Resten av verden blander ikke. Det er det bare du som gjør.Føles ubehagelig er den rette betegnelsen på slikt, om noe "føles som et overgrep" sier ikke annet enn at vi ha har med et overfølsomt snøfnugg å gjøre. Overgrep er noe helt annet enn uønsket oppmerksomhet og det er viktig å skille mellom dette.an det tenkes at mange, spesielt menn, har tatt seg litt til rette ovenfor, spesielt unge jenter, og at dette kan (i nokså mange tilfeller) føles som et overgrep? Det vil si at man ikke kan si noe, fordi man er på vei oppover i et system eller at de som gjør det har andre balletak på sine langt mindre erfarne kollegaer? Er det mulig, Deph? Er det da mulig at dette for mange føles som et overgrep og at noen tvinges inn i situasjoner de i ettertid angrer på? Finnes den muligheten, Deph?
Jeg er klar over at ingen tvinger deg til noe du ikke vil altså...
Det er for jævlig om noen skal bli beskyldt for å være en overgriper bare fordi de har påvirket følelsene til noen andre. Det er en emokratisk totalitær holdning vi skal vokte oss vel for å gi aksept for. Hvis det å få oppmerksomhet eller at noen feile viser interesse føles som et "overgrep" så synes jeg vedkommende bør få seg en time hos en god psykolog eller en annen form for terapi.
Men er det er helt korrekt det du sier, det aller meste her handler om følelser. Det kan sikkert være vondt å ha en uønsket følelse, men det er ytterst viktig for resten av verden å ikke blande slikt sammen med overgrep, seksuell trakassering og voldtekt.
Selv om man tar og straffer de som kjører 10 kmh over fartsgrensen, så betyr ikke det at de som råkjører 50 kmh over ikke blir straffet hardere eller at de blir likestilt med de først nevnte!
At noen få utnytter dette betyr ikke at man kan definere denne bevegelsen som tull og må nedlegges. Det har kommet veldig mye bra ut av denne bevegelsen. For eksempel at spesielt menn må begynne å tenke over hva de gjør og sier, selv med litt alkohol innabords...
PS: det er fremdeles ikke opp til deg å definere hvordan noe skal føle seg. Snøfnugg eller ikke. Det forekommer meg også at den som føler mest her, er deg. De fleste andre er nokså klare på regler, væremåte og hvordan å oppføre seg.
Sist redigert: