|
Problemet er jo at du har misforstått hele #metoo-kampanjen fundamentalt, og tror det er en slags publisering av svakhet, mens realiteten er diametralt motsatt. Det er en nødvendig samfunnsutvikling, og du går direkte i strupen på de som forteller verden hva som foregår der ute i livet. Svakheten ligger i benektelsene, bortforklaringene og desavueringen av de som utsettes for denne nedrige oppførselen.Jeg går ikke etter dem som er svake, men dem som vil dyrke svakheten og ser på den som noe gledelig. Mest fordi de da selv kan ta på seg rollen som de svakes beskytter. Den nysosialistiske drømmen om at alle skal bli sosialklienter og at noen skal passe på dem. Denne safe-space mentaliteten der man ikke skal utsettes for en motstridende ide.I utgangspunktet anser jeg deg for å være en god, skarp observatør og debattant, men hva du holder på med i denne tråden, har jeg litt problemer med å begripe.Seriøst, denne nye tibedelsen av ynkeligheten og de sarte følelsene tjener ingen. Når pendelen svinger tilbake er jeg redd det kan bli for mye.
Dette er jo en eneste tirade menneskeforakt, det tjener neppe noen. Det finnes en rekke mennesketyper og reaksjonsmønstre, men å svare med edder og galle hver gang noen viser det du opplever som svakhet, er ikke pent å bivåne.
Disqutabel
Denne safe-space mentaliteten der man ikke skal utsettes for en motstridende ide???????????
Den biten har jeg ikke noen problemer med. Det at noen som blir utsatt for maktmisbruk og trakassering av andre fortjener å bli hengt ut. Men det er så mange andre som vil misbruke dette og lage seg selv til ofre når ingenting alvorlig ha hendt dem noensinne. Der fjols går i gråtemodus fordi noen en gang kom men en sjekkereplikk på et utested. Og de får like mye trøst og applaus fra flokken sin for sine modige utleveringer.Problemet er jo at du har misforstått hele #metoo-kampanjen fundamentalt, og tror det er en slags publisering av svakhet, mens realiteten er diametralt motsatt. Det er en nødvendig samfunnsutvikling, og du går direkte i strupen på de som forteller verden hva som foregår der ute i livet. Svakheten ligger i benektelsene, bortforklaringene og desavueringen av de som utsettes for denne nedrige oppførselen.
Kanskje litt skjenn fra en moderator i tråden, men neppe noe politiet bør sløse bort tid på. Ufine ord, men ikke noen tegn på reelle trusler. Å si at noen er dum eller stygg er ikke pent, men det er heller ikke mer enn som så.https://www.nrk.no/norge/mann-fikk-politiet-pa-dora-etter-a-ha-netthetset-ssb-meyer-1.13800797
Vis vedlegget 468878
Noen som fikk politiet på døra her? For såpass må jo andre tåle?
(Ikke helt samme sak, men det illustrerer et poeng)
Men omgås du slike da min venn??Det er ikke bare på nett man finner disse typene. Jeg starter ofte Lørdagen med en kaffekopp på en nærliggende kafe sammen med venner og bekjente. Et par av disse bekjente er godt voksne menn, 50-70. De har et språkbruk ang. våre nye landsmenn, kvinner og sosialister som kan gjøre et nettroll grønn av misunnelse
Man kan da omgåes mange typer mennesker?Men omgås du slike da min venn??Det er ikke bare på nett man finner disse typene. Jeg starter ofte Lørdagen med en kaffekopp på en nærliggende kafe sammen med venner og bekjente. Et par av disse bekjente er godt voksne menn, 50-70. De har et språkbruk ang. våre nye landsmenn, kvinner og sosialister som kan gjøre et nettroll grønn av misunnelse![]()
Point taken!Man kan da omgåes mange typer mennesker?Men omgås du slike da min venn??Det er ikke bare på nett man finner disse typene. Jeg starter ofte Lørdagen med en kaffekopp på en nærliggende kafe sammen med venner og bekjente. Et par av disse bekjente er godt voksne menn, 50-70. De har et språkbruk ang. våre nye landsmenn, kvinner og sosialister som kan gjøre et nettroll grønn av misunnelse![]()
Men, min venn, det er stor forskjell på hvem jeg anser som mine venner og mine bekjente.
Tenk på hvor dum gjennomsnittsmennesket er. Og ca. halvparten er faktisk enda dummere enn snittet. Er det rart det går galt?Litt enig med Deph her. Dette er mere jævlig flaut for den som skriver det enn noe annet. Akkurat disse eksemplene er nok blottstilling av total mangel på intelektuell kapasitet og en folkeskikk som er absolutt fraværende. De fleste seriøse sider på FB vil nok slette slike innlegg og gi avsenderen en skrape. Jeg tror ikke at dette egentlig er reelle drapstrusler, men manglende ordforråd.
Men slik som dette forsøpler det offentlige ordskiftet. Og det har jo også en tendens til å eskalere, så at politiet tar en prat med vedkommende kan jo, får vi håpe, få vedkommende til å velge andre måter å uttrykke seg på.
Det kan også gi andre "svake sjeler" troen på at det er "greit" å uttrykke seg slik hvis politiet "lar det skure og gå". Jeg er redd for at det nok er en klar smittefare så det å slå ned på slikt er ikke dumt.
Men igjen er ikke dette det verste jeg har sett, det er nemlig de som kommer med eksplisitte og konkrete trusler om drap, voldtekt etc. Primitivt så det holder, men også brudd på loven så det er bare bra at politiet tar fatt i det!
Selv er jeg moderator på en side på FB der det diskuteres innvandring etc. Og det som overasker meg mest er de som er mest rasende på grunn av voldtekter begått av innvandrere men som i samme tråd ikke har motforestillinger mot å true/ønske folk med andre meninger enn deres egne å bli voldtatt mishandlet. Det er en så total logisk kollisjon at jeg ikke fatter hvordan de får det til??
Når man sletter og sender en irettsettende PM, prøver jo å holde lavt konfliktnivå på tråden, så hender vel oftere en ikke, at man får en skyllebøtte og blir beskyldt for å være nazi/kommunist og i alle fall diktator. Det har også kommet trusler,men de tar jeg ikke alvorlig. Og hvis noen bestemmer seg for å "komme på besøk" vil de nok fort angre på det! Men det de ikke tenker på er at moderator faktisk har mulighet til å både slette kommentarer og å blokkere folk. De blir "kastet ut" og skjønner det ikke??
Mitt lille tankekors er at de mest "glødende patriotiske nordmenn", har et lite ordforråd, elendig rettskriving og elendig gramatisk forståelse. Samtidig som konsekvens av egen oppførsel/språkbruk også synes så være noe de ikke har noen som helst forståelse av. Mengden idioter som finnes der ute slutter aldri å forbause meg!
Skremmende egentlig!Tenk på hvor dum gjennomsnittsmennesket er. Og ca. halvparten er faktisk enda dummere enn snittet. Er det rart det går galt?Litt enig med Deph her. Dette er mere jævlig flaut for den som skriver det enn noe annet. Akkurat disse eksemplene er nok blottstilling av total mangel på intelektuell kapasitet og en folkeskikk som er absolutt fraværende. De fleste seriøse sider på FB vil nok slette slike innlegg og gi avsenderen en skrape. Jeg tror ikke at dette egentlig er reelle drapstrusler, men manglende ordforråd.
Men slik som dette forsøpler det offentlige ordskiftet. Og det har jo også en tendens til å eskalere, så at politiet tar en prat med vedkommende kan jo, får vi håpe, få vedkommende til å velge andre måter å uttrykke seg på.
Det kan også gi andre "svake sjeler" troen på at det er "greit" å uttrykke seg slik hvis politiet "lar det skure og gå". Jeg er redd for at det nok er en klar smittefare så det å slå ned på slikt er ikke dumt.
Men igjen er ikke dette det verste jeg har sett, det er nemlig de som kommer med eksplisitte og konkrete trusler om drap, voldtekt etc. Primitivt så det holder, men også brudd på loven så det er bare bra at politiet tar fatt i det!
Selv er jeg moderator på en side på FB der det diskuteres innvandring etc. Og det som overasker meg mest er de som er mest rasende på grunn av voldtekter begått av innvandrere men som i samme tråd ikke har motforestillinger mot å true/ønske folk med andre meninger enn deres egne å bli voldtatt mishandlet. Det er en så total logisk kollisjon at jeg ikke fatter hvordan de får det til??
Når man sletter og sender en irettsettende PM, prøver jo å holde lavt konfliktnivå på tråden, så hender vel oftere en ikke, at man får en skyllebøtte og blir beskyldt for å være nazi/kommunist og i alle fall diktator. Det har også kommet trusler,men de tar jeg ikke alvorlig. Og hvis noen bestemmer seg for å "komme på besøk" vil de nok fort angre på det! Men det de ikke tenker på er at moderator faktisk har mulighet til å både slette kommentarer og å blokkere folk. De blir "kastet ut" og skjønner det ikke??
Mitt lille tankekors er at de mest "glødende patriotiske nordmenn", har et lite ordforråd, elendig rettskriving og elendig gramatisk forståelse. Samtidig som konsekvens av egen oppførsel/språkbruk også synes så være noe de ikke har noen som helst forståelse av. Mengden idioter som finnes der ute slutter aldri å forbause meg!
jausann... ukultur blant menn. Hold meg som mann utenfor, er du snill. Jeg vet hvordan å oppføre meg.Det dukker stadig opp verre og verre anklager fra miljøer som nærmest har tatt det for gitt at dette er måten å oppføre seg på. Stortingsrepresentanter, jockyer, lærere, jurister:
https://www.dagbladet.no/sport/jockey---de-viste-meg-penisen-hver-dag/68938355
https://www.dagbladet.no/nyheter/2-...g-er-blitt-noye-pa-a-lase-hotelldora/68922674
https://www.dagbladet.no/nyheter/ma...et-har-opplevd-seksuell-trakassering/68937775
https://www.dagbladet.no/nyheter/de...legaer-og-penisbilder-som-blir-sendt/68931084
https://www.dagbladet.no/nyheter/ry...ster---i-norge-snakkes-ikke-dette-om/68883743
Men for macho-gutta i Dino-klanen så er vel dette å regne som rein moro? Kun en heksejakt?
PS: dette er ikke lenger enkeltstående tilfeller, men en ukultur blandt menn!
Kjenn på hvordan det føles å bli stigmatisert!jausann... ukultur blant menn. Hold meg som mann utenfor, er du snill. Jeg vet hvordan å oppføre meg.Det dukker stadig opp verre og verre anklager fra miljøer som nærmest har tatt det for gitt at dette er måten å oppføre seg på. Stortingsrepresentanter, jockyer, lærere, jurister:
https://www.dagbladet.no/sport/jockey---de-viste-meg-penisen-hver-dag/68938355
https://www.dagbladet.no/nyheter/2-...g-er-blitt-noye-pa-a-lase-hotelldora/68922674
https://www.dagbladet.no/nyheter/ma...et-har-opplevd-seksuell-trakassering/68937775
https://www.dagbladet.no/nyheter/de...legaer-og-penisbilder-som-blir-sendt/68931084
https://www.dagbladet.no/nyheter/ry...ster---i-norge-snakkes-ikke-dette-om/68883743
Men for macho-gutta i Dino-klanen så er vel dette å regne som rein moro? Kun en heksejakt?
PS: dette er ikke lenger enkeltstående tilfeller, men en ukultur blandt menn!
Nei, det er nok bedre å la skikkelige mannfolk fortsette å ta for seg, og drite i disse ottarkjærringene, lock them up.Sikkert noen menn og kvinner her og der som ikke kan oppføre seg. Skam på dem. Men dette er en klynkekampanje for å promotere kvoterinig. Filosofien om at hvis du både mangler noe både mellom ørene og beina så veier det opp det og kvalifiserer til særfordeler i styre og stell.
Fuck it. Vi biter ikke på dette.
Når ynkeligheten og skamutdelingen er over, og svenskheten senker seg over kongedømmet kommer de politiske kravene, sann mine ord. Når menn står der som fårete fjols med lua i hånden og gråter en skvett fordi en av deres kjønnsfrender gjorde noe feil een gang så kommer regningen.
Nei, som sagt. Menn og kvinner skal oppføre seg pent, kotyme og etiquette, men heller ikke klynke som småpiker om noen kommer med en sjekkereplikk en gang på en nattklubb. Og hele denne kampanjen kuppes jo nå av Lysbakken og Moxnes som skal spre frykt, sosialisme og ydmykhet.Nei, det er nok bedre å la skikkelige mannfolk fortsette å ta for seg, og drite i disse ottarkjærringene, lock them up.Sikkert noen menn og kvinner her og der som ikke kan oppføre seg. Skam på dem. Men dette er en klynkekampanje for å promotere kvoterinig. Filosofien om at hvis du både mangler noe både mellom ørene og beina så veier det opp det og kvalifiserer til særfordeler i styre og stell.
Når ynkeligheten og skamutdelingen er over, og svenskheten senker seg over kongedømmet kommer de politiske kravene, sann mine ord. Når menn står der som fårete fjols med lua i hånden og gråter en skvett fordi en av deres kjønnsfrender gjorde noe feil een gang så kommer regningen.
Disqutabel
Kan du la meg høre, da, hva skal en kvinne gjøre når teatersjefen, taxisjåføren, mellomlederen, rikingen, hesteeieren, kjendisen og bodybuilderen grab her by the pussy uten å ha blitt invitert på noen som helst måte?Nei, som sagt. Menn og kvinner skal oppføre seg pent, kotyme og etiquette, men heller ikke klynke som småpiker om noen kommer med en sjekkereplikk en gang på en nattklubb. Og hele denne kampanjen kuppes jo nå av Lysbakken og Moxnes som skal spre frykt, sosialisme og ydmykhet.Nei, det er nok bedre å la skikkelige mannfolk fortsette å ta for seg, og drite i disse ottarkjærringene, lock them up.Sikkert noen menn og kvinner her og der som ikke kan oppføre seg. Skam på dem. Men dette er en klynkekampanje for å promotere kvoterinig. Filosofien om at hvis du både mangler noe både mellom ørene og beina så veier det opp det og kvalifiserer til særfordeler i styre og stell.
Disqutabel
Fordi det er alt for mange gratispassasjerer med vikarierende hensikter. For mange som bruker dette for å generelt bringe kollektiv skam over mennesker som ikke har gjort noe galt og som vil bruke alt dette for å oppnå urimelige fordeler som kompensasjon.Hvorfor skal de ikke stå samlet, og få slutt på dette uvesenet, endelig? Hvorfor vil du ikke at denne godt dokumenterte skjevheten termineres en gang for alle?
Det er fredag i dag, så jeg fatter meg i korthet: Bullshit.Fordi det er alt for mange gratispassasjerer med vikarierende hensikter. For mange som bruker dette for å generelt bringe kollektiv skam over mennesker som ikke har gjort noe galt og som vil bruke alt dette for å oppnå urimelige fordeler som kompensasjon.Hvorfor skal de ikke stå samlet, og få slutt på dette uvesenet, endelig? Hvorfor vil du ikke at denne godt dokumenterte skjevheten termineres en gang for alle?
Så fuck denne kollektivismen, la folk stå ansvarlig for det de gjør men ikke klynk og kryp fordi en femihøns har puttet deg i samme bås som en overgriper.
Muslimer....?Fordi det er alt for mange gratispassasjerer med vikarierende hensikter. For mange som bruker dette for å generelt bringe kollektiv skam over mennesker som ikke har gjort noe galt og som vil bruke alt dette for å oppnå urimelige fordeler som kompensasjon.Hvorfor skal de ikke stå samlet, og få slutt på dette uvesenet, endelig? Hvorfor vil du ikke at denne godt dokumenterte skjevheten termineres en gang for alle?
Så fuck denne kollektivismen, la folk stå ansvarlig for det de gjør men ikke klynk og kryp fordi en femihøns har puttet deg i samme bås som en overgriper.
Ikke helt. Alt det der er utrivelige ideologier, og de som er medlem der får litt kollektivt ansvar for ideologien. Det er ikke det samme som om du er neger, indianer eller hvit middelaldrende mann med hang til god lyd.Muslimer....?
Nazister?
KKK?