Midgards nye høyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vegardaase

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.963
    Antall liker
    2
    Gratulerer Back_Door!! Synes dette høres ut som et utrolig interessant psosjekt som virker (i allefall teoretisk) til å prioritere rett. Hadde vært gøy å fått høre disse på en messe en gang!

    Forresten så de VOLDSOMME ut... Artig å endelig få se noen bilder.

    Helt sikkert ekstrem dynamikk!!! ;D ;D ;D
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Back_Door skrev:
    Back_Door er en glad mann i dag!! ;D ;D
    Godt, Bakdøra! Nå håper jeg at du har kamera for hånden, slik at du kan dokumentere installasjonen hjemme hos deg etter hvert. Det må vi ha.

    De var store, gitt. Takstående høyttalere?
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Gratulasjoner både til Snickers/Midgard og Back_Door!

    Dette var messens høydepunkt for min del. Tilbrakte ca 1,5 time på slutten av dagen i Gaias nærvær og lyden ble bedre og bedre etterhvert som eq justeringer i DEQX boksen ble gjort.
    Det er første gang jeg har opplevd nær konsert dynamikk på et stereoanlegg. Noen av liveopptakene ble svært realistisk gjengitt, like røft og tøft som i virkeligheten, og ikke denne urealistiske bløte behagelige lyden som mange andre highend anlegg har. (Men man kan sikkert ratte inn dette i DEQX'en også hvis man ønsker det slik.)

    De var jo litt røffe i kantene både finish- og lydmessig, men det er jo første spillende prototype og det er nok endel å gå på ennå. Spesielt med tanke på at disse aldri hadde spilt før 4 tiden i dag er jeg veldig imponert.

    Lykke til med hjemmeinstallasjonen Back_Door. Synes det er flott at noen satser skikkelig på hjemlige talenter, selv om risikoen var høy. Tøft og riktig gjort.
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    J.Finvaag skrev:
    regner med en sjikkelig bildetråd når alt er klart :)
    men har et par spørsmål: skal skal den grønne fronten være i den fargen som ble vist på messa ? og de alulistene på fronten skal de være slik farge eller skal de være svarte, rosa eller blå ?
    Skal nok ta en del bilder underveis her hjemme. Det kan uansett ta en del tid. Først om ca 3 uker vil både Isen og jeg ha tid til å sette kronen på verket, selv om også en del detaljer vil være på plass før den tid.
    Listene skal hos meg være svarte.
    Horna var opprinnelig tenkt i litt mer forsiktig og mørk farge, med grønn tone. Det er vanskelig å treffe optimalt på bakgrunn av et fargekart. Jeg får vurdere dette når jeg ser hvordan det tar seg ut i stua.
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Back_Door skrev:
    Skal nok ta en del bilder underveis her hjemme. Det kan uansett ta en del tid. Først om ca 3 uker vil både Isen og jeg ha tid til å sette kronen på verket, selv om også en del detaljer vil være på plass før den tid.
    Listene skal hos meg være svarte.
    Horna var opprinnelig tenkt i litt mer forsiktig og mørk farge, med grønn tone. Det er vanskelig å treffe optimalt på bakgrunn av et fargekart. Jeg får vurdere dette når jeg ser hvordan det tar seg ut i stua.
    høres veldig bra ut :)
    skal disse også brukes på messa i trondheim ?
    (tror jaggu det er den sykeste høyttaleren jeg har sett ;D )
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Veggen skrev:
    Gratulasjoner både til Snickers/Midgard og Back_Door!

    Dette var messens høydepunkt for min del. Tilbrakte ca 1,5 time på slutten av dagen i Gaias nærvær og lyden ble bedre og bedre etterhvert som eq justeringer i DEQX boksen ble gjort.
    Det er første gang jeg har opplevd nær konsert dynamikk på et stereoanlegg. Noen av liveopptakene ble svært realistisk gjengitt, like røft og tøft som i virkeligheten, og ikke denne urealistiske bløte behagelige lyden som mange andre highend anlegg har.

    De var jo litt røffe i kantene både finish- og lydmessig, men det er jo første spillende prototype og det er nok endel å gå på ennå. Spesielt med tanke på at disse aldri hadde spilt før 4 tiden i dag er jeg veldig imponert.

    Lykke til med hjemmeinstallasjonen Back_Door. Synes det er flott at noen satser skikkelig på hjemlige talenter, selv om risikoen var høy. Tøft og riktig gjort.
    Takker for oppmuntring og konstruktiv tilbakemelding! Det var forresten hyggelig å møte et ansikt bak et nick jeg har diskutert med på forumet. Du så jo mye bedre ut en på avataren din ;D
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    J.Finvaag skrev:
    Back_Door skrev:
    Skal nok ta en del bilder underveis her hjemme. Det kan uansett ta en del tid. Først om ca 3 uker vil både Isen og jeg ha tid til å sette kronen på verket, selv om også en del detaljer vil være på plass før den tid.
    Listene skal hos meg være svarte.
    Horna var opprinnelig tenkt i litt mer forsiktig og mørk farge, med grønn tone. Det er vanskelig å treffe optimalt på bakgrunn av et fargekart. Jeg får vurdere dette når jeg ser hvordan det tar seg ut i stua.
    høres veldig bra ut :)
    skal disse også brukes på messa i trondheim ?
    (tror jaggu det er den sykeste høyttaleren jeg har sett ;D )
    I Trondheim må det bli par nummer 2. Alt avhenger av om underleverandører holder tiden.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Jeg valgte å utsette lyttingen til kl 16:45 i dag, og da ble det fortsatt finjustert noe, men jeg synes bassen da var på plass, også utenfor sweet spot, og det er faktisk temmelig imponerende. Jeg føler at jeg må sammenligne med f.eks. Montana, som spilte på passive HT til rett under 300k, og bassen der var ikke i nærheten en gang. Resten av lydbildet var også bra, klangbalansen helt flott, mens jeg tror man fortsatt har noe å hente på presisjon og detaljering. Dette siste tror jeg kom av at plasseringen av høyttalerne i rommet virket temmelig tilfeldig (skjønt ikke helt tilfeldig om jeg kjenner Snickers-is rett), og at rommet heller ikke var akustisk behandlet på noen måte.

    Jeg var i rommet fra omtrent 16:45 til 19:00, fotograferte en hel del, og lyttet mest på slutten når rommet begynte og tømmes og jeg fikk en sjanse til å teste sweet spot. Hovedmålet er ihvertfall oppfylt: Det låter musikalsk, og har dynamikk til å spille alt av musikk med realistisk lydtrykk. Mye annet låt også musikalsk i Horten, men ingen av de andre stereooppsettene var i nærheten av denne dynamikken og samtidig evne å holde kontrollen i bassen.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Tviler ikke på at bass og dynamikk var bra med 15 tommere og horn i toppen, men hvordan var 3D?

    Plassering av stemmer og instrumenter... forsvant høytalerne i lydbilde?

    Hadde vært spennende å fått høre disse en gang, når de er 100% ferdige
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    3D var det ikke. Et voldsomt trøkk i bunn - men paddeflatt lydbilde. Dette er et imponerende prosjekt og kudos for pågangsmot. Nå tenker jeg tuning, tuning og atter tuning står for tur. Finish var bra og de så jo ikke så aller værst ut. Veldig synd for de messedeltagerne som var der kun på Lørdagen og gjerne kunne tenke seg å oppleve dette. Den sjansen fikk de ikke.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hørte Midgards debut i Horten og har lyst til å gratulere Back Door som jeg tror kommer til å få en utrolig spennende vinter. Synes absolutt at høyttalerne hørtes ut til å ha potensiale.
    Må også berømme Snickers sitt mot. Tøfft å stille opp slik uten tid til tuning på forhånd, uinnspillte høyttalere, uoppvarmet forsterkeri, og uten å ha lyttet til høyttalerne før. Satt en god stund og lyttet under søndagens innstillingsprosedyrer , syntes det hørtes både spennende og lovende ut, men fyttegrisen de var store...og grønne ;D

    Noen få bilder av seansen:

    Høyttaleren



    Snickers i arbeid



    Bakside


    Forsterkeri(7200w)
     

    Vedlegg

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    bambadoo skrev:
    3D var det ikke. Et voldsomt trøkk i bunn - men paddeflatt lydbilde. Dette er et imponerende prosjekt og kudos for pågangsmot. Nå tenker jeg tuning, tuning og atter tuning står for tur. Finish var bra og de så jo ikke så aller værst ut. Veldig synd for de messedeltagerne som var der kun på Lørdagen og gjerne kunne tenke seg å oppleve dette. Den sjansen fikk de ikke.
    Jeg vil bare kommentere dette med "voldsomt trøkk i bunn". Det er jo riktig at dette er høyttalere som har såpass mye å gi i bassen at de ikke har praktiske begrensninger. Men etter kl 16:45 synes jeg bassen var overraskende kontrollert, faktisk mer kontrollert enn de aller fleste andre rommene, inkludert en masse små rom med små høyttalere. Og likevel var det selvsagt nok bass når musikken krevde det.
    Når det gjelder 3D, så tror jeg man manglet mye på plassering og generell akustikktuning. Ulempen med slike høyttalere er at de ikke uten videre kan flyttes på. Hver høyttaler veier et sted mellom 100 og 200kg (jeg tipper faktisk nærmere det siste enn det første...) I et oppsett der man kan bruke en dag eller to til tuning av oppsettet, så bør det være potensiale for å få til god 3D-følelse i lydbildet også. Når det er sagt så fikk jeg mellom kl 18:00 og 19:00 god mulighet til å sitte i rommets sweet spot, og må si at detaljeringen og presisjonen sideveis var meget god. Dybde og høyde gjensto det en god del på. Det kuleste med høyttalersystemet er den nærmest ubegrensede dynamikken. Det gir en livefølelse som få (ingen?) andre høyttalere klarte å matche på årets messe. Jeg gleder meg til neste gang jeg får sjansen til å høre systemet og håper man da har fått bedre tid til tuning av oppsettet og at bakdiskanten er på plass, siden jeg faktisk opplevde at den kunne være litt for frampå til tider. Tror det er fornuftig å fordele spredningen av energien mer også her.

    En tanke: Når man spiller såpass bra med digre høyttalere i et rom uten akustisk tuning og med temmelig tilfeldig høyttalerplassering og med kun få timer med tilpasning av den avanserte aktive delingen, så kan man lure på hvorfor ikke flere høyttalersystemer leveres med aktiv deling og muligheter for romtilpasning. Alt man trenger i tillegg er i prinsippet en SqueezeBox og en musikkserver med en stor disk med flac-filer. ;)
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Gratulerer til Midgard og til Back_Door som ga Snickers-is muligheten.

    (FIDELITY bør kjenne sin besøkelsestid; Endelig har de mulighet til å høre et norsk hifisystem med virkelig nytenkning.)
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    roffe skrev:
    Ulempen med slike høyttalere er at de ikke uten videre kan flyttes på. Hver høyttaler veier et sted mellom 100 og 200kg (jeg tipper faktisk nærmere det siste enn det første...)
    Vekten er faktisk 300 kg pr stk.. ;)

    Takker for alle gratulasjoner og tilbakemeldinger.
    Dette har potensialet til det jeg hele tiden har drømt om.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Ja, jeg glemte jo det: Gratulerer, Back_Door!

    Investeringen krevde baller av stål, men det ser/høres ut som den var verdt det.
    Siden du bor i samme by som meg håper jeg på muligheten til å lytte til dette når de endelig er plassert i sitt rette miljø og tunet etter alle kunstens regler. Er det noe høyttalersystem jeg har hørt som burde ha potensial til å bringe konsertfølelsen hjem i stua med full dynamikk og realistisk trykk, så må det være dette. 300kg per høyttaler - wow! Håper du har et solid gulv...
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Takk for den roffe!

    Du er selvsagt velkommen her, når som helst!

    (tid og sted kan avtales på pm)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Grattis BackDoor og Snicker!

    Blir Gaia å høre på Trondheimsmessa?
    Skal han da lage et nytt sett, eller?
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Valentino skrev:
    (FIDELITY bør kjenne sin besøkelsestid; Endelig har de mulighet til å høre et norsk hifisystem med virkelig nytenkning.)
    Ja, dette MÅ de skrive en grundig reportasje om.
    Men for all del vent til systemet er helt ferdig og skikkelig innjustert, en rapport om uforløst potensiale er ikke noe vits.
    En hjemme-hos reportasje hos Back_Door sånn litt før jul hadde vært perfekt.
     

    Peter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2002
    Innlegg
    911
    Antall liker
    282
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Føyer meg til i rekken av gratulanter, deilig å se at noen tør og har råd til å satse på slike prosjekter.

    Det er mange veier som fører til Rom, men av det som jeg har hørt på er aktiv deling med romkorreksjon noe som virkelig gjør seg!

    Lykke til i fortsettelsen, og forventer en egen tråd med grundig evaluering, samt masse bilder.

    mvh
     

    Nølle

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.07.2007
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    Jeg ønsker å føye meg inn i rekken av gratulanter til Back_Door og snickers !

    Selv var jeg på messen lørdag og slet nesten ut de første stegene i trappen opp til 2 etg. hvor Midgard holdt til for å se om dørene var åpne.
    Måtte desverre reise slukøret hjem uten å ha sett eller hørt Gaia ("twin towers" . :(

    Hørte rykter tidligere om at det første paret skulle til min hjemby, så jeg drømmer om at Back_Door er snill å lar meg få besøke han etter at alt er oppe å går. ;D

    Håper også Back_Door er snill å deler noe av opplevelsene med Gaia'ene med oss andre etter som ting faller på plass.

    Igjen, Gratulerer!

    mvh
    Vidar
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Takker igjen for gratulasjoner!

    Jeg vil i utgangspunktet ikke ha noe i mot besøk.
    Håper likevel på forståelse for at siden dette er plassert i vår stue og jeg har familie, må besøk kanskje planlegges og doseres i en viss grad. Dette i tilfelle det står kø utenfor huset fra inn-og utland ;D ;D

    Kanskje jeg lager en parkeringsplass for turistbusser, slik at de kan svippe innom for å få se "han galningen i Halden som ser ut for å ha mer penger enn vett" ( en tilstand også kjent som lidelsen "audiofilisme)? ;D
    Tar jeg 50 kr for billetten, blir snart anlegget betalt..

    Seriøst: ikke misforstå meg! Jeg ser fem til å møte nye mennesker som deler min lidenskap!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mere vett en penger er ikke nødvendigvis en dårlig ting ;)
    Grats BD.

    /jan
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Nølle er en hyggelig fyr, han, bare så det er sagt. :)

    Han er også en av dem som er villig til å invitere oss som ikke har så spektakulære anlegg hjem til seg. Hadde en virkelig koselig kveld hos ham for noen uker siden, der vi koste oss med store Klipsch RF-83 og flunkende nytt rørutstyr fra Cary. Siden anlegget ikke var eksperttunet, så tror jeg også at vi tre som var til stede klarte å tune lyden til å bli bedre i løpet av kvelden også.
    Det er jo sånn det er når vi med felles lydinteresse samles: Det sosiale blir nesten like viktig som lydnytelsen, og til sammen blir det en synergieffekt som hever opplevelsen.

    Vel, vel... Det var dagens digresjon. ;)
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Har Midgard skrevet noe om hvordan sakene i Gaia er koplet?

    Bildene viser 3 forsterkere per side. Spørsmål om arbeidsfordeling i lys av hva Snickers har skrevet på et annet forum:
    Er det passiv deling mellom det vi ser i den grønne spredelinsen?
    Deler foroverfyrende basser (2x8" + 2x15"(?))én forsterker med passiv deling imellom?
    Og bakoverfyrende basser (2x15") deler èn forsterker?
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Valentino skrev:
    Har Midgard skrevet noe om hvordan sakene i Gaia er koplet?

    Bildene viser 3 forsterkere per side. Spørsmål om arbeidsfordeling i lys av hva Snickers har skrevet på et annet forum:
    Er det passiv deling mellom det vi ser i den grønne spredelinsen?
    Deler foroverfyrende basser (2x8" + 2x15"(?))én forsterker med passiv deling imellom?
    Og bakoverfyrende basser (2x15") deler èn forsterker?
    Det virker naturlig det du sier. Jeg tror det må være slik, siden de bakoverrettede bassene visstnok skal være tids/fasejustert i forhold til de framoverrettede.
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    JanR skrev:
    Mere vett en penger er ikke nødvendigvis en dårlig ting ;)
    Grats BD.

    /jan
    Takk.
    Din lettere omskriving kan jeg ikke være uenig i.. ;)
    Selvfølgelig håper jeg at jeg til enhver tid har hatt det styrkeforholdet du formulerer.
    (har jeg ikke mer vett enn penger etter at Gaia er betalt, vil det bety at jeg må ha usedvanlig lite vett ;D)
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    roffe skrev:
    Nølle er en hyggelig fyr, han, bare så det er sagt. :)

    Han er også en av dem som er villig til å invitere oss som ikke har så spektakulære anlegg hjem til seg. Hadde en virkelig koselig kveld hos ham for noen uker siden, der vi koste oss med store Klipsch RF-83 og flunkende nytt rørutstyr fra Cary. Siden anlegget ikke var eksperttunet, så tror jeg også at vi tre som var til stede klarte å tune lyden til å bli bedre i løpet av kvelden også.
    Det er jo sånn det er når vi med felles lydinteresse samles: Det sosiale blir nesten like viktig som lydnytelsen, og til sammen blir det en synergieffekt som hever opplevelsen.

    Vel, vel... Det var dagens digresjon. ;)
    En god digresjon, som jeg ikke har noen grunn til å være uenig i ;)
    Er det ikke slik at egentlig er alle, med interesse for god lyd og musikk, noen hyggelige fyrer? Selv om vi ikke alltid får det inntrykket når vi setter i gang idiotiske krangler her på forumet? ;D
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Når kommer Gaia-senterhøyttaler?

    Må ha lyd i kinoen ;)


    Er det fastsatt noe pris på dette systemet med delefilter og forsterkere?
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    val skrev:
    Når kommer Gaia-senterhøyttaler?
    Et alternativ er vel en alminnelig(!?) Gaia-høyttaler og et lydtransparent lerret foran... ;)

    Seriøst, så vet jeg ikke om DEQX-boksen er laget for å håndtere surroundsignal inn. Såvidt jeg vet er to Gaia det meste som kan hektes på en DEQX. Men DEQX tar jo analogsignaler inn, så med en surroundprosessor i forkant, så... ;)

    Men jeg går ut fra at dette var en spøk. Skulle like å se full 7-kanals surround med Gaia i alle kanaler. Det krever sitt rom. Fordeler man LFE-kanalen jevnt på høyttalerne så tviler jeg sterkt på at man trenger ekstra subwoofer ihvertfall. ;)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hei!
    Takker for oppmuntring og konstruktiv tilbakemelding! Det var forresten hyggelig å møte et ansikt bak et nick jeg har diskutert med på forumet. Du så jo mye bedre ut en på avataren din
    Gratulerer med nye minimonitorer ;D

    Tror kanskje at jeg satt ved siden av deg (høyre side) da snickers satt på stolen og justerte til venstre for deg.
    Likevel ikke sikker, så det ble med troen uten å få det bekreftet.

    Godt å høre at du har 60kvm å ha de i, det viktigste er jo at de skal treffe dine preferanser/behov i ditt rom og håper at det går i orden, noe jeg tror det vil gjøre.

    Mvh.KW
     
    O

    omholt

    Gjest
    Jeg setter opp buss fra Bergen til Halden.
    Hvem blir med? ;D
     

    hifiasylet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2004
    Innlegg
    393
    Antall liker
    90
    Sted
    Vestlandet
    Gratulerer med prosjektet, kudos for å sette igang med noe så digert samt å stille opp på messa med så tight tidsplan...
    :)
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    KW skrev:
    Hei!
    Takker for oppmuntring og konstruktiv tilbakemelding! Det var forresten hyggelig å møte et ansikt bak et nick jeg har diskutert med på forumet. Du så jo mye bedre ut en på avataren din
    Gratulerer med nye minimonitorer ;D

    Tror kanskje at jeg satt ved siden av deg (høyre side) da snickers satt på stolen og justerte til venstre for deg.
    Likevel ikke sikker, så det ble med troen uten å få det bekreftet.

    Godt å høre at du har 60kvm å ha de i, det viktigste er jo at de skal treffe dine preferanser/behov i ditt rom og håper at det går i orden, noe jeg tror det vil gjøre.

    Mvh.KW
    Takk skal du ha! Neste gang vil jeg ha meg maximonitorer.. ;D

    Jeg satt helt bakerst i midten. Lurte litt på hvem som satt til høyre for meg.. Jørn Rune satt på første rad, og jeg satt ikke på noe tidspunkt ved siden av han.

    Jeg valgte å være anonym under mesteparten av presentasjonen. (Jeg orket nemlig ikke tanken på å måtte skrive så mange autografer.. ;D ;D)
     
    T

    theStig

    Gjest
    Minimonitorer er det vel kanskje ikke, men den smått erotiske formen på wave-guiden inviterer i hvertfall meg til nærfeltslytting her! ;D
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    theStig skrev:
    Minimonitorer er det vel kanskje ikke, men den smått erotiske formen på wave-guiden inviterer i hvertfall meg til nærfeltslytting her! ;D
    Den kan kanskje virke som en illusjon til å bli suuuugd inn i musikken?
    Vel, går du lenger enn til nærfeltsLYTTING, er jeg redd du fort blir tante.. ;D
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Cobra2 skrev:
    300kg :eek: :eek: :eek:
    De må jo bygges på stedet...

    Arne K
    De settes sammen på stedet ut fra 3 deler på ca 100 kg hver. Under høyttalerne er det laget spor for en spesiell jekketralle, slik at det skal bli enklere å flytte de rundt i rommet.
     

    Pug-Nose

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    53
    Har jeg forstått det riktig dersom Back_Door har kjøpt et par Midgard Audio Gaia, dette for at Snickers skal ha kapital nok til å faktisk bygge høyttaleren?
    Og at det er Back_Door sine fremtidige høyttalere som har vært med på messen i Horten?
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Pug-Nose skrev:
    Har jeg forstått det riktig dersom Back_Door har kjøpt et par Midgard Audio Gaia, dette for at Snickers skal ha kapital nok til å faktisk bygge høyttaleren?
    Og at det er Back_Door sine fremtidige høyttalere som har vært med på messen i Horten?
    har vel forstått det slik at det er pga back-door systemet ble bygd, da det var han som bestilte det ? stemmer ikke det ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn