- Ble medlem
- 13.10.2005
- Antall liker
- 6.882
En ting vi ikke fikk svar på var om Hillary hadde blitt president, ville vi da kalt Bill for førstemann?
|
Du har vært tydelig nok allerede, du behøver ikke understreke det enda tydeligere for min del, i hvert fall; jeg har oppfattet for lengst at du er en av dem som advokerer holdninger fra århundredet før det forrige.Tror du virkelig at ingen kvinner ønsker å ta "snarveien" til topps? Tror du ikke jenter har kastet seg etter disse skuespillerne/produsentene/regissørene i flokk?
Jeg har ingen illusjoner om at disse mennene et guds beste barn, men det er gud bedre ikke alle disse jentene heller.
USA har jo til og med en golddigger som førstedame.
Det må være opp til hver enkelt dame å knulle hvem de vil for å komme hvor de vil, uten at du trenger å være missunnelig?Det må du gjerne mene, jeg finner det fortsatt ironisk at svenske damer i hollywood som knuller for kost og losji belønnes med eget tvprogram mens en stakkar som en gang.. av en eller annen merkelig grunn har prøvd å sjekke opp Sara Sørheim på et utested skal på twitter med negativt fortegn..
Dersom den andre parten driver med utilbørlig press, voldtar og ellers tar seg til rette, så joda!For meg må de knulle hvem de vil for å komme hvor de vil men da er det ikke bare den ene parten som er skyldig.
Sa dinosuren...Når man ikke føler seg seksuelt trakasert før årevis etter "hendelsen" så er det tullball.
Ha ha, du sammenligner altså overgrep med å være tissetrengt? Get real...For noen år siden var jeg på en festival på Vestlandet som gikk over flere dager. Jeg kjente til stedet fra før, så den første dagen og kvelden hadde jeg et toalett ingen andre visste om for meg selv, og det var rent og pent hele tiden. Hver kveld var det flere som hadde oppdaget denne lille perlen, og når lørdag kveld kom så sto det en flokk middelaldrende og møkkfulle striledamer i dokøen som insisterte på (og prøvde på) å få bli med meg inn. Om jeg hadde visst hva de het og nå hadde benyttet sjansen til å henge dem ut som trakkaserende tafsere så hadde det nærmest vært et overgrep. Er det mulig å være uenig i det, eller er det grei skuring å eksponere folk for hele verden om overtrampet de har gjort seg skyldig i kan plasseres i sekken "kjønnslig trakkasering", uansett hvor lite alvorlig episoden er? At folk med makt ikke skal få slippe unna med grove overgrep og systematisk trakkasering er det neppe noen uenighet om, men om man på alvor mener at man må være et farlig fossil for å mene at å tvitre om ethvert upassende fremstøt etter at det har gått flere år er unødvendig og fjollete så har man mistet grepet.
Du, det där tycker jag var elakt sagt, det kan väl mycket väl vara att det var det dom ville!Ha ha, du sammenligner altså overgrep med å være tissetrengt? Get real...For noen år siden var jeg på en festival på Vestlandet som gikk over flere dager. Jeg kjente til stedet fra før, så den første dagen og kvelden hadde jeg et toalett ingen andre visste om for meg selv, og det var rent og pent hele tiden. Hver kveld var det flere som hadde oppdaget denne lille perlen, og når lørdag kveld kom så sto det en flokk middelaldrende og møkkfulle striledamer i dokøen som insisterte på (og prøvde på) å få bli med meg inn. Om jeg hadde visst hva de het og nå hadde benyttet sjansen til å henge dem ut som trakkaserende tafsere så hadde det nærmest vært et overgrep. Er det mulig å være uenig i det, eller er det grei skuring å eksponere folk for hele verden om overtrampet de har gjort seg skyldig i kan plasseres i sekken "kjønnslig trakkasering", uansett hvor lite alvorlig episoden er? At folk med makt ikke skal få slippe unna med grove overgrep og systematisk trakkasering er det neppe noen uenighet om, men om man på alvor mener at man må være et farlig fossil for å mene at å tvitre om ethvert upassende fremstøt etter at det har gått flere år er unødvendig og fjollete så har man mistet grepet.
Eller...du trodde vel ikke de ville inn sammen med deg for å knulle?
Skjønner du ikke at kritikken av Metoo kampanjen er nettopp alle disse som står frem med historierer som faller i kategorien tissetrengt, og at kampanjen i seg selv ødelegger for saken.Ha ha, du sammenligner altså overgrep med å være tissetrengt? Get real...
Tror du burde oppdatere deg på denne kampanjen, den handler langt ifra bare om grove overgrep. Her snakker vi hånd på kneet for 35 år siden og så videreHa ha, du sammenligner altså overgrep med å være tissetrengt? Get real...For noen år siden var jeg på en festival på Vestlandet som gikk over flere dager. Jeg kjente til stedet fra før, så den første dagen og kvelden hadde jeg et toalett ingen andre visste om for meg selv, og det var rent og pent hele tiden. Hver kveld var det flere som hadde oppdaget denne lille perlen, og når lørdag kveld kom så sto det en flokk middelaldrende og møkkfulle striledamer i dokøen som insisterte på (og prøvde på) å få bli med meg inn. Om jeg hadde visst hva de het og nå hadde benyttet sjansen til å henge dem ut som trakkaserende tafsere så hadde det nærmest vært et overgrep. Er det mulig å være uenig i det, eller er det grei skuring å eksponere folk for hele verden om overtrampet de har gjort seg skyldig i kan plasseres i sekken "kjønnslig trakkasering", uansett hvor lite alvorlig episoden er? At folk med makt ikke skal få slippe unna med grove overgrep og systematisk trakkasering er det neppe noen uenighet om, men om man på alvor mener at man må være et farlig fossil for å mene at å tvitre om ethvert upassende fremstøt etter at det har gått flere år er unødvendig og fjollete så har man mistet grepet.
Veldig lite passende kommentar, og du bør vel kanskje vise hvor det høres sånn ut.Det kan høres ut som noen har noen svin på skogen der.
Stakkar. Om noen år kommer det nok en kampanje som kalles youtoo, da kan du klage på uretten som er begått.Veldig lite passende kommentar, og du bør vel kanskje vise hvor det høres sånn ut.Det kan høres ut som noen har noen svin på skogen der.
Med sånne ting som INTERNETT og youtube og DVD!! så er det jo sånn at ting har utviklet seg..Tror du burde oppdatere deg på denne kampanjen, den handler langt ifra bare om grove overgrep. Her snakker vi hånd på kneet for 35 år siden og så videreHa ha, du sammenligner altså overgrep med å være tissetrengt? Get real...For noen år siden var jeg på en festival på Vestlandet som gikk over flere dager. Jeg kjente til stedet fra før, så den første dagen og kvelden hadde jeg et toalett ingen andre visste om for meg selv, og det var rent og pent hele tiden. Hver kveld var det flere som hadde oppdaget denne lille perlen, og når lørdag kveld kom så sto det en flokk middelaldrende og møkkfulle striledamer i dokøen som insisterte på (og prøvde på) å få bli med meg inn. Om jeg hadde visst hva de het og nå hadde benyttet sjansen til å henge dem ut som trakkaserende tafsere så hadde det nærmest vært et overgrep. Er det mulig å være uenig i det, eller er det grei skuring å eksponere folk for hele verden om overtrampet de har gjort seg skyldig i kan plasseres i sekken "kjønnslig trakkasering", uansett hvor lite alvorlig episoden er? At folk med makt ikke skal få slippe unna med grove overgrep og systematisk trakkasering er det neppe noen uenighet om, men om man på alvor mener at man må være et farlig fossil for å mene at å tvitre om ethvert upassende fremstøt etter at det har gått flere år er unødvendig og fjollete så har man mistet grepet.
Vel - det er nok å ta tak i!Stakkar. Om noen år kommer det nok en kampanje som kalles youtoo, da kan du klage på uretten som er begått.Veldig lite passende kommentar, og du bør vel kanskje vise hvor det høres sånn ut.Det kan høres ut som noen har noen svin på skogen der.
Den var jo selvsagt veldig mye verre enn noe av de mannsjåvenistiske og nedsettende kommentarene som har kommet her til nå.
Tror jeg herved lar denne tråden dø ut av seg selv. Slik som enkelte holdninger burde vært utdøde for lenge siden.
Jeg vet ihvertfall at jeg skal si i fra neste gang jeg ser en klå på jenter/damer/kvinner i mitt nærvær.
Pent formulert og jeg er helt enig.Nei, som sagt har vi kommet nokså langt, kvinner har stort sett nokså like muligheter som menn.Nah, retorisk bremsepedal bare. Får folk til å fokusere.Hersketeknikk. Er overhodet ikke sint, men blir både litt oppgitt og nokså engasjert når jeg opplever at enkelte ikke klarer å se at vi fortsatt sliter med skjevheter det burde være enkelt å gjøre noe med.
Ta ballen, ikke mannen.
Disqutabel
Hva er skjevhetene egentlig og er det noe systematisk eller handler det mer om individuelle valg som slett ikke alltid er de smarteste om man tenker rent økonomisk?
I Norge i dag ser jeg absolutt ingenting som skal hindre en jente i å nå sine mål annet enn feile livsvalg.
Problemet er åpenbart når man ser på måten folk (deg inkludert) velger å ordlegge seg, når det omtaler kvinner som en gruppe.
Om vi snur på det ville et av innleggene sett slik ut:
Må jo være irriterende for kjekke hunks med kukstørrelsen i orden, som nå plutselig må stole på sitt skuespillertalent, ettersom de gamle grisene som voldtok seg til topps, har trukket opp stigen etter seg...
Det blir jo bare dumt, ingen tar det alvorlig. Og det blir på mange måter problemet at vi (menn) ikke tar det alvorlig når tilsvarende blir sagt om kvinner. Vi har liksom tilvent oss en virkelighet der kvinner skal tåle dette hele tiden, "fordi det ville vi gjort".Poenget er at vi behøver ikke forholde oss til det som alvor, og vi blir ikke befølt i tide og utide av 50 - 60 år gamle kvinner, som har makt til å stoppe vår karriere, banke oss opp, eller avfeie oss som balleløse nek.
Mulighetene finnes for kvinner, men ikke med like vilkår. Og det bør vi bli voksne nok til å få en slutt på.
Disqutabel
Du leser svært dårlig. Det er et kjedelig trekk.Stakkar. Om noen år kommer det nok en kampanje som kalles youtoo, da kan du klage på uretten som er begått.Veldig lite passende kommentar, og du bør vel kanskje vise hvor det høres sånn ut.Det kan høres ut som noen har noen svin på skogen der.
Den var jo selvsagt veldig mye verre enn noe av de mannsjåvenistiske og nedsettende kommentarene som har kommet her til nå.
Tror jeg herved lar denne tråden dø ut av seg selv. Slik som enkelte holdninger burde vært utdøde for lenge siden.
Jeg vet ihvertfall at jeg skal si i fra neste gang jeg ser en klå på jenter/damer/kvinner i mitt nærvær.
Det store problemet jeg ser med dette er sammensausingen av overgrep og flaue situasjoner. Helt greit å sette fokus på hvordan brautende menn som ikke kan oppføre seg og hadde trengt et kurs i etiquette. Men det blandes sammen med alvorlige overgrep, og det er noe helt annet. Og.. når det kommer til alvorlige overgrep så tviler jeg på at det er så lurt for sin egen del å publisere det til hele verden. Men det står jo selvsagt folk fritt å gjøre det. Jeg ønsker ikke å sensurere noen, men jeg forbeholde meg retten til å le av de mer komiske aspektene ved #metoo og også se litt på hva som ligger bak mange av bidragene.Jeg tror metoo har kommet for å bli. De fleste overgrep ender uten straff, fordi jentene sjeldent orker belastningen en anmeldelse medfører for dem, og de fleste anmeldelser blir henlagt fordi det er vanskelig å bevise, og de som går til rettsak ender gjerne med frifinnelse fordi bevisene ikke var sterke nok, eller fordi en del juryer av ukjente årsaker frifinner selv når bevisene er bunnsolide.
Da er det enklere og sikkert mer effektivt å tvitre.
Den åpenbare ulempen er naturligvis at metoo er veldig lett å misbruke.
Jeg tror ikke metooaksjonen avblåses fordi en del godt voksne menn har gått lei.
Haha, spot on.Jeg er ikke noen tilhenger av machokultur når det kommer til kvinner, det er bedre å overlate den biten til unge arabere og latinamerikanere.
Enig. Måtte le litt da Gudrun Schyman ville ha en egen "mannsskatt" for å kompensere for den kollektive mengden vold begått av menn mot kvinner. Wake up and smell the coffe, størstedelen av volden i samfunnet blir utført av menn mot andre menn. Det er langt mer vanlig at menn blir banket opp, skadet, slått ned, mishandlet og drept av andre menn enn at kvinner blir det. Så da bør jo meste av skatten gå tilbake til menn da. Og vold er vold uansett om den er seksualisert eller ikke, hvis noen slår ut tenna mine så spiller det fint liten rolle om vedkommende har ståpikk mens han gjør det. Den svenske nyfeminismen gjør alle kvinner til sakesløse ofre, og det er i seg selv en sexistisk holdning.Men jeg liker heller ikke denne ekle svenske nyfeminismen.
Ja, det er bånntrist at (kvinnelige) skuespillere er tvunget til å bytte jobber mot sex. Det er en skam, faktisk.Snart er vi over i karikaturen.
https://www.dagbladet.no/kjendis/nye-sjokkanklager---dro-ned-buksesmekken-foran-meg/68864814
Trist utvikling.
Den var nå veldig bombastisk da!Ja, det er bånntrist at (kvinnelige) skuespillere er tvunget til å bytte jobber mot sex. Det er en skam, faktisk.Snart er vi over i karikaturen.
https://www.dagbladet.no/kjendis/nye-sjokkanklager---dro-ned-buksesmekken-foran-meg/68864814
Trist utvikling.
Disqutabel
Jeg er generelt ubegeistret for tilgivelse og forsoning. Jeg trodde det var en litt uvanlig posisjon, men vi er tydeligvis flere. For dem som mener at feil og forbrytelser generelt kan gjøres bot for og tilgis så er nok Seagals framstøt innenfor det tilgivelige.Den var nå veldig bombastisk da!Ja, det er bånntrist at (kvinnelige) skuespillere er tvunget til å bytte jobber mot sex. Det er en skam, faktisk.Snart er vi over i karikaturen.
Trist utvikling.
Disqutabel
Selvsagt forkastelig oppførsel fra disse mennene sin side, totalt utilgivelig om du spør meg!