Mer å hente - nettverkskabler!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Takk, det var bedre. Jeg lastet den ned på tlf og kunne starte avspilling med en gang uten noen dikkedarier, dvs uten å kjøpe noe, installere noe eller registrere noe. Akkurat så høy terskelen min er. Så gjenstår det bare å se om jeg tar meg tid til å høre på det. (Fordelen med skriftlig informasjon er at man slipper, ehm, ehm, ehm for hvert tredje sekund. Kjenner tålmodigheten er liten i dag).
     
    Sist redigert:

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Placeboeffekten sa til meg att dette kan ikke låte bra,ut av høytalerene mine. En cat5e utp på 30cm strippet for ytterkappe til 39,- og en billig switch til 318,- med frakt, samt en 3 meter cat6 ftp fra wifi ekstender til switchen. Der tok jeg grundig feil.

    E1FC7AFF-3669-4086-86C6-1B00D4D8572A.jpeg
     
    Sist redigert:

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.484
    Det er så bra så bra det intervjuet der. Før noen får lov til å sable ned ASR og Amir må de se dette og høre på hva som blir sagt. Det er virkelig på et helt annet plan enn det man får høre på en del andre youtube videoer uten å nevne navn...
    Er det bare meg som lar meg irritere av intervjueren som hele tiden skal avbryte og fortelle om seg selv?
    Nei dessverre.... ble mye spoling.

    Helt på slutten tar de opp et fenomen som gjør at jeg fortsatt kjøper musikk på CD.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Placeboeffekten sa til meg att dette kan ikke låte bra,ut av høytalerene mine. En cat5e utp på 30cm strippet for ytterkappe til 39,- og en billig switch til 318,- med frakt, samt en 3 meter cat6 ftp fra wifi ekstender til switchen. Der tok jeg grundig feil.

    Vis vedlegget 692806
    Følte du at du fikk mer luft med kappeløs Cat5-stump?
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Fiber konvørter til RJ45 og rett i dac,en :) Her sa Placeboeffekten at dette må låte veldig bra, men der tok jeg jaggu feil igjen. Jeg tror Placeboeffekten virker motsatt på meg:) Dette låter ikke bra i sluttproduktet mitt. Men veldig artigt å prøve ut og lære:)


    E07CD407-D5C4-412D-8EEA-032ADCC55835.jpeg
     
    Sist redigert:
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Testet ny nettverkskabel og er fortsatt full av illusjoner. Denne gangen ble jeg rammet av en voldsom pris-bias.
    Omtrent som å gå fra øl til sprit blandet med noe psykoa(ktivt)kustisk;)Virkelighetsbruddet oppsto i et tredimensjonalt rom der det føltes som man kunne spasere rundt, og det var helt nydelig 🍄✨🎶
     
    Sist redigert av en moderator:

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Testet ny nettverkskabel og er fortsatt full av illusjoner. Denne gangen ble jeg rammet av en voldsom pris-bias.
    Omtrent som å gå fra øl til sprit blandet med noe psykoa(ktivt)kustisk;)
    Best å være edru nå man tester nytt utstyr. ;)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Spørs litt hvilken musikksjanger man skal teste ut. Hørt rykter om at man bør se the wall under the influence;) hvis via ethernet say no more.
    For meg så holder det med et glass vin eller øl når man skal kose seg med musikk gitt..
    The wall videoen er teknisk imponerende også, 30 bilder i sekundet med håndtegnede animasjoner om jeg husker korrekt og husker ikke hvor mange årsverk som lå bak men det var litt tid det tok.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    For meg så holder det med et glass vin eller øl når man skal kose seg med musikk gitt..
    The wall videoen er teknisk imponerende også, 30 bilder i sekundet med håndtegnede animasjoner om jeg husker korrekt og husker ikke hvor mange årsverk som lå bak men det var litt tid det tok.
    Må væra greit det. Er til og med egen pils og musikk tråd her så jeg. Rette tiden der nå sikkert, helg og sånn:)
     

    Armand

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.08.2005
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    6.904
    Sted
    Kongsberg
    Jeg og en kompis bruker spotify connect. Han steamer musikk hos meg. Og vi drikker øl. Koronafest :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Jeg og en kompis bruker spotify connect. Han steamer musikk hos meg. Og vi drikker øl. Koronafest :)
    Jeg har alltid sagt det der, hold seg unna Corona. Det ække ordentlig øl. :ROFLMAO:
    Kos dere, viktig med litt god øl og musikk i disse tunge tider for mange (personlig synes jeg det er ganske behagelig med litt sånn distansering, også har folk har endelig begynt å lære køkultur noenlunde om ikke annet). :)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    Litt morsomt med alle verdens flotte duppeditter og kabler til fantasipriser, men kilden til godlyden er -trommehvirvel- Spotify eller lignende!
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Her er det mye rart
    Det er dette som skjer når man sender en rørlegger til å gjøre jobben til en nettverksingeniør, det blir bare rør!


    Edit: Ufaglærte har boltret seg for lenge, da skjer dette: https://www.shutterstock.com/image-photo/networking-gone-wrong-455490007

    Tro meg, det bildet der er heller regelen enn unntaket som møter deg første arbeidsdag på et nytt sted.. Men fungerer nettverket? Tja..
     
    Sist redigert:

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Det starter gjerne både pent og ryddig.... til endringene strømmer på.... :cool:
    Det stemmer også, men i realiteten så er det de fehodene som "skal bare", "det er bare til test" og "midlertidig kabling". Den mest permanente og faste løsningen heter midlertidig! Og test går plutselig til prod uten varsel.. Det beste tipset, sperr disse personene ovenfor ute av all slags skap som inneholder en kabelsnutt!
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Det er slikt man ser på filmer eller på expos ja..
    Å holde det slikt over flere år krever at man jobber alene!
    Nja, i dette tilfellet så er det faktisk mulig å holde det slik over år, ser dere noe spesielt med patchingen (?)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Nja, i dette tilfellet så er det faktisk mulig å holde det slik over år, ser dere noe spesielt med patchingen (?)
    Fullpatchet! Joda, det hjelper en god del. :) Da må som regel et prosjekt spytte i de pengene først, og det er ikke ofte at skjer..
    Har forresten vært borti de som ikke skjønner systemet på fullpatching også og klarer å legge en kabel i luftspenn istedet og byttet ut den som sto der..
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Fullpatchet! Joda, det hjelper en god del. :) Da må som regel et prosjekt spytte i de pengene først, og det er ikke ofte at skjer..
    Har forresten vært borti de som ikke skjønner systemet på fullpatching også og klarer å legge en kabel i luftspenn istedet og byttet ut den som sto der..
    Jepp, det ble en diskusjon investering vs drift. Og i dette tilfellet valgte man investering. Fargevalget er ikke tilfeldig, 1/2parten er med PoE. Cisco ble fornøyde de også... Men det er klart, det kan komme endringer, da mest sannsynlig som tillegg. Forhåpentligvis ikke i et stort omfang...
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg havnet på streamer og switch kjøret. Fant en switch i en den kalde boden der jeg bodde fast før. Måtte teste på streamerriggen min som består av Ieast M30 pro stream med optisk inn i dac. Sboosteren er koblet til ieasten. Kabler er bare noe standard generic cat 5 og cat 6. Cat 6 går fra switch til streamer. Altså en gratis oppgradering. Jeg tenker at det er lurere å koble streameren til switch enn multimodem. Jeg kan jo streame via wifi også, men blir det noe bedre da? Nei.

    ". 20210131_194135.jpg
     
    Sist redigert:
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Da har jeg havnet på streamer og switch kjøret. Fant en switch i en den kalde boden der jeg bodde fast før. Måtte teste på streamerriggen min som består av Ieast M30 pro stream med optisk inn i dac. Sboosteren er koblet til ieasten. Kabler er bare noe standard generic cat 5 og cat 6. Cat 6 går fra switch til streamer. Altså en gratis oppgradering. Jeg tenker at det er lurere å koble streameren til switch enn multimodem. Jeg kan jo streame via wifi også, men blir det noe bedre da? Nei.

    ". Vis vedlegget 694048
    Du får prøve noen andre nettverkskabler og, så kanskje du havner enda mer utpå kjøret...;)
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg er klar over at hjernen kan lure ørene. Jeg prøvde litt fram og tilbake med streamer rett i router og streamer rett i switch. Dette er på nybegynnernivå. Men jeg ble sittende å lytte lenge i går med switchen i aktivitet.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Ja, jeg er klar over at hjernen kan lure ørene. Jeg prøvde litt fram og tilbake med streamer rett i router og streamer rett i switch. Dette er på nybegynnernivå. Men jeg ble sittende å lytte lenge i går med switchen i aktivitet.
    Bare vær obs på snakeoil-alert og sabelkompani som dukker opp i løpet av 5 minutts varsel,
    hvis du snakker om endring i lyd med switch og nettverkskabler;)
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Skal bare lære for å se om switch har noe for seg. Skal prøve audiofil switch en vakker dag også. Bare prøve.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.707
    Antall liker
    710
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Bare vær obs på snakeoil-alert og sabelkompani som dukker opp i løpet av 5 minutts varsel,
    hvis du snakker om endring i lyd med switch og nettverkskabler;)
    Alle argumenter har ingen virkning fordi her er det snakk om gratis oppgradering.
     
    Sist redigert:

    Caucaso

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2011
    Innlegg
    283
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    17
    Hvor må jeg ha bedre nettverkskabel ( cat-7) hvis jeg bruker både Roon Nucleus og en DAC ( PS audio perfectwave DSD med bridge ) til å streame; mellon router’n og Nucleus eller router’n og DAC’n ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn