Jeg tror gjengangere på gamle Adam & Eva, Club 30, og nå VIProom vil finne tanken avskyelig og vulgær.Ser jo at Stortinget har vært omtalt som Norges største swingers klubb!
|
Jeg tror gjengangere på gamle Adam & Eva, Club 30, og nå VIProom vil finne tanken avskyelig og vulgær.Ser jo at Stortinget har vært omtalt som Norges største swingers klubb!
Takk for det. Jeg står som den moralske vinner i dag, selv om det har kostet meg inntekt og også har ført meg inn i depresjoner og vonde perioder. Men den lojale støtten jeg har fått fra alle utmeldte, og det faktum at mine tidligere fiender forsøker å glatte over hele saken for at jeg ikke skal påføre dem ytterligere skade, gjør at det er lettere å leve med det nå. Jeg er hundre prosent renvasket som både seksuell trakasserer og rasist. Det er også lagt merke til at jeg som leder er betydelig mer aktiv overfor Stortingets komiteer enn det mitt tidligere nettverks leder har vært og definitivt mer enn dagens leder. Vi blir mer hørt selv om det ikke holdes tomme takketaler for meg, noe jeg i og for seg setter stor pris på. Min jobb er å formidler ekspertise til politikerne, ikke å bedrive selv-promotering og kjendiseri.Fint innlegg. Du får det bra fram at slike aksjoner kan skape offer på begge sider. Håper det går bra med deg framover baluba.
Jeg sliter virkelig med å forstå hvorfor de velger å "sette et eget stabsmedlem til kun å følge med på hva Ulf gjorde den kvelden".– Leirstein ble tidlig kartlagt som en sikkerhetsrisiko av de som jobbet med å gjennomføre en sommerleir som var trygg og god for deltagerne. Han fikk flere advarsler utover kvelden for ufin oppførsel mot unge jenter, og det endte med at det ble satt et eget stabsmedlem til kun å følge med på hva hva Ulf gjorde den kvelden. Dette for å hindre at det skulle oppstå situasjoner der unge jenter ble utsatt for seksuell trakassering, sier Mats Ulseth Ramo (27) til Aftenposten.
For dem gjelder arbeidsmiljøloven, men for tillitsvalgte (som må ha stilt til valg for å oppnå posisjonen) er det andre forhold for. Men det bør selvsagt forsøkes å overføre arbeidslivets normer til de som er i en så utsatt gruppe som politisk tillitsvalgte. Men grensene går før det arbeidsmiljøloven dikterer.Helt irrelevant blir ikke loven, da politiske parti har en rekke ansatte.
Ja, har man først opprette varslingsrutiner i henhold til lovverket så bør det være en smal sak å la de gjelde for tillitsvalgte også.For dem gjelder arbeidsmiljøloven, men for tillitsvalgte (som må ha stilt til valg for å oppnå posisjonen) er det andre forhold for. Men det bør selvsagt forsøkes å overføre arbeidslivets normer til de som er i en så utsatt gruppe som politisk tillitsvalgte. Men grensene går før det arbeidsmiljøloven dikterer.Helt irrelevant blir ikke loven, da politiske parti har en rekke ansatte.
Det vet jeg selv av erfaring.
Kommesegoppommorran Eriksson er vel et godt eksempel på dette......Det er ikke alle som får konsulentkontor på Aker brygge etter at de forlater politikken. Det er derfor de har den rause etterlønnen.
Ikke lett å plutselig vasse i damer, men det er vel lov å varsle begge veier ?Kan faktisk tenke meg i alle fall en grunn til at en ungdomspolitiker ikke "kaster ut" en stortingspolitiker fra samme parti. Spørsmålet er hvem partiledelsen vil tro på, og et slik ( egentlig rosverdig ) grep kan vise seg å bli politisk harakiri. I dag hadde jeg ikke blunket et sekund, men om jeg ville vært like tøff i trynet da jeg var 15-16 år vet jeg faktisk ikke.
Det eneste som vel har vært i nærheten av en "metoo" situasjon som jeg har opplevd var da UH leder på landsbasis besøkte Trondheim Unge Høyre. Stakkaren holdt på å bli "spist opp" av kåte forelskede UH jenter! Det var så det nesten var flaut! Å ja han var en utrolig pen og charmerende fyr. Selv de mest prippne av jentene "markedsførte" seg ganske så hemningsløst. Men han var en karismatisk mann og akkurat så mye eldre enn oss "UH gutta" at damene syntes han var fantastisk. Og selvsagt, når man får så mye oppmerksomhet så setter det visse krav til en mann å stå i mot. Jada jeg vet at det politisk ukorrekt å si det, men jeg ville ha forstått det om han hadde tatt med en eller to av dem på hotellet, og ingen ville kunne påstått i ettertid at det var snakk om tvang eller lureri. Det ville silk jeg ser det vært damene som hadde "voldtatt" ham. Men han var en høflig dannet fyr som ikke benytet seg av muligheten. I flere år beundret jeg ham for den stoiske ro og verdighet han utviste. Slik en leder skal, "i min verden"!
På den tiden var det nok utenkelig for en mann å "varsle" om sexpress fra damer. Og om det kunne kalles sexpress er nok også et åpent spørsmål.Ikke lett å plutselig vasse i damer, men det er vel lov å varsle begge veier ?Kan faktisk tenke meg i alle fall en grunn til at en ungdomspolitiker ikke "kaster ut" en stortingspolitiker fra samme parti. Spørsmålet er hvem partiledelsen vil tro på, og et slik ( egentlig rosverdig ) grep kan vise seg å bli politisk harakiri. I dag hadde jeg ikke blunket et sekund, men om jeg ville vært like tøff i trynet da jeg var 15-16 år vet jeg faktisk ikke.
Det eneste som vel har vært i nærheten av en "metoo" situasjon som jeg har opplevd var da UH leder på landsbasis besøkte Trondheim Unge Høyre. Stakkaren holdt på å bli "spist opp" av kåte forelskede UH jenter! Det var så det nesten var flaut! Å ja han var en utrolig pen og charmerende fyr. Selv de mest prippne av jentene "markedsførte" seg ganske så hemningsløst. Men han var en karismatisk mann og akkurat så mye eldre enn oss "UH gutta" at damene syntes han var fantastisk. Og selvsagt, når man får så mye oppmerksomhet så setter det visse krav til en mann å stå i mot. Jada jeg vet at det politisk ukorrekt å si det, men jeg ville ha forstått det om han hadde tatt med en eller to av dem på hotellet, og ingen ville kunne påstått i ettertid at det var snakk om tvang eller lureri. Det ville silk jeg ser det vært damene som hadde "voldtatt" ham. Men han var en høflig dannet fyr som ikke benytet seg av muligheten. I flere år beundret jeg ham for den stoiske ro og verdighet han utviste. Slik en leder skal, "i min verden"!
https://www.aftenposten.no/meninger...Hva-makten-gjor-med-oss-menn--Pal-Gulbrandsen
Dette er helt vanlig i Trøndelagen. Det er derfor det går galt når trøndere beveger seg ut av regionen.Kan faktisk tenke meg i alle fall en grunn til at en ungdomspolitiker ikke "kaster ut" en stortingspolitiker fra samme parti. Spørsmålet er hvem partiledelsen vil tro på, og et slik ( egentlig rosverdig ) grep kan vise seg å bli politisk harakiri. I dag hadde jeg ikke blunket et sekund, men om jeg ville vært like tøff i trynet da jeg var 15-16 år vet jeg faktisk ikke.
Hæ??De virkelig store metoo sakene boikotter venstresiden. Hvor vil de hen?
https://www.rights.no/2018/01/fikk-1-million-kroner-til-bok-om-voldtekt-folkets-makt-virker/
Trodde ikke hva jeg leste jeg heller.Hæ??De virkelig store metoo sakene boikotter venstresiden. Hvor vil de hen?
https://www.rights.no/2018/01/fikk-1-million-kroner-til-bok-om-voldtekt-folkets-makt-virker/
Ikke det spor rart. Og dess bedre man behersker (politisk) tekstanalyse dess vanskeligere er det å tro på hva man leser på www.right.no.Trodde ikke hva jeg leste jeg heller.Hæ??De virkelig store metoo sakene boikotter venstresiden. Hvor vil de hen?
https://www.rights.no/2018/01/fikk-1-million-kroner-til-bok-om-voldtekt-folkets-makt-virker/![]()
Fake news?Ikke det spor rart. Og dess bedre man behersker (politisk) tekstanalyse dess vanskeligere er det å tro på hva man leser på www.right.no.Trodde ikke hva jeg leste jeg heller.Hæ??De virkelig store metoo sakene boikotter venstresiden. Hvor vil de hen?
https://www.rights.no/2018/01/fikk-1-million-kroner-til-bok-om-voldtekt-folkets-makt-virker/![]()
Ingenting! Metoo dreier seg i Norge om "en hånd på et kne" mulig ufrivillig brøring av en rygg og slikt. Det denne damen vil se på er reelle voldtekter! Har selvsagt ikke noe med Metoo å gjøre!Hva har egentlig denne saken med #metoo å gjøre?
Å blande kortene med document som argument er vanlig. Vi kan like gjerne trekke fram Eva Lundgrens forskning på misbruk i norske menigheter på åttitallet for de av oss som husker et Norge før 9/11. Hun fikk da sannelig motbør da også, men det er nok mer relevant i forhold til Metoo enn denne svenske forskningen.Ingenting! Metoo dreier seg i Norge om "en hånd på et kne" mulig ufrivillig brøring av en rygg og slikt. Det denne damen vil se på er reelle voldtekter! Har selvsagt ikke noe med Metoo å gjøre!Hva har egentlig denne saken med #metoo å gjøre?
Dog kommer jeg deg i møte på det at flertallet av sakene damen ønsker å studere IKKE dreier seg om misbruk av makt, annet enn fysisk makt!
Så det er vel i likhet med masse andre saker som har dukket opp "noe på siden" av formålet med aksjonen.
Forstår ironien din, MEN Den Katolske Kirken har faktisk så mye faenskap å svare for når det gjelder overgrep og fortielser at det er litt borderline å spøke med det, eller......?Hva er det document.no bekymrer seg for denne gangen? Korgutter? Disse forferdelige katolikkene, altså...
Kommentarene fra denne gjengen er faktisk ganske "normalt" for klientellet tror jeg. Jeg er moderator på en FB gruppe som enkelte sikkert synes er provoserende/kontroversiell. Å du verden så mye møl folk poster i eget navn. Fatter ikke hvordan de får seg til det?? Jeg hadde ikke turd å gå på butikken for å kjøpe mat om jeg hadde postet en del av det under egent navn. Og ikke poster jeg noe i nærheten her heller selv under pseudonym.Historien om de nedsnødde dyra i mannegruppa hører vel til her. For en grautgjeng!
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/218nea/mdg-politiker-navnga-hetsere-paa-facebook-ble-utestengt
Å ikke kunne skrive korrekt norsk har ikke nødvendigvis noe med intellektuell kapasitet å gjøre (legg for øvrig merke til hvordan intellektuell skrives). I en del tilfeller skyldes det dysleksi. Jeg har et par kompiser som jeg brukte lang tid på å lære meg å forstå hva skriver.Kommentarene fra denne gjengen er faktisk ganske "normalt" for klientellet tror jeg. Jeg er moderator på en FB gruppe som enkelte sikkert synes er provoserende/kontroversiell. Å du verden så mye møl folk poster i eget navn. Fatter ikke hvordan de får seg til det?? Jeg hadde ikke turd å gå på butikken for å kjøpe mat om jeg hadde postet en del av det under egent navn. Og ikke poster jeg noe i nærheten her heller selv under pseudonym.Historien om de nedsnødde dyra i mannegruppa hører vel til her. For en grautgjeng!
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/218nea/mdg-politiker-navnga-hetsere-paa-facebook-ble-utestengt
Hver bidige dag må jeg slette utsagn som er så jævlig "over the top" at det nærmer seg kriminellt, om ikke det er på feil side av lovlighetsgrensen. Kommentarer om navngitte "kjente" personer som anbefaler bruk av standrett, "reis tilbake til Afrika jævla apekatt" og i den duren. Greit nok at enkelte har personlige problemer, men uttalelser som er så hinsides enhver fornuft og dannelse??
De som er sintest på migranter og hater muslimer mest intenst er også de samme som virker å være klarest tilhengere av massevoldtekt av kvinner som er uenige med dem, men de ser vel ikke ironien i det skulle jeg tro. Det var jo dette med intelektuell kapasietet.
Under fullt navn! Jeg forstår det bare ikke. De som ikke engang makter å skrive korrekt norsk, hverken ortografisk eller gramatikalsk kan jeg jo forstå, de har vel ikke fått utlevert mere intelektuell kapasitet. Men folk som skriver helt grei norsk og som hvis man sjekker ( og tror på ) profilen deres ser ut til å ha gode jobber som faktisk krever en smule utdannelse, at slike gjør det?? Går over min fatteevne!
Og det som også har forundret meg er alle damene som går rundt med hat i sine sinn. Det er nok en overvekt av menn som poster i blodtåke på FB. Men damene, når de først går over streken så gjør de det så voldsomt. Ikke mye snakk om "det svake kjønn" her.
Jeg vet det BT, men sliter "litt", bittelitt, med en laptop som dessverre har et dårlig virkende tastatur. Mange taster er lite villige til å å gjenta allerede ( og her skjedde det igjen, i form av et - "alerede" ) tastede bokstaver. Kombinert med spellcheck som kun vil sjekke på Engelsk UK og legger røde bølgende røde linjer under stort sett all tekst. Korektur må leses etter at saken er postet, hvis jeg har tid. Hvis noen har gode råd i sakens anledning som ikke innebærer kjøp av ny PC eller retur til Microsoft tas alle gode råd i mot med takk!Å ikke kunne skrive korrekt norsk har ikke nødvendigvis noe med intellektuell kapasitet å gjøre (legg for øvrig merke til hvordan intellektuell skrives). I en del tilfeller skyldes det dysleksi. Jeg har et par kompiser som jeg brukte lang tid på å lære meg å forstå hva skriver.Kommentarene fra denne gjengen er faktisk ganske "normalt" for klientellet tror jeg. Jeg er moderator på en FB gruppe som enkelte sikkert synes er provoserende/kontroversiell. Å du verden så mye møl folk poster i eget navn. Fatter ikke hvordan de får seg til det?? Jeg hadde ikke turd å gå på butikken for å kjøpe mat om jeg hadde postet en del av det under egent navn. Og ikke poster jeg noe i nærheten her heller selv under pseudonym.Historien om de nedsnødde dyra i mannegruppa hører vel til her. For en grautgjeng!
Hver bidige dag må jeg slette utsagn som er så jævlig "over the top" at det nærmer seg kriminellt, om ikke det er på feil side av lovlighetsgrensen. Kommentarer om navngitte "kjente" personer som anbefaler bruk av standrett, "reis tilbake til Afrika jævla apekatt" og i den duren. Greit nok at enkelte har personlige problemer, men uttalelser som er så hinsides enhver fornuft og dannelse??
De som er sintest på migranter og hater muslimer mest intenst er også de samme som virker å være klarest tilhengere av massevoldtekt av kvinner som er uenige med dem, men de ser vel ikke ironien i det skulle jeg tro. Det var jo dette med intelektuell kapasietet.
Under fullt navn! Jeg forstår det bare ikke. De som ikke engang makter å skrive korrekt norsk, hverken ortografisk eller gramatikalsk kan jeg jo forstå, de har vel ikke fått utlevert mere intelektuell kapasitet. Men folk som skriver helt grei norsk og som hvis man sjekker ( og tror på ) profilen deres ser ut til å ha gode jobber som faktisk krever en smule utdannelse, at slike gjør det?? Går over min fatteevne!
Og det som også har forundret meg er alle damene som går rundt med hat i sine sinn. Det er nok en overvekt av menn som poster i blodtåke på FB. Men damene, når de først går over streken så gjør de det så voldsomt. Ikke mye snakk om "det svake kjønn" her.
Utover dette er jeg veldig enig.