Ønsker gode tips angånde beste valg av MC - pickup til denne armen. Pris max 10000
Spilleren er Kenwood KD 600 (om det skulle ha noen betydning)
Spilleren er Kenwood KD 600 (om det skulle ha noen betydning)
Nei ikke MC eller MM men MI går god for den i en SMEIII rett å slett trivelig peiskos & rødvin .Har den kommet i MC utgave ?.... det var nytt for meg.
Har ikke dempebadFidelity Research mc 202 er er perfekt til den spilleren din, bruker den på min pd 600 ogsme llls m dempebad
Grado har vel ingen MC i det hele tatt meg bekjent ?Nei ikke MC eller MM men MI går god for den i en SMEIII rett å slett trivelig peiskos & rødvin .
![]()
Grado Reference
Grado Reference ''The Reference 1'' Phono Cartridge available now from Analogue Seductionwww.analogueseduction.net
Citat Audiogon:
" Fidelity Research mc 202 .This is MC type with 0.17 mV output and compliance of 20. So it is perfect for med to high mass arms."
Moving Iron Grado sin patentGrado har vel ingen MC i det hele tatt meg bekjent ?
En liten rettelse MI prinsippet var oppfunnet av Norman C. Pickering men brukes i dag av Grado .Moving Iron Grado sin patent![]()
Vil det være vanskelig å legge til masse på Series III armen slik at en kan benytte nyere pickuper?
Soundsmith Aida fungerar bra.Series III armen er en kreasjon fra 70-tallet da myke pickuper var det som gjalt.
Derfor er det vansklig å finne MC-pickuper som passer, da disse typisk er ganske
stive. Men, det finnes unntak.
De eneste jeg vet om som fortsatt er i produksjon er van den Hul. Av dem er det
vel bare DDT som havner i nærheten av maksprisen du er villig til å betale.
Ellers er det verdt å se etter brukte van den Hul modeller som MC-TEN, MC-ONE,
MC-TWO (HO) og FROG - og fra Denon - MC-1000 og MC-301 Mk.II
Andre pickuper som er verdt å vurdere er MMC pickuper som Soundsmith Carmen![]()
Denon DL-301II MC Moving Coil Cartridge for sale online | eBay
Find many great new & used options and get the best deals for Denon DL-301II MC Moving Coil Cartridge at the best online prices at eBay! Free shipping for many products!www.ebay.com
eller Aida (gå for medium compliance = 22) og MM-pickuper som Ortofon OM-40
(OM-5 med OM-40 stift). Sistnevnte er langt under budgett, men en utmerket match
til armen...
Ja silicone er levendeNoe delte meninger om silicone og demping.
Det blir noe søl.
Silicone kryper.
Jo, men poenget med silikon er jo hva det kan gjøre av nytte, ikke om den samler støv (jeg har bil og den blir møkkete). Jeg har ett silikonbad på SME som lukkes når armen er parkert. Holder i åresvis uten å renses (Les, har ikke gjort en dritt på syv år). På Kuzma 4point er det to bad.det er easy-peasy å rense badet.Jo da. Det jeg har sett over tid er at olja ikke holder seg på plass. Kryper og samler støv.
Samme funksjon kan vel oppnåes med lodd strategisk plassert på begge sider av pivotpoint for å gjøre Series III mer attraktiv for pickupper anno 2020?Ja silicone er levende
En tykkere silicone gør armens bevægelser mere træge.
Cantileveren kommer så tidligere i bevægelse uden armen flytter med og kompenserer.
Skal du øke massen på arm så kom III serien med et mellomstykke i metal som skulle sitte mellom pick-up og shell som ekstra masse hvis pick-up ikke kunne balanseres ut på loddet grunnet vekt. Jeg liker armen best uten ekstra masse tilført , kun fylle opp lodd med så mange blyplater du klarer slik at lodd ligger så tett mot basen uten at det blir konflikt . Silikon badet likte jeg ikke noe særlig syntes det drepte livligheten i nåla , det fantes 3 forskjellige størrelser på pads som skulle ned i badet alt ettersom du ville ha lite eller mye dempning på nåla.Sant, men hva den har og hva den kan få montert for å øke masse (treghet) var mer mitt poeng.