Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.554
    Torget vurderinger
    12
    For en gangs skyld synes jeg Gjestemedlem aner hva han snakker om. Lei av offerroller og oppmerksomhet for å virke interessant. Pakket inn i tårer og angst. Det er mulig man må være kynisk for å se det, men den vinklingen er ikke mer feil enn emo-offerets.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    Selv om hun muligens søker erstatning så er faktum at hun ble utsatt for et maktmenneske som var på hogst i allmenningen.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.554
    Torget vurderinger
    12
    Det gjorde hun og det er snart 20 år siden. Kanskje på tide å bli ferdiig? Men, for all den, hver og en skal selv få bestemme hvilken drittbagasje de ønsker å ta med videre. Eller la ligge igjen.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Rimelig sikker på at jenta aldri ville fortalt saken sin i media om ikke Erna Solberg hentet Søviknes til regjeringen og ved juletider fullt ut støttet Søviknes og Søviknes' integritet. Eller hvis FrP faktisk gjorde noe for å forhindre at slikt skulle skje på nytt.

Hun ble utsatt for et overgrep fra Søviknes og da hun så gikk til en annen FrP-er samme dag så valgte han å ha sex med henne også. Hun var ikke i stand til å si ja eller nei. En person som senere var innom Stortinget. Fortreffelig gjeng denne FrP-gjengen med Siv Jensen i spissen.

har du hatt en vanskelig barndom så er du fritt vilt. Og senskader av overgrepet kommer selvsagt ikke av overgrepet men alt det andre. Fin gjeng, ikke sant? Og Erna Solberg har full tillit til alle sine statsråder og står bak deres integritet som hun sa ved juletider.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.554
    Torget vurderinger
    12
    Men himmel så dramatisk. Bruk rettsvesenet når det pågår. 20 år etterpå fremstår man dessverre like mye som idiot som offer. Sorry to say. Skurkene i historien er selvfølgelig uansett overgriperne, men de straffes ikke med offerets medynk og tårer.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Og det var noen tårer der også, og det var ikke offeret som gråt.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.554
    Torget vurderinger
    12
    Men, da er det bare å ta det opp igjen 20 år senere å fortsette fremstå som et stakkarslig offer. Sorry, men det virker mot sin hensikt for meg. Mulig livet bedrer seg hvis man går videre...

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216
    Hun _er_ et stakkarslig offer. Det er derfor hun nå endelig søker voldsoffererstatning. Å bare gå videre, slik du antyder, er ikke så enkelt. Hvem var det FrP støttet? Var det offeret? Offeret ble utstøtt og overgriperne ble vernet.

C

cruiser

Gjest
    Det er vel kanskje et moment at mannen uten hake ukentlig er i media, ikke nødvendigvis så lett å komme videre da..

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg får vel være litt utfyllende siden jeg har reagert her.

Saken i seg selv er grei nok slik jeg ser det. Kritikkverdig men intet straffbart forhold. Man er selv ansvarlig for sine egne handlinger selv om man har drukket en pils.

Det kritikkverdige i saken er straffet og vel så det. Få politikere jeg kan tenke meg som har fått mer offentlig motbør og hets. Det er til hans fordel at han har kommet gjennom dette. Jeg har ikke spesielt sansen for Ridder Hakeløs, men ikke alle hadde stått i mot slik langvarig motstand bare pga noe fyllarør.

Vi snakker om ting 10-20-30 år tilbake i tid. So så mye annet populært metooing nå om dagen. Get a life slutt å skylde på alt annet om livet ikke går på skinner.

Når man i pressen beskrives som en som "har erfaring med rus" fra 13 års alderen og i dag befinner seg på en rusinstitusjon så er "dophode" et grei beskrivelse i mitt hode. Ikke det at jeg dømmer none av den grunn. Jeg kjenner mange fine dophoder, men i denne saken er det en viktig brikke man ikke skal glemme.

"Prostituert" er i mine øyne noen som krever betaling for frivillig sex. Om regningen kommer godt i ettertid forandrer lite på det. Det trekker faktisk ned et par hakk ogh over i svindel som er litt mer kritikkverdig enn ærlig prostitusjon.

Men det verste av alt er at samtidig som det skrives om at denne kvinnen har hatt det vanskelig pga. presseomtale og offentlig fokus, at man da kjører nok en runde med akkurat det samme fra pressen mange år i ettertid .. bare for å gni det inn med salt. Motbydelig meetooing som ikke tjener andre enn journalister uten noe bedre å foreta seg.

Ikke bedre blir det av folk som skal slå politisk mynt på dette, her eller andre steder. Det er også godt mulig at det er mye jeg "ikke skjønner" i denne saken, for all del, men det jeg ser liker jeg ikke og jeg klarer ikke å se at noe godt skal komme ut av å kjøre nye runder i avisene med denne saken selv om metooing nå er på moten.

C

cruiser

Gjest
    Altså, hun har søkt voldsoffererstatning av staten, ikke vært på tvitter med en emneknagg. For alt vi vet er det frp selv som har lekket historien til media for at trolla, også representert med en representant her på hifisentralen.. skal bite på. Isåfall har dem jo lykkes.

For øvrig så har jeg vært på fylla opptil flere ganger, helt uten å feie over mindreårige dophuer med spisevegring og andre psykiske lidelser i egen ungdomsorganisasjon..

G

Gjestemedlem

Gjest
    Altså, hun har søkt voldsoffererstatning av staten, ikke vært på tvitter med en emneknagg. For alt vi vet er det frp selv som har lekket historien til media for at trolla, også representert med en representant her på hifisentralen.. skal bite på. Isåfall har dem jo lykkes.

For øvrig så har jeg vært på fylla opptil flere ganger, helt uten å feie over mindreårige dophuer med spisevegring og andre psykiske lidelser i egen ungdomsorganisasjon..
    Man er ikke et fuckings "voldsoffer" selv om man har blitt påminnet at man for 20-30-40 år pulte en sjef eller noe og at man i dag etter å ha blitt programmert til å tro at men er noe metoooffer som man kan tjene penger på.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    ^ Er det ikke på tide at du bremser litt nå? Du vet nada om denne saken. Selv om det er 18 år siden hun ble skjenket kanon full av Søviknes og Hoksrud for deretter å bli tvangspult så har hun full rett til å fortelle om saken uten at testosteronstinne orangutanger skal brøle og sjikanere henne, og andre i samme situasjon.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Man er ansvarlig for egne handlinger. Om man pulte sjefene etter et par øl for 20-30 år siden så betyr ikke at man skal kunne tjene penger på dette i dag, selv om denne metooingen har blitt et moteriktig kulturfenomen.

Og hvorfor introdusere fantasier selv om det er politisk tjenlig? Har aldri lest noe om at Søviknes eller andre "sjenket henne full" så dette anser jeg som fantasiløgner for å sverte en politisk motstander. Lite sympatisk.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    Si meg en ting, danner du deg et bilde av saker kun utifra overskriftene i Nettavisen?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Si meg en ting, danner du deg et bilde av saker kun utifra overskriftene i Nettavisen?
    Nettavisen? Jeg linker til en grundig omtale av saken i Bergens Tidende noe hakk over her. jeg har ikke noen skjult agenda. Men jeg liker ikke at folk blir brukt som, ynkelige "ofre" for at noen skal slå politisk mynt på fjas. Dette stinker herfra og til Sverige.

C

cruiser

Gjest

Man er ikke et fuckings "voldsoffer" selv om man har blitt påminnet at man for 20-30-40 år pulte en sjef eller noe og at man i dag etter å ha blitt programmert til å tro at men er noe metoooffer som man kan tjene penger på.
    Hvis ikke man er voldsoffer så får man heller ikke erstatning, ergo ingenting å blåse seg opp over.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hvis ikke man er voldsoffer så får man heller ikke erstatning, ergo ingenting å blåse seg opp over.
    Joda en ny moderne form for NAVing. Greit for min del, hun har sikkert greit av en sponset tur til Ibiza. Null problemer okke som, men liker ikke at det lages politikk av slikt. Og ærlig talt, hun her ser ikke ut til å ha godt av flere runder med avisomtale selv om det kan ende med 30.000 på kontoen om et par måneder.

C

cruiser

Gjest
    Joda en ny moderne form for NAVing. Greit for min del, hun har sikkert greit av en sponset tur til Ibiza. Null problemer okke som, men liker ikke at det lages politikk av slikt. Og ærlig talt, hun her ser ikke ut til å ha godt av flere runder med avisomtale selv om det kan ende med 30.000 på kontoen om et par måneder.
    Grattis!!

RS002_c.jpg

U

Utgatt medlem 28213

Gjest
    I Sverige er jo dette et problem, mest fordi ting skjer på steder det liksom ikke skal skje. Linker ved en video, det er enten elsk eller hat med denne karen, selv synes jeg han får frem poenget bra og tar hykleriet ved roten.

https://www.youtube.com/watch?v=2N0Bd4e1wlo

PS: Har ikke gått gjennom 66 sider med kommentarer, må støvsuge må skjønne :)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Det er vel kanskje et moment at mannen uten hake ukentlig er i media, ikke nødvendigvis så lett å komme videre da..
    Vi burde kanskje spleise slik at han kunne fått en plastisk operasjon?

Ny ryggrad!

Og hvis det var litt materiale igjen så også en smule hake?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0

Spørsmålet Cruiser, det STORE spørsmålet er om du i fylla greide å stå i mot Grandis? Det er DET vi ønsker svaret på!;)

På den litt mere saklige siden, men bare litt, kan man jo spørre om det er det at de er dophuer, har spisevegring, psykiske lidelser eller er mindreårige som "tenner" deg!
    Hvis svaret er "none of the above". Og det viser seg at du faktisk er en kjedelig tørrpinn som foretrekker sex partnere som er sunne, friske, på din egen alder og som vil det selv. Ja da er det ikke mye å skryte av at du har latt være å "feie over" slike som for Søviknes synes helt uimotståelige!

Søviknes kan ikke ha det greit han heller, når han finner "drømmedama" blir det bare bråk av det hele! Det var så mye sympati som han får av meg i dette århundredet, svinet!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Min erfaring sier at det beste for offeret er å legge sjiten bak seg og gå videre i livet!

Min første kone ble misbrukt som barn av en voksen ( hybelboer ), feilen som ble gjort var at hun ble "forstått" i hjel for å si det slik. Uansett hva som ble sagt eller gjort så ble det avskrevet på "misbrukskontoen". Til slutt ble det dessverre umulig å leve sammen med henne og vi gikk hver til vårt. Men jeg har fått oppleve senskader av misbruk og dertil hørende selvskading i ulike utgaver og anorexi, samt på plagsomt nært hold sett helsevesenets totale hjelpeløshet og delvis komplette inkompetanse. Kompetansen har nok blitt bedre med årene men likevel!

Det som antakelig berget henne var at hun etter at vi ble skilt fant en egoistisk "drittsekk" som hun flytte sammen med. Han ga "fra dag en" klar beskjed: " Det der skjedde for lenge siden! Det har ikke noe med meg å gjøre! Legg det bak deg! Kom deg videre i livet! Fan ikke plag meg meg med det, gjør du det så kan du flytte ut!" De fleste vil selvsagt se det som en bedriten holdning, MEN hun selv sier nå at det var det som skulle til for at hun skulle klare å takle livet. Det er som kjent ikke alltid enkelt. Forholdet til fyren ble av den kortvarige sorten, men for henne ble det den terapien hun trengte. At jeg "forsto henne i hjel" som hun sa det var ikke det hun trengte.

Så jeg tror Deph er inne på noe veldig vesntlig her. Klientifisering og "stakkars deg" livet ut er IKKE bra! Det er jo stort sett offeret selv som kan gjøre noe med livet sitt. Andre kan gi gode råd, men jobben må den misbrukte selv gjøre.

Og som sagt det kan gjerne være at en tøff, "Reis deg opp jente og ta fatt på livet ditt! Det som har skjedd har skjedd, legg det bak deg!", er rett medisin i stedet for den "følsomme" sosionom tilnærmingen.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    Din eks har antageligvis ikke opplevd at overgriperen har blitt dyrket som en helt og fått en ministerpost men hun selv ble stemplet som et ubrukelig dophode som sannsynligvis var med på leken.
    Søviknes var en stor helt allerede når han ankom Langesund, eneste FrP ordfører i landet. Hoksrud var en stigende stjerne fra byen som dessuten var partifelle med driveren av Tordenskiold Pub. Denne puben var kjent for å ikke bry seg så mye om alder på gjestene de skjenket.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Ny delikat sak for AP. Havner de snart under sperregrensa?
    Håper jeg virkelig ikke!

Behagelig lav oppsluttning er greit, men ikke ut! Vi vet hva vi har men ikke hva vi får.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Din eks har antageligvis ikke opplevd at overgriperen har blitt dyrket som en helt og fått en ministerpost men hun selv ble stemplet som et ubrukelig dophode som sannsynligvis var med på leken.
    Søviknes var en stor helt allerede når han ankom Langesund, eneste FrP ordfører i landet. Hoksrud var en stigende stjerne fra byen som dessuten var partifelle med driveren av Tordenskiold Pub. Denne puben var kjent for å ikke bry seg så mye om alder på gjestene de skjenket.
    Selvsagt ikke, men hun har nå likevl hatt sine momenter som at mor hennes sa at det var hennes egen skyld, hun var 6-7 år, og foreldrene trodde henne ikke i flere år før overgriperen til slutt ble kastet ut. Og det skjedde ikke før søster 3 hadde varslet foreldrene! Hun gikk klar av misbruket men to søstre ble misbrukt. Så visse likehetpunkt er der.

Men som sagt, sosionomtilnærmingen, som jeg oppfatter slik: " Dakkar deg, du vil ha det riktig vondt resten av livet ditt du. Synd på deg!" Ja den skaper bare klienter, livsvarige klienter! Derimot en noe tøffere holdning " Deal with it and get over it" antakelig er mere produktiv i forhold til at "klienten" skal slutte å være "klient".

Jenta i Søviknes saken har nok også andre problemer i sin bagasje, og det kan nok være som Deph er inne på at der kan stilles spørsmål om problemene kom som følge av Søviknes eller var årsaken til at Søviknes slapp til?? Uansett skal det selvsagt ikke unskylde Søviknes, ikke på noen måte.

At Søviknes ikke ble satt i fryseboksen på livstid er selvsagt et like stort spørsmål for meg som for deg. Mulig det er så få personer som er villige til å ta på seg store tunge politiske verv slik at man må sope opp bunnskrapet? I en slik setting er det lettere å forstå snakket om å øke lønnen for å få "de rette folkene".

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.306
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Min erfaring sier at det beste for offeret er å legge sjiten bak seg og gå videre i livet!

Min første kone ble misbrukt som barn av en voksen ( hybelboer ), feilen som ble gjort var at hun ble "forstått" i hjel for å si det slik. Uansett hva som ble sagt eller gjort så ble det avskrevet på "misbrukskontoen". Til slutt ble det dessverre umulig å leve sammen med henne og vi gikk hver til vårt. Men jeg har fått oppleve senskader av misbruk og dertil hørende selvskading i ulike utgaver og anorexi, samt på plagsomt nært hold sett helsevesenets totale hjelpeløshet og delvis komplette inkompetanse. Kompetansen har nok blitt bedre med årene men likevel!

Det som antakelig berget henne var at hun etter at vi ble skilt fant en egoistisk "drittsekk" som hun flytte sammen med. Han ga "fra dag en" klar beskjed: " Det der skjedde for lenge siden! Det har ikke noe med meg å gjøre! Legg det bak deg! Kom deg videre i livet! Fan ikke plag meg meg med det, gjør du det så kan du flytte ut!" De fleste vil selvsagt se det som en bedriten holdning, MEN hun selv sier nå at det var det som skulle til for at hun skulle klare å takle livet. Det er som kjent ikke alltid enkelt. Forholdet til fyren ble av den kortvarige sorten, men for henne ble det den terapien hun trengte. At jeg "forsto henne i hjel" som hun sa det var ikke det hun trengte.

Så jeg tror Deph er inne på noe veldig vesntlig her. Klientifisering og "stakkars deg" livet ut er IKKE bra! Det er jo stort sett offeret selv som kan gjøre noe med livet sitt. Andre kan gi gode råd, men jobben må den misbrukte selv gjøre.

Og som sagt det kan gjerne være at en tøff, "Reis deg opp jente og ta fatt på livet ditt! Det som har skjedd har skjedd, legg det bak deg!", er rett medisin i stedet for den "følsomme" sosionom tilnærmingen.
    Som å høre Bjørn Eidsvåg i "Eg ser" - mye fornuft i den sangen fra en som har jobbet i faget.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Min første kone ble misbrukt som barn av en voksen ( hybelboer ), feilen som ble gjort var at hun ble "forstått" i hjel for å si det slik. Uansett hva som ble sagt eller gjort så ble det avskrevet på "misbrukskontoen". Til slutt ble det dessverre umulig å leve sammen med henne og vi gikk hver til vårt. Men jeg har fått oppleve senskader av misbruk og dertil hørende selvskading i ulike utgaver og anorexi, samt på plagsomt nært hold sett helsevesenets totale hjelpeløshet og delvis komplette inkompetanse. Kompetansen har nok blitt bedre med årene men likevel
    Når det gjelder din første kone så tror jeg med stor sikkerhet at hun er et tilfelle av det tragiske faktum at en betydelig andel av de som har vært utsatt for overgrep utvikler cluster B personlighetsavvik i etterkant. I hennes tilfelle, ut fra det lille jeg har fått av drypp fra deg opp gjennom tidene, så antar jeg at dreier seg om et histrionisk personlighetsavvik.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.476
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Og hvorfor introdusere fantasier selv om det er politisk tjenlig? Har aldri lest noe om at Søviknes eller andre "sjenket henne full" så dette anser jeg som fantasiløgner for å sverte en politisk motstander. Lite sympatisk.
    https://www.dagbladet.no/nyheter/skjebnenatta-fra-time-til-time/65690065

Kl. 23:30 Påspandert mye alkohol.

Hvis jeg spanderer mye alkohol på en 16-åring så skjenker jeg henne full.
    Forsåvidt enig, men er det klart at det var Søviknes som betalte for dette og dermed påspanderte? Om du sitter på samme bord med noen som noen andre kjøper øl eller drinker til så er det neppe det samme. Det er forøvrig heller ikke noe overgrep å kjøpe noen en drink. Okke som når man siden fester til kl 3-4 om natten på et Hotel så er vel det mer relevant enn en drink på byen noen timer i forkant.

Fikk du aldri en øl av noen når du var ungdom?

Okke som, lite interessant 10-20-30 år i ettertid selv om metooing og offermetalitet er på høyden av det populære og de offentlige anklagerne har sett på saken og konkluder med at det ikke foreligger noen straffbare handlinger.

Så kritikkverdig ... men ikke noe mer heller.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.306
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7

Forsåvidt enig, men er det klart at det var Søviknes som betalte for dette og dermed påspanderte? Om du sitter på samme bord med noen som noen andre kjøper øl eller drinker til så er det neppe det samme. Det er forøvrig heller ikke noe overgrep å kjøpe noen en drink. Okke som når man siden fester til kl 3-4 om natten på et Hotel så er vel det mer relevant enn en drink på byen noen timer i forkant.

Okke som, lite interessant 10-20-30 år i ettertid selv om metooing og offermetalitet er på høyden av det populære og de offentlige anklagerne har sett på saken og konkluder med at det ikke foreligger noen straffbare handlinger.

Retten kom vel frem til at handlingen ikke var straffbar... og det er forskjell på å få en drink som du kan velge å drikke, og få noe i glasset som du ikke har kontroll på. Her dreide det seg om sjenking og da kan du velge å drikke eller la vær. På den annen side kan vel se ut som hun ikke er i stand til å ta vare på seg selv, og det burde han skjønt og latt vær.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.216

Retten kom vel frem til at handlingen ikke var straffbar... og det er forskjell på å få en drink som du kan velge å drikke, og få noe i glasset som du ikke har kontroll på. Her dreide det seg om sjenking og da kan du velge å drikke eller la vær. På den annen side kan vel se ut som hun ikke er i stand til å ta vare på seg selv, og det burde han skjønt og latt vær.
    Politiet brukte ett år på å starte etterforskning og var lynraske til å henlegge. Solid politiarbeid?

Søviknes misbrukte sin stilling for å få sex, en handling som ville kostet enhver helsearbeider autorisasjonen. Ikke bare det, Søviknes skjenket jenta også. De dro først på et utested beryktet for å gi blanke i skjenkereglene der mindreårige åpenlyst blir servert alkohol. Det hele var overlagt og godt planlagt. Søviknes skulle ha seg noe den kvelden.

Og nå kommer det frem at Siv Jensen har gjemt unna en annen politiker. Var det Bård Hoksrud som tok en Tonning Riise?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn