McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg bestillt en stk mc c2300, og i den anledning så lurer jeg på om noen vet hvor god kvalitet det er på ria delen i den,
    gjerne oppmot hva dere mener jeg vil måtte kjøpe løst for å matche kvaliteten
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    jokris skrev:
    Da har jeg bestillt en stk mc c2300, og i den anledning så lurer jeg på om noen vet hvor god kvalitet det er på ria delen i den,
    gjerne oppmot hva dere mener jeg vil måtte kjøpe løst for å matche kvaliteten
    Gratulere ;) Gleder meg til å høre tilbakemeldinger på denne.
    Skal etterhvert ha en MC pre selv, så er spent på hva du synes om denne.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    trym skrev:
    jokris skrev:
    Da har jeg bestillt en stk mc c2300, og i den anledning så lurer jeg på om noen vet hvor god kvalitet det er på ria delen i den,
    gjerne oppmot hva dere mener jeg vil måtte kjøpe løst for å matche kvaliteten
    Gratulere ;) Gleder meg til å høre tilbakemeldinger på denne.
    Skal etterhvert ha en MC pre selv, så er spent på hva du synes om denne.
    takker for det, ja skal legge ut litt inntrykk etterhvert her inne, la den få sine 100 timer først tenker jeg
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Vil si ifra at vi mc elskere nå har fått en butikk til å kjøpe mcintosh fra, nemmelig jfs soundsystems i drammen, pga totalt manglende kundeservice fra soundgardens side i drammen , fikk jeg etter samtale med neby lov til å kjøpe via denne butikken istedet, da jeg vet at han leverer varerene og følger opp, når jeg så endelig bestillte mc c2300 gav han beskjed om at
    han nå kunne selge mcintosh, og at han iløpet av kort tid skal forsøke å få inn noe på pre siden ihvertfall
    dette er gledelig nytt for personlig kommer jeg aldri til å handle for 1 kr hos soundgarden igjen

    min pre ankommer og blir koblet opp denne uken , skal legge inn opplevelser etterhvert
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    jokris skrev:
    Vil si ifra at vi mc elskere nå har fått en butikk til å kjøpe mcintosh fra, nemmelig jfs soundsystems i drammen, pga totalt manglende kundeservice fra soundgardens side i drammen , fikk jeg etter samtale med neby lov til å kjøpe via denne butikken istedet, da jeg vet at han leverer varerene og følger opp, når jeg så endelig bestillte mc c2300 gav han beskjed om at
    han nå kunne selge mcintosh, og at han iløpet av kort tid skal forsøke å få inn noe på pre siden ihvertfall
    dette er gledelig nytt for personlig kommer jeg aldri til å handle for 1 kr hos soundgarden igjen

    min pre ankommer og blir koblet opp denne uken , skal legge inn opplevelser etterhvert
    Dette var godt å høre. Selv om jeg ikke handler i Drammen, og heller ikke på Soundgarden, er kanskje dette starten på noe bedre for de som vil ha produkter som Neby har. :p
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    trym skrev:
    jokris skrev:
    Vil si ifra at vi mc elskere nå har fått en butikk til å kjøpe mcintosh fra, nemmelig jfs soundsystems i drammen, pga totalt manglende kundeservice fra soundgardens side i drammen , fikk jeg etter samtale med neby lov til å kjøpe via denne butikken istedet, da jeg vet at han leverer varerene og følger opp, når jeg så endelig bestillte mc c2300 gav han beskjed om at
    han nå kunne selge mcintosh, og at han iløpet av kort tid skal forsøke å få inn noe på pre siden ihvertfall
    dette er gledelig nytt for personlig kommer jeg aldri til å handle for 1 kr hos soundgarden igjen

    min pre ankommer og blir koblet opp denne uken , skal legge inn opplevelser etterhvert
    Dette var godt å høre. Selv om jeg ikke handler i Drammen, og heller ikke på Soundgarden, er kanskje dette starten på noe bedre for de som vil ha produkter som Neby har. :p
    jeg håper det, jeg har i flere samtaler med neby gitt mitt inntrykk av situasjonen og har blitt møtt av lydhøre mennesker, jeg la heller ikke skjul på at jeg antagelig ville ha kjøpt c500t hvis jeg kunne fått en demo av begge preampene hos sg i drammen, så her har de jo tapt penger, mc fortjener bedre, langt bedre imo
     

    Steinawarjar

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.05.2011
    Innlegg
    62
    Antall liker
    0
    Sted
    Sør Trøndelag
    Hallo folkens, jeg melder meg herved inn i "klubben" etter å endelig ha fått MA7000 i hus. Den er STOR og som selger sa, spiller STORT.

    Ny TV-benk med plass for monsteret ført opp på ønskelista.

    Dette blir ei bra helg, er nesten glad det regner...
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da må jeg bare si meg fornøyd med oppgraderingen fra c220 til c2300 mcintosh preamp.

    Det er så mye bedre at dette trodde jeg ikke var sant , rett og slett.

    da satt det også bedre rør i c220 enn i nåværende c2300 som kjører på org rør foreløpig.

    ser og at det har gått en del mc på børsen , det er ikke produktene det er noe feil med i allefall , for Mcintosh er meget gode saker....

    lurer litt på nytt effekttrinn til mine horn til vintern,,,,,, kunne vært gøy å testet mc252 effekten på denne preampen , skjønt det er veldig overkill effektmessig på 100db+ følsomme ht.

    Mvh Espen
     

    J.Rasmussen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    557
    Antall liker
    182
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    10
    ssm skrev:
    Da må jeg bare si meg fornøyd med oppgraderingen fra c220 til c2300 mcintosh preamp.

    Det er så mye bedre at dette trodde jeg ikke var sant , rett og slett.

    da satt det også bedre rør i c220 enn i nåværende c2300 som kjører på org rør foreløpig.

    ser og at det har gått en del mc på børsen , det er ikke produktene det er noe feil med i allefall , for Mcintosh er meget gode saker....

    lurer litt på nytt effekttrinn til mine horn til vintern,,,,,, kunne vært gøy å testet mc252 effekten på denne preampen , skjønt det er veldig overkill effektmessig på 100db+ følsomme ht.

    Mvh Espen
    Det høres bra ut :D
    Anbefaler deg å teste ut Gold Lion rør. Det var en enorm forbedring ifht orginal rørene som sto i. :eek:
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Har da satt inn telefunken ecc83 smooth platesi pre delen og mazda ecc82 silver anode i mm delen på pre
    begge disse virker å være veldig vellykket i c2300
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei ,d a har jeg fått testet phonodelen ( mc) i c2300 , denne har jeg hørt skulle være bra , den er forsåvidt grei ,ok\g kan nok bli enda bedre med andre rør en de originale.

    Det er såpass langt fra min svært gode riaa ASR Exclusive at jeg ikke ser noe poeng å spille på riaaen .

    Den blir nok uspillt fremover til neste eier , jeg er forøvrig meget godt fornøyd med preampen ellers.....

    Skal som du jokris , teste ut andre rør etterhvert , det blir vel rca , som i den c220 en jeg hadde , funket godt der ,liker godt rca rørene ,de rocker litt , og gir mer trøkk enn en del andre rør jeg har testet.

    Mazda er og spennende,.

    Mvh Espen
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Fikk i dag endelig led upgrade kit til min Mc2000. etter over en uke i tollen!!!
    Etter litt om og men, fikk jeg endelig montert de, og det var som å få en ny forsterker ;)
    Deilig med led, det er helt sikkert. De orginale lysa, så ut til å synge på siste vers, så det var egentlig litt flaks at jeg fikk byttet nå, ettersom det er en hel operasjon å få byttet disse lysene....
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.309
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    trym skrev:
    Fikk i dag endelig led upgrade kit til min Mc2000. etter over en uke i tollen!!!
    Etter litt om og men, fikk jeg endelig montert de, og det var som å få en ny forsterker ;)
    Deilig med led, det er helt sikkert. De orginale lysa, så ut til å synge på siste vers, så det var egentlig litt flaks at jeg fikk byttet nå, ettersom det er en hel operasjon å få byttet disse lysene....
    Finnes det noen webside med sk upgradekit for McIntosh, aner ikke om det er LED eller vanlige pærer i min forsterker og cd/multi-spiller?
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    TTmania skrev:
    trym skrev:
    Fikk i dag endelig led upgrade kit til min Mc2000. etter over en uke i tollen!!!
    Etter litt om og men, fikk jeg endelig montert de, og det var som å få en ny forsterker ;)
    Deilig med led, det er helt sikkert. De orginale lysa, så ut til å synge på siste vers, så det var egentlig litt flaks at jeg fikk byttet nå, ettersom det er en hel operasjon å få byttet disse lysene....
    Finnes det noen webside med sk upgradekit for McIntosh, aner ikke om det er LED eller vanlige pærer i min forsterker og cd/multi-spiller?
    Jeg bestillte her :audioclassics.com
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Nå har det vært veldig stille i Mc- leiren ::)
    Regner med at alle er så fornøyde at de rett og slett ikke har tid til å sitte på nett, men bare nyte godlyden ;D
    Er veldig fornøyd med led oppgraderingen, og kan annbefale til alle som ikke har led fra før :p
     

    Vedlegg

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    trym skrev:
    Er veldig fornøyd med led oppgraderingen, og kan annbefale til alle som ikke har led fra før :p
    Hva slags oppgradering er det?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    trym skrev:
    Nå har det vært veldig stille i Mc- leiren ::)
    Regner med at alle er så fornøyde at de rett og slett ikke har tid til å sitte på nett, men bare nyte godlyden ;D
    Er veldig fornøyd med led oppgraderingen, og kan annbefale til alle som ikke har led fra før :p
    jeg skal vurdere dette men jeg kunne faktisk tenkt meg å gå motsatt vei med min c2300, er noe mer diskre det "gamle" lyset i mc2102
    og JA lytter mye musikk , mc+ klipsch = lytteglede :)
     

    McKjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    0
    Noen som kan gi meg en adr,til hvor jeg kan skaffe RCA rør?
    Stemmer det att det er rør type 12ax7 som passer til C220...
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    Solo skrev:
    trym skrev:
    Er veldig fornøyd med led oppgraderingen, og kan annbefale til alle som ikke har led fra før :p
    Hva slags oppgradering er det?
    Det er rett og slett utbytting av alle gamle lys med nye led lys, som gir et mye friskere lys/utseende, og hos meg ble forskjellen vesentlig mye bedre å se på ;)
     

    trym

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    189
    Antall liker
    3
    McKjell skrev:
    Noen som kan gi meg en adr,til hvor jeg kan skaffe RCA rør?
    Stemmer det att det er rør type 12ax7 som passer til C220...
    Her er det masse gode rør http://www.audiotubes.com/
    Men ser det er stadig slike rør til salgs her på sentralen, og du kan jo høre med Motron, som har mye rør.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Deilig og eie McIntosh. Ma 7000 som jeg nå bruker, er det beste jeg har eiet selv. Blir overrasket gang på gang hvor mye den graver fram av musikk ol. Aldri har jeg før hørt så store forskjeller på kabler og annet utstyr koblet til noe annet utstyr hjemme. Mc er virkelig musikkformidlere av rang. Håper bare at andre også får opp øynene for dette. Regner med for mange som gir disse produktene en sjanse, har kanskje kjøpt sin, sine siste forsterkere. Skal oppgradere noe, blir det kun om jeg skal ha større McIntosh forsterkere. Nyter musikken dag ut og dag inn. Gleder meg til en lang hifi høst. Vi som eier McIntosh kan i allefall se høsten lyst i møte.......
     

    McKjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    0
    trym skrev:
    McKjell skrev:
    Noen som kan gi meg en adr,til hvor jeg kan skaffe RCA rør?
    Stemmer det att det er rør type 12ax7 som passer til C220...
    Her er det masse gode rør http://www.audiotubes.com/
    Men ser det er stadig slike rør til salgs her på sentralen, og du kan jo høre med Motron, som har mye rør.
    Takker for svaret, da får jeg se om jeg finner noe;)
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.583
    Antall liker
    536
    Jeg har også bestillt meg nye rør hos Motron til min C-220. Det ble ett par RCA 12ax7, samt ett par Mullard 6681 eller 6L13 (Husker ikke helt hvilken type, men grisedyre var de:)).
    Tenkte å bruke Mullard på riiaa-trinnet og RCA i pre-delen. Gleder meg veldig til må komme hjem og teste de.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Jaerbu skrev:
    Jeg har også bestillt meg nye rør hos Motron til min C-220. Det ble ett par RCA 12ax7, samt ett par Mullard 6681 eller 6L13 (Husker ikke helt hvilken type, men grisedyre var de:)).
    Tenkte å bruke Mullard på riiaa-trinnet og RCA i pre-delen. Gleder meg veldig til må komme hjem og teste de.

    Grattis, gi tilbakemelding på de mullard rørene , de har jeg ikke testet selv, rca bruker jeg mye av
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , jeg har benyttet brimar, rca og mullarsd i c220 , jeg syntes 60 talls ecc83/12ax7 var desisert best , litt feitere klang med mullard men ikke den dynamikken som rca varter opp med.

    Nå er ikke originalrørene helt på gjordet heller , syntes jeg.

    Bruker org rørene foreløpig i c2300 min nå.

    mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei godtfolk , da ble det for første gangen på mange år , Transistor effektforsterker på meg , en MC 252 , parret med mc c2300 på Lowterhorn.

    Overrasket at gainmatch med preamp ble såpass bra mht 100db følsomhet på hornene.

    Det spiller meget godt , også på lave volumer , har ett sett 300b effekt og ett sett quicksilver med kt66 å sammenlikne med.

    Er vel kanskje litt bekymret for høyttalernes evne til å trekke ut effekt av forsterkern , det er vel i allefall ingen tvil om at det er nok headroom 8)

    Blir spennende å prøve dette over tid , å se om det er noe jeg kan falle til ro med , flott, og nesten ny forsterker med allt inntakt fra manualer , poser og transportskruer til selve forsterkeren.

    Moro å kjøpe noe når det er ordentlig håndert av forrige eier.

    Det blir vel neppe noe vits i å prøve bridge-kombinasjonen på disse høyttalerne. ;D

    Mvh Espen
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Hallo. Jeg får melde meg inn her jeg og, da jeg ble en lykkelig eier av en C220 i går. Det høres forferdelig bra ut..

    Jakten på to stk.12ax7 er i gang, og jeg ser at RCA går igjen mange ganger i denne tråden. Er det det som gjelder når jeg er ute etter rør med dynamikk og oppløsning?

    Andre forslag?

    Mvh. Ole.
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Olbor skrev:
    Hallo. Jeg får melde meg inn her jeg og, da jeg ble en lykkelig eier av en C220 i går. Det høres forferdelig bra ut..


    Mvh. Ole.
    Grattis med en fantastisk pre ;D

    Godt å høre at den falt i smak når du fikk kobla den opp.
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Skrotnisse skrev:
    Olbor skrev:
    Hallo. Jeg får melde meg inn her jeg og, da jeg ble en lykkelig eier av en C220 i går. Det høres forferdelig bra ut..


    Mvh. Ole.
    Grattis med en fantastisk pre ;D

    Godt å høre at den falt i smak når du fikk kobla den opp.
    Hei du! Takk for handelen nok en gang. :)

    Som nevnt, så kommer virkelig bass og diskant-justerigene til sin rett. Kan ikke skjønne de som mener at dette ikke har noe å gjøre i et seriøst oppsett.

    Det er bare å bypasse om ønskelig.

    PS: jeg bruker de aktivt. :)
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Olbor skrev:
    Hei du! Takk for handelen nok en gang. :)

    Som nevnt, så kommer virkelig bass og diskant-justerigene til sin rett. Kan ikke skjønne de som mener at dette ikke har noe å gjøre i et seriøst oppsett.

    Det er bare å bypasse om ønskelig.

    PS: jeg bruker de aktivt. :)
    Enig. Jeg lot de stå i bypass når jeg kjørte ukomprimert fra pc, men på wimp, spotify og div ulumske mp3 låter (hvem bryr seg om de audiofile kvalitetene på fest!) så var bass- og diskant- justeringene gull verdt.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Olbor skrev:
    Skrotnisse skrev:
    Olbor skrev:
    Hallo. Jeg får melde meg inn her jeg og, da jeg ble en lykkelig eier av en C220 i går. Det høres forferdelig bra ut..


    Mvh. Ole.
    Grattis med en fantastisk pre ;D

    Godt å høre at den falt i smak når du fikk kobla den opp.
    Hei du! Takk for handelen nok en gang. :)

    Som nevnt, så kommer virkelig bass og diskant-justerigene til sin rett. Kan ikke skjønne de som mener at dette ikke har noe å gjøre i et seriøst oppsett.

    Det er bare å bypasse om ønskelig.

    PS: jeg bruker de aktivt. :)
    Godt å høre at flere bruker disse i et "seriøst" HIFI-oppsett. Jeg testet ut disse når jeg testet Marantz PM-15s2 og ble gledelig overrasket. Unngår en "HIFI-snobberiet" litt, kan en ha uendelig mye godt i vente :)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Olbor skrev:
    Hallo. Jeg får melde meg inn her jeg og, da jeg ble en lykkelig eier av en C220 i går. Det høres forferdelig bra ut..

    Jakten på to stk.12ax7 er i gang, og jeg ser at RCA går igjen mange ganger i denne tråden. Er det det som gjelder når jeg er ute etter rør med dynamikk og oppløsning?

    Andre forslag?

    Mvh. Ole.
    Golden Dragon "Thrustworthy" kan varmt anbefales. Bruker de selv på MC- 275
     

    JE

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    356
    Antall liker
    44
    Er det noen med erfaring med MC225 forsterker. Gjerne rør anbefalinger. Har en sånn. Ikke spillt på den enda, derfor usikker på vilke merker som er anbefalt. Står GE/Westinghouse på effektrørene som er der i dag.De er McIntosh merkede så mulig det er orginalrør.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Olbor skrev:
    Så flott. De er vel ikke så vanvittig dyre heller? :)
    dyrere enn de fleste rca faktisk og det er delte meninger om hvor mye de gir i henhold til pris, noen liker de veldig godt andre ikke, slik er det jo med mange rør :)
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Noen tips på rør som har fylde, dynamikk og oppløsning da Jokris? Finnes slike rør?

    Hva bruker du f.eks?

    Mvh.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn