Mid-fi i et lite hus nord i London

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.442
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Da har du internvolum på under 5 liter.... Flår den skinnet av pølsa? 🤣
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.249
    Antall liker
    9.034
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da har du internvolum på under 5 liter.... Flår den skinnet av pølsa? 🤣
    Tja.. en stykk i min gamle stue spilte vesentlig bedre og høyere enn 2stk SVs sb1000 😂

    Såklart den dypeste bassen kan man jo ikke skryte på dem, men har grei respons til litt under 30hz nå med 2..
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Enda en kveld med konsert på TV. Denne gang er det Muse live fra Roma i 2013. Enda et utrolig bra band, og et som jeg har fått se og høre på konsert - anbefales, hvis vi får lov å gå på konserter i framtida...
    064457C8-F300-4257-9333-E0F67BCCAD50.jpeg
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Må slette eBay konto snart! Min kjære er glad i god lyd, men gjorde det klart at det jeg stolt presentere som dagens kupp, nok blir det siste på en stund - og stunden kan bli lang etter hva jeg klarte å tolke fra stemmeleie, kroppsspråk og farten hun fikk ut av rommet...:D
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Må slette eBay konto snart! Min kjære er glad i god lyd, men gjorde det klart at det jeg stolt presentere som dagens kupp, nok blir det siste på en stund - og stunden kan bli lang etter hva jeg klarte å tolke fra stemmeleie, kroppsspråk og farten hun fikk ut av rommet...:D
    Hehehe!
    Er det lov til å spørre om hva som er din siste hifiinvestering på uoverskuelig framtid?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Hvordan bruker man Discogs eller annen kilde for å finne ut om en plate er en god pressing og verdt å ta vare på? Min kjære kom over denne i en bruktbutikk i dag. Er en gammel pressing i fantastisk tilstand...
    image.jpg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer! Skikkelig snasen sak! Nå er det bare å gå inn på kabusa.com og bestille deler for bort-/oppgradering. Bare husk å sende pakkene til en venn. Ny regulator og litt diy for å flytte strømforsyningen til eksternt kabinett gjør underverker for lyden/paranoian/OCDen.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Gratulerer! Skikkelig snasen sak! Nå er det bare å gå inn på kabusa.com og bestille deler for bort-/oppgradering. Bare husk å sende pakkene til en venn. Ny regulator og litt diy for å flytte strømforsyningen til eksternt kabinett gjør underverker for lyden/paranoian/OCDen.
    Får ta det sakte og en ting av gangen
    Skal få den opp å gå skikkelig først
    Men trenger jo en god pickup, så må nok starte der 😀
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har selv brukt Ortofon 2M Black med hell, kan anbefales.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Du kan jo alltids sjekke opp Steve Hoffman Forums. Der blir det ofte diskutert forskjell på forskjellige pressinger.

    Edit: Når det gjelder Bowie så er orange label et godt tegn.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det ser ut som en Kanadisk Dynaflex. Låter sikkert bra selv om den er tynn og pinglete :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Har selv brukt Ortofon 2M Black med hell, kan anbefales.
    Har sjekket på det store internettet, og tror det er mulig å skaffe en Bronze for å teste og senere få bare stiften til Black. Sies de har samme konstruksjon og stiftene kan brukes om en annen
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Har sjekket på det store internettet, og tror det er mulig å skaffe en Bronze for å teste og senere få bare stiften til Black. Sies de har samme konstruksjon og stiftene kan brukes om en annen
    Det stemmer at de fritt kan byttes om hverandre. Hvis du lukter på pent brukte stifter/pickuper er det hvertfall på fastlandet som oftest billigere å kjøpe pickup enn bare stift.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Her er helgas store irritasjonsmoment. Koblet opp SL 1210, monterte pick up og la en plate på. Slo på Spilleren og svak during i en høyttaler. Skuffet slås alt av, og pick up etc blir tatt av. Feilsøking ender opp med åpning av signalkabel, og finner dette. Og ikke sikker på om det er det eneste problemet med spilleren
    Må i tenkeboksen nå...
    A1EBA708-E086-4223-8A44-880361496764.jpeg
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ikke bra, men regner med at du fikser det kjapt . Hva annet mistenker du er feil?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Ikke bra, men regner med at du fikser det kjapt . Hva annet mistenker du er feil?
    Vet ikke om det er noe annet som er galt. Ikke sikker på om denne har blitt behandlet okay om gjennom årene. Har en del merker og skraper - som vist på bilder etc. Men kanskje et tegn på at jeg må lete videre
    Han som solgte den til meg har nå også bedt om få den tilbake mot at jeg får pengene. Kanskje like greit.
    Må tenke litt i kveld...
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Eneste jeg ville vært skeptisk til er armlagrene, ellers tåler spilleren det aller meste av juling. Holder den korrekt hastighet? Virker alle knapper og fadere som de skal?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Eneste jeg ville vært skeptisk til er armlagrene, ellers tåler spilleren det aller meste av juling. Holder den korrekt hastighet? Virker alle knapper og fadere som de skal?
    Alt annet ser ut til at det fungerer som det skal. Armen virker helt grei, men de har skiftet kabel. Er litt skeptisk, i og med hva jeg fant....
    Sjekket hastighet med en app, og alt vel der
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Alt annet ser ut til at det fungerer som det skal. Armen virker helt grei, men de har skiftet kabel. Er litt skeptisk, i og med hva jeg fant....
    Sjekket hastighet med en app, og alt vel der
    Da ville jeg beholdt spilleren og fortsatt sovet godt om natten, dersom selger er villig til å gi deg en kompensasjon.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Tenke, tenke :)
    Skal snakke med selger i dag - så får vi se....
    Da var selger ikke interessert i å gi rabatt, så pengene er tilbake på min konto og 1210 har forlatt åstedet....
    Snakket med selger en stund når jeg leverte den tilbake, og han skal ta den til en reparatør for å få den fikset og sjekket. Han skulle si fra når den var ferdig - kanskje jeg kjøper den en gang til....
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Da var selger ikke interessert i å gi rabatt, så pengene er tilbake på min konto og 1210 har forlatt åstedet....
    Snakket med selger en stund når jeg leverte den tilbake, og han skal ta den til en reparatør for å få den fikset og sjekket. Han skulle si fra når den var ferdig - kanskje jeg kjøper den en gang til....
    Ingen dum løsning hvis ikke selger hadde noe å gå på på prisen. Håper du ikke har solgt den andre spilleren ennå.
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Ingen dum løsning hvis ikke selger hadde noe å gå på på prisen. Håper du ikke har solgt den andre spilleren ennå.
    Den er fremdeles her og blir nok aldri solgt. Den skal få stå på hylla til den gir opp. Fruen liker den veldig godt, etter at jeg justerte den ferdig og auto-stopp nå fungerer prikkfritt. Hun jobber i stua, og synes det er greit at spilleren stopper av seg selv når en side er ferdig
    Og jeg har startet jakten på 1210 igjen 😀
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Da kom vinylen som jeg planla å spille på 1210 når jeg bestilte den, men den gamle spilleren får duge en stund til....
    Og ja, en CD snek seg inn - bruker streaming og CD på hjemmekontoret og Muse er grei øretrøyte når designdokumenter og testplaner fra regulerende myndighet skal leses og kommenteres...
    905AB425-F9F2-46B0-BA45-A903535E25B5.jpeg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.249
    Antall liker
    9.034
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    kjenner jeg blir litt lettet i sjela når man ser hva man kan risikere å kjøpe brukt.. Blir bare enda mer glad i min Reloop Turn 3 :) kostet ikke mye, spiller meeeget bra og er solid :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    kjenner jeg blir litt lettet i sjela når man ser hva man kan risikere å kjøpe brukt.. Blir bare enda mer glad i min Reloop Turn 3 :) kostet ikke mye, spiller meeeget bra og er solid :)
    Ja, er litt gambling. Var egentlig heldig med SL- Q202. Den hadde litt transportskade, men selger betalte For deler og alt fungerer prikkfritt. Hadde nok fått 1210 opp og gå, men selger ville ta den tilbake. Så kanskje det var flere feil han visste om og ikke orket en kjøper som fulgte opp alle feil. Er nå i tenkeboksen angående ny snurre... 😀
    Får kose meg med musikk mens jeg tenker...
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.249
    Antall liker
    9.034
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jeg tenker ikke på oppgradering i det hele tatt.. Det låter kanon nå med Turn 3 som har en Red sak på seg med Riaa'n i Lagrange.
    Men selv den integrerte riaa i Turn3 låter slettes ikke ille. Til prisen så mener jeg det er lite der ute som kan matche siden den er en complete package :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.674
    Antall liker
    9.857
    Sted
    London
    Reloop kan lage spillere.
    Har Turn 5 satt opp med alarm på eBay, men ingen brukte til salgs. Her er hifi sjappene nå åpne, men du må booke tid for å komme inn
    I og med at jeg har en jobb hvor Covid-19 og lockdown resulterte i mer jobb, så er det nesten umulig for meg å teste nytt utstyr. Blir enten netthandel (som ikke er like vanlig her) eller brukt
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.906
    Antall liker
    8.200
    Torget vurderinger
    1
    Turn5 kan hende er et av de bedre kjøpene man gjør -det blir fort dyrt hvis man vil gå for de mer påkostede SL-1200 spillerne til Technics uten at det blir så mye bedre.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.765
    Antall liker
    14.550
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ligger et par pene 1210 på finn for øyeblikket. Bør ikke være umulig å få sendt ting til øya.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn