Mikrodynamikk og andre greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.929
    Antall liker
    11.338
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Sorry, mate... men innleggene dine er stort sett på linje med det noe av det dummeste jeg leser. Rett nok er det lørdags kveld, og ikke freddan', men du framstår i stadig større grad som en kjepphøy, selvoppnevnt besserwisser, fullstendig uten faglig bakkekontakt. Når du hele tida driver dine raljeringer hvor du forsøker å drite ut de som faktisk har fagkunnskap, blir det hele bare nokså patetisk. Helt greit at du øyensynlig har bladd opp noen storlapper for anlegget ditt, - det er faktisk ditt ærlige valg, men når du hele tiden forsøker å latterliggjøre andre valg og meninger enn dine egne, i særdeleshet faktisk faglige meninger, blir det hele bare regelrett tåpelig...
    - for å omskrive et kjent ordtak, - en dåre kan påstå mer en ti vise kan motbevise....
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.334
    Antall liker
    8.403
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel det dummeste jeg har lest på en stund. Masse hjelp å gi og få i hifi verden, men ikke på dette forumet. Her blir en halshugget om en anbefaler noen annet enn isolasjon og verdens billigste elektronikk.
    Og der sitter du igjen på din høye hest.
    Du tror du att bare det er dyrt så er det bra.
    Du faller jo for din egen dumme kommentarer.
    Får du mulighet for å sparke så gjør du det, og lærer ingen ting.
    Med akustikk og billig elektronik kommer man veldig langt, muligens lengre en de som ikke har lært av det som har betydning.
    Men fortsett å spark istede for å få kunnskap, kommer ikke så langt da.
    Har jeg hugget hode av deg med denne kommentaren?
    Du har en snedig måte å se ting på.
    Men din hifi verden består av hva du blir fortalt i butikker og av produsenter.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Sorry, mate... men innleggene dine er stort sett på linje med det noe av det dummeste jeg leser. Rett nok er det lørdags kveld, og ikke freddan', men du framstår i stadig større grad som en kjepphøy, selvoppnevnt besserwisser, fullstendig uten faglig bakkekontakt. Når du hele tida driver dine raljeringer hvor du forsøker å drite ut de som faktisk har fagkunnskap, blir det hele bare nokså patetisk. Helt greit at du øyensynlig har bladd opp noen storlapper for anlegget ditt, - det er faktisk ditt ærlige valg, men når du hele tiden forsøker å latterliggjøre andre valg og meninger enn dine egne, i særdeleshet faktisk faglige meninger, blir det hele bare regelrett tåpelig...
    - for å omskrive et kjent ordtak, - en dåre kan påstå mer en ti vise kan motbevise....
    Hvor har jeg hånet et anlegg?
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.455
    Antall liker
    9.748
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Det var sånn det var ja. 😎 Men det er jo fint at kabelen følger med, i den prisklassen forventer man jo det.

    Hadde ikke dansker generelt, og enkelte hifi-dansker spesielt, hatt så godt rykte på seg hadde jeg blitt skeptisk altså. 🤪
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Og der sitter du igjen på din høye hest.
    Du tror du att bare det er dyrt så er det bra.
    Du faller jo for din egen dumme kommentarer.
    Får du mulighet for å sparke så gjør du det, og lærer ingen ting.
    Med akustikk og billig elektronik kommer man veldig langt, muligens lengre en de som ikke har lært av det som har betydning.
    Men fortsett å spark istede for å få kunnskap, kommer ikke så langt da.
    Har jeg hugget hode av deg med denne kommentaren?
    Du har en snedig måte å se ting på.
    Men din hifi verden består av hva du blir fortalt i butikker og av produsenter.
    Har heldigvis 2 ører og har kjøpt 100% etter hva mine ønsker å oppnå. Ikke et eneste blad( har ikke lest eller hørt på Lars Kristensen) eller butikk har presset på meg noe som helst. Har helt frivillig utfra egenerfaring bestilt i butikk det jeg vil ha. At du erfarer at billigst er best og at jeg gjøre bør gjøre det samme er vel den mest kjepphøye påstanden? Har aldri bedt deg kjøpe klasse a?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.929
    Antall liker
    11.338
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Mulig du selv ikke makter å se det, men du håner jo faktisk helt automatisk på radar alle innlegg som ikke backer opp dine egen forutinntatte meninger....

    BTW . Du aksepterer vel ikke en medlevert kabel, sånn uten videre?? Har ikke nettopp du lyttet deg frem til hvilken fantasitopologi av kabel twistinger, kvadrater og metallurgi som låter best ?? Nordost og Anzuz er vel det beste av av det beste??
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Mulig du selv ikke makter å se det, men du håner jo faktisk helt automatisk på radar alle innlegg som ikke backer opp dine egen forutinntatte meninger....

    BTW . Du aksepterer vel ikke en medlevert kabel, sånn uten videre?? Har ikke nettopp du lyttet deg frem til hvilken fantasitopologi av kabel twistinger, kvadrater og metallurgi som låter best ?? Nordost og Anzuz er vel det beste av av det beste??
    Hadde gryphon kabler fra før, så de som fulgte med blei byttet til jordingskabler.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    OK, da holder vi oss på matta og on topic.

    Bjørn.H, moderator
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.731
    Antall liker
    21.597
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Man blir fascinert av polariseringen.

    Anlegget mitt er gjort i samarbeid med et enkeltmannsforetak. Det er konstruert etter prinsipper og idéer de fleste av dere aldri har hørt. Mulig det har mikrodynamikk også. Usikker der. Ingen besøkende har brukt ordet.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.599
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    Man blir fascinert av polariseringen.

    Anlegget mitt er gjort i samarbeid med et enkeltmannsforetak. Det er konstruert etter prinsipper og idéer de fleste av dere aldri har hørt. Mulig det har mikrodynamikk også. Usikker der. Ingen besøkende har brukt ordet.
    Kunne vært spennende med en lytt der, men først er det Gyldne Gutuer med start på Stange som avsluttes med en pizza på den lokale bakeren....time vil sjå....og litt mye vann i dagens løype..... 🏄
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Utrolig deilig å ha muligheten til å starte dagen med kjekling. Vi er heldige sånn her i vår del av verden.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.254
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ønsker egentlig bare en oppklaring siden det var rettet mot meg.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    672
    Ønsker egentlig bare en oppklaring siden det var rettet mot meg.
    Siden dette kom fra en som har veldig tro på lyden til sine egne kabler, så tipper det har noe med oversikten i trådsignaturen din over utstyret du bruker, der det ikke er nevnt hvilke kabler som kobler dette sammen.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.254
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Godt mulig, men i så fall så har ikke han noe musikkanlegg i det hele tatt siden det ikke neves hos han. Hva skal han da med "gode" kabler?
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    672
    Når det gjelder ordet Mikro i mikrodynamikk, så er det tydligvis ikke alle som har Mikro skalaen helt klart for seg.
    Her blander f.eks Paul i PS Audio litt mellom Micro og Milli i sin "Transient accuracy in recorded music" og Slew Rate forklaring.

    1662275809151.png

     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    277
    Antall liker
    93
    Siden dette kom fra en som har veldig tro på lyden til sine egne kabler, så tipper det har noe med oversikten i trådsignaturen din over utstyret du bruker, der det ikke er nevnt hvilke kabler som kobler dette sammen.
    Har ikke sagt jeg har så stor tro på egne kabler, hvor har jeg gjort det?
    Men har sagt jeg hører stor forskjell på kabler.
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    277
    Antall liker
    93
    Godt mulig, men i så fall så har ikke han noe musikkanlegg i det hele tatt siden det ikke neves hos han. Hva skal han da med "gode" kabler?
    Hvor sto det at jeg hadde gode kabler, hva babler du om nå?
    Men hører stor forskjell på kabler.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    672
    Har ikke sagt jeg har så stor tro på egne kabler, hvor har jeg gjort det?
    Men har sagt jeg hører stor forskjell på kabler.
    Det har vel egentlig ikke jeg heller sagt. ;)
    Jeg skrev vel "veldig tro på lyden til sine egne kabler ", men ville vel ut fra litt enkel logikk tenke at en som "hører stor forskjell på kabler" ville prøve å skaffe seg de kablene som låter best og bruke disse i eget oppsett? Tar jeg feil, så beklager jeg dette.
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    277
    Antall liker
    93
    Det har vel egentlig ikke jeg heller sagt. ;)
    Jeg skrev vel "veldig tro på lyden til sine egne kabler ", men ville vel ut fra litt enkel logikk tenke at en som "hører stor forskjell på kabler" ville prøve å skaffe seg de kablene som låter best og bruke disse i eget oppsett? Tar jeg feil, så beklager jeg dette.
    Jeg har vel heller ikke skrevet at jeg har så veldig tro på egne kabler, men at jeg hører stor forskjell på kabler.
    Men har kabler av forskjellige merker i bruk, men regner med det finnes bedre kabler også.
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    277
    Antall liker
    93
    Må prøve å legge meg på ditt nivå.
    Faktisk du som begynte med tankeløst babbling i går. Du får bare som bestilt.
    Det var vel et svar på hva du hevdet jeg hadde skrevet, noe som jeg ikke hadde gjort…så det får du ta på din egen kappe.
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    277
    Antall liker
    93
    Men nå er det vel nok om kabler her ja, så jeg for min del avslutter med det nå.
    Avsporet nok for å si det sånn.
    Beklager for det.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.438
    Antall liker
    35.254
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det var vel et svar på hva du hevdet jeg hadde skrevet, noe som jeg ikke hadde gjort…så det får du ta på din egen kappe.
    Ok, hvor skrev jeg at jeg har mye som ikke er tilkoblet?
    Snakk om å skyte seg selv i foten.
     

    Prodigy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2019
    Innlegg
    277
    Antall liker
    93
    Ok, hvor skrev jeg at jeg har mye som ikke er tilkoblet?
    Snakk om å skyte seg selv i foten.
    Uff, jeg så ikke at du hadde noen kabler å koble til med, i den ellers så godt opplyste profilen av så mye utstyr som du har.
    og da regnet jeg med at det ikke kunne være tilkoblet, eller er det en annen grunn til at det ikke står noe om kabler?
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn