeidsfolk, lage middag osv.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Skal få lagt ut noen bilder i løpet av kvelden...må jo hente å montere rack, ta imot arbeidsfolk, lage middag osv.
    Unskyldninger unskyldninger ::)

    ;)

    /jan
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Veldig hyggelig å høre at det fungerer så til de grader hos deg med Epos M5i, Milenko. Synergi skal man ikke kimse av, nei! ;D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Fornøyd ja, racket virker helt ok sånn rent kvalitetsmessig, men man får jo det man betaler for, men flott nok for meg...
    Er vel et typisk, lett og stivt rack, men det er hvertfall trehyller istedet for glass, litt tynne men virker da solide nok.

    Blir nok å fortsette med Cardas golden cuboids, slakterblokker og tema isolator, trenger jo ikke å forandre på det som funker.
    Blir hvertfall penere å se på uansett, begynner visst å bli voksen, er plutselig viktig at det går an å se på også nå :)

    Hmmmm....ikke sikker på om jeg liker utviklingen...

    Har bestilt Cardas jumper cables fra Audio art, men har ikke fått svar enda, hadde da håpt å ha de før helga, ja ja jalla elkjøp bridge funker da det også ;D

    Det med at bilder tar litt tid får dere bare tåle, har jo et par arbeidskarer i hus som legger gulv i tilegg har jeg lovet mine foreldre en bedre middag, mor ble operert i en hånd på mandag, så jeg fant ut at jeg skulle overraske dem med en bedre middag.

    Så i dag blir det biff, potetbåter (timian, olje, hvitløk osv.), grønnsaker, peppersaus, hvitløksaus....nam nam, blir godt ja..
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vakkert :). Den Cj'en er en klassiker uten tvil. Men Thule hadde litt støv på seg ja... :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Prøver på et par bilder til ;D










    Litt midlertidig enda, men har tenkt å pusse opp rommet til høsten....

    Er forøvrig meget godt fornøyd med ny investeringene ;D

    Da skal jeg lytte litt mer jeg :)
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Må nok fram med støvkosten...litt flaut, men la ikke merke til støvet før bildet var lagt ut...får finne frem støvtørkeren...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Må nok fram med støvkosten...litt flaut, men la ikke merke til støvet før bildet var lagt ut...får finne frem støvtørkeren...
    Hehe kjenner meg igjen. Ser ikke så halvgalt ut før man har knipset bilder. (støv altså)

    Flott rack du fikk tak i :)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.834
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Det virker til å være god kvalitet til prisen.
    Synes det gav litt forbedringer på lyden også, litt sortere bakgrunn og bedre definisjon, fornøyd.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Urolig spennende!

    Er det et Muse effekttrinn jeg ser på bildet?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    FallenA skrev:
    Urolig spennende!

    Er det et Muse effekttrinn jeg ser på bildet?
    Jepp. Muse 160. Milenko kan jo fortelle litt om klangsignaturen av denne sjeldne fugelen.. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn