Mest undervurderte/neglisjerte hifiprodukt

O

om.s

Gjest
AUDIONET, både forsterkere og medie avspillere, både bygge kvalitet og lydmessig av høy klasse, for musikk elskeren som ikke vil bytte hvert år.
Dette merket er nærmere den oppmerksomhet det fortjener her i Sverige enn det er i Norge, dessverre.....

mvh

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Carlsson høyttalere.

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
42.081
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Montana høyttalere. Ikke den billigste enden av skalaen, men allikevel er det få som kan sammenlignes med disse når det kommer til pris/kvalitet.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.614
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
PC audio fordi det sparker bena under alle som prøver å markedsføre latterlige drittdårlige s.k high-end drivverk som ikke ville blitt akseptert i dataverdenen pga grove unøyaktigheter i avlesningen og en feil margin som er helt vill!
IMO
Mvh
Leif

TrompetN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.03.2004
Antall liker
7.007
Holfi!

Seriøst gode produkter som får liten oppmerksomhet her til lands.

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
Undervurdert og neglisjert er kanskje ikke så tett knyttet sammen som du antyder i tittelen. Jeg lurer litt på om DK Design VS-1 kan være et produkt som fortjener mer oppmerksomhet. DK Design tar en veldig interssant posisjon i utgangspunktet: "Våre produkter skal lydmessig overgå konkurrenter som koster 2-3 ganger mer" Ingen uvanlig påstand i og for seg, men det kan jo tenkes DK Design har mer å fare med enn bare prat? desverre så har denne forsterkeren ikke verdens mest omfattende distribusjon i ryggen, og jeg har enda ikke hørt den (men skal gjøre snart). Har enda ikke sett en eneste anmeldelse av denne i noen av de store hifi blekkene (hverken nasjonalt eller internasjonalt), og det eneste print magasinet jeg kjenner til som har anmeldt denne er et fra australia (husker ikke navnet nå)
Så, hvis du egentlig er på jakt etter spannende produkter du kan skrive om på nettstedet ditt, foreslår jeg rett og slett denne. Jeg har hvertfall lyst til å lese flere anmeldelser av DK Design VS-1 .... ;-)

K

knutinh

Gjest
PC audio fordi det sparker bena under alle som prøver å markedsføre latterlige drittdårlige s.k high-end drivverk som ikke ville blitt akseptert i dataverdenen pga grove unøyaktigheter i avlesningen og en feil margin som er helt vill!
IMO
Mvh
Leif
Kan du dokumentere eller sannsynliggjøre dette??
-k

lomax

Medlem
Ble medlem
24.09.2004
Antall liker
0
Plinius, antaglig ikke det mest undervurderte, men lite omtalt og utrolig vellydende produkter.

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Antall liker
654
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Vincent Sp-331, er nok ikke den beste forsterkeren på markedet men utrolig bra til prisen. Aldri sett en eneste test av den i våre "HiFi-blader".
Syns det er litt rart at noen produkter som feks Cayin 252 som absolut er en bra forsterker har fått så mye mediaomtale som den har gjort. Men andre produkter som feks Vincent`en har det ikke blitt skrevet ett eneste ord om.

Arve, du har jo testet den da. Enig at den er blandt dem undervurderte?

Mvh.....

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Antall liker
49
Sted
Akershus
Jeg mener den er sterkt undervurdert i alle fall ;)

Silversurfer

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.03.2004
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Rhodiumbelagt veggkontakt (i veggen) til 10k ;D :D :p :p

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.865
Gummihjul til tunge gulvstående høyttalere.

Eliminerer alle møbleringskonflikter.

Fungerer like bra som hi-fi brandede dempeføtter.

Mye mere brukervennlig enn tradisjonelle løsninger.

S

stikken

Gjest
;D YAMAHA NS1000 M.
Selv om det er noen år siden de gikk ut av prod. dukker de av og til opp........
Vh
S

Audior

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2006
Antall liker
7
Torget vurderinger
1
Gummiasfalt under høyttalerne på parkett istedenfor spikes. Klistrer høyttaleren til gulvet og setter ikke merker på parketten. Lett å bikke opp v.h.a. kniv, og billig !

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Subwoofere for bruk i ren stereo.  

Det er utrolig hvordan mange mener at subwoofere/basskasser ikke hører hjemme i høykvalitetshifi, og likevel er det for enkelte planare og hornkonstruksjoner til sekssifrede beløp en nødvendighet for å dekke hele frekvensspekteret.  Hvis en subwoofer kan gjøre jobben for slike høyttalere, hvorfor er det da ikke akseptert sammen med gode stativhøyttalere og annet som ikke når helt ned?

yell

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.11.2003
Antall liker
0
Q-tips, brukt med forsiktighet på de rette steder.......

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Vincent Sp-331, er nok ikke den beste forsterkeren på markedet men utrolig bra til prisen. Aldri sett en eneste test av den i våre "HiFi-blader".
Syns det er litt rart at noen produkter som feks Cayin 252 som absolut er en bra forsterker har fått så mye mediaomtale som den har gjort. Men andre produkter som feks Vincent`en har det ikke blitt skrevet ett eneste ord om.

Arve, du har jo testet den da. Enig at den er blandt dem undervurderte?

Mvh.....
Tjah...fin forsterkar til prisen, og absolutt noko anna enn dei store, reine transistor-sluttrinna. Varm og "koseleg". Det er komen ein MK II, som er ein heilt annan forsterkar, og til dobbel pris. Denne er meir klangnøytral, men eg ville faktisk gått for gamle 331 om eg ikkje hadde for "koselege" høgtalarar. Kjem omtale av MK II neste helg, trur eg....

Oslo2

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
133
Torget vurderinger
2
Audiopax - brasiliansk rålyd. Dessverre alt for dyrt for meg. Men fy... 8)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0

Det er utrolig hvordan mange mener at subwoofere/basskasser ikke hører hjemme i høykvalitetshifi, og likevel er det for enkelte planare og hornkonstruksjoner til sekssifrede beløp en nødvendighet for å dekke hele frekvensspekteret.  Hvis en subwoofer kan gjøre jobben for slike høyttalere, hvorfor er det da ikke akseptert sammen med gode stativhøyttalere og annet som ikke når helt ned?
Eg tykkjer at du i høgste grad har eit poeng. Særleg om vi snakkar om to subbar. Med dei rette justeringane (som kanskje er noko av utfordringa, og grunnen til at det ikkje alltid går så bra som potensialet skulle tilseie), kan du få svært flott lyd ganske lettplassert.

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94

Er enig at en god sub er et must, men den er ikke noe alternativ til gulvstående, da midbassen må være på plass!!

Har du Tact/lyngdorf sub/basskasse, så er situasjonen en annen

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Patos Lyric 302. Får denne god og kraftig elektronikk så leverer den fantastisk lyd som etter min erfaring egentlig ikke skulle være mulig i den prisklassen.

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
562
iMac med Front Row!

Siden den er den eneste stillegående datamaskinløsningen som leveres komplett på døra med det du behøver og mere til i en nydelig design og med et glimrende brukergrensesnitt.

Og at datamaskiner spiller musikk bedre enn de fleste CD-drivverk er det flere her på forumet som har oppdaget  8)

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Antall liker
4
Quad forsterkere, ikke bare høyttalere. De ser ikke veldig imponerende ut, men har både god strømkapasitet og låter fint. Spesiellt husker jeg en test vi gjorde med 606 på Infinity Kappa 9.2i. Disse er veldig vanskelige å drive, vi sammenlignet med en Parasound HCA 2200 mk2, som jo var kjent for å være strømsterk. Den lille Quaden fulgte den store forsterkeren til døra, det var nesten litt naturstridig. Sikkert litt av samme opplevelsen som enkelte har hatt med små digitale sluttrinn i forhold til svære Kreller her i det siste? Men her var det altså bare Quad sitt Current dumping prinsipp som gjaldt.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Lampettledning. Jeg sier ikke at det er veldig bra, ikke engang over gjennomsnittet, men jeg har hørt det brukt både som høyttalerkabel og faktisk tvinnet som signalkabel, og det låter slett ikke så galt. Den som var tvinnet til signalkabel slo ferdigterminerte Biltemakabler ettertrykkelig.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Et stabilt rack!
Enig enig. Fornuften i meg (i den grad jeg er i besittelse av denslags :) ) skjønner ikke helt hvorfor, men her er det absolutt mye å hente.

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
408
Torget vurderinger
7
Hei!
Jeg vet ikke om det er riktig å kalle det undervurdert, men ihverfall neglisjert må Roksan sine forsterkere og cd-spillere være. Har selv Roksan Caspian M-series integrert og cd-spiller, og jeg tror det skal letes litt for å finne konkurrenter. Savner testresultater fra tester utført i Norge.

Topp Bunn