McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei godtfolk....

    Da har jeg oppgradert i dag , og fått spillt litt.....

    gått fra C220 til c2300 preamp.... meget flotte saker begge deler får jeg få lov til å si.

    Skal bli spennede å stifte nærmere bekjentskap med denne preampen fremover.

    Forskjellene er der helt klart , allikevel får jeg vel nevne at c220 er en flott pre.

    Jeg kommer til å legge ut c220 for salg etterhvert her på børsen vil jeg tippe , den var ny i Januar 2010 og er selvsagt strøken , om noen Mcintosh-venner ønsker seg ett slikt eksemplar , så send gjerne på PM.

    Mvh Espen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, vurderer c2300 sterkt jeg også, legg gjerne inn en del av forskjellene du legger merke til kontra c220 :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Skal få spillt litt først , så kommer jeg med en tilbakemelding- men så langt føles den kanskje noe mer frempå , og spiller enda litt mer ut på fløyene.

    Når det er sagt er c220 en fabelaktig preamp til prisen.

    Jeg la ut min på børsen i stad .

    C220 er den beste og tysteste rørpreampen jeg har hatt til prisen , og jeg har hatt noen .......

    Mvh Espen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    Skal få spillt litt først , så kommer jeg med en tilbakemelding- men så langt føles den kanskje noe mer frempå , og spiller enda litt mer ut på fløyene.

    Når det er sagt er c220 en fabelaktig preamp til prisen.

    Jeg la ut min på børsen i stad .

    C220 er den beste og tysteste rørpreampen jeg har hatt til prisen , og jeg har hatt noen .......

    Mvh Espen
    vil tro det tyder på at den er mer dynamisk og transparent kanskje? med enda lavere støygulv ? min mc opplever jeg også som svært så tyst, har hatt transistorer som har støyet mer for å si det slik :)
    1000 kr spørsmålet over tid er om du synes den var verdt kronene imellom, og der tipper jeg at svaret blir ja :)
    Gratulerer nok engang
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei jokris.

    Ja det får vi jo se hvordan føelsen av mellomlegget blir.

    Så langt er jeg i allefall veldig fornøyd med begge preampene .

    Flotte ting lager mcintosh i allefall..... skal ut på tur senere i dag å hente en 275r av siste versjon , hos en kamerat , denne skal også selges av meg på bruktbørsen.

    denne også som ny. Siste versjon.

    Blir spennede å prøvespille med c2300/275r

    Mvh Espen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    det hørtes veldig spennende ut ja, i det siste har jeg trålet og lest meg opp på c2300 og c500t, virker som om de er nøytrale i langt større grad enn tidligere rørpre fra mc, en anmelder mente at c500 ss var mer røraktig enn t versjon faktisk :)
    eiergleden er stor på disse produktene og er en fin bonus :)
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    hmm, jeg forstår gleden med rør, men er likevel ikke sikker på om jeg hadde oppgrader til c2300 eller c500t på dette tidspunktet. de nye transistorpreene (c48 og c50) har helt nye kretsløp som er dønn stille og måler bedre enn de gamle toppmodellene c1000p og c500p. både c2300/500/1000 begynner å bli "gamle" og blir sikkert byttet ut ila et eller to år. gitt forbedringen som kom på transistorsiden så bør vel noen tilsvarende skje på rørsiden. dermed ville jeg enten byttet til c48/50 ( som jeg gjorde selv) ellee ventet litt til på nye rørmodeller.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kalle Klovn skrev:
    hmm, jeg forstår gleden med rør, men er likevel ikke sikker på om jeg hadde oppgrader til c2300 eller c500t på dette tidspunktet. de nye transistorpreene (c48 og c50) har helt nye kretsløp som er dønn stille og måler bedre enn de gamle toppmodellene c1000p og c500p. både c2300/500/1000 begynner å bli "gamle" og blir sikkert byttet ut ila et eller to år. gitt forbedringen som kom på transistorsiden så bør vel noen tilsvarende skje på rørsiden. dermed ville jeg enten byttet til c48/50 ( som jeg gjorde selv) ellee ventet litt til på nye rørmodeller.
    Dette er vel ikke helt riktig Kalle klovn..... c2300 har da ikke vært veldig lenge på markedet..... Den er avløsern til den eldre c2200 som har vært en del år.

    At du sier at transistorpreampene er tyste , er jo fint , men det er faktisk begge mine røpreamper også , dønn tyste , selv på horn , foret med 300b triodeforsterkere....100 db følsomhet.

    Jeg har alltid uten unntak foretrukket rørpreamper fremfor transistorbasert , men det er nå meg..... Nå kan jeg legge til at jeg ikke har hørt mcintosh c48 eller c50 side om side med de to med rør jeg nå sitter med.... vel og merke.

    Mvh Espen
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    C2300 ble vel lansert i las vegas i Januar 2007 - hvis jeg husker riktig. Det er vel hverken gammelt eller nytt i et McIntosh produkt perspektiv. Jeg likte selv c220 meget godt, men det hindrer meg ikke fra å like c48 bedre! :)
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Det er kanskje litt ironisk, men for meg kom alt "rør-fokuset" litt i veien for å bare skru på anlegget og nyte musikken.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    sånn kan det nok være, men for meg så har rør brakt musikkgleden tilbake til meg for første gang på mange år
    jeg skal sjekke så godt som mulig ut om det er nye modeller rundt hjørnet, men tror ikke jeg venter 1-2 år
    på kjøp, vurderer forøvrig c50 også som alternativ, skulle gjerne testet den opp mot c2300, da 500 modellene ble testet
    så var det jo enkellte som mente at ss versjonen låt mer som rør enn rør versjonen :) vil du si c48 har noe som helst rør aktig lyd? ellers så er det vel det at c2300 ifølge mcintosh selv og importøren , som er beregnet sammen med min effektforsterker og det har jo også en verdi i seg selv . c500t har alt jeg er ute etter og skulle det komme en ny bedre versjon så får nå det bare være.
    Jeg innbiller meg også at det er en gunstigere kombo med rørpre og transistor effekt enn motsatt men vet egentlig ikke
    hvorfor :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , jeg skal nok klare å leve greit med en c2300 fremover virker det som... :D ;)

    Når det er sagt , var jeg innom soundgarden i vinter for å oppdatere meg på denne preampen , jeg ga opp- ingen jeg snakket med , i oslo kunne eller visste noe , ikke om utlån var mulig osv..... egentlig virket det hele jævla vanskelig.

    så spør jeg , HVA er grunnen til at Erling Neby Lar Soundgarden holde på dette agenturet , som de selv syntes det sikkert må være mye plunder med , da folk spør og de ikke har kunnskapene ?

    Burde ikke en forhandler av mcintosh vært noe mer entusiastisk ?

    Jeg tror kjøperne er der , men dropper det hele ofte , fordi det blir så vanskelig , jeg hørte om en cd spiller en gang og , ikke visste de noe om det heller...( Lillestrøm)

    Jeg syntes Mcintosh fortjener bedre oppmerksomhet fra Soundgarden , det spiller jo fletta av all den andre driten de pusher ut...( husk at dette er en vennetråd , dere som vil hugge nå , ang Hegel og annet "rask" )

    ;D ;D

    Mvh Espen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    synes du har dine ord i behold angående soundgarden s vareutvalg :) og manglende service/kunnskap om mc produkter
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    jokris skrev:
    synes du har dine ord i behold angående soundgarden s vareutvalg :) og manglende service/kunnskap om mc produkter
    Hei jokris..... ja desverre har jeg nok det....

    Veldig synd mht til merkets kvaliteter , og muligheter for å komme opp og fram.

    De gangene jeg har snakket om mcintosh hos Soundgarden , har jeg somoftest fort blitt sjaltet over på Hegel eller primare , som de følgelig har mye mer av inne.... og som spiller som er kule selvsagt ::)

    Jeg har sagt at jeg har mc-utstyr fra før ,innledningsvis i samtalene , men det virker ikke til å ha noen innvirkning....

    Ringte Neby ang. noe har for en tid tilbake , det var svært hyggelig å oppleve service i andre enden av skalaen hos serviceverkstedet til E. Neby..... virkelig hjelpsom han på telefonen....

    dermed konkluderer jeg med at importøren er bra han , det er værre med forhandlernettet. :eek: :eek:

    Mvh Espen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    jokris skrev:
    synes du har dine ord i behold angående soundgarden s vareutvalg :) og manglende service/kunnskap om mc produkter
    Hei jokris..... ja desverre har jeg nok det....

    Veldig synd mht til merkets kvaliteter , og muligheter for å komme opp og fram.

    De gangene jeg har snakket om mcintosh hos Soundgarden , har jeg somoftest fort blitt sjaltet over på Hegel eller primare , som de følgelig har mye mer av inne.... og som spiller som er kule selvsagt ::)

    Jeg har sagt at jeg har mc-utstyr fra før ,innledningsvis i samtalene , men det virker ikke til å ha noen innvirkning....

    Ringte Neby ang. noe har for en tid tilbake , det var svært hyggelig å oppleve service i andre enden av skalaen hos serviceverkstedet til E. Neby..... virkelig hjelpsom han på telefonen....

    dermed konkluderer jeg med at importøren er bra han , det er værre med forhandlernettet. :eek: :eek:

    Mvh Espen
    ja, hos neby er det service å få, det er jeg enig i 100%
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    CDWMcInSpots skrev:
    Det finnes andre forhandlere av McIntosh, f.eks. Musik Magazinet i Bergen.
    Ja da sjekket jeg nettsiden akkurat , en 2275 og en ma 7000 står listet..... de skaffer sikkert alt de også , men det virket heller ikke har som mcintosh er satsingsvare nr 1 , i allefall ikke etter nettsidene , men jeg kan ta feil.......

    Mvh Espen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jeg skulle gjerne handlet hos min lokale hifi pusher , men han har ikke mc lenger pga manglende mulighet til å kjøpe inn å ha fulle oppsett stående til enhver tid, kjeder som soundgarden burde dog ha denne muligheten hvis de skal føre merket synes jeg
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    ssm skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Det finnes andre forhandlere av McIntosh, f.eks. Musik Magazinet i Bergen.
    Ja da sjekket jeg nettsiden akkurat , en 2275 og en ma 7000 står listet..... de skaffer sikkert alt de også , men det virket heller ikke har som mcintosh er satsingsvare nr 1 , i allefall ikke etter nettsidene , men jeg kan ta feil.......

    Mvh Espen
    Normalt har de hatt en McIntosh MA7000, ofte en McIntosh CD-spiller, typisk MCD301, og tidvis en boks til.

    Det er vel få eller ingen norske hifibutikker som kan overleve på å ha McIntosh som "satsingsvare nr 1". Det er det neppe kunder nok til generelt og når man titter på minsteprisen for McIntosh-bokser. Litt realisme er aldri å forakte.

    Musik Magazinet har ofte hatt ganske mye Electrocompaniet inne. Det selger så langt jeg har forstått bra i Norge, selv om det langtfra er gratis det heller. Nå har de i tillegg en del Naim og en del annet, bl.a. Marantz, Abrahamsen, Olive, Project, Rega, ...
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Kalle Klovn skrev:
    C2300 ble vel lansert i las vegas i Januar 2007 - hvis jeg husker riktig. Det er vel hverken gammelt eller nytt i et McIntosh produkt perspektiv. Jeg likte selv c220 meget godt, men det hindrer meg ikke fra å like c48 bedre! :)
    leste nettopp ken kesslers anmeldelse av c50 og mc601, han mente mc601 var stjernen av de to, selv om c50 var meget god, han fikk forøvrig bedre resultat med c2200 lydmessig enn c50 på blokkene, ar ref5 også
    han hinter vel mot at rør pre gjerne gjør seg på mc trnsistor amper
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    McIntosh er helt fantastiske produkter. Problemet er at dem koster tildels mange penger. Hadde flere butikker hadt kappital til fronte Mc, hadde nok salget kunne hvert bedre. Selv hadde jeg hørt Mc flere ganger og likt lyden. Men jeg fikk ikke opp øynene virkelig før en Ma7000 sto godt plassert i min stue.
    Det og skulle beskrive lyden av McIntosh lyden for andre er vanskelig. Den må erfares. Den er virkelig vanedannende som andre har nevnt her på formumet og etter mitt syn helt konge. Spiller bare så mye bedre enn tidligere eiet og testet utstyr.
    Desverre er gruppen mennesker som kjøper disse fantastiske produktene ikke så alt for stor. Derfor blir det ofte til at butikkene selger rimelige merker for og overleve. Melk og brød varer. Skulle dog gjerne sett mer av McIntosh i butikker rundt i Norge.
    Etter mitt syn er det ikke så dyrt når en tenker på den kvalitet som det er. Hadde en Aw250 før min nå Ma7000. Det var en god forsterker, men spiller overhode ikke bra sammelignet med Ma7000. Den virker og ha veldig god kvalitet også mekanisk sett. Gir en fantastisk glede og eie.
    Håper bare at andre som lukter på det merket tar sjansen og kjøper. Min forsterker ble bestilt uhørt. Angrer ikke et sekund på det. En hører musikk, ikke utstyr.
    For min del er det vel ingen vei tilbake....
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    maxmekker skrev:
    McIntosh er helt fantastiske produkter. Problemet er at dem koster tildels mange penger. Hadde flere butikker hadt kappital til fronte Mc, hadde nok salget kunne hvert bedre. Selv hadde jeg hørt Mc flere ganger og likt lyden. Men jeg fikk ikke opp øynene virkelig før en Ma7000 sto godt plassert i min stue.
    Det og skulle beskrive lyden av McIntosh lyden for andre er vanskelig. Den må erfares. Den er virkelig vanedannende som andre har nevnt her på formumet og etter mitt syn helt konge. Spiller bare så mye bedre enn tidligere eiet og testet utstyr.
    Desverre er gruppen mennesker som kjøper disse fantastiske produktene ikke så alt for stor. Derfor blir det ofte til at butikkene selger rimelige merker for og overleve. Melk og brød varer. Skulle dog gjerne sett mer av McIntosh i butikker rundt i Norge.
    Etter mitt syn er det ikke så dyrt når en tenker på den kvalitet som det er. Hadde en Aw250 før min nå Ma7000. Det var en god forsterker, men spiller overhode ikke bra sammelignet med Ma7000. Den virker og ha veldig god kvalitet også mekanisk sett. Gir en fantastisk glede og eie.
    Håper bare at andre som lukter på det merket tar sjansen og kjøper. Min forsterker ble bestilt uhørt. Angrer ikke et sekund på det. En hører musikk, ikke utstyr.
    For min del er det vel ingen vei tilbake....
    godt skrevet ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Da gikk både c220 en min og kameratens 275 power i dag..... dermed har det blitt to nye mcintosh venner blandt oss,. ;D

    å selge disse produktene er også synonymt med å spre musikkglede , noe jeg liker tanken på.

    da sitter jeg igjen med c2300 preamp , fantastisk byggekvalitet-som på c220 , men lyten er nok hakket vassere , noe og prisen er.

    flotte saker begge to , nå gleder meg meg til å oppleve c220 på sikt.....

    ;D ;D

    Mvh Espen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    Da gikk både c220 en min og kameratens 275 power i dag..... dermed har det blitt to nye mcintosh venner blandt oss,. ;D

    å selge disse produktene er også synonymt med å spre musikkglede , noe jeg liker tanken på.

    da sitter jeg igjen med c2300 preamp , fantastisk byggekvalitet-som på c220 , men lyten er nok hakket vassere , noe og prisen er.

    flotte saker begge to , nå gleder meg meg til å oppleve c220 på sikt.....

    ;D ;D

    Mvh Espen
    grattis, jeg står imellom om jeg skal velge c2300/c500t eller noe annet enda :) får fundere litt på det :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    500 en er flott den og , har ikke hørt den , men det lå vel en c1000 ute her , tenkte litt mht til pris om du tenkte å kjøpe c500ny , så blir jo faktisk c1000 brukt billigere...

    da slipper du mere rykninger i oppgraderingsfoten.... ;D ;D

    Jeg liker brutaliteten på fronten på c2300..... blir spennede å teste ut riaadelen op mot min toppmodell fra asr.... Tilbakemld i denne tråden vil gis utfyllende.

    Mvh Espen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    500 en er flott den og , har ikke hørt den , men det lå vel en c1000 ute her , tenkte litt mht til pris om du tenkte å kjøpe c500ny , så blir jo faktisk c1000 brukt billigere...

    da slipper du mere rykninger i oppgraderingsfoten.... ;D ;D

    Jeg liker brutaliteten på fronten på c2300..... blir spennede å teste ut riaadelen op mot min toppmodell fra asr.... Tilbakemld i denne tråden vil gis utfyllende.

    Mvh Espen
    riaa delene på disse går for å være knallgode , blir spennende å høre hvordan de gjør seg mot ar sin
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jokris skrev:
    ssm skrev:
    500 en er flott den og , har ikke hørt den , men det lå vel en c1000 ute her , tenkte litt mht til pris om du tenkte å kjøpe c500ny , så blir jo faktisk c1000 brukt billigere...

    da slipper du mere rykninger i oppgraderingsfoten.... ;D ;D

    Jeg liker brutaliteten på fronten på c2300..... blir spennede å teste ut riaadelen op mot min toppmodell fra asr.... Tilbakemld i denne tråden vil gis utfyllende.

    Mvh Espen
    riaa delene på disse går for å være knallgode , blir spennende å høre hvordan de gjør seg mot ar sin
    forresten har jeg etter samtale med importør, fått lov til å kjøpe en eventuell pre hos min lokale hifipusher, ga beskjed om at jeg ikke ville kjøpe hos soundgarden pga manglende entusiasme rundt mcintosh. Så da synes jeg det var betryggende å få lov til å kjøpe i en butikk jeg vet jeg får service og som ikke pusher meg over på andre ting enn det jeg vil ha
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    og det var greit for Neby og co ?

    Min forrige c220 er solgt av hifiguiden , så vidt meg bekjent er ikke han mcintosh forhandler , så det lekker utenfor Soundgarden-systemet.....

    det må det vel gjøre om mc kundene skal få varene sine levert.....? ::)

    Håper Neby får så mange henvendelser på dette , at de retter merket mot en annen forhandlerkjede , alternativt at flere fikk selge dette merket .

    mvh Espen
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    ssm skrev:
    og det var greit for Neby og co ?

    Min forrige c220 er solgt av hifiguiden , så vidt meg bekjent er ikke han mcintosh forhandler , så det lekker utenfor Soundgarden-systemet.....

    det må det vel gjøre om mc kundene skal få varene sine levert.....? ::)

    Håper Neby får så mange henvendelser på dette , at de retter merket mot en annen forhandlerkjede , alternativt at flere fikk selge dette merket .

    mvh Espen
    Jeg kjøpte Mcd 1100 hos Hifiguiden også, så det fins muligheter ;D
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jepp, heldigvis, men det blir langt unna for meg, ser mye interesant hos hifiguiden, men for langt unna dessverre
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , når det gjelder effektrinn fra mcintosh transistor , er det noen som vet hva som er levert ? tenkte på noe med ederuelig effekt , til bruk på horn... ;D

    C2300 preamp.

    Nå har jeg spillt litt , og hatt mulighet til å sammenlikne.

    c2300 Mcintosh har baller , den maler opp store lydbilder , men flott dynamikk, oppløsningen i toppen er forbedret , og mer kontroll i bassområdet( mer ro) , tonekontroller er jo helt gull , fatter ikke hvorfor så mange ikke vil ha dette ? Jeg vil ha det , fordi jeg vil ha lyden slik JEG foretrekker den , og ikke sånn produsenten vil ha det.

    tommelen opp for mcintosh..... kjempebra preamp , denne bytter jeg nok ikke ut på lenge......

    Derimot kunne det vært gøy å prøvd transistor-effekt på mine lowterhorn , de har 100db følsomhet , så trenger ikke noe store effekter.... problemet hos mcintosh er vel å få lite nok power.... :D

    Prøvd mc275 her for litt siden , meget bra forsterker , men skal jeg ha noe mer mc , må det bli med mcintosh fronten...... alternativt 100wattern med rør....

    Jokris , hvordan spiller denne på dine Klipsch cornwall,....???

    Er det tyst når det skal være det.....og en satans dynamikk når det spilles ;D ;D

    Mvh Espen
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    Hei , når det gjelder effektrinn fra mcintosh transistor , er det noen som vet hva som er levert ? tenkte på noe med ederuelig effekt , til bruk på horn... ;D

    C2300 preamp.

    Nå har jeg spillt litt , og hatt mulighet til å sammenlikne.

    c2300 Mcintosh har baller , den maler opp store lydbilder , men flott dynamikk, oppløsningen i toppen er forbedret , og mer kontroll i bassområdet( mer ro) , tonekontroller er jo helt gull , fatter ikke hvorfor så mange ikke vil ha dette ? Jeg vil ha det , fordi jeg vil ha lyden slik JEG foretrekker den , og ikke sånn produsenten vil ha det.

    tommelen opp for mcintosh..... kjempebra preamp , denne bytter jeg nok ikke ut på lenge......

    Derimot kunne det vært gøy å prøvd transistor-effekt på mine lowterhorn , de har 100db følsomhet , så trenger ikke noe store effekter.... problemet hos mcintosh er vel å få lite nok power.... :D

    Prøvd mc275 her for litt siden , meget bra forsterker , men skal jeg ha noe mer mc , må det bli med mcintosh fronten...... alternativt 100wattern med rør....

    Jokris , hvordan spiller denne på dine Klipsch cornwall,....???

    Er det tyst når det skal være det.....og en satans dynamikk når det spilles ;D ;D

    Mvh Espen
    100 wattern min funker som bare f..... den, det er tyst og det smeller til når det skal, har planer om å anskaffe en mc pre til den, selv om det funker som bare det med an også, har mistanke om at c2300 er en perfect match :)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    jokris skrev:
    ssm skrev:
    Hei , når det gjelder effektrinn fra mcintosh transistor , er det noen som vet hva som er levert ? tenkte på noe med ederuelig effekt , til bruk på horn... ;D

    C2300 preamp.

    Nå har jeg spillt litt , og hatt mulighet til å sammenlikne.

    c2300 Mcintosh har baller , den maler opp store lydbilder , men flott dynamikk, oppløsningen i toppen er forbedret , og mer kontroll i bassområdet( mer ro) , tonekontroller er jo helt gull , fatter ikke hvorfor så mange ikke vil ha dette ? Jeg vil ha det , fordi jeg vil ha lyden slik JEG foretrekker den , og ikke sånn produsenten vil ha det.

    tommelen opp for mcintosh..... kjempebra preamp , denne bytter jeg nok ikke ut på lenge......

    Derimot kunne det vært gøy å prøvd transistor-effekt på mine lowterhorn , de har 100db følsomhet , så trenger ikke noe store effekter.... problemet hos mcintosh er vel å få lite nok power.... :D

    Prøvd mc275 her for litt siden , meget bra forsterker , men skal jeg ha noe mer mc , må det bli med mcintosh fronten...... alternativt 100wattern med rør....

    Jokris , hvordan spiller denne på dine Klipsch cornwall,....???

    Er det tyst når det skal være det.....og en satans dynamikk når det spilles ;D ;D

    Mvh Espen
    100 wattern min funker som bare f..... den, det er tyst og det smeller til når det skal, har planer om å anskaffe en mc pre til den, selv om det funker som bare det med an også, har mistanke om at c2300 er en perfect match :)
    vil bare ta med at jeg i større grad nyter musikk på lavere volum nå også, føles ut som om alt er der fra knett 1 på volumet egentlig
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    Hei , når det gjelder effektrinn fra mcintosh transistor , er det noen som vet hva som er levert ? tenkte på noe med ederuelig effekt , til bruk på horn... ;D
    Jeg ville sett på mc452 - som er den nyeste stereo effekttrinnet som er quad-balanced. Effekten vil selvsagt være overflødig i ditt nåværende oppsett, men forsterkeren leverer ultralav forvrengning på nær sagt alle nivåer, så det bør ikke være noen grunn for at den ikke funker med rør. Edit: skal være ... funker med horn!

    Mc452 skal være noe livligere i lyden enn forrige generasjon med mc forsterkere. Dersom du vil ha en forsterker som er litt roligere i toppen kan et par med brukte mc501 kanskje passe.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hva med den utgåtte 402 , eller for den saks skyld 302......

    Kommer nok aldri til å kjøpe meg tungdrevene høyttalere..... må ha horndynamikk,., ;D

    Hadde som sagt mc275 her på prøve nå..... låt ok det , men den skulle videreselges uansett. Valgte på nåværende tidspungt å ikke ta over denne , liker ikke tilkoplingsopplegget på denne.

    den du har jokris , derimot.......

    Mvh Espen
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    ssm skrev:
    Hva med den utgåtte 402 , eller for den saks skyld 302......

    Kommer nok aldri til å kjøpe meg tungdrevene høyttalere..... må ha horndynamikk,., ;D

    Hadde som sagt mc275 her på prøve nå..... låt ok det , men den skulle videreselges uansett. Valgte på nåværende tidspungt å ikke ta over denne , liker ikke tilkoplingsopplegget på denne.

    den du har jokris , derimot.......

    Mvh Espen
    Hadde 402 og det var en veldig bra forsterker:)
    Den har den nyere sounden til Mc. 252 er vel også en kandidat? Burde holde lenge til horn den;-)
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    Hva med den utgåtte 402 , eller for den saks skyld 302......

    Kommer nok aldri til å kjøpe meg tungdrevene høyttalere..... må ha horndynamikk,., ;D

    Hadde som sagt mc275 her på prøve nå..... låt ok det , men den skulle videreselges uansett. Valgte på nåværende tidspungt å ikke ta over denne , liker ikke tilkoplingsopplegget på denne.

    den du har jokris , derimot.......

    Mvh Espen
    hehe, ja den er bygget av samme mann som 275 i sin tid, hos meg var det en fordel med en boks, at den har klassisk utseende i tillegg er bonus :) gleder meg til å eventuellt se og høre c2300 sammen med mc2102, har faktisk lyst på en mc2102 til, men kun av estetiske grunner ;D ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    he he , med dine høyttalere hadde det strengt tatt holdt med en halv en.... ;D

    252 har gått meg forbi.... er dette oppegående pr i dag , noen som ev vet en circapris ?

    Mvh Espen
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    ssm skrev:
    he he , med dine høyttalere hadde det strengt tatt holdt med en halv en.... ;D

    252 har gått meg forbi.... er dette oppegående pr i dag , noen som ev vet en circapris ?

    Mvh Espen
    252 er nettopp utgått og erstattet av 302.
    Ligger vel på rundt 20k på brukten, mulig rimligere nå som den er erstattet:)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    hei tdbil......da får jeg bare følge med...... det holder selvsagt ii lange baner med så mye effekt til mitt bruk.

    det holder med 20 watt klasse a , og 10 watt klasse a , så det bør selvsagt vært nok og mer enn nok med en slik mc252.

    Jeg har ingen hastverk med to sett effektforsterkere i stallen.

    dersom til formodning noen skulle rykke i oppgraderingsfoten å sitte med en 2101 Røreffekten ,eller mc-.252 utover høsten , så send meg gjerne en PM

    Mvh Espen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn