McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Kun for å rette opp min pris fadese fra igår. Jeg ga jo min Hegel P-4 i innbytte da jeg kjøpte C 2300. Pågående & vanskelig problemstilling kan jeg intet om. Kanskje et tips er å høre de nye Mc. 601 i kombo m. C 2300. De kommer snart til Soundgarden i Cort adlersgt.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Olbor skrev:
    Hallo!

    Jeg driver og hjelper min far litt med tanke på preamp-bytte, og McIntosh er en stor og god kandidat. Han kjører pr.idag med enAudio Note L2 med RIIA, men er ikke helt fornøyd med nettopp RIIA-delen, samt at han ønsker seg litt mer varme og fylde i lyden generelt sett.

    Av den grunn har vi en del spørsmål, som dreier seg om to forskjellige McIntosh-preamper, som lyder som følger:

    -Har noen testet forskjeller mellom C2300 og C48, som er de to kandidatene? Da tenker vi selvsagt lydmessig.
    Vi vet at C48 ikke bruker rør, men det spiller egentlig ikke noen rolle, så lenge "McIntosh-lyden" fremdeles er tilstede. Gjerne litt synsing her også, om noen har hørt noe fra noen andre osv...

    -Hva er forskjellen på RIIA i C2300 og C48? Dette er litt viktig, da min far er en entusiastisk vinyl-nerd. ;)
    Er RIIA`ene gode i disse forsterkerne?

    Her setter vi stor pris på litt bistand, på forhånd, takk!

    Mvh. Ole og Reidar.
    Hei , det er forskjell på riaadelene på lyden , men ikke hinsides. Jeg har kjørt begge opp til min asr (største) her hjemme , det ligger så milevis langt ifra at jeg ikke engang vurderer å benytte trinnene i c2300.

    Det kommer selvsagt an på hva du setter foran av utstyr , og hva du forlanger , riaaen i en l2 er også så som så , riaaen i m3 er hakket vassere , fekkesnevnern er at de er omtrent umulig å få til å bli tyste , sånn sett må jeg gi mc kred , for det er tyst.

    c2300 har både mc og mm , samt at mc delen kan justere last fra fjernkontroll.

    c220 har vel bare MM trinn , og man må på med stepup for bruk av mc

    Mcintosh kan sakene sine , også på preamper , men riaaen holder ikke highe-end nivå , desverre.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    C2300 må jeg bare si innfrir forventningene til de grader , nå har jeg og spillt litt på mc 252 poweramp på horn , det er dog overkill med effekt så det holder , men spiller bra , først og fremst ved pådrag....

    Jeg får ikke benyttet mye av dens effekt pga lettdrevene høyttalere , så om jeg beholder forsterkern får tiden vise , at mc 252 er en flott transistorforsterker er det slett ingen tvil om , sammenliknet med mc 275 syntes jeg oppløsningen er langt bedre i mellomtonen og oppover , det leverer også mellombass i toppsjiktet.

    Men jeg får rett og slett ikke oppnådd driftstemperatur på forsterkern , grunnet for lite belastning...

    Må bare bite i det sure eple å innrømme etter en tids bruk , og litt opprydding i kabelsalaten , at denne komboen spiller helt rått på lowter...... det er ett driv og dynamikk som har overgått alt jeg har hatt før , tonekontrollern på c2300 fikser litt i toppen , etter at jeg fikk ordnet på dette spiller det rett og slett nydelig , engasjerende er bare fornavnet.

    Hatt flere innom her nå , som har lyttet , og jeg velger å tro at det har vært moro å høre på , det er i allefall det for meg. ;D

    Tenkte det var på plass med en oppklaring.

    mvh Espen
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Vi testet riiaen i C220 i dag, og det var ikke bra, og jeg tviler på at det er såååå mye forskjell på riiaen i C220 og C2300 at denne vil overgå fatterns riia i L2, som skal sies har blitt oppgradert litt i tillegg.

    Ser man bort i fra riia i Mc preamper, så er jeg helt enig med deg Espen, Mc kan sakene sine.

    Skal ikke høre C2300 før jeg har råd. ;)

    Takker for svar Espen, som jeg etter test i dag er enig i, iallefall riia-biten. :)

    Mvh. Ole.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    det er en forskjell på ria delen i c220 og c2300, det blir som å si at det ikke er forskjell mellom an riane det
    mc delen er svært godt bygd opp, tyst og likandes, ble fortalt av en kjenner at jeg burde ikke vurdere ria separat til mitt mc oppsett pga det er harmoni mellom produktene og en ekstern ria/step up vil måtte matches med stor omhu for å forbedre det jeg har
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Olbor skrev:
    Vi testet riiaen i C220 i dag, og det var ikke bra, og jeg tviler på at det er såååå mye forskjell på riiaen i C220 og C2300 at denne vil overgå fatterns riia i L2, som skal sies har blitt oppgradert litt i tillegg.

    Ser man bort i fra riia i Mc preamper, så er jeg helt enig med deg Espen, Mc kan sakene sine.

    Skal ikke høre C2300 før jeg har råd. ;)

    Takker for svar Espen, som jeg etter test i dag er enig i, iallefall riia-biten. :)

    Mvh. Ole.
    intern ria i L2 pleier ikke å være high end lyd over imo, støy er drit på vinyl
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Skal selvsagt ikke uttale meg bombastisk her, da jeg ikke har hørt C2300 sin. Jeg bare observerer hva andre mener om dette kontra F.eks en god AN RIIA. :)

    Mvh.
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    Intet støy i fatterns oppgraderte L2 nei, som i tillegg nesten kan kalles en L3 nå etter alt som er blitt gjort oppi boksen. :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Olbor skrev:
    Skal selvsagt ikke uttale meg bombastisk her, da jeg ikke har hørt C2300 sin. Jeg bare observerer hva andre mener om dette kontra F.eks en god AN RIIA. :)

    Mvh.
    en god an ria funker sikkert bra, men å dra c220 og c2300 under samme kam blir litt flåsete for meg ;D
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    jokris skrev:
    Olbor skrev:
    Skal selvsagt ikke uttale meg bombastisk her, da jeg ikke har hørt C2300 sin. Jeg bare observerer hva andre mener om dette kontra F.eks en god AN RIIA. :)

    Mvh.
    en god an ria funker sikkert bra, men å dra c220 og c2300 under samme kam blir litt flåsete for meg ;D
    Det har vi ikke gjort, men som Espen nevnte, så var ikke forskjellene hinsides hos han. Tror vi må prøve selv rett og slett. :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ikke glem at jeg KUN snakker om riaadelen , og at jeg faktisk har sammenliknet BEGGE riaadelene ila kort tid , med referanse-platespillerutstyr.

    c220 og c2300 er meget langt fra hverandre lydmessig , der sistnevnte nærmest gruser førstnevnte , bare sånn at det er sagt.

    Jeg har også sammenliknet riaa delene i disse to preampene opp mot en riaa til 45.000 kr.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Olbor skrev:
    Intet støy i fatterns oppgraderte L2 nei, som i tillegg nesten kan kalles en L3 nå etter alt som er blitt gjort oppi boksen. :)
    Om fatterns riaa skal holde M3 phono-nivå må riaakortet ha 3 rør , og ikke to.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    det er en forskjell på ria delen i c220 og c2300, det blir som å si at det ikke er forskjell mellom an riane det
    mc delen er svært godt bygd opp, tyst og likandes, ble fortalt av en kjenner at jeg burde ikke vurdere ria separat til mitt mc oppsett pga det er harmoni mellom produktene og en ekstern ria/step up vil måtte matches med stor omhu for å forbedre det jeg har
    Du har jo MC riaa , skulle du hatt en bedre, ekstern riaa hadde du selvsagt kjøpt en riaa som tar mc , uten å måtte benytte step-up enten om det er trafo eller aktiv.

    I en preamp til 63k benytter ikke produsenten komponenter for halve budsjettet i en riaa selvsagt , dermed blir selvsagt min sammenlikning noe unfair..... men så lenge man har riaaen man tester mot , og liker den , gir det ett pekepinn hvor bra den er oppimot , uansett.

    At du vil få bedre lyd pga synergi jokris , den kjøper jeg ikke.... kopler du en bedre riaa inn på din preamp vil du få bedre lyd, en dårligere riaa dårligere lyd.

    det faktum at riaaen er kanskej den viktigste delen i ett vinyloppsett.

    det coole med riaaen i c2300 er at last justeres fra sweetspot , og det kan gi noen og enhver en tankevekker......man hører direkte endringer , noe man ikke gjør kanskje i samme grad om man må av med lokket etc..... da "glemmes" lyden lettere.

    noen pu er responderer veldig , andre mindre.

    feks dynavector er ganske stabil , jegliker de best på rundt 300 ohm , men man justerer her til hva man iliker og ikke hva alle mener er riktig.

    en pu har ikke vondt av å se annen last enn den som står oppført på esken.

    Mvh Espen
     

    Ole Borgenvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2010
    Innlegg
    730
    Antall liker
    413
    Sted
    Sandefjord
    ssm skrev:
    Ikke glem at jeg KUN snakker om riaadelen , og at jeg faktisk har sammenliknet BEGGE riaadelene ila kort tid , med referanse-platespillerutstyr.

    c220 og c2300 er meget langt fra hverandre lydmessig , der sistnevnte nærmest gruser førstnevnte , bare sånn at det er sagt.

    Jeg har også sammenliknet riaa delene i disse to preampene opp mot en riaa til 45.000 kr.

    Mvh Espen
    Selvsagt, C2300 er dobbelt så dyr. ;)
     

    saeten

    Medlem
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    7
    Antall liker
    0
    saeten skrev:
    Har nå valget mellom 2 preamp/effekt kombinasjoner. Begge til samme pris.

    C48/MC452 og C2300/MC302.

    Skal i første omgang brukes på Klipsch RF-63, men blir etter hvert oppgradert til gjerne mer effektsultne høytalere.

    Tror nok kanskje jeg vil få best lyd på RF-63 med C2300/MC302, men kommer kanskje til å angre på denne kombinasjonen viss jeg kjøper høytalere som krever mer effekt:/
    Vet heller ikke helt hva jeg synes om håndtakene på MC452 ::)

    Noen innspill?

    Hjeeeeeelp!
    Noen som har testet C48 mot Mcintosh rør preamper? Er veeeeldig redd for at C48 blir for kald.
     

    Rebor

    Medlem
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    16
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Olbor skrev:
    Intet støy i fatterns oppgraderte L2 nei, som i tillegg nesten kan kalles en L3 nå etter alt som er blitt gjort oppi boksen. :)
    Om fatterns riaa skal holde M3 phono-nivå må riaakortet ha 3 rør , og ikke to.

    Mvh Espen
    Bare for å oppklare noe. Jeg har en AN L3 med en god MM-riia, dog muligens ikke High End. Har kun sammenlignet med MM-riia´n i en C220.
    Som forforsterker er C220 meget god, men riia´n i AN er meget bedre. Det kunne vært moro å prøvd en C48 eller C2300 i mitt system da jeg har stor sans for utseende og byggekvalitet og funksjonalitet, men det er snakk om matching. Min lise er å høre på musikk med god gjengivelse uten å måtte ta opp et byggelån.
    Beklager at dette kanskje var litt off topic i forhold til tråden.

    Mvh Reidar
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    c2300 spiller nok eb del bedre enn en L3 , men L3 ere er ikke like , men det er c2300 preampene.

    Jeg har hatt M3 audionote som var moddet og spillte flott , men tror nok c2300 er vassere enn den gamle m3 , som jeg selvsagt har solgt for lenge siden , og ikke får sammenliknet med.

    Mcintosh er nok en del bedre sammenskrudd enn Audionote-preamper også , samt en hel del mer muligheter med inn og utganger , uten å modde og bestille ekstragreier.

    Mvh Espen
     

    McKjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    0
    Men vil for eks,Project Phono Box II vere ett bedre RIAA en den innebygde i C220?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    McKjell skrev:
    Men vil for eks,Project Phono Box II vere ett bedre RIAA en den innebygde i C220?
    jeg testet den tube box se ll mot c2300 her hjemme og pro ject var ingen målestiokk for c2300 her hjemme ihvertfall, var veldig fornøyd med project boxen så ikke meningen å disse den
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Project til riaa på c2300 er det en selvfølge at riaaen i mc en går seirende ut , gjerne flagger den høyt i seiersgangen og.

    Og , jøss riaaen er da levlig den , og matcher nok greit fint vinylutstyr , men som du var inne på jokris , dette med å bruke denne foran andre bedre riaaer for å slippe å kople eksternt riaa inn på preampen , er ingen god grunn til å ikke teste enda bedre riaaer omman føler for det i fremtiden , det fine er at man har en høvlig riaa innebygget når man kjøper preampen , som er ellers også en fantastisk pre.

    Uten at jeg har prøvd , vil jeg tro at riaadelen kan respondere en del på rørbytte , men sørge for at rørene er målt for minimum mikrofoni er ett must.

    Mvh Espen
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen av dere McIntosh-folk som befinner seg i Østfold?

    Hadde vært interessant å høre hvordan det låter, for nå vet jeg bare hvordan jeg tror det låter. ;)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    Project til riaa på c2300 er det en selvfølge at riaaen i mc en går seirende ut , gjerne flagger den høyt i seiersgangen og.

    Og , jøss riaaen er da levlig den , og matcher nok greit fint vinylutstyr , men som du var inne på jokris , dette med å bruke denne foran andre bedre riaaer for å slippe å kople eksternt riaa inn på preampen , er ingen god grunn til å ikke teste enda bedre riaaer omman føler for det i fremtiden , det fine er at man har en høvlig riaa innebygget når man kjøper preampen , som er ellers også en fantastisk pre.

    Uten at jeg har prøvd , vil jeg tro at riaadelen kan respondere en del på rørbytte , men sørge for at rørene er målt for minimum mikrofoni er ett must.

    Mvh Espen
    takker for svarene dine dine espen, har lyst på ekstern ria etterhvertm bla audio reaserch sine, men ble fortallt at det kunne bli kostbar fornøyelse å finne en som matcher oppsettet bedre enn den innebygde, så her må jeg rett og slett gjøre undersøkelser, at en 45 000 kr ria gruser den i c2300 er jo ikke rart i det hele tatt
    men hva som passer bedre i en prisklasse rundt 10-20, ny eller brukt vet jeg ikke

    edit, testet med rør og man kan tune lyden en del, telefunken funker kanskje best av de jeg har testet sålangt
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    jokris skrev:
    hva som passer bedre i en prisklasse rundt 10-20, ny eller brukt vet jeg ikke
    Du skylder deg selv å prøve en Audion Premier MM til ca. 6500,- før du bruker 10-20K på noe annet. ;) (Men da trenger du en step up-trafo for å bruke (low output) MC, da.)
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Er dere klar over at Subaru bruker McIntosh i Premium utgavene av Legacy og Outback?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Dazed skrev:
    jokris skrev:
    hva som passer bedre i en prisklasse rundt 10-20, ny eller brukt vet jeg ikke
    Du skylder deg selv å prøve en Audion Premier MM til ca. 6500,- før du bruker 10-20K på noe annet. ;) (Men da trenger du en step up-trafo for å bruke (low output) MC, da.)
    er nettopp dette som haavard mente kunne bli en utfordring med å få til å matche sammen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Haugenial skrev:
    Er dere klar over at Subaru bruker McIntosh i Premium utgavene av Legacy og Outback?
    da skal jeg se på den ved neste bilbytte. ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    Dazed skrev:
    jokris skrev:
    hva som passer bedre i en prisklasse rundt 10-20, ny eller brukt vet jeg ikke
    Du skylder deg selv å prøve en Audion Premier MM til ca. 6500,- før du bruker 10-20K på noe annet. ;) (Men da trenger du en step up-trafo for å bruke (low output) MC, da.)
    Å kjøpe en MM riaa eksternt , for så å kjøre på med stepuper , og ende opp med brum og elendighet , uante lengder emd akbler sov er ingen god løsning,.

    SKAL du først ha noe bedre , må du ev velge en mc riaa( du har jo mc pickup)

    Alternativt kan Thorhauge audio aktiv stepup være en fin partner til mcintosh , riaadelen for bruk med low input mc pickuper.

    Thorhauge lager aktive stepuper , med svært kort signalvei , jeg har testet denne i ett referanseanlegg en gang , opp mot den 4 ganger dyrer zyx stepup en , og det var faretruende bra.

    En annen , fryktelig bra stepup eller to er , Bent audio MU og MA cotter mkII som er den aller beste jeg har hørt..... gammel , dyr i innkjøp ( 7-8k) brukt , og helt rå lydmessig........ med dynavector.

    Anlegget thorhaugen ble testet i var Fosses her på sentralen.

    Riaadelen MM er innebygget i Hovland preamp HP100

    er nettopp dette som haavard mente kunne bli en utfordring med å få til å matche sammen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , kan noen mene noe om hva jeg må ut med for en brukt mc cd 302 på børsen om det skulle dukke opp?

    Årsaken til at jeg vil vite det , er at jeg har vurdert Wadia cd spiller , og de dukker litt litt oftere opp børsen enn mc sine..... men har ikke hastverk.

    spiller Springsteen "across the border" på mc sakene her nå , låter fett på horn. ;D

    Bare å kose seg , enormt med sprut og sting i musikken , hadde det vært enda bedre med en mcd spiller mon tru. ;D??

    Har en Naim cd5x med extern psu i dag , veldig fornøyd med den , men det kan alltids bli bedre sikkert.

    Hører fra dere folkens.

    Mvh Espen
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Finnes det en mcd 302? Tenker ikke på 301?
    Wadia derimot har vel både 301 og 302.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    Hei , kan noen mene noe om hva jeg må ut med for en brukt mc cd 302 på børsen om det skulle dukke opp?

    Årsaken til at jeg vil vite det , er at jeg har vurdert Wadia cd spiller , og de dukker litt litt oftere opp børsen enn mc sine..... men har ikke hastverk.

    spiller Springsteen "across the border" på mc sakene her nå , låter fett på horn. ;D

    Bare å kose seg , enormt med sprut og sting i musikken , hadde det vært enda bedre med en mcd spiller mon tru. ;D??

    Har en Naim cd5x med extern psu i dag , veldig fornøyd med den , men det kan alltids bli bedre sikkert.

    Hører fra dere folkens.

    Mvh Espen
    bruker selv rega driverk med naim dac/teddy psu, det funker veldig bra synes jeg, synes naim og mc kombo funker godt sammen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Holmium skrev:
    Finnes det en mcd 302? Tenker ikke på 301?
    Wadia derimot har vel både 301 og 302.
    vet ikke helt hva jeg twenker på til enhver tid.... ;D

    jeg er i allefall ikke helt i kjøpsmodus pga en nærliggende ryggoperasjon , og dertil umulig med bæring en tid fremover , åker inn i løpet av kort tid..... :-[

    ja det er vel 30 1 jeg tenker på ja.

    den som er etter 201 er vel 301 det da kanskje .
    vet at wadia har en 302 ja.

    mvh Espen
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Med tanke på en sliten rygg så er kansje ikke Wadia tingen. Min veier 25Kg. ;D

    Skulle jeg kjøpt meg CD-spiller nå, vile jeg ha testet ut Ayre først for å høre
    om ikke den lå nærme nok Wadiaen at jeg kunne leve med den. Kanskje få med
    SACD på kjøpet.

    Ellers ville jeg nok forstsatt holdt meg til Wadia nå etter å ha levd med min i to år.

    Lykke til med ryggen din :)

    MVH. Serial
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Du sier noe , jeg har i midlertid mulighet for bærehjelp her hjemme , bare vrient å reise å hente noe.

    Hva ligger en 301 på brukt folkens , noen som husker noe som tidligere er annonsert ?

    Mvh Espen
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Tja, skal ikke si det sikkert, men rundt 18-20k for en mcd301 kanskje (?).
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Takker for svatr Holmium.

    Kan jo bli en mulighet omnoe dukker opp.....

    skal jeg først ha ny cd spiller , må det bli enten mc , Wadia eller en bedre Naim.

    Mc blir neppe feil.

    Mvh Espen
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.308
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    ssm skrev:
    Hei , kan noen mene noe om hva jeg må ut med for en brukt mc cd 302 på børsen om det skulle dukke opp?

    Årsaken til at jeg vil vite det , er at jeg har vurdert Wadia cd spiller , og de dukker litt litt oftere opp børsen enn mc sine..... men har ikke hastverk.

    spiller Springsteen "across the border" på mc sakene her nå , låter fett på horn. ;D

    Bare å kose seg , enormt med sprut og sting i musikken , hadde det vært enda bedre med en mcd spiller mon tru. ;D??

    Har en Naim cd5x med extern psu i dag , veldig fornøyd med den , men det kan alltids bli bedre sikkert.

    Hører fra dere folkens.

    Mvh Espen
    Nå har du sjansen.

    http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php/topic,97439.msg99271.html#msg99271
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Så den ja , Holmium sendte PM , tidspungtet passer desverre litt dårlig da jeg har " låst"opp en del gryn for en mulig fremtidig handel....

    Får heller la denne gå for denne gang .

    Wadia er heller ikke ueffene saker , jeg har aldri hørt disse mc cd-spillerne , sikkert knallbra saker.

    mvh Espen
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    ssm skrev:
    Så den ja , Holmium sendte PM , tidspungtet passer desverre litt dårlig da jeg har " låst"opp en del gryn for en mulig fremtidig handel....

    Får heller la denne gå for denne gang .

    Wadia er heller ikke ueffene saker , jeg har aldri hørt disse mc cd-spillerne , sikkert knallbra saker.

    mvh Espen
    Jeg har ikke testet de mindre Mc spillerene men jeg gikk fra Wadia 861se til Mcintsh Mcd1100 og jeg fikk totalt hakeslepp :eek:
    Det var den største oppgraderingen jeg kan huske å ha opplevd på en komponent.
    Wadiaen virket ullen og manglet masse mikrodetaljer i forhold til Mc spilleren.
    Mc spilleren var til og med Bedre i bassen noe jeg ikke trodde var mulig da dette er veldig bra på Wadia ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn