Mer å hente - nettverkskabler!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.364
    Antall liker
    3.718
    Torget vurderinger
    1
    Det har de vel aldri prøvet å være, de har prøvet å bytte ut til en annen å sammenlignet lyden og endte opp med å kjøpe den. De er et lydblad
    Blir litt som å sammenligne at noen som er god på å lage smykker skal teste en bil, uten å ha lappen.. Mulig jeg tar feil og at de har datalappen.. xD
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    15.033
    Antall liker
    11.442
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Når hadde Stereo+ en negativ omtale av noe? Ettersom de vel ikke omtaler noe som ikke også blir annonsert? Det er dessverre all grunn til å etterspørre etterrretligheten hos en kulørt presse som lever av å "teste" produkter som det samtidig annonseres for....
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.177
    Antall liker
    10.704
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hvorfor tror du English Electric 8 ble kåret til årets produkt i Stereo+?
    Som jeg skrev tidligere
    Jo en switch som "de tror blir stående" er blitt kåret til 1 av 40 av årets produkter i kategorien tilbehør.
    De har 40 "årets produkt". Ikke en som det nesten kommer fram slik du skriver. Dette er et av 2 i kategorien tilbehør som er årets produkt. Kanskje ikke testet så mye mer i den kategorien?

    Uansett, stereo+ er blitt avskrevet som ganske useriøs blekke for lenge siden. Noen artikler er bra skrevet, men det bærer preg av å ikke akkurat gå teknisk til verks.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Som jeg skrev tidligere

    De har 40 "årets produkt". Ikke en som det nesten kommer fram slik du skriver. Dette er et av 2 i kategorien tilbehør som er årets produkt. Kanskje ikke testet så mye mer i den kategorien?

    Uansett, stereo+ er blitt avskrevet som ganske useriøs blekke for lenge siden. Noen artikler er bra skrevet, men det bærer preg av å ikke akkurat gå teknisk til verks.
    Hvis du kikker litt nermere så kan du se at jeg denne gangen spurte Sigma62 :)
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Når hadde Stereo+ en negativ omtale av noe? Ettersom de vel ikke omtaler noe som ikke også blir annonsert? Det er dessverre all grunn til å etterspørre etterrretligheten hos en kulørt presse som lever av å "teste" produkter som det samtidig annonseres for....
    Når jeg prøver den switchen vil jeg finne ut om du har rett eller ikke:)
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    899
    Antall liker
    581
    you scratch my back i scratch yours
    Hvis du virkelig ønsker at vide noget om lyd, og vil dykke ned i hvor du kan tweake og gennemskue et apparat, så lær lidt om ohms lov. Det giver langt mere indsigt, og er langt mere spændende, end snake oil firmaer der helt bevidst baserer deres salg på uvidenhed.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Hvis du virkelig ønsker at vide noget om lyd, og vil dykke ned i hvor du kan tweake og gennemskue et apparat, så lær lidt om ohms lov. Det giver langt mere indsigt, og er langt mere spændende, end snake oil firmaer der helt bevidst baserer deres salg på uvidenhed.
    Jeg synes dere ligner mer og mer på en gjeng som lider av massehysteri :)
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Uansett hva noen her sier så skal jeg prøve den switchen selv før jeg gjør meg opp en mening, men etter å ha lest hva noen skriver her håper jeg virkelig at det blir bedre lyd med den switchen
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.177
    Antall liker
    10.704
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Da fungerer psykologien slik at du kommer til å oppleve en positiv endring.
     
    I

    Ikke33206

    Gjest
    Jeg tror jeg kun opplever noe positivt hvis det virkelig er det :)
    Been there done that. Nå har de klar en rekke argumenter som blant annet skal forklare hvor upålitelig hørselen er....
    Bilde av UFO kan dukke opp, + masse haha. Men en god latter forlenger livet😊
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Been there done that. Nå har de klar en rekke argumenter som blant annet skal forklare hvor upålitelig hørselen er....
    Bilde av UFO kan dukke opp, + masse haha. Men en god latter forlenger livet😊
    Haha ja jeg har sett en del nedlatende argumentering her. Jeg skal ihvertfall prøve den switchen før jeg bestemmer meg om noe :)
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.127
    Antall liker
    2.625
    Torget vurderinger
    16
    Been there done that. Nå har de klar en rekke argumenter som blant annet skal forklare hvor upålitelig hørselen er....
    Bilde av UFO kan dukke opp, + masse haha. Men en god latter forlenger livet😊
    Du avviser dokumentert vitenskap og er tydeligvis stolt av det. Er det en slags kunnskapsforakt?
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.127
    Antall liker
    2.625
    Torget vurderinger
    16
    Å hevde at at en audiofil switch gir bedre lyd enn en vanlig switch uten å legge vekt på de tekniske forklaringene, er som å koble fra speedometeret og hevde at fartsstripene gjør at bilen går fortere.
    Når jeg har vasket bilen innvendig og utvendig så føler jeg at støynivået under kjøring er lavere. Dette er ikke tull, jeg synes virkelig at bilen er stillere. Jeg vet at den ikke egentlig er det, men det føles slik.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.652
    Antall liker
    14.654
    Sted
    Langesund
    Hvis en milliardær stå å brenner penger med påstått stor glede, vil jeg kalle han en dust selv om det ikke er riktig, Jeg har jo ikke noe med det.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.364
    Antall liker
    3.718
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kommer kun til å kjøpe den hvis lyden blir bedre. Hvis lyden ikke blir bedre sender jeg den tilbake :)
    Regner med du får beskjed om at den blir bedre over tid, og trenger å brennes inn i minst 30 dager. :ROFLMAO:
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Må si jeg er overasket over hvilket hysteri dette skaper med at noen ikke kan akseptere at det kan bli bedre lyd uten å forstå hvorfor. :ROFLMAO:
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Regner med du får beskjed om at den blir bedre over tid, og trenger å brennes inn i minst 30 dager. :ROFLMAO:
    Det vet jeg ingenting om:) men jeg har sett at noen sier at noen ting må spilles inn.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Det er virkelig deilig å se at det ikke bare er jeg som er gal haha :ROFLMAO:
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.364
    Antall liker
    3.718
    Torget vurderinger
    1
    Regner med at det kommer en audiofil datamaskin med rør snart, eller vent nå litt..

    ENIAC, regner jeg med de fleste som har en fot innenfor IT har hørt om før.. Til dere andre, les hva det dreier seg om. Vi kan vel være enige om at vi kan være glad for at utviklingen går fremover, og alt var faktisk ikke bedre før. Selv om kanskje minnet sier noe annet.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.127
    Antall liker
    2.625
    Torget vurderinger
    16
    Må si jeg er overasket over hvilket hysteri dette skaper med at noen ikke kan akseptere at det kan bli bedre lyd uten å forstå hvorfor. :ROFLMAO:
    Mener du at det finnes kilder til lydforbedering i et musikkanlegg som ikke kan forklares med den kunnskap man sitter på i dag?
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bryr meg null om hva du bruker penger på, men jeg misliker promotering av bullshit.
    Derfor skal jeg prøve den switchen før jeg bestemmer meg og jeg liker heller ikke promotering av bullshit :)
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.364
    Antall liker
    3.718
    Torget vurderinger
    1
    Mener du at det finnes kilder til lydforbedering i et musikkanlegg som ikke kan forklares med den kunnskap man sitter på i dag?
    Det gjør de alle bare ved å høre på ting uten å vite hva det egentlig er, de ser på seg selv som audiofile. Jeg ser på de bare som bedrevitere uten nødvendig kunnskap. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HC
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn