Nei, dette er en fullverdig DSP med korresjon, ruting, ja alt i en boks. Slik som det andre fra Trinnov.Klarer ikke helt å følge med nå.
Men er dette en DAC med mange kanaler ala Lync?
Men mer moderne utgave, Lync er jo fra steinalderen :=)
Nei, dette er en fullverdig DSP med korresjon, ruting, ja alt i en boks. Slik som det andre fra Trinnov.Klarer ikke helt å følge med nå.
Men er dette en DAC med mange kanaler ala Lync?
Men mer moderne utgave, Lync er jo fra steinalderen :=)
Ja og nei. Vet ikke hva jeg skal svare? Den har det samme grunnleggende funksjoner...på en måte. Amethyst er ment for å skli inn i hvilket som helst tradisjonelt stereoanlegg, Nova er mer mot studio og pro.Gratulerer, spennende. Og prisen er jo en del rimeligere enn amethyst, men gir deg mer funksjoner? Er det riktig antatt?
Egoet mitt begrenses av kraniet og jeg har et stort hode!Ikke for å fyre oppunder egoet, men dette kan fort være en av årets mest interessante tråder!
Venter spent på fortsettelsen![]()
Takk!Gratulere!
- Som med alt man ikke har testet før var det litt knot i starten. Men nå som jeg begynner å bli kjent med strukturen - knirkefritt!Hvordan fungere Dante? Og hvordan er Dante satt opp?
- Som en vanlig preampHvordan er Nova koblet inn i anlegget?
Masse datanisse greier jeg må sette meg inn i, i tillegg til lyden...Som jeg ennå ikke har sagt noe omHadde vært gøy med et oppdater oversiktsbilde…![]()
Tusen takk!Grattis med feit receiver!
Personlig kjenner jeg refrenget "the day music died" rulle i eget hode, men det er fordi dette er langt over min tekniske fatteevne antagelig![]()
Gratulerer så mye med Nova MTMye som skjer i bakgrunnen som ikke blir dokumenter.
Fått en god måling, som jo er grunnlaget for en lykket kallibrering
Vis vedlegget 1090748
Satt en noenlunde target. Her er det viktig å huske og linke alle kanalene før den settes.
Vis vedlegget 1090749
Justert excursion for å begrense korreksjonen
Vis vedlegget 1090751
Satt parameterne for korreksjonen
Vis vedlegget 1090753 Vis vedlegget 1090754
Selvfølgelig lagt inn deling
Vis vedlegget 1090755
Tusen takk!Gratulerer så mye med Nova MT
Blir spennende å høre inntrykkene dine.
Kan du si noe om valg til:
Fir Reference 25ms (Ser i amethyst er denne standard 5ms)
Valg av verdier i Algorith (Reflections og Energy resolution)
Beste lyden jeg har...settDante in action
Se hvor fint det låter
«I like to watch».Dante in action
Se hvor fint det låter
Er du ikke ute etter artigfakteri?Tusen takk!
Disse verdien har jeg med fra Amethyst, så de er foreløpig satt av gammel vane.
Fir Ref verdien jeg bruker er den som har gitt meg best faserespons. Merk, verdien du setter er proposjonal med resulterende latenstid. Jeg kjører 1/6 FIR og 1/3 IIR, det er forhold jeg har kommet frem til eter mye prøv og feil. For høy oppløsning på IIR ga meg artigfakter i bassen og for lav FIR ga meg ikke ønsket respons. Rekfleksjon, tar noe av livet i rommet, 8 perioder blir for mye og gir artigfakter.
Artigfakter er jeg ikke begeistret for, kjedelig type.Er du ikke ute etter artigfakteri?
Artige fakter = engasjerende ?
Artefakter? Aldri hørt om, høres ikke mye artig ut...Artefakter.
Eller mener du kanskje artisjokk?![]()
Nå er du litt treig eller?Hørt om eller ikke, det er nå sånn det skrives da. Ellers kunne jo artigfakt vært en artig oversettelse av «fun fact».
I beste fall forvirret. I #15.377 bruker du jo «artigfakter» to ganger, men humoren gikk kanskje over hodet på meg. Tenkte bare jeg skulle rekke en hjelpende hånd, men det blir siste gang for min del.Nå er du litt treig eller?![]()
Kjenner meg trøtt og gammelTusen takk!
Disse verdien har jeg med fra Amethyst, så de er foreløpig satt av gammel vane.
Fir Ref verdien jeg bruker er den som har gitt meg best faserespons. Merk, verdien du setter er proposjonal med resulterende latenstid. Jeg kjører 1/6 FIR og 1/3 IIR, det er forhold jeg har kommet frem til eter mye prøv og feil. For høy oppløsning på IIR ga meg artigfakter i bassen og for lav FIR ga meg ikke ønsket respons. Rekfleksjon, tar noe av livet i rommet, 8 perioder blir for mye og gir artigfakter.
Pøh! Du er den sprekeste og kjekkeste 70 åringen jeg kjenner!Kjenner meg trøtt og gammel
Drit i å svare Tosken! Vet jeg er gammel![]()
Det fine er at det kun er du og ikke jeg som kjenner alderen gnagePøh! Du er den sprekeste og kjekkeste 70 åringen jeg kjenner!![]()
Alt er relativt, men når jeg spiller eldre musikk på moderat volum, er det ikke nevneverdig forskjeller. I hvilken grad mine nevroser takler å klare seg kun med Evidence er usikkert. Blir nok mye switching for å sjekke at jeg ikke går glipp av noe!Hvorfor drar du lite nytte av bassene ved vinyl avspilling? Gratulerer med med ny verktøykasse![]()
Uansett fint med muligheterAlt er relativt, men når jeg spiller eldre musikk på moderat volum, er det ikke nevneverdig forskjeller. I hvilken grad mine nevroser takler å klare seg kun med Evidence er usikkert. Blir nok mye switching for å sjekke at jeg ikke går glipp av noe!![]()