Mer å hente - nettverkskabler!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Er vist ikke så enkelt allikevel,selv industri har div problemer å slite med,men utvikling er det.
    Xmultiple - FAQ
    CAT5, CAT5e, CAT6, CAT7 and CAT7a Information
    Return Loss
    CrossTalk Analysis - RJ Connnectors
    Det er utvikling, ja, og det er astronomiske datarater som skal svelges unna. Legg forresten merke til denne:
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/ISO/IEC_11801
    However, in 2008 Category 6A was ratified and allows 10 Gbit/s Ethernet while still using the traditional 8P8C connector. Therefore, all manufacturers of active equipment and network cards have chosen to support the 8P8C for their 10 Gigabit Ethernet products on [2] copper and not the GG45, ARJ45, or TERA. These products therefore require a Class EA channel (Cat 6A). As of 2017 there is no equipment that has connectors supporting the Class F (Category 7) channel.
    Det ville forundre meg meget om de første produktene som ble konstruert for Cat 7 var streamere for to-kanals audio, uansett om Audioquest og andre forsøker å selge «Cat 7» kabling.
    Kontaktene på AQ sine dyreste kabler er bare sertifisert for 6A. Men mistenker at grunnen er rett og slett at de ikke sertifiserer rj45-kontakter over 6a. Rj45 kontakter er i bunn og grunn en forlengelse av selve kabelen, så det er nok begrenset hva som er vits å sertifisere kontakten for. Jeg tipper de fungerer helt glimrende på cat7-kabling, og sikkert fremtidig cat8 og oppover også. Uansett, så er kontaktene fra Telegärtner og ligger på ca 100,- til 200,- pr stk i vanlig utsalg. Bortsett fra at det er de mest badass kontaktene på markedet, så ville jeg ikke satt penger på at jeg kunne hørt forskjell på disse og vanlige kontakter.

    Jeg kunne sikkert funnet på å bestille en bunke av disse og terminert om eksisterende nettverkskabling eller kjøpt inn en rull med cat7-kabling og laget mine egne "AQ-kabler", men kjøper neppe ferdigterminert AQ Diamond nettverkskabel til hver og en komponent.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Har aldri tenkt tanken på å bytte kabler,men kom på at det lå en i garasjen,
    og fant enda en som kom fra Internett leverandøren.
    Så ble det byttet frem til PC.Og forskjeller ble det.Får prøve litt mer i morgen.


    IMG_20180218_181930.jpg


    IMG_20180218_182658.jpg


    IMG_20180218_182223.jpg


    Helt ordinære billige kabler.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    AudioQuest Diamond Ethernet.jpg


    Rett inn i en managed Cisco 1000/1000 switch.
    Tror jeg har reneste pakke transport ifm Audio. Alt av "slagg" er skrelt av i switchen. Stort sett all unødvendig broadcast er fjernet.

    Hvis dere lurer på hvorfor den standard RJ-kabelen står der, kan jeg fortelle at den står på et eget VLAN og er en hemmelighet.

    Ikke drit meg ut! :) Ikke lett å innrømme dette. Alt digitalt låter vel dritt uansett hva en gjør.

    Hifiklubben er helt utrolig fornøyd med meg! Blir tatt i mot som en helt og frontkjemper.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.911
    Torget vurderinger
    12
    Gir Vodka sterk og transparent lyd med litt snøvlete konsonanter? ;)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.429
    Antall liker
    35.214
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Men mistenker at grunnen er rett og slett at de ikke sertifiserer rj45-kontakter over 6a. Rj45 kontakter er i bunn og grunn en forlengelse av selve kabelen, så det er nok begrenset hva som er vits å sertifisere kontakten for. Jeg tipper de fungerer helt glimrende på cat7-kabling, og sikkert fremtidig cat8 og oppover også. Uansett, så er kontaktene fra Telegärtner og ligger på ca 100,- til 200,- pr stk i vanlig utsalg. Bortsett fra at det er de mest badass kontaktene på markedet, så ville jeg ikke satt penger på at jeg kunne hørt forskjell på disse og vanlige kontakter.
    Historien om akkurat det står i Wikipedia-linken. Det stemmer at RJ45 ikke er sertifisert for Cat 7. Cat 7 forutsetter GG45 eller TERA-kontakter. Slik ser en Cat 7-kontakt ut:
    gg-45-stecker-foto-ski-dotat.png

    https://www.itwissen.info/GG45-Stecker-GG45-connector-GG45.html

    Cat 8 spec er ikke ferdig definert ennå, men det ser ut til å bli to varianter, en med RJ45/8P8C-kontakter og en med GG45 som for Cat 7. Kun for bruk i datasentre.

    Argumentet Telegärtner bruker for sine "badass" Cat 6A RJ45-plugger er forøvrig at de er enkle og billige å montere ute i felten uten tilgang til spesialverktøy: https://www.telegaertner.com/en/info/highlights/mfp8/
    Here’s the situation: An existing network needs extending. A cable link needs to be repaired or replaced. A peripheral device needs to be connected quickly. Your customer expects a fast and reliable solution but you don’t have a cable assembly ready at hand. Sound familiar?
    Now you can keep your cool when faced with such demands – with the new, field assembly MFP8 Cat.6A plug developed by Telegärtner.
    Siden jeg går ut fra at Audioquest ville vært i stand til å skaffe seg ordentlig monteringsverktøy for RJ45 hvis de ville, tipper jeg at de bruker disse pluggene bare for at de ser tøffe ut. Det er ingen egentlig grunn til å bruke dem på fabrikkmonterte kabler, og heller ingen grunn til å markedsføre kreasjonen som "Cat 7". Telegärtner bruker dem ikke på sine egne Cat 6A:
    https://www.telegaertner.com/de/info/katalog/datavoice/?IdTreeGroup=14434
    https://www.telegaertner.com/de/info/katalog/datavoice/?IdTreeGroup=13807
     
    Sist redigert:

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Telegärtner bruker dem ikke på sine egne Cat 6A:
    Det er jo mer eller mindre det jeg skrev.

    Det er et par andre argumenter, her er et par utdrag:
    Full metal shielding: Between pairs of wires
    360° shielding: Secure data transmission even with outside electrical interference
    Full metal shielding:Between pairs of wires

    Dette er utvilsomt gode kontakter, rent mekanisk og alt, og ser tøffe ut. Why not? Hvis ikke, hadde vel noen klaget på det også.

    Carbon-kabelen til Audioquest fås også kjøpt i bulk, Audioquest sier dette er CAT7-kabler og jeg ser ingen grunn til å tvile på det iogmed det er ikke no mystikk iht. oppbygging av CAT7-kabler. Så det er ihvertfall fritt fram for enhver å lage sine egne nettverkskabler med 5% sølv :D
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Telegärtner bruker dem ikke på sine egne Cat 6A:
    Det er jo mer eller mindre det jeg skrev.

    Det er et par andre argumenter, her er et par utdrag:
    Full metal shielding: Between pairs of wires
    360° shielding: Secure data transmission even with outside electrical interference
    Full metal shielding:Between pairs of wires

    Dette er utvilsomt gode kontakter, rent mekanisk og alt, og ser tøffe ut. Why not? Hvis ikke, hadde vel noen klaget på det også.

    Carbon-kabelen til Audioquest fås også kjøpt i bulk, Audioquest sier dette er CAT7-kabler og jeg ser ingen grunn til å tvile på det iogmed det er ikke no mystikk iht. oppbygging av CAT7-kabler. Så det er ihvertfall fritt fram for enhver å lage sine egne nettverkskabler med 5% sølv :D
    Ser ut til at det er mye som kan påvirke,og at kontakter bl.a påvirker

    Xmultiple - FAQ

    CAT5, CAT5e, CAT6, CAT7 & CAT7a Specifications
    Return Loss for RJ Connectors
    Crosstalk for RJ Connectors
    Insertion Loss
     
    C

    cruiser

    Gjest
    ^ Return Loss is a parameters regulated by the requirements established for Category 5e and 6 cables. Return loss is specified in the newly ratified TIA/EIA TSB-95 standard.

    Det koster nok minst 50k pr meter å forholde seg til standarden.. loss har fortsatt ingen påvirkning på lyden
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.911
    Torget vurderinger
    12
    Telegärtner bruker dem ikke på sine egne Cat 6A:
    Det er jo mer eller mindre det jeg skrev.

    Det er et par andre argumenter, her er et par utdrag:
    Full metal shielding: Between pairs of wires
    360° shielding: Secure data transmission even with outside electrical interference
    Full metal shielding:Between pairs of wires

    Dette er utvilsomt gode kontakter, rent mekanisk og alt, og ser tøffe ut. Why not? Hvis ikke, hadde vel noen klaget på det også.

    Carbon-kabelen til Audioquest fås også kjøpt i bulk, Audioquest sier dette er CAT7-kabler og jeg ser ingen grunn til å tvile på det iogmed det er ikke no mystikk iht. oppbygging av CAT7-kabler. Så det er ihvertfall fritt fram for enhver å lage sine egne nettverkskabler med 5% sølv :D
    Ser ut til at det er mye som kan påvirke,og at kontakter bl.a påvirker

    Xmultiple - FAQ

    CAT5, CAT5e, CAT6, CAT7 & CAT7a Specifications
    Return Loss for RJ Connectors
    Crosstalk for RJ Connectors
    Insertion Loss
    Ikke noe overraskelse for de som kan det. Forlegning, omgivelser og valgt utstyr spiller inn for ytelsen, men det betyr ikke at man får en ekstra oktav i bassen eller sortere bakgrunn. Det er betingelser for at ytelsesspesifikasjonene overholdes. Som sagt, gammelt kjent stoff for skolerte fagfolk.
     

    Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.762
    Antall liker
    716
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Har du gjennomført samme test som meg, med samme anlegg og samme type rom i og med du sier at du er uenig?

    Jeg kan vel også kalle meg selv for kabelrealist fordi jeg vil ikke anbefale folk å kjøpe Audioquest Vodka eternettkabel, untatt hvis man er spesielt interessert, eller har en nabo som hele tiden klager på bassen. Pris ytelse på Audioquest kabelen er ikke spesielt bra i forhold til en "Gratis" eternet-kabel som selvfølgelig har laaangt bedre pris lyd forhold og det skal mye til for at en "generic" eternet-kabel tar rotta på musikken.
    Hva i all verden har en nettverkskabel å gjøre med bassen?
    Men en ting har du rett i, at hifi-kabel produsenter og pris/ytelse er helt rævva. Ettersom en random billig no-name nettverkskabel til 50,- gjør AKKURAT samme jobben som en nettverkskabel til 50 000,- fra en eller annen hifi-nettverkskabel-produsent. Sannsynligheten for at begge deler er lagd i kina med fabrikker vegg i vegg er forsåvidt også veldig stor, men den ene er pyntet på litt med en kabelstrømpe da..

    Personlig så synes jeg forresten at irske kabler høres bedre ut enn Kinesiske, da de kinesiske er tilpasset og perfeksjonert i den andre delen av verden og dette passer ikke til resten av stereoen som er lagd i Danmark grunnet tyngdekraften og tidssonen er feil så det blir også en veldig tidsforsinkelse.... Kjøper man kabler på fra andre siden av ekvator så må man passe på å snu sort og rød side slik at polariteten blir rett. Også forstår jeg ikke kinesisk, også har de irske kablene mer snert i R-ene på vokalen.
    Audioquest har egen fabrikk i USA, men usikker på om alt blir produsert og satt sammen i USA.
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.908
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Selvfølgelig har de sin egen lille fabrikk... hvor de setter innkjøpte plugger og slikt på innkjøpt metervare, samt strør på litt englestøv, leser noen magiske besvergelser, - og multipliserer opp prisen med en passende fantasifaktor....
     
    Sist redigert:
    C

    cruiser

    Gjest
    Termineringslokasjon er vel mer riktig å kalle det. Lages ikke en eneste ledning eller kontakt der.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.908
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Fargekoden ser i det minste rett ut.... hvilket antageligvis betyr at dette er en helt standard CAT-kabel, standard RJ45, litt fancy flettestrømpe ala Kina og noen "custom" plastikkhetter til 10c / stk.... Det verste i dette utsagnet er at det nok ligger ekstremt nært opp til sannheten.
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.908
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    - eller noe som gir seg ut for å være "science" uten å være det.. Fake news, heter det visst i disse dager...
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.301
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 481447

    Rett inn i en managed Cisco 1000/1000 switch.
    Tror jeg har reneste pakke transport ifm Audio. Alt av "slagg" er skrelt av i switchen. Stort sett all unødvendig broadcast er fjernet.

    Hvis dere lurer på hvorfor den standard RJ-kabelen står der, kan jeg fortelle at den står på et eget VLAN og er en hemmelighet.

    Ikke drit meg ut! :) Ikke lett å innrømme dette. Alt digitalt låter vel dritt uansett hva en gjør.

    Hifiklubben er helt utrolig fornøyd med meg! Blir tatt i mot som en helt og frontkjemper.
    Jeg ser at den ene kabelen du har koster mer enn den switchen...
    Cisco SMB er egentlig ikke Cisco, hører rykter om at det er noe Linksys som er kjøpt opp av Cisco for å ha et billig segment å tilby.
    SMB fungerer ok nok de, bare hæslige å konfigurere (kvasiløsning med kommando-sett fra Cisco tilpasset OS) og fulle av bugs. Dra igang en "show interface counters errors" på CLI, så ser du pakketapet på portene på Cisco-switcher ihvertfall (usikker på om den støttes på SMB). Ellers så er det bare "show int gi1 (- 8 )" så ser man også om det er feil med pakker etc. på SMB også (mulig det er GE istedet for GI på SMB). Den siste kommandoen så ser du også reel trafikk på interfacene, tipper det neppe er ofte over 10mbit. :)
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.694
    Antall liker
    10.007
    Sted
    London
    "Mer å hente - nettverkskabler!" - humret den audiofile kabelprodusenten på vei til banken.
    Kikket innom nettstedet til Companies House, og sjekket THE CHORD COMPANY LIMITED
    Tror i grunnen ikke det er store summer i sving for disse firmaene, men burde egentlig være enda mindre da de suger penger ut av godtroende folk som vil ha bedre lyd.... Kanskje det er disse kablene som holder dem flytende økonomisk..?
    Skal innrømme (etter egne erfaringer) at jeg er skeptisk til alt av kabler og påstander om ett forbedret lydbilde, mer ro (og muligens forbedret potens) av en meter ledning med kontakt i begge ender....
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Vis vedlegget 481447

    Rett inn i en managed Cisco 1000/1000 switch.
    Tror jeg har reneste pakke transport ifm Audio. Alt av "slagg" er skrelt av i switchen. Stort sett all unødvendig broadcast er fjernet.

    Hvis dere lurer på hvorfor den standard RJ-kabelen står der, kan jeg fortelle at den står på et eget VLAN og er en hemmelighet.

    Ikke drit meg ut! :) Ikke lett å innrømme dette. Alt digitalt låter vel dritt uansett hva en gjør.

    Hifiklubben er helt utrolig fornøyd med meg! Blir tatt i mot som en helt og frontkjemper.
    Jeg ser at den ene kabelen du har koster mer enn den switchen...
    Cisco SMB er egentlig ikke Cisco, hører rykter om at det er noe Linksys som er kjøpt opp av Cisco for å ha et billig segment å tilby.
    SMB fungerer ok nok de, bare hæslige å konfigurere (kvasiløsning med kommando-sett fra Cisco tilpasset OS) og fulle av bugs. Dra igang en "show interface counters errors" på CLI, så ser du pakketapet på portene på Cisco-switcher ihvertfall (usikker på om den støttes på SMB). Ellers så er det bare "show int gi1 (- 8 )" så ser man også om det er feil med pakker etc. på SMB også (mulig det er GE istedet for GI på SMB). Den siste kommandoen så ser du også reel trafikk på interfacene, tipper det neppe er ofte over 10mbit. :)

    Jeg har et par Catalyst også. Det spesielle med 300-28 er at den er uten vifter.
     
    Sist redigert:

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    441
    Antall liker
    173
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Dere som plages med vill ledene reklame i kabel bransjen er dere også inne på slanke forum ol. og forteller hvor dumme folk er som lar seg lure !
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.714
    Antall liker
    13.199
    Nei. Det sagt så havnet jeg via noen linker på forumet til greteroede.no en gang. Det var vanskelig å slutte å lese, det skal jeg innrømme. Fellesnevneren? Så åpenbart hvorfor det ikke funker. Damene på det forumet har i det minste et høyst reelt og enkelt kvantifiserbart problem. Det er mer enn man kan si om folk som sliter med lyden i generiske nettverkskabler.
     

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    441
    Antall liker
    173
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Nei. Det sagt så havnet jeg via noen linker på forumet til greteroede.no en gang. Det var vanskelig å slutte å lese, det skal jeg innrømme. Fellesnevneren? Så åpenbart hvorfor det ikke funker. Damene på det forumet har i det minste et høyst reelt og enkelt kvantifiserbart problem. Det er mer enn man kan si om folk som sliter med lyden i generiske nettverkskabler.
    Bra poeng men det er kanskje enda verre å lure folk med ordentlige problemer !
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.148
    Antall liker
    4.306
    Torget vurderinger
    1
    I så måte bør «alternativ bransjen» og «kommersiell religion» henges ut så ofte som mulig.

    For egen del så er jeg ikke nevneverdig interessert eller opptatt av hverken religion eller alternativ bransjen, så det er grenser for mye energi jeg vil bruke på det.

    Hifi derimot.

    mvh
    KJ
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.062
    Antall liker
    7.911
    Torget vurderinger
    12
    What about Hillary argumentasjon i denne tråden også? Tråden handler om nettverkskabler.
     
    Sist redigert:

    H.Are.Felle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2008
    Innlegg
    312
    Antall liker
    760
    Sted
    Porsgrunn
    Til de som lager nettverk kabler selv, vær klar over at rj45 plugger ikke er like innvendig. Tenker da på knivbladene som presses ned mot lederen. De kommer i 3 versjoner, beregnet ut i fra hvilke type kabel de skal brukes til. Med feil type kan du oppleve dårlig kontakt over tid pga. feil på knivene.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Leste i ett tidligere innlegg om en app og noe om ping og jitter.

    Ser det varierer en del på verdiene når jeg kjører nettfart.no. for å teste kapasiteten på breibåndet.

    Ping sånn ca. mellom 25 og 30 ms
    jitter mellom 4 og 20 ms.

    Hvilken betydning har disse verdiene?Er verdiene "normale"?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Selvfølgelig har de sin egen lille fabrikk... hvor de setter innkjøpte plugger og slikt på innkjøpt metervare, samt strør på litt englestøv, leser noen magiske besvergelser, - og multipliserer opp prisen med en passende fantasifaktor....
    "Fabrikk", "Lager"..... Mye det samme. ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Leste i ett tidligere innlegg om en app og noe om ping og jitter.

    Ser det varierer en del på verdiene når jeg kjører nettfart.no. for å teste kapasiteten på breibåndet.

    Ping sånn ca. mellom 25 og 30 ms
    jitter mellom 4 og 20 ms.

    Hvilken betydning har disse verdiene?Er verdiene "normale"?
    Helt normale.

    Ping måler hvor lang tid det tar fra maskinen din sender en IP-pakke til adressen du pinger, til den får svar tilbake. Lange svartider gir litt mer latency. Altså tiden det tar før maskinen din begynner å motta data.

    Jitter er, vel... jitter. Feil i tidsdomenet. Det skal mye til før feilkorrigeringen i TCP/IP ikke håndterer dette i realtime.

    Disse verdiene er i alle fall ingenting å bekymre seg for.

    Ga ping noe info opm pakketap?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.714
    Antall liker
    13.199
    Lav ping er relevant om man spiller on-line skytespill mellom annet. For generell nettbruk har det liten betydning. Det finnes områder hvor det sendes relativt lite data, men at det er viktig at det er så lite forsinkelse som mulig. Høyfrekvenshandel av aksjer er ett eksempel på denslags. For normal nettbruk er det båndbredde som er viktigst siden det stort sett skal overføres en større mengde data i slengen og om det tar 5 eller 50 ms før noe starter ikke er så veldig relevant.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Har ping på 3 - 4ms og jitter på 0,62 - 0,73 ms. med Telenor fiber. Men da vi hadde bredbånd på antennekabelen var ping på 10 - 30 og da klagde unga som satt og spilte online.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hvis den ikke virker kan det enten være at det blir dropouts med rebuffering eller tverrstopp. Det er ikke så mange andre muligheter, egentlig.
    Her forutsetter du TCP/IP. Hvis man multicaster UDP så får man ingen re-transmits grunnet congestion.
    Nå er UDP mest brukt til kontroll og ikke dataoverførsel (i 'musikksammenheng'), så da vi utsagnet ditt i prinsippet være gyldig.

    (Rettelse: Ser at dette tema har blitt behandlet senere i tråden. Det er dog tydelig at mange postere ikke forstår Ethernet UDP unicast/multicast vs. TCP mhp. feilkorreksjon).
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.714
    Antall liker
    13.199
    Da venter vi bare på de første som lanserer en kombo som sender musikkdataene over UDP fordi det låter så mye bedre...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn