Diverse Metoo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Les innlegg #216 et par ganger til før du fortsetter nå...
    #216 er diskutert i detalj i #219.

Meld deg inn i Feministisk Initiativ om du ikke har noe mer matnyttig enn generell sutring og krenkelse å komme med.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Dette kan vi enes om å være uenige om; starten av dette var f.eks Harvey Weinstein, mannen som legemliggjorde problemstillingen, mener du vi skal se bort fra hans mer og mindre truende "forslag" til skuespillerinner, fordi han etter all sannsynlighet også voldtok noen? Skal vi glemme at om vi aksepterer mindre forbrytelser, så er vi på en glidebane mot større toleranse for det samme?
    Vi skal ingenlunde sidestille, men vi kan faktisk lære oss å se på det hele som et tydelig fenomen. Som tidligere nevnt, det er ingen unnskyldninger at "de andre er enda verre", det er ikke det samme som at vi skal akseptere mindre alvorlige overtramp.
    Jeg vet da ikke hva Weinstein har gjort eller ikke. Men ut i fra mengden av beskyldninger så heller jeg til å tro at han ikke er en ren engel. Men det gir ikke automatisk tillatelse til at alle skal henge seg på med alt som de ikke liker her i verden.

"Mindre forbrytelser" eller microaggressions som de kalles på nyfemi er ikke det samme på noen måte, det er bare noen fjols som prøver å kuppe det alvorlige og føre oss alle ut på tynn is. Der ynkeligheten bor.

Vi må skille mellom overgrep og tilfeldige og hurtig forbigående ubehageligheter.

Gjør vi ikke det skaffer vi oss problemer som ikke tjener noen.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Deph, jeg er bare sterkt uenig med deg i tolkningen av det vi ser.

Jeg ser ingen ynkelighet, jeg ser ingen sutring, jeg ser ingen hurper. Jeg ser derimot sterke kvinner som sier fra at nok er nok. At enkelte svakerestilte menn dermed føler trang til å bruke alt de har av hersketeknikker og skjellsord fører bare til at jeg er helt sikker på at de har en god sak.

Det er min soleklare oppfatning at dine hvinende forsøk på å gjøre kvinnene til fjols og ottarfeminster, er nettopp et slikt desperat ønske om å late som om problemet ligger hos de som blir trakassert, og ikke hos de som trakasserer.

Disqutabel

G

Gjestemedlem

Gjest
    Deph, jeg er bare sterkt uenig med deg i tolkningen av det vi ser.

Jeg ser ingen ynkelighet, jeg ser ingen sutring, jeg ser ingen hurper. Jeg ser derimot sterke kvinner som sier fra at nok er nok. At enkelte svakerestilte menn dermed føler trang til å bruke alt de har av hersketeknikker og skjellsord fører bare til at jeg er helt sikker på at de har en god sak.

Det er min soleklare oppfatning at dine hvinende forsøk på å gjøre kvinnene til fjols og ottarfeminster, er nettopp et slikt desperat ønske om å late som om problemet ligger hos de som blir trakassert, og ikke hos de som trakasserer.

Disqutabel
    Jeg vil ikke gjøre kvinnene om til hvinende fjols. Tvert i mot jeg liker sterke sunne kvinner. jeg fryder meg litt over at vi har stats- finans- utenriks- etc minister som er kvinner. Men jeg liker at de er der fordi de er de de er og ikke fordi de er kvotert inn.

Jeg driter i kjønn på mennesker. Alle får svare for hvem de er og hva de er. Har du hodet i vater så kommer du langt. Dette elsker jeg mer Norge i dag.

Men ingen sutring, identitetspolitikk, offermentalitet og #meeeetooig skal trumfe hvem du er og hva du har å by på. Ja .. buhu om noen tok deg på låret for 13 år siden, det kvalifiserer ikke til fordeler og fromme gaver i dag som kompensasjon.

Alle mennesker har opplevd noe ubehagelig i livene sine, men det gir dem ingen automatisk plass i køen. Ingen kvotering, sorry.

C

cruiser

Gjest
    Hva får deg til å tro at de ønsker fordeler og fromme gaver?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Dette kan vi enes om å være uenige om; starten av dette var f.eks Harvey Weinstein, mannen som legemliggjorde problemstillingen, mener du vi skal se bort fra hans mer og mindre truende "forslag" til skuespillerinner, fordi han etter all sannsynlighet også voldtok noen? Skal vi glemme at om vi aksepterer mindre forbrytelser, så er vi på en glidebane mot større toleranse for det samme?
    Vi skal ingenlunde sidestille, men vi kan faktisk lære oss å se på det hele som et tydelig fenomen. Som tidligere nevnt, det er ingen unnskyldninger at "de andre er enda verre", det er ikke det samme som at vi skal akseptere mindre alvorlige overtramp.
    Jeg vet da ikke hva Weinstein har gjort eller ikke. Men ut i fra mengden av beskyldninger så heller jeg til å tro at han ikke er en ren engel. Men det gir ikke automatisk tillatelse til at alle skal henge seg på med alt som de ikke liker her i verden.

"Mindre forbrytelser" eller microaggressions som de kalles på nyfemi er ikke det samme på noen måte, det er bare noen fjols som prøver å kuppe det alvorlige og føre oss alle ut på tynn is. Der ynkeligheten bor.

Vi må skille mellom overgrep og tilfeldige og hurtig forbigående ubehageligheter.

Gjør vi ikke det skaffer vi oss problemer som ikke tjener noen.
    Problemet som ikke tjener noen har vi allerede. Spørsmålet er hvordan vi løser det.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er noe bak offermentaliteten, historieforfalskningen og offermentaliteten. Vi har sett en smule av dette med kjønnskvoteriger i offentlige styrer. Tanken om at du mangler noe bak ørene skal kunne kompenseres for at du mangler noe mellom bena.

Mer av slikt skal komme, tro du meg.

Se på svenskene på universitetene nå .. et moderne og totalt irrelevant femifjols måtte kvoteres inn i pensum for førkrigshistorie for å oppfylle kvoten.

-- slikt ting. Og vi skal se mye mer av dette i tiden som kommer. Tro du meg. Idiotenes og de femifiles tidsalder er over oss- Alternativet er å le av dem og gi dem en fot i ræven.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Det er noe bak offermentaliteten, historieforfalskningen og offermentaliteten. Vi har sett en smule av dette med kjønnskvoteriger i offentlige styrer. Tanken om at du mangler noe bak ørene skal kunne kompenseres for at du mangler noe mellom bena.

Se på svenskene på universitetene nå .. et moderne og totalt irrelevant femifjols måtte kvoteres inn i pensum for førkrigshistorie for å oppfylle kvoten.

-- slikt ting. Og vi skal se mye mer av dette i tiden som kommer. Tro du meg. Idiotenes og de femifiles tidsalder er over oss- Alternativet er å le av dem og gi dem en fot i ræven.
    Jeg tror muligens ordlyden idiotenes og de femifobes tidsalder er mer dekkende.

Og igjen trekker du fram fullstendig irrelevante saker for å underbygge retten til å trakassere kvinner med basis i kjønn alene. Kvotering kan gjerne diskuteres, men det har intet med trakassering å gjøre. Nada. Dette begynner å bli meget desperat fra din side.

Disqutabel

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.204
    Sted
    Liten by
    Det er jammen godt vi har de som minner oss på hvordan det var før-i-væla da menn bestemte og kvinner godtok, og som er macho nok til å innrømme det.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882

Problemet var at før hjalp det ikke hvor mye du hadde mellom ørene. Var du kvinne var du utelukket uansett. Kvotering brukes for å avvikle kjønnsdiskrimineringen. Når det er normalt med nogenunde lik kjønnsfordeling må man avvikle kvoteringen.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    .............................................................Jeg har sett nok sextrakkasering og maktmisbruk gjennom livet til å vite at det er et stort problem, og det er veldig positivt om man får rensket opp i mye av dette. Spesielt bra er det at ledere som vet om slikt blir ansvarliggjort.................
    Skal tro deg på ditt ord. Jeg har i motsetning til deg ikke "sett" slikt personlig. Ikke så rart egentlig for de som driver med slikt vil vel gjerne ikke ha vitner.

Jeg har dog fått kjennskap til slikt underhånden, og rapporterte det til konserndirektøren! Hun gjorde intet med deg saken, og det er ikke bra. Men når man har gått til topps er det ikke så mye mer man kan gjøre. Jeg ga vedkommende skyldige "mannsgris" beskjed om at dette ikke var OK, men om det hjalp? Tror ikke det?? Han ble som det heter "entlediget" fra stillingen av andre årsaker noen år senere.

Men du BT som har sett slikt "med egne øyne", hva gjorde du med disse sakene?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jævla femifjols det er her nå da. Gå å kryp inn i kosekroken.

Hva noen andre foretar seg, være de menn eller noen med rødt hår, for lange fingernegler ... angår ikke deg om du ikke er en av overgriperne. Ekle kjerringer prøver å lage dette til noe mann vs kvinne -- bullshitt. Men hvis dere bløte femi-menn vil leke jesus og ta på dere et fellesansvar for det helt andre menn noen gang har foretatt seg av uakseptable hendelser... ja så velkommen skal dere være med alle deres tåpelige messiaskomplekser.

"Vi menn" .. gå å lek i trafikken. Hvis du identifiserer deg med overgripere så hører du hjemme der, og hvis ikke så hold kjeft å hold deg på fortauet der ekte menn, gentlemen og de som vet hvordan de skal oppføre seg går.

Ikke aspirer til å være et ynkelig krek.... just a life-pro-tip.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

Problemet var at før hjalp det ikke hvor mye du hadde mellom ørene. Var du kvinne var du utelukket uansett. Kvotering brukes for å avvikle kjønnsdiskrimineringen. Når det er normalt med nogenunde lik kjønnsfordeling må man avvikle kvoteringen.
    Sikkert riktig. Det forhindrer ikke at det er en sammenheng her mellom stillingskvotering og være-på-pensum-kvotering som Deph viser til. Den siste type kvotering har oppgitt rasjonaliteten for dogmet, på samme måte som når en hevder at skalaen fra voldtekt til de mindre "det var litt ubehagelig" sauses inn i kategorien "uakseptabelt menneskesyn".

I natten blir tydeligvis alle kyr grå.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Vi kan ikke la være å rydde i trakkasering og overgrep fordi enkelte engstelige menn er redd for at det kan gå for langt.

Stort mer er det ikke å si om det.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Vi kan ikke la være å rydde i trakkasering og overgrep fordi enkelte engstelige menn er redd for at det kan gå for langt.

Tull!

Ingen har sagt at vi skal la være å rydde opp i overgrep. Hvor har du det fra? Andre halvdel funker ikke som begrunnelse for tullet i første del.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0
    Han får svare selv, men jeg lurer, hva har det med denne diskusjonen å gjøre?
    Det har med det å gjøre at hvis menn ( og kvinner ) som er vitne til slik maktmisbruk har et minimum av ryggrad og gir klar beskjed når man ser slikt om at dette ikke er akseptabelt så vil det faktisk bli mindre av det! Ikke annet! Og hvis sjefer som blir gjort oppmersomme på slike problemer i egen bedrift tar fatt i sakene og stopper det vil det fort bli slutt. I en bedrift med nulltoleranse ( i praksis og ikke bare i festtaler ) vil det ikke være et karrieremessig sjakktrekk å drive med sextarkkasering, overgrep eller maktmisbruk.

Og ikke minst vil det være en stor støtte og hjelp til den som er utsatt for dette!

Men det er vel en smule "berøringsangst" på dette området også.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.204
    Sted
    Liten by

Tull!
    Ingen har sagt at vi skal la være å rydde opp i overgrep. Hvor har du det fra? Andre halvdel funker ikke som begrunnelse for tullet i første del.
    Si meg, har du lest kommentarene her inne?
    Det er alltid "de andre" som enten gjør noe langt verre, er for femi eller så må man bare ta det som "en mann"...
    Det er summen av holdninger vi må til livs. Den lever i beste velgående her inne også.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

Tull!
    Si meg, har du lest kommentarene her inne?
    Det er alltid "de andre" som enten gjør noe langt verre, er for femi eller så må man bare ta det som "en mann"...
    Det er summen av holdninger vi må til livs. Den lever i beste velgående her inne også.
    Bli saklig!

Hva sa BT, hva svarte jeg og hva svarte BT og hva svarte jeg.

Les igjen, i stedet for dette globale snakket.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Dette utviklet seg til å bli en ganske begredelig tråd. Sutring og krangling og snakking forbi hverandre. Kan ikke engang kalle det en diskusjon.
    SO SAD!
    Merker jeg blir pinlig berørt av nivået her i tråden, "from all sides, from all sides"....

[lettere inspirert av en annen tråd her inne]

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Jævla femifjols det er her nå da. Gå å kryp inn i kosekroken.

Hva noen andre foretar seg, være de menn eller noen med rødt hår, for lange fingernegler ... angår ikke deg om du ikke er en av overgriperne. Ekle kjerringer prøver å lage dette til noe mann vs kvinne -- bullshitt. Men hvis dere bløte femi-menn vil leke jesus og ta på dere et fellesansvar for det helt andre menn noen gang har foretatt seg av uakseptable hendelser... ja så velkommen skal dere være med alle deres tåpelige messiaskomplekser.

"Vi menn" .. gå å lek i trafikken. Hvis du identifiserer deg med overgripere så hører du hjemme der, og hvis ikke så hold kjeft å hold deg på fortauet der ekte menn, gentlemen og de som vet hvordan de skal oppføre seg går.

Ikke aspirer til å være et ynkelig krek.... just a life-pro-tip.
    Voks opp. Bill deg bare ikke inn at dette er en pissing contest der det er om å gjøre å vise seg mest som en alfahann eller mest macho.
    Jeg synes samtlige av dine innlegg i denne tråden er gjennomsyret av manglende problemforståelse, og generell nedvurdering av meningsmotstandere generelt, og kvinner spesielt. Oppførsel som du peker på her oppe, består av flere ting enn bare å holde hendene for seg selv.

Disqutabel

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Dette utviklet seg til å bli en ganske begredelig tråd. Sutring og krangling og snakking forbi hverandre. Kan ikke engang kalle det en diskusjon.
    SO SAD!
    Merker jeg blir pinlig berørt av nivået her i tråden, "from all sides, from all sides"....

:) Ble veldig mye skjellsord fra all sides, all sides her, nå, ja. Man rakker ned på alle fjolsene som sutrer i avisen, men ser nok ikke bolten i sin egen splint, eller hva det var... ;)
    Synes noen mannfolk bør stå opp å si fra at det rekker nå.

Disqutabel

Disqutabel

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    SO SAD!

Det er alltid en mulighet til å bidra med vettuge innlegg som bringer tråden ut av den påståtte pinlighet.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det har med det å gjøre at hvis menn ( og kvinner ) som er vitne til slik maktmisbruk har et minimum av ryggrad og gir klar beskjed når man ser slikt om at dette ikke er akseptabelt så vil det faktisk bli mindre av det! Ikke annet! Og hvis sjefer som blir gjort oppmersomme på slike problemer i egen bedrift tar fatt i sakene og stopper det vil det fort bli slutt. I en bedrift med nulltoleranse ( i praksis og ikke bare i festtaler ) vil det ikke være et karrieremessig sjakktrekk å drive med sextarkkasering, overgrep eller maktmisbruk.

Og ikke minst vil det være en stor støtte og hjelp til den som er utsatt for dette!

Klart man har berøringsangst. Det er ofte greit å si fra til sjefen, men ikke like greit når det er sjefen som er problemet. Problemet med maktmennesker er at de gjerne har mye makt, og da skal man virkelig være villig til å ofre alt for å ta tak i problemet. Forhåpentligvis blir det enklere som følge av metoo. Og når damene som blir utsatt for det ikke er villig til å ta kampen så begrenser man seg til å beskytte dem når det trengs.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882

Tull!

Jeg skjønner ikke hva du mener.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    En liten betraktning fra arbeidslivet: Jeg merker meg at ledere rundt om i arbeidslivet nå er godt i gang med å internkommunisere nulltoleranse for slibrigheter og behovet for varsomhet med amorøse tildragelser og denslags i assymetriske relasjoner. Litt interessant er det at av de mange konfliktene, trakasseringshistoriene, dysfunksjonelle avdelinger og arbeidsgrupper, maktsmisbrukende ledere, generelt huleboersk og antisosial oppførsel og arbeidsmiljørelaterte sykemeldinger jeg kjenner til fra ulike arbeidsplasser så har svært, svært få dreid seg om seksuell trakassering. En alternativ, men akk så mye mer arbeidskrevende tilnærming ville være om arbeidslivets generøse antall ledere på ulike nivåer hadde begynt å bedrive faktisk ledelse og håndtering av arbeidsmiljøet, og slått ned på uakseptabel oppførsel også av ikke-seksualisert art. Man kan jo drømme.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.008
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.376
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    SO SAD!

Det er alltid en mulighet til å bidra med vettuge innlegg som bringer tråden ut av den påståtte pinlighet.
    Jeg prøver så godt jeg kan å unngå det, i frykt for å bli dratt med ned i dragsuget.
    Innlegget mitt var et forsøk på å sette i proppen. Å forlenge "debatten" med vettuge innlegg, nesten uansett hva de inneholder, vil bare være med på å holde liv i en konkurranse der man skal slenge mest mulig dritt om hverandres synspunkter, misforstå hverandre med vilje, og tolke alt i verste mening.

Nå har jeg jo bajsa på leggen i og med at jeg ikke klarte å la være å slenge ut det første innlegget.... men jeg tror det er best om jeg stopper her.

Håper andre kan tenke litt over hva de driver med her på det som inntil nylig var kjent som norges beste off-topic forum, før de pløyer videre på tastaturet sitt i beste VG-kommentarfelt-stil.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.584
    Torget vurderinger
    0

Klart man har berøringsangst. Det er ofte greit å si fra til sjefen, men ikke like greit når det er sjefen som er problemet. Problemet med maktmennesker er at de gjerne har mye makt, og da skal man virkelig være villig til å ofre alt for å ta tak i problemet. Forhåpentligvis blir det enklere som følge av metoo. Og når damene som blir utsatt for det ikke er villig til å ta kampen så begrenser man seg til å beskytte dem når det trengs.
    Det argumentet kjøper jeg.

Har selv heldigvis alltid vært i den situasjonen at arbeidsgiver har hatt et mye større behov for min kompetanse/arbeidskraft enn mitt behov for å ha han/hun som arbeidgiver!
    Faktisk en en ganske behagelig situasjon.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.204
    Sted
    Liten by
    https://www.nrk.no/kultur/_-9-av-10-som-kastes-ut-er-menn-over-50-1.13800211

Øyvind Solstad, som har hatt ansvaret for VGs kommentarfelt de siste fem årene, kjenner seg igjen i det Pettersen forteller.
    – Ut av de som ytret seg så stygt at de faktisk ble utestengt vil jeg tippe at minst 9 av 10 var menn over 50 år.
    Han forteller at mange voksne menn raser i kommentarfeltene, spesielt over innvandring og unge kvinner i maktposisjoner.

Til info...

G

Gjestemedlem

Gjest
    https://www.nrk.no/kultur/_-9-av-10-som-kastes-ut-er-menn-over-50-1.13800211

Øyvind Solstad, som har hatt ansvaret for VGs kommentarfelt de siste fem årene, kjenner seg igjen i det Pettersen forteller.
    – Ut av de som ytret seg så stygt at de faktisk ble utestengt vil jeg tippe at minst 9 av 10 var menn over 50 år.
    Han forteller at mange voksne menn raser i kommentarfeltene, spesielt over innvandring og unge kvinner i maktposisjoner.

Til info...
    Ynkelig mannehatende vrøvl og buruglefeminisme.

La disse veike krekene få sitt eget nett da, der de kan kose og trøste hverandre og aldri risikere å bli utsatt for noen som ikke deler deres utleverte meninger.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Seriøst, denne nye tibedelsen av ynkeligheten og de sarte følelsene tjener ingen. Når pendelen svinger tilbake er jeg redd det kan bli for mye.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.583
    Seriøst, denne nye tibedelsen av ynkeligheten og de sarte følelsene tjener ingen. Når pendelen svinger tilbake er jeg redd det kan bli for mye.
    I utgangspunktet anser jeg deg for å være en god, skarp observatør og debattant, men hva du holder på med i denne tråden, har jeg litt problemer med å begripe.
    Dette er jo en eneste tirade menneskeforakt, det tjener neppe noen. Det finnes en rekke mennesketyper og reaksjonsmønstre, men å svare med edder og galle hver gang noen viser det du opplever som svakhet, er ikke pent å bivåne.

Disqutabel

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Han kjønnsforskeren har sikkert et poeng:

– Vi har visst i mange år at det er denne gruppen menn som står bak det meste av hetsen på nett. Man må ta dette problemet på alvor og tilby denne gruppen noe som gjør at livskvaliteten deres blir hevet, sier forskeren.

– De skaper problemer for seg selv og problemer for andre.

G

Gjestemedlem

Gjest
    I utgangspunktet anser jeg deg for å være en god, skarp observatør og debattant, men hva du holder på med i denne tråden, har jeg litt problemer med å begripe.
    Dette er jo en eneste tirade menneskeforakt, det tjener neppe noen. Det finnes en rekke mennesketyper og reaksjonsmønstre, men å svare med edder og galle hver gang noen viser det du opplever som svakhet, er ikke pent å bivåne.

Disqutabel
    Jeg går ikke etter dem som er svake, men dem som vil dyrke svakheten og ser på den som noe gledelig. Mest fordi de da selv kan ta på seg rollen som de svakes beskytter. Mange plusspoeng i boken for de som melker virtue signalling på sosiale medier her. Den nysosialistiske drømmen om at alle skal bli sosialklienter og at noen skal passe på dem. Denne safe-space mentaliteten der man ikke skal utsettes for en motstridende ide.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn