McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Pris MA7900

    Skal selge en MA7900 til en kompis, virker 38 tusen som en grei pris?
    Ønsker ikke å forlange overpris til venner, men vil heller ikke selge altfor billig.
     

    consen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.12.2006
    Innlegg
    386
    Antall liker
    61
    Sted
    STORD
    Skal selge en MA7900 til en kompis, virker 38 tusen som en grei pris?
    Ønsker ikke å forlange overpris til venner, men vil heller ikke selge altfor billig.
    Virker på meg som rett pris.
    40.000 til fremmede og 38.000 til en kompis.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    MC 7200.

    Da mine 2kw-er er på vei til verksted for tune-up (og salg), har jeg fått låne en 7200 integrert.

    Dæven! Skal innrømme at forventningene kanskje ikke var skyhøye, men denne har virkelig overrasket noe så inn i h....... Forsterkerdelen er helt i toppklasse. Oppløst, dynamisk, med det herlige MC-trøkket vi elsker.

    Riaa -delen virker ok etter det lille jeg har fått hørt. Ikke topplasse, men hvis vinyl er litt lenger ned på listen over frontend hos deg, holder det sikkert i massevis. Dacen er også helt ok, men her er det relativt mye mer å gå på. Låter litt "lukket" i forhold til referansen (det skal sies at min referansedac koster 130.000) Men, bevares. Som en innebygget dac "på kjøpet" er den helt fin.

    Men forsterkerdelen er virkelig superb! Og interfacen via fjernkontroll er virkelig vellykket. Og så har du bass og diskant (som selvsagt kan kobles ut). Forfriskende å slippe det jævla jåleriet fra "boutique"-konstruktørene som ikke leverer hverken det eller balansekontroll.

    Til snaue 80 laken - og tatt i betraktning at det tross alt er en McIntosh vi snakker om - er dette veldig mye for penga!

    Laufen und kaufen :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ma8000, Power Guard. Hvor seriøst skal jeg ta den? Hører vel selv om det blir ulyder som på alle andre amper jeg har hatt?

    Mvh Aleksander
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Power Guard sier bare at forvrengningen har nådd et visst nivå og det er et forvarsel sånn at man skal slippe "ulyder" :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Får du den aktiv med rf7??
    Må jo se hva det bor i disse HT da :) er en sjelden gang jeg er hjemme alene men ja! De blinker å RF-7 plystrer å koser seg Hehe. Noe inn i satan høyt om det er lov å si! Eller som Lemmy ville sagt "just right" ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Power Guard blinker her når jeg drar på skikkelig med MC1201 og Klipsch P39F, men da er det jaggu høyt også :D
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Power Guard blinker her når jeg drar på skikkelig med MC1201 og Klipsch P39F, men da er det jaggu høyt også :D
    Folk blinker 1,25kw'ene sine på Rf7 mk2 også.. folk er gærne.. 102db/1w. Moro at høyttalerne ikke gi seg da for det er det faen ikke snakk om her hjemme.
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Problemer med USB og avspilling av Tidal Hifi

    Jeg lurer på følgende; - har andre opplevd problemer under avspilling av Tidal via USB-tilkoplet PC?

    Jeg bruker en MA8000, og installerte driveren fra McIntosh hjemmeside, koplet til PC`n, og fikk deretter spilt av innhold fra Tidal Hifi.
    Så gikk det et kvarter, musikken stoppa og PC`n gikk i blått med meldingen "datamaskinen støtte på et problem og må restartes" etterfulgt av noe info om innhenting av opplysninger og bla bla bla... Men starta langt om lenge opp igjen, fikk spilt en stund, og det samme skjedde på nytt.

    Dette har så gjentatt seg så lenge at jeg i går gikk og kjøpte meg et windowsbasert nettbrett, med klar formening om at det måtte være noe gæli med dataen min. Installerte så driveren på nettbrettet, koplet til, og alt virket perfekt. Helt til også nettbrettet gikk i blått, etter en halvtime kanskje, med samme melding, restart osv. Dette gjentar seg altså på samme måte her.

    Hva kan dette komme av tro? Kompabilitetsproblemer, feil ved forsterker, kabel (vanlig standard USB-kabel)?

    Mvh. Caron
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er C46 pre ampen? Pluss og minuser?

    Mvh Aleksander
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurer på følgende; - har andre opplevd problemer under avspilling av Tidal via USB-tilkoplet PC?

    Jeg bruker en MA8000, og installerte driveren fra McIntosh hjemmeside, koplet til PC`n, og fikk deretter spilt av innhold fra Tidal Hifi.
    Så gikk det et kvarter, musikken stoppa og PC`n gikk i blått med meldingen "datamaskinen støtte på et problem og må restartes" etterfulgt av noe info om innhenting av opplysninger og bla bla bla... Men starta langt om lenge opp igjen, fikk spilt en stund, og det samme skjedde på nytt.

    Dette har så gjentatt seg så lenge at jeg i går gikk og kjøpte meg et windowsbasert nettbrett, med klar formening om at det måtte være noe gæli med dataen min. Installerte så driveren på nettbrettet, koplet til, og alt virket perfekt. Helt til også nettbrettet gikk i blått, etter en halvtime kanskje, med samme melding, restart osv. Dette gjentar seg altså på samme måte her.

    Hva kan dette komme av tro? Kompabilitetsproblemer, feil ved forsterker, kabel (vanlig standard USB-kabel)?

    Mvh. Caron
    Har ikke prøvd dette selv men vil tro det er data relatert selv om du har prøvd både nettbrett og PC. Hvilke Windows bruker du?

    Mvh Aleksander
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Jeg lurer på følgende; - har andre opplevd problemer under avspilling av Tidal via USB-tilkoplet PC?

    Jeg bruker en MA8000, og installerte driveren fra McIntosh hjemmeside, koplet til PC`n, og fikk deretter spilt av innhold fra Tidal Hifi.
    Så gikk det et kvarter, musikken stoppa og PC`n gikk i blått med meldingen "datamaskinen støtte på et problem og må restartes" etterfulgt av noe info om innhenting av opplysninger og bla bla bla... Men starta langt om lenge opp igjen, fikk spilt en stund, og det samme skjedde på nytt.

    Dette har så gjentatt seg så lenge at jeg i går gikk og kjøpte meg et windowsbasert nettbrett, med klar formening om at det måtte være noe gæli med dataen min. Installerte så driveren på nettbrettet, koplet til, og alt virket perfekt. Helt til også nettbrettet gikk i blått, etter en halvtime kanskje, med samme melding, restart osv. Dette gjentar seg altså på samme måte her.

    Hva kan dette komme av tro? Kompabilitetsproblemer, feil ved forsterker, kabel (vanlig standard USB-kabel)?

    Mvh. Caron
    Har ikke prøvd dette selv men vil tro det er data relatert selv om du har prøvd både nettbrett og PC. Hvilke Windows bruker du?

    Mvh Aleksander
    Selveste kongen av alle dritt-windowsversjoner; - windows 10 :( Burde nok kanskje prøve å gå tilbake til 8, eller kanskje aller helst 7, eller til og med vista. Alt er vel egentlig bedre enn 10`ern... Joda, at dette skal ha noe med MA8000 å gjøre har jeg vel slått fra meg, så skal absolutt prøve noen av de eldre versjonene.

    En annen snål ting som ofte skjer er at hvis jeg lytter på en annen vilkårlig inngang, f.eks. aux med TV-lyd, så kan denne plutselig bli taus. Et raskt blikk bortpå PC`n/nettbrettet indikerer da at dette driver med noe oppdaterings-crap, som igjen forstyrrer aux-inngangen, selv om dataen er tilkopla USB-inngangen. Svitsjer jeg da over til en annen inngang et kort øyeblikk og så tilbake til aux, er det igjen lyd der ??? Blir faen meg ikke klok på dette, og tenker jeg snart må sende en mail til kundeservice hos McIntosh og høre om de har noen forklaring på disse irriterende fenomenene.

    Forøvrig virker denne tråden ufattelig dau for tida. Er alle McIntosh-eiere på jordomseiling om dagen tru? ???

    Mvh. Caron
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurer på følgende; - har andre opplevd problemer under avspilling av Tidal via USB-tilkoplet PC?

    Jeg bruker en MA8000, og installerte driveren fra McIntosh hjemmeside, koplet til PC`n, og fikk deretter spilt av innhold fra Tidal Hifi.
    Så gikk det et kvarter, musikken stoppa og PC`n gikk i blått med meldingen "datamaskinen støtte på et problem og må restartes" etterfulgt av noe info om innhenting av opplysninger og bla bla bla... Men starta langt om lenge opp igjen, fikk spilt en stund, og det samme skjedde på nytt.

    Dette har så gjentatt seg så lenge at jeg i går gikk og kjøpte meg et windowsbasert nettbrett, med klar formening om at det måtte være noe gæli med dataen min. Installerte så driveren på nettbrettet, koplet til, og alt virket perfekt. Helt til også nettbrettet gikk i blått, etter en halvtime kanskje, med samme melding, restart osv. Dette gjentar seg altså på samme måte her.

    Hva kan dette komme av tro? Kompabilitetsproblemer, feil ved forsterker, kabel (vanlig standard USB-kabel)?

    Mvh. Caron
    Har ikke prøvd dette selv men vil tro det er data relatert selv om du har prøvd både nettbrett og PC. Hvilke Windows bruker du?

    Mvh Aleksander
    Selveste kongen av alle dritt-windowsversjoner; - windows 10 :( Burde nok kanskje prøve å gå tilbake til 8, eller kanskje aller helst 7, eller til og med vista. Alt er vel egentlig bedre enn 10`ern... Joda, at dette skal ha noe med MA8000 å gjøre har jeg vel slått fra meg, så skal absolutt prøve noen av de eldre versjonene.

    En annen snål ting som ofte skjer er at hvis jeg lytter på en annen vilkårlig inngang, f.eks. aux med TV-lyd, så kan denne plutselig bli taus. Et raskt blikk bortpå PC`n/nettbrettet indikerer da at dette driver med noe oppdaterings-crap, som igjen forstyrrer aux-inngangen, selv om dataen er tilkopla USB-inngangen. Svitsjer jeg da over til en annen inngang et kort øyeblikk og så tilbake til aux, er det igjen lyd der ??? Blir faen meg ikke klok på dette, og tenker jeg snart må sende en mail til kundeservice hos McIntosh og høre om de har noen forklaring på disse irriterende fenomenene.

    Forøvrig virker denne tråden ufattelig dau for tida. Er alle McIntosh-eiere på jordomseiling om dagen tru? ???

    Mvh. Caron
    Irriterende at det skal være sånn. Hadde sikkert funka smertefritt på Windows 98;) men ja ville vel prata med Mcintosh. Eller forhandler.

    Ja kan virke sånn. Alle sitter vel hypnotisert av turkise VU metere å hører musikk vel Hehe

    Mvh Aleksander
     

    raumrhorn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.12.2016
    Innlegg
    57
    Antall liker
    146
    Sted
    Raumariki
    Torget vurderinger
    11
    Er det noen her som fjernstyrer MC275 mkVI med minijack-monokabel slik at LED-lysene slås av?


    59637A08-65EE-4072-B083-2141033B06DE.jpg
     

    raumrhorn

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.12.2016
    Innlegg
    57
    Antall liker
    146
    Sted
    Raumariki
    Torget vurderinger
    11
    Men brukte du mono-minijack? C2600 har styring av rørbelysning via stereo-minijack. Dette mangler på andre McIntosh preamper og man må bruke metoden over. Får teste ut selv og bestille Neutrik 3,5 mm mono-minijack og styrekabel.


    5086305C-2601-4FD1-BD8D-C0AF0E726ABA.jpeg
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Skal selge en MA7900 til en kompis, virker 38 tusen som en grei pris?
    Ønsker ikke å forlange overpris til venner, men vil heller ikke selge altfor billig.
    Virker på meg som rett pris.
    40.000 til fremmede og 38.000 til en kompis.
    Jeg hadde slått av langt mer for en kompis, uten å dermed påstå at det var mer rett enn noe annet.
    Kan hende det henger sammen med at utstyret mitt er så spesi at jeg ikke får solgt det til andre enn de som kommer innom for en lytt, så da går det ‘billigere’.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    49
    Men brukte du mono-minijack? C2600 har styring av rørbelysning via stereo-minijack. Dette mangler på andre McIntosh preamper og man må bruke metoden over. Får teste ut selv og bestille Neutrik 3,5 mm mono-minijack og styrekabel.


    Vis vedlegget 499447
    Ja, og nei. Med monokabel er lysene på Mc275 eller den jeg bruker Mc152 av hele tiden (pga kortslutning?) mens de er på, på C2600.
    Så mono kabel fungerer når du ikke har LYS AV/PÅ i menyen:)
    Jeg bruker (nå) stereo jack kabel da kan lysene slås av eller på fra menyen i C2600.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fantastisk oppsett! Må bare spørre, hvorfor er det forskjellig farge i VU meterne på forsterkerne oppå mono blokkene?

    Mvh Aleksander
    Takk for det. Det ser ikke sånn ut lenger, men mesteparten av komponentene har jeg enda :)

    Bildene lyver litt for det er samme farge på lysene til MC252 og MC501. De store MC1201 blokkene kommer ikke originalt med LED lys og er oppgradert med dette. Disse lysene har litt mer blåfarge i seg enn på de tre andre. Nå står MC1201 blokkene med litt mellomrom til MC501 som står i midten og da er forskjellen mye mindre. Jeg kan legge ut noen nye bilder ila av kvelden :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk oppsett! Må bare spørre, hvorfor er det forskjellig farge i VU meterne på forsterkerne oppå mono blokkene?

    Mvh Aleksander
    Takk for det. Det ser ikke sånn ut lenger, men mesteparten av komponentene har jeg enda :)

    Bildene lyver litt for det er samme farge på lysene til MC252 og MC501. De store MC1201 blokkene kommer ikke originalt med LED lys og er oppgradert med dette. Disse lysene har litt mer blåfarge i seg enn på de tre andre. Nå står MC1201 blokkene med litt mellomrom til MC501 som står i midten og da er forskjellen mye mindre. Jeg kan legge ut noen nye bilder ila av kvelden :)
    Skjønner :) Ja bilder vil vi ha ! :)
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    245
    Antall liker
    94
    Sted
    Leknes
    Skal selge en MA7900 til en kompis, virker 38 tusen som en grei pris?
    Ønsker ikke å forlange overpris til venner, men vil heller ikke selge altfor billig.
    Virker på meg som rett pris.
    40.000 til fremmede og 38.000 til en kompis.
    Jeg hadde slått av langt mer for en kompis, uten å dermed påstå at det var mer rett enn noe annet.
    Kan hende det henger sammen med at utstyret mitt er så spesi at jeg ikke får solgt det til andre enn de som kommer innom for en lytt, så da går det ‘billigere’.
    Tja, hvis 40 er markedspris kan jeg være enig. Problemet er at det ikke er godt å vite eksakt, derfor jeg spurte her inne.
    Men nå ble vi enige om en pris begge er fornøyd med, så da er det greit.

    Takker for tilbakemeldinger.

    Litt rart å ikke ha Mc lenger, men har planer om en C2300 eller noe tilsvarende hvis jeg kommer over en.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Her er noen kjappe bilder av "MC-lysene" mine. Forskjellene er ørsmå i praksis. På det siste bildet ser det ut som at det er litt forskjell, men det er lyset/iPhone kameraet som hovedsakelig lager disse forskjellene. Det ser tilnærmet likt ut :)

    D8C2C168-10E6-4ACB-8971-078EAF8C4D92.jpg


    E313B98C-925D-4455-9FC9-3E2EB2636E52.jpg


    13A9CBEA-820E-4541-946B-A7D5A1B85FAD.jpg
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Er litt opptatt av specs uten at jeg kan forklare hvorfor.. noe med hva som er inni det som produserer lyden hjemme kanskje. Hvordan i huleste er en MC satt sammen? Hvor stor er trafo? VA, uF? Hve hvem hvor? Noen som vet?

    Mvh Aleksander
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Er litt opptatt av specs uten at jeg kan forklare hvorfor.. noe med hva som er inni det som produserer lyden hjemme kanskje. Hvordan i huleste er en MC satt sammen? Hvor stor er trafo? VA, uF? Hve hvem hvor? Noen som vet?

    Mvh Aleksander
    Har aldri klart å finne dette selv. Håper noen har et godt svar. Trafoen vet jeg de har patent på selv og lages in house.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Jeg fant en trafo på 1000 VA som veide 8.2 kg. Når det sies at Mc 462 sin trafo veier 35 pund vil jeg si at den er ca 2000 VA. Pluss auto transformerene. Noe annet har jeg ikke klart å finne ut.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Mine accuphase m6200 har 700va trafoer :p mener jeg å ha lest, opplever at dem sparker mer ifra seg enn mine foregående mc1.2kw. men MC var en seigliva djevel.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Mine accuphase m6200 har 700va trafoer :p mener jeg å ha lest, opplever at dem sparker mer ifra seg enn mine foregående mc1.2kw. men MC var en seigliva djevel.
    Betviler det ikke. Spilte for første gang skikkelig høyt med Accuphase E-360 i dag. Hadde demo og da ville han ha volumet høyt. Den er oppgitt til 100 watt, men fikk pumpet mer liv i bassene enn de bruker. Hele sofaen ristet og den rocket som f...
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Juhuu! 202 visninger av min annonse for salg av 2kW! Da er det bare å lene seg tilbake og vente på at budene strømmer inn :)
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Maxvolum?

    Hei. Lurer på hvor høyt Mc-folket har turt å vri volumet på sine anlegg? Har selv en MA 8000 og et par KEF 207/2, og har ikke vært over 55. Tør rett og slett ikke gå lenger siden sønnen i huset tok kverken på samtlige elementer i mine forrige høyttalere (Tannoy DC10 Ti). Det var riktignok med annen elektronikk, bruk av Spotify via X-boks med EQ på max osv, men har fått angst for virkelig høye volumer siden denne utrivelige hendelsen.

    Vet jo at Mc skal være rimelig trygg mtp å brenne av spoler osv, men får helt fnatt når det begynner å bli litt høyt og VU begynner å piske opp mot siste tredjedel av skalaen.

    Noen som har noen beroligende ord om dette :confused:

    Mvh. Caron
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Dine KEF-høyttalere har vel sensitivitet på 91db, så ganske midt på treet vil jeg tro. Samme som mine Vienna Acoustics, og jeg spiller som regel mellom 50 og 60 på min 452. Har vel vært oppi 70 på de (spørs litt på type musikk etc.).
    Har et par JBL Array 1400 (89db) på lån nå, og de testet vi såvidt på 80 (ref. eieren som ville sjekke). Forsterkeren ga seg før høytaleren for å si det sånn.

    Forsterkeren er nok uansett trygg, da MA8000 vel har Power Guard som øvrige McIntosh-forsterkere.
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    Juhuu! 202 visninger av min annonse for salg av 2kW! Da er det bare å lene seg tilbake og vente på at budene strømmer inn :)
    Fikk igjen litt feriepenger i år, og kan gladelig sende de over mot dette settet :)
    For nysgjerrighetens skyld; Hva var nypris i 2011, og hva er nypris i 2018?
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Gratulerer med feriepengene! Ser frem til en hyggelig handel! :) Nypris i dag er ca 950.000 (i Sverige SEK 1.1 mill) Nypris i 2011 husker jeg ikke. Jeg kjøpte mine i en ganske komplisert innbyttetransaksjon. Men at det var mye mindre enn i dag, er jeg sikker på :) Hovedgrunnen til prisøkningen er dollarkursen, som nesten har doblet seg siden 2011 (var vel like over 5 kr da, nå snuser den på 9-tallet).

    Men likevel, jeg er helt sikker på at når du har kvittet deg med feriepengene og fått montert opp settet, vil du glemme prisen og bare glede deg over lyden. Send meg PM, så kan vi avtale levering :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn