McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Bilder får vi aldri nokk av?
    038.jpg
    Her er det litt skilt jeg har, det bildet som UV metern er har jeg selv tatt.
    093.jpg

    038.jpg
    Med RF-7

    Rf-7 på bilde har jeg ikke lenger, har 802 diamond som kan ses på fårje side.
     
    Sist redigert:

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Du kan gjerne like innlegget, men ditt eget ser mistenkelig "hentet fra nett" ut.

    mvh
    Hehe, hvorfor det? di bildene er mine egene som jeg selv har tatt bildet av.

    Siden du bor i Oslo kan du gjerne å komme å se om du kjenner igjen rommet på alle bildene. :)

    Jeg har hatt flere HT par enn bare 802 Diamond.

    Jeg kaller meg for HoPPe`S på avforum.

    Tok å byttet navn.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Javel. Jeg tror deg. Men måten du presenterte deg, ga inntrykk av "ren bøff"

    mvh
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Du spiller vel mye "hip hop" da. B&W er jo glimrende til den musikken:cool:.

    mvh
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Har selv MC452 og er strålende fornøyd med denne.
    Lurer litt på sikt og skaffe meg C 48 eller 50 pre også. Pr i dag bruker jeg Lavry da11 dac direkte i powerampen. Formålet ved ett bytte er og få en god preamp og dac i ett, altså ikke flere bokser. Er noe som har testet dac biten i C 48 og 50 som kan si noe om hvor bra den er, gjerne sammenlignet med hegel hd 20 dac eller tilsvarende.
    Lavry da 11 fungerer svært godt men har for lite med innganger og litt vanskelig i bruk når en har flere kilder.
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Jeg har C48 men har ikke fått prøvet dac'en siden jeg ikke har digital utgang på min kilde, men ut fra hva jeg har lest på andre fora blir den sammenlignet med mcd500 som visstnok har en veldig god McIntosh-lyd. USB inngangen får derimot mye pepper.
     

    Classichifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2010
    Innlegg
    138
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er usb inngangen på mcd 1100, kan den fungerer den rettt på pc?
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Leste i et Tysk magasin at MC452 ble målt til 581 watt på 8 ohm utgangene og 607 watt på 4 ohm, så det er ikke mye tvil om at McIntosh oppgir konservative krefter ;)
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har C48 men har ikke fått prøvet dac'en siden jeg ikke har digital utgang på min kilde, men ut fra hva jeg har lest på andre fora blir den sammenlignet med mcd500 som visstnok har en veldig god McIntosh-lyd. USB inngangen får derimot mye pepper.
    Har dessverre ikke fått hørt mcd500, da cd plater ikke eksisterer hos meg, pluss at ingen i Bodø har den meg bekjent. Har hørt at folk plages litt med USB. Den trenger jeg ikke, men har Squezzebox, tv tuner og Blueray spiller osv som må kobles på.
    Foretrekker og gjøre det digitalt hvis dacen er god, Noe det kanskje høres ut som om den er? For dac som sitter i blueray spillere og tv tunere er jo ikke mye og rope hurra for.
    Er litt lei så veldig mange bokser, så blir det preamp forsvinner jo en sært god dac.

    Når det gjelder Power på MC452 er ikke mangel på det. Har ikke de spesielt vanskelige høyttalere, men det er så mye power at redd for at dem skal ryke lenge før forsterkeren er tom. Samtidig er jeg jo veldig imponert over hvor god kontroll forsterkeren har, samtidig så musikalsk.
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Har dessverre ikke fått hørt mcd500, da cd plater ikke eksisterer hos meg, pluss at ingen i Bodø har den meg bekjent. Har hørt at folk plages litt med USB. Den trenger jeg ikke, men har Squezzebox, tv tuner og Blueray spiller osv som må kobles på.
    Foretrekker og gjøre det digitalt hvis dacen er god, Noe det kanskje høres ut som om den er? For dac som sitter i blueray spillere og tv tunere er jo ikke mye og rope hurra for.
    Er litt lei så veldig mange bokser, så blir det preamp forsvinner jo en sært god dac.

    Når det gjelder Power på MC452 er ikke mangel på det. Har ikke de spesielt vanskelige høyttalere, men det er så mye power at redd for at dem skal ryke lenge før forsterkeren er tom. Samtidig er jeg jo veldig imponert over hvor god kontroll forsterkeren har, samtidig så musikalsk.
    Mine høytalere er også lettdrevne og skal visstnok ikke ha mer enn et par hundre watt. Ved 50-55% tør jeg ikke dra på mer ;)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei McIntosh gutta!

    Sitter her og samler op penger til mine nye amp. Og slik det ser ut så står det mellom Mc 601/501 og 1.2kw. 1.2kw er nok egentlig utenfor rekkevidde, men om jeg venter en stund og kjøper en av de andre i mellomtiden så er det muligheter.

    Det jeg lurer på er hvilken størrelse sikring må jeg ha for å kunne bruke desse mastadontene....? Jeg har pdd en 10A c sikring som går til alle kontaktene i stuen. Der tv og parabol samt en 3 lamper er ibruk på samme kurs.

    Vil dette da gå bra?

    Skal som det står lenger oppe i tråden her bygge eget rom iløpet av sommer/høst og der vil jeg legge inn 16A kurs til hifi og en annen kurs til lys ol.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    696
    Antall liker
    1.001
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Hei McIntosh gutta!

    Sitter her og samler op penger til mine nye amp. Og slik det ser ut så står det mellom Mc 601/501 og 1.2kw. 1.2kw er nok egentlig utenfor rekkevidde, men om jeg venter en stund og kjøper en av de andre i mellomtiden så er det muligheter.

    Det jeg lurer på er hvilken størrelse sikring må jeg ha for å kunne bruke desse mastadontene....? Jeg har pdd en 10A c sikring som går til alle kontaktene i stuen. Der tv og parabol samt en 3 lamper er ibruk på samme kurs.

    Vil dette da gå bra?

    Skal som det står lenger oppe i tråden her bygge eget rom iløpet av sommer/høst og der vil jeg legge inn 16A kurs til hifi og en annen kurs til lys ol.

    McIntosh anbefaler en 16A kurs pr. monoblokk (1.2kw). På MC601/501 holder det nok med en 16A kurs.
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Hei McIntosh gutta!

    Sitter her og samler op penger til mine nye amp. Og slik det ser ut så står det mellom Mc 601/501 og 1.2kw. 1.2kw er nok egentlig utenfor rekkevidde, men om jeg venter en stund og kjøper en av de andre i mellomtiden så er det muligheter.

    Det jeg lurer på er hvilken størrelse sikring må jeg ha for å kunne bruke desse mastadontene....? Jeg har pdd en 10A c sikring som går til alle kontaktene i stuen. Der tv og parabol samt en 3 lamper er ibruk på samme kurs.

    Vil dette da gå bra?

    Skal som det står lenger oppe i tråden her bygge eget rom iløpet av sommer/høst og der vil jeg legge inn 16A kurs til hifi og en annen kurs til lys ol.
    Om du vurderer 601 eller 501 vil jeg nok anbefale deg å lytte til de først, da de skal være ganske ulike i lydsignatur. 501 representerer den klassiske McIntosh lyden, mens 601 oppfattes som mer oppløst og dynamisk. Det handler som alltid om smak og behag :)
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Noen anbefaling av McIntosh forforsterker?

    Jeg skal oppgradere fra C220 og har B&W 802 Diamond, MC501 og MCD-301.

    Jeg har sett litt på C-48 og C50 men er usikker på valg.
     

    Bårsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.03.2009
    Innlegg
    123
    Antall liker
    7
    Sted
    Oslo
    Hei.

    Noen anbefaling av McIntosh forforsterker?

    Jeg skal oppgradere fra C220 og har B&W 802 Diamond, MC501 og MCD-301.

    Jeg har sett litt på C-48 og C50 men er usikker på valg.
    Etter som jeg har forstått skal lydsignaturen på disse være lik. C50 har et kulere utseende (etter min smak) og flere muligheter til å tune lyden. Begge vil kunne "stramme" opp lyden på dine 501 og kanskje gi noe mer oppløsning, men du har jo også C2300 som skal være meget bra :)
     

    HoPPe`S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    297
    Antall liker
    286
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vil helst ha uten rør denne gangen, men kan vurdere C2300 vist den ligger til god pris på brukten :).

    C50 har uttrolig lekkert utseende og har mest lyst på denne, men hvis jeg kan bruke mye mindre kr for å få lik lyd så kan jeg like gjerne kjøpe c48.
    Jeg syns c48 ikker er aller verst på design.
     

    Leifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    23
    Sted
    Karmøy
    Kan et par 501 blokker settes over hverandre? Sliter litt med plassen . Mener å huske min gammle 602 ikke utvikla serligt med varme.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Kan et par 501 blokker settes over hverandre? Sliter litt med plassen . Mener å huske min gammle 602 ikke utvikla serligt med varme.
    Oppe på hverandre? El. over hverandre i et rack/møbel? Det første er IMO ikke å anbefale.

    mvh
     

    Leifi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    23
    Sted
    Karmøy
    Det var nok det første. Får måle å lete litt rundt på nett etter evt. Rack som kunne fått plass mellom tv å enne høyttaler.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Trenger råd, og antageligvis fra Salamander. Var inom Soundgarden i Frognervn. i Oslo. Så & hørte Mc. 452 & C 50 (kan ha vært C 48). Den nye Mc. lyden virket bra i det lokalet. Tenker på oppgradering til 601, el 1,2 kW. Sistnevnte vil by på litt problemer, da jeg må ha nytt rack(for høye), nuværende rack er for lavt. Spiller i lite lytterom/kjellerstue. Lytter også på lavt volum. Har mest lyst på 1,2 kW, men hvis det er "på trynet", og 601 er å foretrekke, er alle innspill velkomne.

    mvh
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Har du penger og plass, velg Mc 1,2 KW. Har Mc 452 selv og kjempefornøyd med den. Du får med flere watt en helt annen ro i lyden, større dynamisk overskudd osv. Selv gikk jeg fra Ma7000 til Mc452. Det første jeg merket var mer ro og orden, bedre kontrol, selv om jeg ikke spiller noe høyere. Har jeg kunnet, har jeg kommet til og kjøpe 1,2KW. Det finnes nesten ikke den høyttaler som du ikke kan drive. Lydmessig tror jeg nesten ikke det er så mye mer og hente uansett pris. Lykke til
    Trenger råd, og antageligvis fra Salamander. Var inom Soundgarden i Frognervn. i Oslo. Så & hørte Mc. 452 & C 50 (kan ha vært C 4. Den nye Mc. lyden virket bra i det lokalet. Tenker på oppgradering til 601, el 1,2 kW. Sistnevnte vil by på litt problemer, da jeg må ha nytt rack(for høye), nuværende rack er for lavt. Spiller i lite lytterom/kjellerstue. Lytter også på lavt volum. Har mest lyst på 1,2 kW, men hvis det er "på trynet", og 601 er å foretrekke, er alle innspill velkomne.

    mvh
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.259
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Trenger råd, og antageligvis fra Salamander. Var inom Soundgarden i Frognervn. i Oslo. Så & hørte Mc. 452 & C 50 (kan ha vært C 4. Den nye Mc. lyden virket bra i det lokalet. Tenker på oppgradering til 601, el 1,2 kW. Sistnevnte vil by på litt problemer, da jeg må ha nytt rack(for høye), nuværende rack er for lavt. Spiller i lite lytterom/kjellerstue. Lytter også på lavt volum. Har mest lyst på 1,2 kW, men hvis det er "på trynet", og 601 er å foretrekke, er alle innspill velkomne.

    mvh
    Jeg har ikke hørt 601 og 1,2kw i sammenlignbare omgivelser så mine ord her er bare "hear-say". Ryktene fra amerikanske nettfora er at 601 er >= 1,2 kw i lydkvalitet. Den ekstra effekten trenger du neppe uansett. Jeg har aldri klart å "bunne" mine 501 (på kef ref 207/2), men det er samtidig alltid morro å ha litt å gå på!
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    @ maxmekker & Kalle Klovn: Takker for innspill. Lar stadig spørsmålet stå åpent, til flere Mc. frelste har uttalt seg. Finansiering er iorden. Regner m. 200 k. kr. i utgift. 501 spiller stadig utmerket & jeg har ingen hast:).

    mvh
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg får vel melde min annkomst i denne klubben. Hentet idag McIntosh sin minstemann MA6300 bare for å ha noe å spille på.... Og jeg vet nå med sikkerhet at den neste store forsterker vil bli i denne klubben.

    Hadde ikke venta at den skulle spille slik den gjør på mine Audiovector M3 Avantgarde. Nei dette var morro.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Jeg får vel melde min annkomst i denne klubben. Hentet idag McIntosh sin minstemann MA6300 bare for å ha noe å spille på.... Og jeg vet nå med sikkerhet at den neste store forsterker vil bli i denne klubben.

    Hadde ikke venta at den skulle spille slik den gjør på mine Audiovector M3 Avantgarde. Nei dette var morro.
    Og velkommen skal du være. Utmerket kjøp:).

    mvh
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.259
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Grattis Retep, McIntosh gir en enorm eierglede. Jeg har nettopp kjøpt en 6600 til mitt anlegg nr2 - fant ingen andre merker som har samme kombinerte tiltrekningskraft lydmessig, betjeningsmessig og av utseende!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei.

    sitter men en liten tanke her nå. Min Ma6300 har noen bruer som binder sammen main in og pre out. Om jeg bruker et Y.ledd på main in, kan jeg da koble sammen Ma6300 og min hjemmekino reciver, slik at Ma6300 driver frontene mine både ved 2 kanaler og ved mulitikanal, som et effekttrinn uten at jeg mp bakpå å koble mellom hver gang?

    Mvh Peter
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.270
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei.

    sitter men en liten tanke her nå. Min Ma6300 har noen bruer som binder sammen main in og pre out. Om jeg bruker et Y.ledd på main in, kan jeg da koble sammen Ma6300 og min hjemmekino reciver, slik at Ma6300 driver frontene mine både ved 2 kanaler og ved mulitikanal, som et effekttrinn uten at jeg mp bakpå å koble mellom hver gang?

    Mvh Peter

    Gratulerer Peter med "ny forsterker" - første steg på drømmen ?

    Har lest meg gjennom flere årganger av Fidelity i sommer. Fidelety kara mener at å bytte disse jumperne med skikkelige kabler kan gjøre underverker med lyden. Vet ikke om jeg helt skal feste lit til dette, men hvert et forsøk. Husker ikke hvilken utgave det var men du kan jo ta en titt på audiofidelity.no

    Det er vel en grunn til at de har valgt en slik løsning, slett ikke umulig at det går det du skisserer, men sikkert lurt å sjekke dokumentasjonen først slik at du ikke brenner noe...
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Hei.

    sitter men en liten tanke her nå. Min Ma6300 har noen bruer som binder sammen main in og pre out. Om jeg bruker et Y.ledd på main in, kan jeg da koble sammen Ma6300 og min hjemmekino reciver, slik at Ma6300 driver frontene mine både ved 2 kanaler og ved mulitikanal, som et effekttrinn uten at jeg mp bakpå å koble mellom hver gang?

    Mvh Peter

    Gratulerer Peter med "ny forsterker" - første steg på drømmen ?

    Har lest meg gjennom flere årganger av Fidelity i sommer. Fidelety kara mener at å bytte disse jumperne med skikkelige kabler kan gjøre underverker med lyden. Vet ikke om jeg helt skal feste lit til dette, men hvert et forsøk. Husker ikke hvilken utgave det var men du kan jo ta en titt på audiofidelity.no

    Det er vel en grunn til at de har valgt en slik løsning, slett ikke umulig at det går det du skisserer, men sikkert lurt å sjekke dokumentasjonen først slik at du ikke brenner noe...
    Det er vel testen av MA 7000 i Fidelity nr. 39, det refereres til her.


    mvh
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sjekket opp dette med Neby ang mitt koblingsspørsmål og det var ikke å annbefale.... Noe jeg regnet med. Da blir det å bytte kabel ved bytte av lydformat.

    Joda, dette er første del av drømmen, og det blir nok ikke den siste, enda til dama syntes MA63 var en fin forsterker.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.270
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei.

    sitter men en liten tanke her nå. Min Ma6300 har noen bruer som binder sammen main in og pre out. Om jeg bruker et Y.ledd på main in, kan jeg da koble sammen Ma6300 og min hjemmekino reciver, slik at Ma6300 driver frontene mine både ved 2 kanaler og ved mulitikanal, som et effekttrinn uten at jeg mp bakpå å koble mellom hver gang?

    Mvh Peter

    Gratulerer Peter med "ny forsterker" - første steg på drømmen ?

    Har lest meg gjennom flere årganger av Fidelity i sommer. Fidelety kara mener at å bytte disse jumperne med skikkelige kabler kan gjøre underverker med lyden. Vet ikke om jeg helt skal feste lit til dette, men hvert et forsøk. Husker ikke hvilken utgave det var men du kan jo ta en titt på audiofidelity.no

    Det er vel en grunn til at de har valgt en slik løsning, slett ikke umulig at det går det du skisserer, men sikkert lurt å sjekke dokumentasjonen først slik at du ikke brenner noe...
    Det er vel testen av MA 7000 i Fidelity nr. 39, det refereres til her.


    mvh
    Jepp, og gruppetesten i 38, der de om mulig går enda mer i detalj. Dog leser jeg det meste i Fidelity men en klype salt. Høres for dumt ut at McIntoch skulle "ødelegge" lyden med en billig jumper som ikke holdt mål ?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.640
    Antall liker
    3.259
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Du kan jo bare bruke "pre-out" fra surround forsterkeren og inn på linjeinngang på ma6300. Bruk alltid fast volum på ma6300 (feks 50) så slipper du å koble om.

    Brukte samme løsning selv tidligere.
     

    Rokko

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.12.2004
    Innlegg
    248
    Antall liker
    5
    Jaja.. Da er en stk ny MA6300 på vei fra Danmark til Ålesund for samspill og glede med "Klipsch" Cornscala osv....... Uten å ha prøvd først.. Penger er til for å brukes, og dessuten så lever man bare en gang. Må vel til å bytte ut Rega P25'n no. Ser ut til å bli ett skikkelig Yankee-anlegg detta her:) Så lenge man har Camaro så går vel alt greit:) Skål!!! (Samuel Adams Boston Lager).......
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    @opeth

    Til din musikksmak så har du noe å glede deg til..... Jeg er nyfrelst på McIntosh og kjører på Audiovector M3 Avantgarde. En flott kombinasjon det. Problemet med Ma6300 er at det er den minste og man får lysst til å prøve de større Mc-ene....

    Mvh Peter
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn