Mer å hente - nettverkskabler!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.426
    Antall liker
    2.853
    Torget vurderinger
    3
    Det er jo fordi du alltid havner i de trådene som diskuterer ting som har fint lite eller ingenting å si det Distinctive.
    Hadde du diskutert i tråder som omhandler Ht elementer, kasse konstruksjon etc så hadde du sett at det blir påvist ganske store forskjeller.
    Også hjelper det ikke at du er så vrang. At du sannsynligvis sliter klærne mer på innsiden enn på utsiden ;) ;)
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ang ht elementer så brukes Acoustic Elegance og mhp. kasser er det ingen kasse (OB) som gjelder. Det går klart frem av tråden min for de som skulle være interessert. Kabler utgjør bare 10% av anlegget men diskuteres de restrerende komponentene så er det kostnaden som er et problem der også, med unntak av fyllestgjørende akustikk-remedier.
    Så da er det kanskje ikke så mange tråder igjen å diskutere alternative tema i....

    Det verste med min tvangstrøye er at ermene er så lange at mansjettknappene ikke viser. Det er sikkert derfor jeg er så vrang.
     
    Sist redigert:

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.426
    Antall liker
    2.853
    Torget vurderinger
    3
    Ang ht elementer så brukes Acoustic Elegance og mhp. kasser er det ingen kasse (OB) som gjelder. Det går klart frem av tråden min for de som skulle være interessert. Kabler utgjør bare 10% av anlegget men diskuteres de restrerende komponentene så er det kostnaden som er et problem der også, med unntak av fyllestgjørende akustikk-remedier.
    Så da er det kanskje ikke så mange tråder igjen å diskutere alternative tema i....

    Det verste med min tvangstrøye er at ermene er så lange at mansjettknappene ikke viser. Det er sikkert derfor jeg er så vrang.
    Du tar humoren det liker jeg. Derfor jeg drar på litt også ;) Og jeg vet hva du har. Og har rota med ob selv i flere år. Da på diy fronten for min del. Ett godt prinsipp som kan låte magisk.
    Det jeg prøver å påpeke er at det finnes mange plasser det går ann å diskutere eller spørre om ting å tang. I alle diy tråder blir folk tatt i mot med åpne armer og sinn. Har ikke sett noen bli knebla ennå ;) Men ingen har til dags dato fått noe særlig matnyttig ut av en kabeltråd. Og ser man litt på akkurat det. Er det vel nærliggende å tro at det er fordi kabler har forsvinnende lite å si i den store sammenhengen. Jeg personlig trur nemlig at du Distinctive har mye matnyttig å komme med. Så hvorfor banke hue i veggen i kabeltråder :) :) Alt sammen sånn ca i beste mening ;)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Som en liten fotnote så har jeg respekt for godt/kompromissløst DIY håndtverk med de fordeler og ulemper det innebærer, men det er ikke ‘my cup of tea’ innenfor high end audio som påpekt før her inne.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.426
    Antall liker
    2.853
    Torget vurderinger
    3
    Det har jeg fått med meg. Og respekterer selvsagt det fullt ut. Men ved å ekskludere seg fra de trådene. Går man glipp av mye som kan være relevant selv om man primært ønsker å kjøpe sine hifidingser. Ofte mer relevant enn nettverkskabler i alle fall ;)
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Om ikke man er interesert å bygge noe sjæl, så er diy avdeling også veldig verdifull for de som skal kjøpe seg en ferdig høyttaler eller elektronikk. Kunnskap om konstruksjonsprinsipper, spredningskarakteristikk, delefilter, tuning, måling(da lesing og forståelse av måledata), rom, akustikk osvosv vil i de fleste tilfeller gi færre bomkjøp og bedre lyd.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Min erfaring er at streaming er veldig tett på CD. Omtrent så jevnbyrdig at det blir hipp som happ.
    CD har litegrann mer kjøtt på benet, litt bedre eksplosivitet og bedre utklingning.
    Hos meg er det sikkert så tett på grunnet buffring av data fra drevet og da blir forskjellene (også teknisk) tross alt ganske marginale.

    Erfaringen over er knyttet til LAN-streaming. Online streaming er en helt annen sak (les; stort sett langt dårligere i samme format).
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor er det ikke egnet ?

    Streaming er totalt uegnet til kvalitets lyd.
    Manglende dynamik og detaljer i forhold til god CD. Sammenlignede hos en i går og det var særdeles overbevisende til CD fordel.
    Jeg har samme erfaring som Drossel.
    Har dere sjekket at avspillingsvolumet er eksakt det samme? De fleste streamingselskaper har innført en eller annen form for volumnormalisering. (Det var slik «the loudness war» plutselig tok slutt.) Hvis det streamede sporet er nedjustert med bare fraksjoner av en dB vil det låte merkbart blassere, mindre fyldig, mindre engasjerende etc enn CD-versjonen uten volumnormalisering. (Det var slik vi kom inn i lydstyrkekrigen til å begynne med.) Denne opplevelsen av forskjell i lydkvalitet inntreffer lenge før man er bevisst på at volumet ikke er likt. Det er først når volumforskjellen er mer enn ca 1 dB at man begynner å registrere det som «høyere».

    Løsningen er i så fall veldig enkel: Det er et volumratt på apparatene. Bruk det. Eller som jeg gjør, volumnormalisere alt som spilles av til samme standard og skru opp volumet til det låter riktig. Da låter plutselig Tidal og (rippet) CD klin likt igjen. Hos meg. Men jeg hører ikke forskjell på nettverkskabler heller, så dere får ta det for hva det er verdt. :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ja de fleste rippe program bruker en standard på replay gain, roon for ex har si egen ved avspilling
    https://tech.ebu.ch/loudness
    Sier du at man ikke kan velge bort dette i Roon?
    Min DAC kan kjøre en fil fra kilden som indikerer ‘bit perfect’ i displayet når ingenting i kjeden er fiklet med og denne er i overenstemmelse med det Roon rapporterer når man skrur av alle DSP funksjoner og kjører native.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    Ingen grunn til å legge ned sentralen. Selv om ikke alle blir enig om lednings fantasiene. Så finns det masse å lese å lære her inne.
    Helt enig, veldig mye her inne som kan lette veien til godlyd. Og det definitivt ikke i kabeltrådene en bør lete først
    Er viktig med kabeltråder. Der lærer man relativt fort hvilke personers lytteinntrykk og generelle betraktninger om lyd man lett kan ignorere.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Jada i roon kan du velge i innstilinger om du vil la roon gjøre jobben eller ta det fra fila,som gjerne har dette innebygd via ett rippeprogram etc , det er vel vanlig med repay gain hos de fleste merker og program i en eller annen form ved avspiling

    https://kb.roonlabs.com/Volume_Leveling
     
    Sist redigert:

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.393
    Antall liker
    724
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Ingen grunn til å legge ned sentralen. Selv om ikke alle blir enig om lednings fantasiene. Så finns det masse å lese å lære her inne.
    Helt enig, veldig mye her inne som kan lette veien til godlyd. Og det definitivt ikke i kabeltrådene en bør lete først
    Er viktig med kabeltråder. Der lærer man relativt fort hvilke personers lytteinntrykk og generelle betraktninger om lyd man lett kan ignorere.
    Ja gjerne utifra noens faktisk interesse for og lytte ,da til musikk med alle de variasjoner dette gir , men for noen er det vel mer den tekniske biten og mekking som står i høysetet muligens
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja de fleste rippe program bruker en standard på replay gain, roon for ex har si egen ved avspilling
    https://tech.ebu.ch/loudness
    Sier du at man ikke kan velge bort dette i Roon?
    Min DAC kan kjøre en fil fra kilden som indikerer ‘bit perfect’ i displayet når ingenting i kjeden er fiklet med og denne er i overenstemmelse med det Roon rapporterer når man skrur av alle DSP funksjoner og kjører native.
    Ja, for lokalt kildematerale, men neppe for streamet audio som er volumnormalisert på avsenderenden. Den normaliseringen skader ikke lydkvaliteten mer enn hva volumrattet gjør, men hvis man har tenkt å sammenligne må man sikre at avspillingsnivået er det samme først. Ellers sitter man bare og sammenligner avspillingsvolum, ikke lydkvalitet.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ja de fleste rippe program bruker en standard på replay gain, roon for ex har si egen ved avspilling
    https://tech.ebu.ch/loudness
    Sier du at man ikke kan velge bort dette i Roon?
    Min DAC kan kjøre en fil fra kilden som indikerer ‘bit perfect’ i displayet når ingenting i kjeden er fiklet med og denne er i overenstemmelse med det Roon rapporterer når man skrur av alle DSP funksjoner og kjører native.
    Ja, for lokalt kildematerale, men neppe for streamet audio som er volumnormalisert på avsenderenden. Den normaliseringen skader ikke lydkvaliteten mer enn hva volumrattet gjør, men hvis man har tenkt å sammenligne må man sikre at avspillingsnivået er det samme først. Ellers sitter man bare og sammenligner avspillingsvolum, ikke lydkvalitet.
    Ser den, men her er det vel avhengig av om volumnormaliseringen skjer on-the-fly eller i past tense. Skjer den on-the-fly, så vil man vel få en reduksjon i bitdybde (for selve musikksignalet), men ikke hvis den allerede er gjort i past tense?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ingen grunn til å legge ned sentralen. Selv om ikke alle blir enig om lednings fantasiene. Så finns det masse å lese å lære her inne.
    Helt enig, veldig mye her inne som kan lette veien til godlyd. Og det definitivt ikke i kabeltrådene en bør lete først
    Er viktig med kabeltråder. Der lærer man relativt fort hvilke personers lytteinntrykk og generelle betraktninger om lyd man lett kan ignorere.
    Ja gjerne utifra noens faktisk interesse for og lytte ,da til musikk med alle de variasjoner dette gir , men for noen er det vel mer den tekniske biten og mekking som står i høysetet muligens
    Og for andre igjen er det å mene noe, heller enn å erfare noe.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ser den, men her er det vel avhengig av om volumnormaliseringen skjer on-the-fly eller i past tense. Skjer den on-the-fly, så vil man vel få en reduksjon i bitdybde (for selve musikksignalet), men ikke hvis den allerede er gjort i past tense?
    Hvis jeg forstår deg rett: Nei. Gitt et signal og en volumjustering vil du få sanne tap i bitdybde enten justeringen gjøres i før streaming fra langt borte, on th fly ved streaming fra egen harddisk, eller i analog volumkontroll etter D/A-konvertering. Det handler om differansen mellom største signalnivå som kan gjengis og støygulvet. Det handler først og fremst om gainstruktur, uansett om denne er analog eller digital.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ser den, men her er det vel avhengig av om volumnormaliseringen skjer on-the-fly eller i past tense. Skjer den on-the-fly, så vil man vel få en reduksjon i bitdybde (for selve musikksignalet), men ikke hvis den allerede er gjort i past tense?
    Hvis jeg forstår deg rett: Nei. Gitt et signal og en volumjustering vil du få sanne tap i bitdybde enten justeringen gjøres i før streaming fra langt borte, on th fly ved streaming fra egen harddisk, eller i analog volumkontroll etter D/A-konvertering. Det handler om differansen mellom største signalnivå som kan gjengis og støygulvet. Det handler først og fremst om gainstruktur, uansett om denne er analog eller digital.
    Nei, det er ikke dette jeg mener.
    Hvis Tidal kjører feks. et helt album gjennom ReplayGain under encoding og deretter legger albumet klar for strømming så får vi ikke noe bitreduksjon under strømmingen (antar jeg?), men hvis volumjusteringen skjer i skyen underveis i Tidal-strømmingen (;on-the-fly) så er jeg usikker på om bitdybden blir påvirket på tilsvarende måte som en digital volumkontroll som spiser bits ved bruk.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Da forstår jeg ikke helt. Om Tidal kjører en Replay Gain-lignende prosess og lagrer den normaliserte filen på sin server skjer eksakt det samme med signal/støy-forholdet i den lagrede filen som om tilsvarende volumjustering gjøres digitalt "on the fly" eller analogt etter D/A-konvertering. Det hjelper ikke så mye å strømme det i flere bits, hvis de ekstra bitsene alle er tomme. Eller?
     
    Sist redigert:

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Da snublet jeg over en rull med Cat5e s/ftp. :) Har nå testet den opp mot Cat5e utp. En ting er sikker, det kommer ikke til å bli brukt noen utp cat5e kabler i annleggene mine noe mer i allefall.:) så får no andre bruke dei kablene som er best for sine behov, om dei hører forskjell eller ikke.

    cat 5e 1.jpg
    cat 5e 2.jpg
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Da forstår jeg ikke helt. Om Tidal kjører en Replay Gain-lignende prosess og lagrer den normaliserte filen på sin server skjer eksakt det samme med signal/støy-forholdet i den lagrede filen som om tilsvarende volumjustering gjøres digitalt "on the fly" eller analogt etter D/A-konvertering. Det hjelper ikke så mye å strømme det i flere bits, hvis de ekstra bitsene alle er tomme. Eller?
    Ja, det kan nok forekomme ‘padding with zero’s’.
    Vel, det var vel dette jeg fryktet, men det understøtter også teorien bak hvorfor det kan eksistere lydmessige forskjeller.
    Det er ivertfall overbevisende nok forklaring for meg, men det gjenstår jo å få dette bekreftet, da.

    Padding with zero’s er jo greit å starte med, da man ikke får degradering fra 32 (evt. 24) til 16 bits (16/44) før det digitale volumet begynner å spise av MSB (65536).
     
    Sist redigert:

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Da forstår jeg ikke helt. Om Tidal kjører en Replay Gain-lignende prosess og lagrer den normaliserte filen på sin server skjer eksakt det samme med signal/støy-forholdet i den lagrede filen som om tilsvarende volumjustering gjøres digitalt "on the fly" eller analogt etter D/A-konvertering. Det hjelper ikke så mye å strømme det i flere bits, hvis de ekstra bitsene alle er tomme. Eller?
    Ja, det kan nok forekomme ‘padding with zero’s’.
    Vel, det var vel dette jeg fryktet, men det understøtter også teorien bak hvorfor det kan eksistere lydmessige forskjeller.
    Det er ivertfall overbevisende nok forklaring for meg, men det gjenstår jo å få dette bekreftet, da.

    Padding with zero’s er jo greit å starte med, da man ikke får degradering fra 32 (evt. 24) til 16 bits (16/44) før det digitale volumet begynner å spise av MSB (65536).
    Jeg henger heller ikke med hva som er forskjellen mellom "kilde -> normalisering -> transport -> avpilling" kontra "kilde -> transport -> normalisering -> avspilling". Nettoeffekten blir identisk.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ja, det er jo det jeg sier meg enig i, ref. mitt siste svar?
    Når man kjører en sammenligning mellom lokal strømming - uten volumjustering og Tidal som har Volumjustering (må verifiseres) så kan forskjellen tilskrives dette.
    Jeg har jo hele tiden hevdet at Tidal lyder dårligere enn mine lokale filer.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.300
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Da snublet jeg over en rull med Cat5e s/ftp. :) Har nå testet den opp mot Cat5e utp. En ting er sikker, det kommer ikke til å bli brukt noen utp cat5e kabler i annleggene mine noe mer i allefall.:) så får no andre bruke dei kablene som er best for sine behov, om dei hører forskjell eller ikke.
    Får se hva du sier etter lynnedslag eller annen overspenning. :)
    Heller mer spent hva du fant ut med fiber i sammenligning med både skjermet og uskjermet. Prøvd uskjermet og jordet apparatene imot hverandre med en annen kabel? Holder vel å skru fast en kabel i chassiet til hver boks.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Da snublet jeg over en rull med Cat5e s/ftp. :) Har nå testet den opp mot Cat5e utp. En ting er sikker, det kommer ikke til å bli brukt noen utp cat5e kabler i annleggene mine noe mer i allefall.:) så får no andre bruke dei kablene som er best for sine behov, om dei hører forskjell eller ikke.
    Får se hva du sier etter lynnedslag eller annen overspenning. :)
    Heller mer spent hva du fant ut med fiber i sammenligning med både skjermet og uskjermet. Prøvd uskjermet og jordet apparatene imot hverandre med en annen kabel? Holder vel å skru fast en kabel i chassiet til hver boks.
    Har du enda ikke fått med deg at skjærmen henger på kun i den ene enden av nettverkskabelen,
    Ps jeg har jordet alle apparatene, lynneslag har jeg aldri hatt problem med, når fjellene rundt på alle sider er over 1200meter og alle kabler går i bakken. Overspenning har jeg heller ikke hatt problemer med siden ingen av mine apparater opp gjennom 40 år med hifi komponenter har tatt kvelden.

    Jeg er sikker på at du ikke høre forskjel om du bytter ut switch vortene som følger med produktene ut med iFi iPower sine.
    Prøv også på fiberkonvørteren

    684E0DC8-FADE-4A4B-B165-041FAB493BFD.jpg


    EEDC8BBB-1F17-4032-BF70-D7DE2F72F9F8.jpg
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Blir interessant å høre hvilke lydsignaturer det er på forskjellige fibre... er jo litt å velge i mellom der også....
    Det var godt du sa, Aurora. Hvilken farge på fiberen er best egnet for lydstreaming, da kan jeg si til instalatøren hvilken jeg foretrekker. :cool:

    56C9A406-E052-41B5-89CA-A1639F1A4D99.jpg
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.559
    Antall liker
    3.094
    Sted
    Oslo
    Blir interessant å høre hvilke lydsignaturer det er på forskjellige fibre... er jo litt å velge i mellom der også....
    Man skal sikkert bruke sota glass i fiberen for å få mørkere bakgrunn.
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Blir interessant å høre hvilke lydsignaturer det er på forskjellige fibre... er jo litt å velge i mellom der også....
    Man skal sikkert bruke sota glass i fiberen for å få mørkere bakgrunn.
    En trenger ikke bruke sota glass i fiberen, det er vist et veldig pris hopp forhold til standard.

    Vis jeg vil ha lysere og litt rosa bakgrunn bruker jeg disse

    B2D09C0E-E00A-479B-8FC1-4A5DD466D962.jpeg


    Jeg får dessidert mørkes bakrunn med disse, oppløsningen høres bedre ut også.

    A1C1BD7A-E3FD-4927-8745-70F23495EB50.jpeg
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.559
    Antall liker
    3.094
    Sted
    Oslo
    Blir interessant å høre hvilke lydsignaturer det er på forskjellige fibre... er jo litt å velge i mellom der også....
    Man skal sikkert bruke sota glass i fiberen for å få mørkere bakgrunn.
    En trenger ikke bruke sota glass i fiberen, det er vist et veldig pris hopp forhold til standard.

    Vis jeg vil ha lysere og litt rosa bakgrunn bruker jeg disse

    Jeg får dessidert mørkes bakrunn med disse, oppløsningen høres bedre ut også.
    Nettopp, det er utseendet som er viktig, ikke signaloverføringen :)
     

    Geiren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.03.2005
    Innlegg
    1.304
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Foten av Jotunheimen
    Torget vurderinger
    1
    Blir interessant å høre hvilke lydsignaturer det er på forskjellige fibre... er jo litt å velge i mellom der også....
    Man skal sikkert bruke sota glass i fiberen for å få mørkere bakgrunn.
    En trenger ikke bruke sota glass i fiberen, det er vist et veldig pris hopp forhold til standard.

    Vis jeg vil ha lysere og litt rosa bakgrunn bruker jeg disse

    Jeg får dessidert mørkes bakrunn med disse, oppløsningen høres bedre ut også.
    Nettopp, det er utseendet som er viktig, ikke signaloverføringen :)
    Siden denne tråden handler om nettverkskabler, Så er det vel ikke så mangen som får blod i bamsen av en standar cat6a s/ftp heller vis vi skal dømme etter utsene :cool: den koster heller ikke hus og heim for dei fleste. ;)

    7A3C5E6B-290A-435C-9580-EE0E435920A4.jpg
     
    Sist redigert:

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.559
    Antall liker
    3.094
    Sted
    Oslo
    Skal vi gjette på at linolje på de optiske endeflatene gir varmere lyd? Den er jo litt gulaktig.
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.526
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Da snublet jeg over en rull med Cat5e s/ftp. :) Har nå testet den opp mot Cat5e utp. En ting er sikker, det kommer ikke til å bli brukt noen utp cat5e kabler i annleggene mine noe mer i allefall.:) så får no andre bruke dei kablene som er best for sine behov, om dei hører forskjell eller ikke.

    Vis vedlegget 532003 Vis vedlegget 532004

    Håper du gjør en bedre jobb enn dette når du skal koble kablene til. Ser jo ut som om du har avisolert med tennene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn