McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ja, du har (dessverre) rett. Det gikk en MA7000 for 35 000 på mine breddegrader for kort tid siden. Spørsmålet er om Mcintosh MA6900 er vel så god (les:"musikalsk") ?
    Har en MA6900 selv og må si meg fornøyd. Den ER meget musikalsk. Ikke hørt den mot noe annet McIntosh dessverre.
    Kan bekrefte at du må nok snuse opp mot 30 lapper for en MA900. De er og fryktelig sjelden for salg.
    Jeg har min med Sonus Faber Cremona Auditor, noe som jeg opplever som en kjempekombo. Hegel HD20 dac tar seg av
    signaler. Hegelen "strammer" gjerne opp litt her. Alt i alt tror jeg det skal godt gjøres å tråkke feil med en McIntosh :)
    Skulle jeg byttet min MA6900 med noe ville det blitt evt brukt MA7900 med innebygget dac. Eller en MA8000 til nice-price? ;)

    Mvh Øyvind
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    ar en MA6900 selv og må si meg fornøyd. Den ER meget musikalsk. Ikke hørt den mot noe annet McIntosh dessverre.
    Kan bekrefte at du må nok snuse opp mot 30 lapper for en MA900. De er og fryktelig sjelden for salg.
    Jeg har min med Sonus Faber Cremona Auditor, noe som jeg opplever som en kjempekombo. Hegel HD20 dac tar seg av
    signaler. Hegelen "strammer" gjerne opp litt her. Alt i alt tror jeg det skal godt gjøres å tråkke feil med en McIntosh
    Skulle jeg byttet min MA6900 med noe ville det blitt evt brukt MA7900 med innebygget dac. Eller en MA8000 til nice-price?
    Hehe. Jo, jeg har sett at MA8000 er på tilbud for tiden. Men den er i overkant stor og dyr - uansett. Men etter å ha lest side opp og ned på utenlandske forum, så ser jeg at MA6900 virker å ha noe "spesielt" -som gjør at folk beholder denne og derfor sjelden finner veien til bruktbørsen. Hmm. Må tenke litt.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ar en MA6900 selv og må si meg fornøyd. Den ER meget musikalsk. Ikke hørt den mot noe annet McIntosh dessverre.
    Kan bekrefte at du må nok snuse opp mot 30 lapper for en MA900. De er og fryktelig sjelden for salg.
    Jeg har min med Sonus Faber Cremona Auditor, noe som jeg opplever som en kjempekombo. Hegel HD20 dac tar seg av
    signaler. Hegelen "strammer" gjerne opp litt her. Alt i alt tror jeg det skal godt gjøres å tråkke feil med en McIntosh
    Skulle jeg byttet min MA6900 med noe ville det blitt evt brukt MA7900 med innebygget dac. Eller en MA8000 til nice-price?
    Hehe. Jo, jeg har sett at MA8000 er på tilbud for tiden. Men den er i overkant stor og dyr - uansett. Men etter å ha lest side opp og ned på utenlandske forum, så ser jeg at MA6900 virker å ha noe "spesielt" -som gjør at folk beholder denne og derfor sjelden finner veien til bruktbørsen. Hmm. Må tenke litt.
    Jeg har hørt MA7k, men ikke MA6900. MA6900 går for å ha varmere signatur, mens MA7k er mer presis. Jeg er enig i at MA7k er presis og ikke noe spesielt varm forsterker. Ville selv gått for 69 om varm lyd er målet og det sto mellom disse to.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    ar en MA6900 selv og må si meg fornøyd. Den ER meget musikalsk. Ikke hørt den mot noe annet McIntosh dessverre.
    Kan bekrefte at du må nok snuse opp mot 30 lapper for en MA900. De er og fryktelig sjelden for salg.
    Jeg har min med Sonus Faber Cremona Auditor, noe som jeg opplever som en kjempekombo. Hegel HD20 dac tar seg av
    signaler. Hegelen "strammer" gjerne opp litt her. Alt i alt tror jeg det skal godt gjøres å tråkke feil med en McIntosh
    Skulle jeg byttet min MA6900 med noe ville det blitt evt brukt MA7900 med innebygget dac. Eller en MA8000 til nice-price?
    Hehe. Jo, jeg har sett at MA8000 er på tilbud for tiden. Men den er i overkant stor og dyr - uansett. Men etter å ha lest side opp og ned på utenlandske forum, så ser jeg at MA6900 virker å ha noe "spesielt" -som gjør at folk beholder denne og derfor sjelden finner veien til bruktbørsen. Hmm. Må tenke litt.
    Jeg har hørt MA7k, men ikke MA6900. MA6900 går for å ha varmere signatur, mens MA7k er mer presis. Jeg er enig i at MA7k er presis og ikke noe spesielt varm forsterker. Ville selv gått for 69 om varm lyd er målet og det sto mellom disse to.
    Spørsmålet er hva du legger i betydningen av "varm". Alle Mcintosh-forsterkere vil jeg påstå er "varm" i den grad at de har en tykk og organisk mellomtone (i forhold til det meste). MA7000, og ikke minst de nyere modellene som MA8000, er mer presis og litt mer analytiske, men de er fortsatt varme i den forstand som jeg beskrev over. De har alle tross alle store (tunge og dyre) trafoer på utgangene med flere meter kobbertråd som påvirker lyden i stor grad (den såkalte rørlyden). Forskjellen er uansett såpass små (med mindre du er en analytisk hifi-entusiast - men da er kanskje Mcintosh uansett ikke på topp 3-listen) at jeg ville ha skaffet den første og beste forsterkeren som er tilgjengelig og som er i henhold til budsjett. (Kjøper du noe mer rimelig så vær varsom på at de rimeligste Mc kun driver stable høyttalere på 8 ohm).
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Funker en MC 452 i en valnlig vegg kontakt? eller trenger man en heftigere kurs? huset er fra 2004

    Ligger en på torget 4 min med bil herifra :)
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Søren også, der var jeg akkurat for sen til en McIntosh MA6900 til 20 000 her på børsen. Da ble jeg ikke "venn" denne gangen heller :p
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg får melde meg inn i denne klubben med nyanskafelse av en MA7000. Etter mange år med denne hobbyen og utprøving av flere merker følte jeg tiden var kommet for og McIntosh. Dette resultete i at mitt nåverende hjemmekino anlegg blir solgt og jakten på en høyttaler som matsjer og en god dac er i gang.
    Så er det noen her inne som har noen gode kandidater på høyttalere opp i mot 40.000,- brukt.
    Må være høy waf, sort eller hvite.

    Mvh
    roeng2
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Dali rubincon. Bw cm kan også være noe du liker. Test begge på hifiklubben.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Omsider rotet meg til å sjekke ut mm-trinnet på MA8000, etter å kun ha benyttet mc siden jeg satte denne forsterkeren i anlegget. Dette skulle i grunn vært en relativt klar nedgradering, ettersom jeg byttet fra min Benz L04 over til AN IQ3, alle mine tidligere erfaringer med disse to pick-up'ene har vært relativt entydige, i favør Benz.
    Nå var det også sånn at jeg faktisk hadde vise innsigelser mot RIAA'n i MA8000 da jeg testet den, jeg syntes ikke den kom opp mot RIAA-trinnene i de beder rør pre-ampene fra McIntosh. I testperioden brukte jeg da også kun mc pu.

    Men så satte jeg inn en rimelig platespiller i anlegget, denne var utstyrt med en billig Grado, og var det en øreåpner...!! Jeg gikk sporenstreks til verket, av med L04 fra min særdeles oppegående Origin Live Illustrous arm, på med Audio Note IQ3, og fytti katta, dette spiller så jeg umiddelbart åpnet årets første juleøl i pur glede. :)

    Nå låter MA8000 nesten som om den var laget i Hove, England, og for dere som ikke vet hva det betyr, kan jeg fortelle at akkurat der befinner Audio Note's hovedkvarter seg. Så til dere som ikke har sjekket ut mm-delen av RIAA-trinnet på MA8000; det er liten grunn til å vente. Veldig liten.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     
    Ble medlem
    29.01.2014
    Innlegg
    27
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med en kjempeforsterker. Anskaffet meg samme sist vinter og er blitt ihuga Mcintosh-fan (ble etter hvert også en mcd1100). Sjøl bruker jeg Kef 203/2 og er meget fornøyd. Det hele er koplet sammen med Vertere kabler i triwiring. Da blir det bass nok!
    Og husk på én ting: bruk en kort, men god signalkabel i stedetfor jumperne bak på forsterkeren (til å koble forforsterkerdelen sammen med effektdelen). Jeg bruker Vertere også der, men kanskje litt overkill. I følge Cable company i USA er en kort Kimber (0,5) Hero AG noe av det beste å bruke. Men uansett: en skikkelig god kabel gjør stor forskjell sammenlignet med jumpere.

    mvh
    Trond F.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Råd fra McIntosh kjennere

    Hei da jeg har en MA7000 og det er første gang jeg har forsterker fra McIntosh så lurer jeg på følgende.
    Her er det jo + terminaler for 2, 4 og 8 ohm, har lest meg opp på at man skal koble til den om som er nærmest nedre målt ohm på høyttaler.
    Det jeg lurer på da er om man kobler på 8 ohm utgangen har man da fremdeles 250watt ut på en impedans på 4 ohm eller blir effekten høyere slik jeg er vant med fra for Krell?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Hei da jeg har en MA7000 og det er første gang jeg har forsterker fra McIntosh så lurer jeg på følgende.
    Her er det jo + terminaler for 2, 4 og 8 ohm, har lest meg opp på at man skal koble til den om som er nærmest nedre målt ohm på høyttaler.
    Det jeg lurer på da er om man kobler på 8 ohm utgangen har man da fremdeles 250watt ut på en impedans på 4 ohm eller blir effekten høyere slik jeg er vant med fra for Krell?
    Normalt er Mcintosh konstruert slik at de nesten dobler ved halv impedans (ift rating), men at de deretter faller raskt ved enda lavere impedans.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei da jeg har en MA7000 og det er første gang jeg har forsterker fra McIntosh så lurer jeg på følgende.
    Her er det jo + terminaler for 2, 4 og 8 ohm, har lest meg opp på at man skal koble til den om som er nærmest nedre målt ohm på høyttaler.
    Det jeg lurer på da er om man kobler på 8 ohm utgangen har man da fremdeles 250watt ut på en impedans på 4 ohm eller blir effekten høyere slik jeg er vant med fra for Krell?
    Normalt er Mcintosh konstruert slik at de nesten dobler ved halv impedans (ift rating), men at de deretter faller raskt ved enda lavere impedans.
    Takk for et utfyllende svar;D
    Da antar jeg at jeg kan bruke 8 ohm da minne høyttaler kun dykker ned til 3,4 ohm ved 105Hz?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Hei da jeg har en MA7000 og det er første gang jeg har forsterker fra McIntosh så lurer jeg på følgende.
    Her er det jo + terminaler for 2, 4 og 8 ohm, har lest meg opp på at man skal koble til den om som er nærmest nedre målt ohm på høyttaler.
    Det jeg lurer på da er om man kobler på 8 ohm utgangen har man da fremdeles 250watt ut på en impedans på 4 ohm eller blir effekten høyere slik jeg er vant med fra for Krell?
    Jeg har brukt mye tid og energi på å finne ut av dette selv ettersom mine høyttalere har en vanskelig impedanselast. Det viser seg at de fleste bekymringer og begresninger er teoretiske, og i praksis er en begresning i impedanslasten knyttet til hvor høyt du kan spille. Når det er sagt lyder høyttalerne raskt "tynne" med 2 ohms og veldig "tykke" på 8 ohm for høyttalere som har en nominell last på 4 ohm. Det beste er å prøve seg fram ift. hva som lyder best.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei da jeg har en MA7000 og det er første gang jeg har forsterker fra McIntosh så lurer jeg på følgende.
    Her er det jo + terminaler for 2, 4 og 8 ohm, har lest meg opp på at man skal koble til den om som er nærmest nedre målt ohm på høyttaler.
    Det jeg lurer på da er om man kobler på 8 ohm utgangen har man da fremdeles 250watt ut på en impedans på 4 ohm eller blir effekten høyere slik jeg er vant med fra for Krell?
    Jeg har brukt mye tid og energi på å finne ut av dette selv ettersom mine høyttalere har en vanskelig impedanselast. Det viser seg at de fleste bekymringer og begresninger er teoretiske, og i praksis er en begresning i impedanslasten knyttet til hvor høyt du kan spille. Når det er sagt lyder høyttalerne raskt "tynne" med 2 ohms og veldig "tykke" på 8 ohm for høyttalere som har en nominell last på 4 ohm. Det beste er å prøve seg fram ift. hva som lyder best.
    Har brukt 4 ohm frem til i dag men etter og lest test i Lyd & bilde koblet jeg over på 8 ohm og virker som dette gjorde en bedring. Men jeg får teste dette ut som du sier. Takk for rådet;D
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.201
    Antall liker
    101.667
    Torget vurderinger
    23
    Flott! Dere surregutta er generelt bedre til romdesign osv. en haififolket :cool:
     

    kopperud

    Medlem
    Ble medlem
    13.08.2014
    Innlegg
    36
    Antall liker
    8
    Sted
    Oslo
    Heisan, tenkte jeg skulle slenge meg på McIntosh trenden, jeg har altid ønsket meg en forsterker fra McIntosh men dessverre så har lommeboka satt en
    stopper for drømmen, men nå om kort tid så har jeg endelig råd til å realisere drømmen og jeg har sett litt på en McIntosh MA5200.

    Dette er et temmelig kostbart kjøp for meg med tanke på at jeg jobber i en middelsbetalt jobb, er 22 år og tja, ikke er spesielt begeistret for sparing generelt.

    Det jeg trenger hjelp med er å finne ut om denne forsterkeren "passer" resten av annlegget.

    Pr dagsdato har jeg en Pro-ject RPM 5.1 platespiller med ortofon 2M Bronze PU, jeg har en Graham slee era gold V RIAA trinn.
    Jeg bruker i dag B&W 685 S2 høyttalere, disse skal oppgraderes til B&W 805 D.

    Jeg er veldig begeistret for B&W så ønsker virkelig og fortsette trenden med de i fremtiden.

    Problemet er at jeg ikke får prøvelyttet før kjøp siden Hi-fi klubben kjører B&W og soundgarden har McIntosh.

    Har noen erfaringer med denne kombinasjonen (eventuelt B&W sammen med MC generelt), og hvordan eventuelt mitt eksterne RIAA trinn er i forhold til den som er bygget inn i MC MA5200?

    På forhånd takk :)
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    5.284
    Sted
    Moss
    Kivi@ Det rommet er helt rått! Gratulerer.
    Da venter vi på ett fullspekka Kivi Galleri men spec og bilder :)
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Problemet er at jeg ikke får prøvelyttet før kjøp siden Hi-fi klubben kjører B&W og soundgarden har McIntosh.


    Velkjent problemstilling. Det beste er jo å få prøvelyttet forsterkeren hjemme Soundgarden pleier å yte den servicen, hvis du deponerer noe av kjøpssummen.


    mvh
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Da har jeg fått mitt første McIntosh produkt i stua, MA6900. Kjøpt av en av bidragsyterne i denne tråden.
    Så; «Beistet» er satt opp og den spiller helt med Wimp HiFi via Sonos og på en Luxman PD131. Ingen dac.

    Jeg har hatt mange forsterkere de siste årene, i klassen rett under disse (prismessig). NAD M3, Lyngdorf TDAI2200, Hegel H200 m/fler. Dette er første gang på meget lenge at jeg kan HØRE at jeg har ny forsterker i stua :)
    Selvsagt tidlig å konkludere men, førsteinntrykk teller mye de også. I tillegg kommer eiergleden i denne. Den lyser fint opp der fremme :)
    Ser enda flere lyttetimer i vintermørket komme snikende :eek:) (De spiller på B&W 805 Matrix og skal prøve den på noen nyinnkjøpte, men ikke mottatte JBL 4312M)
    IMG_0129.jpg
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Gratulere :)
    Håper du blir fornøyd , og kommer med flere inntrykk etterhvert .
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med en en meget potent forsterker. Hadde maken selv for kort tid siden, så vet hva denne er god for :)
    Kos deg videre. Men anbefaler deg en dac. Brukte selv en Hegel HD20 med MA6900 og følte de utfylte hverandre godt.

    Mvh Øyvind
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer med en en meget potent forsterker. Hadde maken selv for kort tid siden, så vet hva denne er god for :)
    Kos deg videre. Men anbefaler deg en dac. Brukte selv en Hegel HD20 med MA6900 og følte de utfylte hverandre godt.

    Mvh Øyvind
    Ja, går og lurer på en Audiolab 8200CD, så får jeg Cd med på slengen ;o)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med en en meget potent forsterker. Hadde maken selv for kort tid siden, så vet hva denne er god for :)
    Kos deg videre. Men anbefaler deg en dac. Brukte selv en Hegel HD20 med MA6900 og følte de utfylte hverandre godt.

    Mvh Øyvind
    Ja, går og lurer på en Audiolab 8200CD, så får jeg Cd med på slengen ;o)
    Sikkert ikke et dumt valg hvis også CD er viktig for deg :) Personlig er det slutt på alt av CD plater. Det går mest i
    streaming, Spotify og musikk lagret på PC. Enkelt og greit :) Med en akseptabel dac som tar seg av konverteringen så
    så syns jeg også kvaliteten er bra. Får se hva du syns når en evt dac er kommet i hende. Uansett kos deg med
    VU-metrenes hypnosedans :)

    Mvh Øyvind
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg var akkurat inne på sidene til Soundgarden og ser de har satt opp prisene en del. Nå gjelder vel ikke dette bare McIntosh, men oppover går det :rolleyes:
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    552
    Antall liker
    284
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Importøren handler i Dollar og de fleste har vel fått med seg utviklingen i KR vs USD/EUR :/

    Vi driver en familiebedrift importerer veldig mye selv og betalingen går i USD. Det er ikke lett å få økte kostnader på 20-30% uten å legge på utsalgsprisene...
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg fått mitt første McIntosh produkt i stua, MA6900. Kjøpt av en av bidragsyterne i denne tråden.
    Så; «Beistet» er satt opp og den spiller helt med Wimp HiFi via Sonos og på en Luxman PD131. Ingen dac.

    Jeg har hatt mange forsterkere de siste årene, i klassen rett under disse (prismessig). NAD M3, Lyngdorf TDAI2200, Hegel H200 m/fler. Dette er første gang på meget lenge at jeg kan HØRE at jeg har ny forsterker i stua :)
    Selvsagt tidlig å konkludere men, førsteinntrykk teller mye de også. I tillegg kommer eiergleden i denne. Den lyser fint opp der fremme :)
    Ser enda flere lyttetimer i vintermørket komme snikende :eek:) (De spiller på B&W 805 Matrix og skal prøve den på noen nyinnkjøpte, men ikke mottatte JBL 4312M)

    Gratulerer med en god forsterker, den kommer nok til og gi deg mange gode opplevelser.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.019
    Antall liker
    4.082
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Jeg var akkurat inne på sidene til Soundgarden og ser de har satt opp prisene en del. Nå gjelder vel ikke dette bare McIntosh, men oppover går det :rolleyes:
    MA8000 har fanken meg gått opp 15 lapper.
    Er heller ikke lenge siden McIntosh økte i pris dessverre.

    55'000K for en MC275? som kostet 35K for 1-2 år siden?


    Edit: Ja er lettere irritert på slik prisøkning, for den synker nok ikke igjen uansett hva som skjer med dollar/krone kursen.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.322
    Sted
    Smurfeland
    ^MC275 stod på lista mi over forsterkere jeg kunne tenkt meg å prøve, men med en sånn prisøkning ble det helt uaktuelt for evig&alltid, amen.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvis man i tillegg ser på prisen for den billigste effektforsterkeren (transistor) så koster MC302 70K nå. Forgjengeren MC252 kostet vel 42-43K helt på slutten så "inngangsprisen" har steget kraftig på McIntosh produkter de siste årene. Ser forresten at MC207 nå koster 899 955,- :cool:
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Da har jeg fått mitt første McIntosh produkt i stua, MA6900. Kjøpt av en av bidragsyterne i denne tråden.
    Så; «Beistet» er satt opp og den spiller helt med Wimp HiFi via Sonos og på en Luxman PD131. Ingen dac.

    Jeg har hatt mange forsterkere de siste årene, i klassen rett under disse (prismessig). NAD M3, Lyngdorf TDAI2200, Hegel H200 m/fler. Dette er første gang på meget lenge at jeg kan HØRE at jeg har ny forsterker i stua :)
    Selvsagt tidlig å konkludere men, førsteinntrykk teller mye de også. I tillegg kommer eiergleden i denne. Den lyser fint opp der fremme :)
    Ser enda flere lyttetimer i vintermørket komme snikende :eek:) (De spiller på B&W 805 Matrix og skal prøve den på noen nyinnkjøpte, men ikke mottatte JBL 4312M)

    Gratulerer med en god forsterker, den kommer nok til og gi deg mange gode opplevelser.
    Det fulgte med et 'blå-filter-kit'. Jeg har forståt det slik at det er ment å gjøre belysningen blå, fremfor den eksisterende grønnlige.
    Mitt spm er om noen av dere har kjennskap til denne modifiseringen og evt erfaringer med å utføre denne?
    Kittet kostet ifl. kvitteringen USD 380 eller deromkring.

    http://www.mikesastra.com/MCINTOSH/LED/MA6900-LED.pdf
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn