McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Audiovector fungerer bra med McIntosh. Men sjekk ut Dynaudio C1 som ligger på bruktmaredet.
    Du som skal ha høyttalere til McIntosh. Jeg kjøpte med et par Audiovector M3 Avantgarde med banddiskant sammen med en McIntosh Ma6300. Jeg er fortsatt forundret over hvor mye jeg har fått for pengene.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.436
    Antall liker
    2.069
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen av dere Mc gutta som har hørt rørblokkene 2301 ? Disse kjempene måler jo sykt bra for å være rørbaserte.
    Finnes flere lykkelige eiere rundtomkring i den store verden, og de skryter fælt.

    Neby har vel ett par eller to, etter det jeg har hørt. Anyone ?

    Mvh
     

    hififredd

    Medlem
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    6
    Antall liker
    5
    Mc2301 er helt fantastiske, hørte de her i forrige uke og har hørt dem oppe hos Neby også. Stereofil snakket noe om at de skulle få inn disse, sammen med den vanvittige mcintosh demoriggen de har inne nå.

    Er det noen av dere Mc gutta som har hørt rørblokkene 2301 ? Disse kjempene måler jo sykt bra for å være rørbaserte.
    Finnes flere lykkelige eiere rundtomkring i den store verden, og de skryter fælt.

    Neby har vel ett par eller to, etter det jeg har hørt. Anyone ?

    Mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.259
    Antall liker
    8.267
    Sted
    Oslo
    Ovennevnte tiltredes;). Kjempe blokker!

    mvh
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg vurderte disse i tt galskapens øyeblikk for en tid tilbake, leste og gjorde en del reaserch på de, fikk aldri hørt de, men mener å huske de er kjempesterke, og den rørforsterkeren fra MC som ligner mest på transistorbasert lyd
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    300W rørmonoblokk, begynner å bli seriøse saker.
    Burde vel dra det meste av høyttalere, hvordan er de med veldig lav-ohmige laster?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    H.R skrev:
    ElDuce86 skrev:
    Hva med MA7000 på Klipsch Palladium P-37?
    Må prøve å skjerpe budsjettet, og holde meg til 100K... :(
    Ganske umulig å si. Selv hadde jeg en ma7000 på klipsch belle (som er en helt annen ht) og det fungerte overhode ikke. Hos Aair spiller det forrykende bra med samme forsterker dog på et par onken.

    Sitter nå med en mc2102 og mc275 som fungerer fremragende og iallefall mc275 var en knallkombo.(mc2102 aldri testet mot belle da)

    Eneste rette er å se om du kan få prøvd en ma7000 hjemme til ht's og se om det funker slik du vil ha det for det
    De fleste forsterkerne liker seg best (har lavest forvrenging) når de kommer litt opp i effekt (kanskje 3-10 dB under max vedvarende effekt)

    Med så effektive ht som Belle, så sliter du med at signalet må dempes veldig mye i preampen dersom du har et stort effekttrinn, evt et effekttrinn med høy gain. Da blir du mer utsatt for støy fra pre-amp delen samt at effekttrinnet går på tomgang - og under sitt optimale virkeområde.
    Hei , ser det du skriver , men jeg kjører med selvbygg-lowterhorn , mc c2300/ mc252 som selvsagt er overkill , jeg spiller mest Jazz..... det låter meget godt ,det har jeg hørt flere si .... mcintosh har jo autotrafoer som nettopp skal sikre dette , at forsterkerne yter topp selv med lave belastninger.

    Mvh Espen
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Espen, autoformernes funksjon er å tilpasse lasten (fra et impedanseperspektiv) som forsterkeren "ser" når den kobles til ht. Det blir da riktig at forsterkerene blir godt tilpasset til lave belastninger, men vi snakker da om lav-ohmige belastninger (lav impedans) og ikke lav-watt belastninger (effekt).

    de mcIntoshene jeg har hørt har vel også spillt bra på lave volumer, men det er nok en litt annen sak.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Jeg melder meg herved inn! Har ikke Mc for øyeblikket, men er stor fan! ;)

    Har tidligere hatt MCD201, MA6900, C220, MC275, MC252 og MC402.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Det er test av c50 i siste nummer av Fidelity. Håkon Rognlien har dog ikke fått med seg at det finnes mange justeringsmuligheter for hhv mc og mm inngangene - som til og med kan styres med fjernkontrollen fra god stolen. Ellers en fin test!
     

    Tetragrammaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.05.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    89
    Sted
    Sola utenfor Stavanger
    Torget vurderinger
    44
    For en tid tilbake kjøpte jeg en MC-452 som skulle testes mot min Hegel H30. H30 ble aldri koblet opp igjen, og deretter solgt. Jeg skal sy en lomme i likskjorten min til MC-452. Eneste utfordringen med den er at den ser ut som en oversminket russisk nattfugl på tivoli i Las Vegas, men det har jeg løst ved å sette den i et skap med dør foran.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    hei , da kom det ett Binghamton produkt inn døra her i går , Mc 275 , låter kanonbra rett ut av esken ( ny) , har fra fr før en mc 252 jeg er jævla gla i , og prøver nå med 275 på mine lowterhorn , dette er en bra forsterker , den beste kt-88 forsterkern jeg hittil har hørt.... og det blir nok bedre når jeg får spillt litt mer på den , rørene må jo gå seg til.

    vi får se hvem av forsterkerne jeg beholder frem i tid , får bytte på litt utover vintern....

    mvh Espen
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.078
    Antall liker
    6.491
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Grattis med ny amp espen. Har liggende en kvartett med nye shuguan treasures rør om du skulle hatt lyst å teste. De spillte iallefall best hos meg på både belle og dx3.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takk for det hr , i forkant av ditt innlegg , kjøpte jeg tilsvarende rør i går av scaniagutten , s de sendes i uken , veldig hyggelig å høre at du likte disse på dx.

    jeg syntes også det spiller vesentlig mye bedre på 16 ohms tappingen enn 8 ohm.... mye mer oppløsning og moro , en nå er jo alt nytt , så det kan jo hende at også innspilling er ett nøkkelord her og tilfelddigheter med tappingen.

    Prøvde du forskjellige tappnger på forsterkere som var innspillt HR ?

    Beste hilsen fra ESPEN
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei venner....

    jeg hr en preamp c2300 fra mcintosh i dag , veldig fornøyd med denne.

    Allikevel er det ett ordtak som sier mye vil ha mer..... nå er jeg egentlig strålende fornøyd , men sikla litt på c-500

    Er det noen som har sammenliknet disse ? da med rørdelen på c500 sammen med control-unit opp mot c2300 `?

    Er det ett greit løft , tatt prisøkningen i betraktning ?

    Hva må en regne med å betale brukt for en c-500 dersom det skulle dukke opp ?

    Mvh Espen
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Har veldig lyst til å teste ut McIntosh på mine Martin Logan Ethos, men det dumme er at McIntosh ikke har HT-inngang/prosessorinngang på noen av sine integrerte forsterkere, kun preampene. Noen som har vet om dette er bevisst, eller om de bare er usedvanlige trege?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hjemmekinobypassinngangsalternativer

    Har veldig lyst til å teste ut McIntosh på mine Martin Logan Ethos, men det dumme er at McIntosh ikke har HT-inngang/prosessorinngang på noen av sine integrerte forsterkere, kun preampene. Noen som har vet om dette er bevisst, eller om de bare er usedvanlige trege?
    I hvert fall McIntosh MA7000 har ekstern deling mellom for- og effektforsterker. Man kan derfor benytte en analog signalsvitsj. Jeg har planlagt det, men har fremdeles ikke fått ut fingeren.

    Et annet alternativ er å finne lydstyrkeinnstillingsposisjonen som gir unity gain, og benytte en av linjeinngangene sammen med det. Et tredje er bare å benytte en av linjeinngangene sammen med en fast lydstyrkeinnstillingsposisjon.

    Jeg er dog enig i at en bypassinngang hadde vært det beste.
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Hei venner....

    jeg hr en preamp c2300 fra mcintosh i dag , veldig fornøyd med denne.

    Allikevel er det ett ordtak som sier mye vil ha mer..... nå er jeg egentlig strålende fornøyd , men sikla litt på c-500

    Er det noen som har sammenliknet disse ? da med rørdelen på c500 sammen med control-unit opp mot c2300 `?

    Er det ett greit løft , tatt prisøkningen i betraktning ?

    Hva må en regne med å betale brukt for en c-500 dersom det skulle dukke opp ?

    Mvh Espen
    Heisann.

    I det siste har jeg sett en ligge på 35K, denne er 2 år gamel.
    Mulig den ligger ute her enda.

    Mvh Tage
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , dette var da svært billig da.... hvor har du sett denne c-500 hen ?

    dersom noen vurderer å selge sin c-500 , er det lov å kontakte meg angående en handel.

    Mvh Espen
     
    Sist redigert:

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Leste nettopp at McIntosh er solgt til Fine Sounds, så nå blir det spennende å følge utviklingen :) Etter som jeg har fått med meg så eier de også Sonus Faber, Audio Research og Wadia, så noe stordriftsfordeler bør det vel bli ;)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    er siste fidelity sluppet nå ? eller var det forrige nr det var test av c50 ?
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Det er i dette bladet, men har ikke kommet enda. Slutten av okt. tror jeg..
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    mitt kom idag også, endelig :)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Er dette blitt en se.jeg.har.fått.Fidelity.i.posten.i.dag-tråd?

    jeg har også fått post forresten. Men jeg måtte hente pakken hos Soundgarden i form av en ........ McIntosh 275R :cool:
    Det er vel tredje gang jeg kjøper en slik hos Soundgarden. Det må vel være et kvalitetsstempel? ;)
    Uansett så er den en god match med Hegel P30 pre!
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Jeg har bare hatt to :)
    Har ingen akkurat nå, så kanskje det blir en tredje på meg også en dag , uansett en fantastisk forsterker :)
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Jeg har bare hatt to :)
    Har ingen akkurat nå, så kanskje det blir en tredje på meg også en dag , uansett en fantastisk forsterker :)
    Ja, du skal se det blir en til på meg også før eller senere....:eek:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    hei , da kom det ett Binghamton produkt inn døra her i går , Mc 275 , låter kanonbra rett ut av esken ( ny) , har fra fr før en mc 252 jeg er jævla gla i , og prøver nå med 275 på mine lowterhorn , dette er en bra forsterker , den beste kt-88 forsterkern jeg hittil har hørt.... og det blir nok bedre når jeg får spillt litt mer på den , rørene må jo gå seg til.

    vi får se hvem av forsterkerne jeg beholder frem i tid , får bytte på litt utover vintern....

    mvh Espen
    Jeg er på utkikk etter en MC252 ASAP så du kan ringe meg på tlf 48282993 hvis du ønsker å bli kvitt den :) (prøvde å sende pm, men vet ikke om den ble sendt)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje dere Mac-eiere kan mene noe om dette:

    Jeg spiller i dag på Klipsch RF-63 drevet av 2 stk brokoblede Abrahamsen V4UP og en Abrahamsen V3.UP pre. Dette er egentlig en veldig god match, og jeg liker lyden godt. Veldig varmt og smooth, og ganske rør-aktig til å være transistorbasert.

    ...Men, jeg tenker stadig vekk på en rør-forforsterker, og har sett litt på McIntosh C220, som i alle fall på papiret og i fantasien burde funke bra.

    Hva tror dere om å erstatte V3-en min med en slik? Hva slags egenlyd/klang kan jeg forvente av en C220? Det verste scenarioet er kanskje hvis det vil låte mindre "rør" av en sånn enn av min gamle transistor-pre. ;)

    ...Og en ting til: Hvordan vil RIAA-delen i C220 prestere sammenliknet med Audion Premier RIAA-trinnet jeg har i dag?

    Alle meninger mottas med takk! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn