Mbares lyttestue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    Nå må dere være snille med ham og Magnepan'ene hans - eller så kommer jeg ned en tur...

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bjornh skrev:
    Nå må dere være snille med ham og Magnepan'ene hans - eller så kommer jeg ned en tur...
    Hehe, vi steller, for det meste bra, med flyktninger :)

/jan

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    Det er bra, JanR. ;D

Så EC3 falt ikke i smak der nede..? -hva kan det komme av?

Mvh. Bjørn

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bjornh skrev:
    Det er bra, JanR. ;D

Så EC3 falt ikke i smak der nede..? -hva kan det komme av?

Mvh. Bjørn
    Aner ikke. Det er i såfall første gangen (?) at noe ikke har fungert overhodet i anlegget til vår venn.
    Det jeg vet er at EC3'n var i orden når den forlot racket her.
    Nå skal det sies at jeg har aldri kjørt den balansert.

Hadde vært greit å funnet ut av det. Er det noe galt med pre'n må jeg selvsagt få det fixet, hvis ikke så blir det bare gjetting fra min side.

/jan

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    Vi får vel et svar på det etter hvert. Det er ikke bare mis-match mellom komponenter mm.?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Mbare har det som den berømte plomma i egget her nede. Vi tar oss av han og prøver og rettlede. Bare det at han har en stengrunn i seg som rettledinga faller på.
    Kort vei rundt på besøk har han fått også.
    Får gjort unna mye på en dagstur her nede.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bjornh skrev:
    Vi får vel et svar på det etter hvert. Det er ikke bare mis-match mellom komponenter mm.?
    Siden Mbare dro fram det tunge skytset så virker det ikke sånn men igjen...man vet aldri med det anlegget hans.
    Tror jeg skal svinge nedom neste gang han huker opp EC3'n.

/jan

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Mbare har et bra oppsett da. Men det hender jo at impendanser mellom komponenter og kabler mis-matcher til dels meget dårlig. Det har jeg selv erfart og da går det ikke særlig bra.

Mvh. Bjørn

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Aner ikke ka som skjedde med EC3'en, men jeg var i en liten halvtime alvorlig bekymra bl.a. for effekten min. Skal kople den opp med ubalanserte kabler etterhvert å sjekke ut om det fremdeles er skikkelig rart. Det jeg hørte var uansett ikke gain eller impedanse mis-match eller sånne ting. Ingenting som ikke er galt skal høres så jævli ut, så noe var det, men jeg aner ikke hva.

Ellers er livet her på Østlandet preget av mye sekter - jeg har katolikkene, protestantene og mormonerne rett i nærhten, i tillegg har jeg registrert adventistene, smiths venner og jehovas vitne. Jeg er tilbøyelig til å legge til klipsch-og-rør gjengen på den lista: makan til gutter med tro på eget system har jeg knapt vært borti og jeg vedder på at de møtes ved sommer- og vinterverv og ofrer geiter og høner til Paul Klipsch. Skeptisk, er jeg. ;D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Det er dog en stor forskjell.....vi går nok ikke til krig for vår tro. ;D
    Religiøse er vi vel ikke? iallefall ikke jeg. ;)

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    BHO skrev:
    Det er dog en stor forskjell.....vi går nok ikke til krig for vår tro. ;D
    Religiøse er vi vel ikke? iallefall ikke jeg. ;)
    Skremmende nok benekter du ikke at dere driver å ofrer dyr. :eek: ;D

BHO

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Antall liker
    298
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Visse utskeielser kan vi unne oss! ;D ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Klar til årsmøte i Klipsh venner.

På dagsorden pkt. 2: Forbannelser over ikketroende.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.839
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Mbare skrev:
    Jeg må få kommet meg til deg, Valentino, en gang - jeg tror at vi har noe like preferanser og det hadde vært morsomt å hørt anlegget ditt. Kanskje jeg får leie bil en gang i slutten av juni/begynnelsen av juli å kjøre oppover.
    Det hadde vært hyggelig. RoDa skulle også ha vært innom. Dere kunne tatt turen ihop?

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Valentino skrev:
    Mbare skrev:
    Jeg må få kommet meg til deg, Valentino, en gang - jeg tror at vi har noe like preferanser og det hadde vært morsomt å hørt anlegget ditt. Kanskje jeg får leie bil en gang i slutten av juni/begynnelsen av juli å kjøre oppover.
    Det hadde vært hyggelig. RoDa skulle også ha vært innom. Dere kunne tatt turen ihop?
    Prøv å planlegg noe i lag med en tre x småbarnsfar. Yeah right. Jeg tror jeg leier en bil og spør om RoDa vil være med ei uke før jeg drar eller no sånt. 8) ;D

R

RoDa

Gjest
    Mbare skrev:
    Valentino skrev:
    Mbare skrev:
    Prøv å planlegg noe i lag med en tre x småbarnsfar. Yeah right. Jeg tror jeg leier en bil og spør om RoDa vil være med ei uke før jeg drar eller no sånt. 8) ;D
    Ikke mobb dem som benytter reproduksjonsredskapen!
    Det er jo hele poenget, planlegging!!
    Du så jo at det gikk nå i dag, og da var det planlagt god tid i forveien. ;)

Forslag:
    Valentino kommer med mulige datoer, kanskje søndager, og så finner vi en som passer og spikrer i kalenderen.
    Jeg kjører, har ikke sett deg kjøre bil så tar ingen sjanser. ;)

Jeg tar med blues, rock og hifi-jazz. Tipper du ikke behøver å ta med noe klassisk i alle fall. ;D

:) R

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    Produksjonsredskapen må brukes med omhu! ;D

Livet som Hi-Fi far er jo et liv med tilpasninger i hverdagen.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Må mase litt ;)
    Noen, førsteinntrykk, av EC3 ubalansert ?

/jan

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    JanR skrev:
    Må mase litt ;)

/jan
    ? Hva får deg til å tro at jeg har kopla den opp, hm? ;D Greit, du var innom på fredag og da var den kopla opp, jeg ser den, greit, greit.

Førsteinntrykk? Tja. Uten at jeg har sammenligna den med TVC'en, har bare spilt plater siden fredag av ymse varianter, så må jeg si at jeg er:

1. Litt imponert.
    2. Har lyst til å modde den.

Førsteinntrykket er at den tilfører litt varme, klang og kropp. Spesielt bassen er blitt mer fysisk. Er dette farging? Aner ikke. Den er også kopla opp med litt kabling av ymse kvalitet (og som jeg kjenner dårlig) og ubalansert - ingen Coanda i signalkjeden nå. Det høres ikke dårligere ut enn med TVC'en, primært annerledes. Nok noe mykere og muligens ikke like oppløst spesielt i toppen, vi får se når jeg gidder å sammenligne litt mer aktivt. Spennende er det i hvert fall.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Mbare skrev:
    JanR skrev:
    Må mase litt ;)

/jan
    ? Hva får deg til å tro at jeg har kopla den opp, hm? ;D Greit, du var innom på fredag og da var den kopla opp, jeg ser den, greit, greit.

Førsteinntrykk? Tja. Uten at jeg har sammenligna den med TVC'en, har bare spilt plater siden fredag av ymse varianter, så må jeg si at jeg er:

1. Litt imponert.
    2. Har lyst til å modde den.

Førsteinntrykket er at den tilfører litt varme, klang og kropp. Spesielt bassen er blitt mer fysisk. Er dette farging? Aner ikke. Den er også kopla opp med litt kabling av ymse kvalitet (og som jeg kjenner dårlig) og ubalansert - ingen Coanda i signalkjeden nå. Det høres ikke dårligere ut enn med TVC'en, primært annerledes. Nok noe mykere og muligens ikke like oppløst spesielt i toppen, vi får se når jeg gidder å sammenligne litt mer aktivt. Spennende er det i hvert fall.
    ;D ;D

Artig, låt varmt og godt på fredag.
    Bra drag "nedover", det lille jeg hørte.
    Den får bare stå der nede så kan du leke litt med den.
    Modde ja, tror nok det er endel å hente men som sagt ikke min så må i så fall få det godkjent av eieren ;)

/jan

R

RoDa

Gjest
    Valentino skrev:
    Medhårs er kjekt det også, for all del. Jeg synes Oktobertrilogien til Thomas Dybdahl er deilig medhårs og vakker.
    Vakkert i alle fall, og for satan dette låter vakkert rent lydmessig også.

R

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    428
    Sted
    Friedrichstadt
    Er litt nysgjerrig på hvordan det går med planene til Mbare om dagen, er det blitt noe av med databasert avspilling, f.eks. :)

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.839
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Om alt går som det skal kureres han for planare tilbøyeligheter på søndag.
    Authorities are anxious to trace: a devious dwarf wanted on charges of sexual harassment and world domination; a partially-sighted God observed handling stolen goods, also sought by the CSA; a large murderer, believed to be using the alias ‘F. Dragon’; a rampaging pyromaniac; any suppliers of narcotic apples; two incestuous siblings; a petulant teenager carrying a sword, possibly damaged; a forthright lady in armour with a vicious gang, warning, this is no man; one master forger; a talking bird; three aquatic prostitutes; three scheming royals. Members of the public should not approach these individuals who are considered extremely dangerous.
    Vi får se.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    428
    Sted
    Friedrichstadt
    Valentino skrev:
    Om alt går som det skal kureres han for planare tilbøyeligheter på søndag.
    Authorities are anxious to trace: a devious dwarf wanted on charges of sexual harassment and world domination; a partially-sighted God observed handling stolen goods, also sought by the CSA; a large murderer, believed to be using the alias ‘F. Dragon’; a rampaging pyromaniac; any suppliers of narcotic apples; two incestuous siblings; a petulant teenager carrying a sword, possibly damaged; a forthright lady in armour with a vicious gang, warning, this is no man; one master forger; a talking bird; three aquatic prostitutes; three scheming royals. Members of the public should not approach these individuals who are considered extremely dangerous.
    Vi får se.
    Aha, du har tenkt til å utsette ham for Rhin-gullet, Valentino. Kanskje det blir (apekiste-) skjellsettende.

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Noe blir det i hvert fall, vil jeg tro. Ser fram til å både treffe Val og stereoanlegget hans. :)

Når det gjelder server, så går bestillinga i kveld. Inkl. Audiolense og mic kommer totalprisen på rundt 12 000, servern alene på 7.5 k. inkl. frakt. Mye penger, forsåvidt, så jeg håper det lever opp til forventningene.

Da får eg en server med 2 Tb lagringsplass, utvidelsesmuligheter for 3 harddisker til (tenkt til å brukes til film, når jeg kommer så langt). Forhåpentligvis er 2Tb disker kommet såpass ned i pris at jeg da kan kjøpe det og dermed få ytterligere 4Tb lagringssplass. Og trenger jeg mer, kan jeg ta ut e-SATA.

Hovedkortet er fra Asus (M3N WS), prosessoren er en AMD Athlon X2 7850 BE. Jeg vurderte en periode å kjøpe en større prosessor, men droppa det - prisen ville økt med 750 kroner eller så og jeg ser ikke at jeg trenger det. Jeg kan rimelig greit sette inn en ny prosessor etterhvert, hvis behov. Uansett skal servern på sikt kun kjøre Linux Debian i CLI og en HTPC ta seg av bl.a. Audiolense, så jeg har ikke behov for noe voldsom prosessorkapasitet på servern - jeg trenger lagringsplass, utvidelsesmuligheter og slikt lenge før det.

Jeg kunne forsåvidt gjort det noe billigere med å ikke kjøre RAID (jeg kjøper 3 x 1Tb HDD) og ett billigere kabinett, dog ser jeg ikke helt grunnen til å spare penger på de tinga. Dette er, først og fremst, en investering for framtida.

Så forhåpentligvis får jeg delene (alt skal være på lager) i løpet av neste uke, sånn at jeg kan begynne å krangle med å skru den sammen da. Så kommer nok også Audiolense forhåpentligvis samtidig... Det blir spennende tider framover.

(Morsomt oppsummeringssitat, Val.)

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.839
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    (Falt pladask. Fant det hos BBC. De hadde en Ringsynopsiskonkurranse. Mange artige løsninger. Haiku, Limerics. Festlig.)

Vi må nok prate litt film også. Spennende greier du skal sette ihop.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.839
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Vi kan gå på terrassen vi. ;D

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    ..hva er galt med Dire Straits..? ::)

R

RoDa

Gjest
    bjornh skrev:
    ....ikke verre enn en liten (intern) spøk dette bjornh ;)

Hovedspørsmålet er som alltid: Will there be Totta?

;) R

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.839
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Then you must bring him, the ignorant said.

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    rolfozzy skrev:
    HoJ skrev:
    bjornh skrev:
    ..det meste!
    Hadde de hatt en bedre gitarist så kanskje.....
    ...hadde jeg ikke sovna når jeg hører på de. Som forsåvidt hadde vært til det verre, når jeg tenker meg om, bedre å sove gjennom noe fælt enn å lide seg gjennom det. ;D

Film, ja. RoDa trenger litt innspill på den fronten. Nå har jeg sakte lurt han ut på glassisen når det kommer til klassisk, det neste får bli fransk ny-bølge.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    bjornh skrev:
    De er oppløst.
    Ja dessverre. Jeg hadde mer sansen for Knopfler i Dire Straits enn som solo-artist, uten ajeg synes han uten gutta er dårlig!

M

marsboer

Gjest
    Dire straits er da ikke så aller verst - bare ørlite oppskrytt.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    I forhold til hvem..? ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning