Kanskje ikke...Uansett fint med muligheter![]()
Kanskje ikke...Uansett fint med muligheter![]()
Endelig noe jeg skjønnte🥸Bare skyte inn en audiofil observasjon i alt dette datanisseriet.
Nova gjorde noe svært positivt med mellomregistret. Ikke en varme, men heller en rund klarhet. Dette er et område som ikke amplitude korrigeres, så mistenker det skyldes DAC.
Sorry bror! Er ikke så glad i dette nisseriet jeg heller.Endelig noe jeg skjønnte🥸![]()
Svarer direkte her jeg.Vis vedlegget 1091214
Jeg venter bare på en oppdatert sånn enn
Pluss spent på hvordan dataprogrammet fungerer?
PC på hele tiden?
Koble Nova direkte i Ruter/switch med alt det andre i Ethernet?
Dante står nevnt på baksiden av Trinovs Nova, er det et program? Regner med det er Dante virtual soundcard? Hvordan fungerer det?Svarer direkte her jeg.
Usikker på hvilket program du sikter til? Dante Viritual Soundcard?
PC er alltid på her, har ikke TV. Nova klarer seg fint uten PC, den må være koblet til nett om du har lyst til å fjernstyre den med telefon eller pad.
Skal tegne et skjema over hvordan jeg tenker det fremover, men er liksom ikke prioritert ennå.![]()
Alle bokser som er Dante enablet kan sende til- og motta lyd fra hverandre over ethernet. Du kan også kjøpe lisens på det jeg bruker på PC, DVS. Med den kan jeg rute lyd til og fra Nova. For øyeblikket har jeg satt opp en kanal fra Roon, en til resten av lyden fra PC og en kanal fra Nova til PC fra platespilleren. Så mao, alt jeg kobler til Nova kan jeg sende på nettet til egnede mottakere.Dante står nevnt på baksiden av Trinovs Nova, er det et program? Regner med det er Dante virtual soundcard? Hvordan fungerer det?
Joda det betegner deg og mange andre her inne.Artefakter? Aldri hørt om, høres ikke mye artig ut...![]()
Ja, det gjør du. For den tegner opp et 3-dimensjonalt bilde av rommet og kan derfor plassere kildene i høyde og bredde og dermed også i større grad skille refleksjonene fra direktelyd.Vet det er noe jeg overser her.
Takk for avklaringJa, det gjør du. For den tegner opp et 3-dimensjonalt bilde av rommet og kan derfor plassere kildene i høyde og bredde og dermed også i større grad skille refleksjonene fra direktelyd.
Nja, ikke pinlig. Jeg har ikke tilgang på algoritmene, så presist hva de bruker denne 3D dataen til utenom å kunne skryte av annerledeshet er litt spekulasjoner fra min side. @ArneM og @The Shy er jo begeistret for AL og oppnår fantastiske resultater med vanlig god mic, så gudane vet.Takk for avklaringnesten pinlig at jeg ikke tok den
![]()
Rew, Audiolense, Dirac, GLM, Trinnov…Ny dag, nye inntrykk
Jeg vet liksom ikke, jeg liker jo dårlig å komme med lytteinntrykk, særlig om jeg må bruke blomsterord for å definere. Likevel noen ord om lydildet med den nye boksen.
Jeg mener bestemt at hele registeret fra mellomtonen og opp virker klarere, med tydeligere utklinging og at jeg har fått tilbake noe av den "naturlige" spensten jeg hadde fra mine DPS-frie dager. Klart, det kan hende at mitt minne fra disse lykkelige naive dager er en romantisering, dette kombinert med en nyforelskelse forvrenger realiteten. Jeg har kjørt ned amplitude korreksjon til et minimum fra 500 og opp, men observer at å helt fjerne den kan jeg ikke. Det ligger en åpning på +-0,5dB hele veien opp. Men for å sittere @Musikkmannen fritt, funker det, driter jeg i det.
Vis vedlegget 1091243 Vis vedlegget 1091244
Nå sitter jeg her og bare nyter musikken og har egentlig ikke brukt REW til å tweake lydbildet Jeg har jo observert fra mine dager med Amethyst at det er noen avvik mellom målinger med Umik og det firehodede monsteret, samtidig har jeg merket meg at flisespikkeriet med REW bare har tilfredsstilt det visuelle. Det viktigste har vært å finne riktig frekvensbalanse og den finner jeg best med øret. Så foreløpig blir det slow listening hvor jeg lar Nova ta seg av detaljene og ørene styre det store bildet.
Vis vedlegget 1091246
Ja du bør prøve å sette deg godt inn i boksen før du kjøper. Kan hende du oppnår det du ønsker med det du allerede bruker. Men ja, det er nå meningen at prosesessen skal være automatisk og enkel og at du bare skal kunne fokusere på egne preferanser og la kalkulatoren gjøre de vanskelige jobbene.Nova er helt klart interessant for min del, men jeg sitter foreløpig stille i båten og følger Tosken's erfaringer
Ankepunktet for min del er at denne burken ligger langt over min tekniske forståelse/interesse og det som gjelder for min del er hvor bra den gjør ting automatisk. Hvis jeg kan gjøre noen enkle innstillinger, koble til det 4-hodede monsteret og plutselig ha bedre lyd, ja da snakker vi![]()
![]()
Det er vel IP-basert, så ein kunne jo brukt det over RFC 1149 (IP over brevdue)? Problemet med det, og wifi, er kanskje latens?siden jeg kjører Roon så kan jeg vel da droppe streamer. Dante fra en pc i stede. Regner med at wifi ikke funker på Dante?
Tja, har du feks to-tre oppsett kan du korrigere alle med samme boks og sende det korrigerte signal over linja...Kjekt at vi har avantgarde her inne. Alt prolyd og high-tech er jo kjempespanande, men eg har slite med å sjå kva DANTE tilfører i eit vanleg oppsett for avspeling med eit par-tre kjelder ut over ryddigare kabling og virtualisering av alt.
Eg ser den. Ser også at det kan vera elegant dersom du skal bruka digitalt delefilter og vil køyra mangekanals-DAC i ein annan boks enn filter/professor.Tja, har du feks to-tre oppsett kan du korrigere alle med samme boks og sende det korrigerte signal over linja...
Ja det hørtes jo fantastisk ut...Tja, har du feks to-tre oppsett kan du korrigere alle med samme boks og sende det korrigerte signal over linja...
Dante er fast satt til kun kablet (enda), for å slippe å forholde seg til feilsøking av wifi. Det står noe om stabilitet også på Dante sine sider, som er en av grunnene.Det er vel IP-basert, så ein kunne jo brukt det over RFC 1149 (IP over brevdue)? Problemet med det, og wifi, er kanskje latens?
Kjekt at vi har avantgarde her inne. Alt prolyd og high-tech er jo kjempespanande, men eg har slite med å sjå kva DANTE tilfører i eit vanleg oppsett for avspeling med eit par-tre kjelder ut over ryddigare kabling og virtualisering av alt.
Men hvormange Hifi produkter er Dante mottakere, og kan motta slike signaler?
Her er en liste over mottakere og sendere:Men hvormange Hifi produkter er Dante mottakere, og kan motta slike signaler?
Joa, det står at den er det og jeg kan jo som du ser av bildet velge ASIO i DVSTror ikke Asio er støttet med DVS
Men trenger jeg det egentlig? Kjører Roon på egen kanal som utelukker alt av system innblanding som volum etcKan sjekke når jeg kommer hjem, men mener bestemt at jeg heller ikke kjører Asio
Ja, det er WDM eller ASIO. Kjører seff med WASAPI i Roon!Må bruke WDM eller ASIO for Dante, som jeg har forstått det? Mulig det bare må inn med en annen ASIO driver på PCn.
Er det andre valg på audio interface?
Kjør en tur bort til Råde bakeri og kjøpe en trøstekake.Skjønner du @Evo III Dette er ikke morsomt for meg heller...![]()
I Roon kommer også denne opp som et alternativ, men den vil initialisere....Må bruke WDM eller ASIO for Dante, som jeg har forstått det? Mulig det bare må inn med en annen ASIO driver på PCn.
Er det andre valg på audio interface?
Ser ut som flere har problemer med windows og ASIO:Nei, det er WDM eller ASIO. Kjører seff med WASAPI i Roon!
Skjønner du @Evo III Dette er ikke morsomt for meg heller...![]()
Jo, det er vel faktisk det jeg mistenker også og prøvde å deaktivere alt som sto oppført i konsollen på ASIO4ALL, til ingen nytte.Ser ut som flere har problemer med windows og ASIO:
Er ikke så enkelt som at lydkortet allerede er i bruk med ASIO da, og at flere ikke får brukt lydkortet samtidig. ASIO reserverer jo lyden slik at andre ikke får brukt ressurser av den samtidig. Exclusive mode som de kaller det.
Jo, det er vel faktisk det jeg mistenker også og prøvde å deaktivere alt som sto oppført i konsollen på ASIO4ALL, til ingen nytte.
Går sikkert veldig bra!
Noen skriver at ASIO4all ikke fungerer med DVS. Så da må man nok bruke WDM, om man ikke har et lydkort med ASIO driver integrert i driverne til det lydkortet da.