Maxwell, MX-modifseringer og Stereo+

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    FlacMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    358
    Antall liker
    83
    Snake Oil-annonsering av kabler til uhørte priser er ikke Maxwell alene om. Kan hende deres kabler er bedre enn Zensati og Skogrand t.o.m.
    På den annen side, kan hende Monster-kabler er bedre enn Zensati, Skogrand og Maxwell også.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Snake Oil-annonsering av kabler til uhørte priser er ikke Maxwell alene om. Kan hende deres kabler er bedre enn Zensati og Skogrand t.o.m.
    På den annen side, kan hende Monster-kabler er bedre enn Zensati, Skogrand og Maxwell også.
    Jeg tror nok ikke det er prisene på kabler Stereo+ jobber med en artikkel på. Saken dreier seg om hvilke forskjeller det er mellom vanlige komponenter og de som selges som MX til en høyere pris. Priser på kabler er for meg helt greit uansett hvor vanvittige de kan virke da det får være opp til den enkeltes vurdering og lommebok.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.568
    Antall liker
    3.134
    Sted
    Oslo
    Jeg synes denne kommentaren fra retten var fin, da Forbrukerinspektørene hadde satt søkelyset på noen utrolige påstander innen kasserollemarkedet:
    Seier til FBI i retten - NRK Livsstil - Tips, råd og innsikt

    "Retten slår fast at denne type kritisk forbrukerjournalistikk har stor allmenn interesse og at det må være tillatt i den sammenheng å være offensiv og spissformulert, uten at det skal betraktes som rettstridig, så lenge journalistikken baserer seg på akseptabel dokumentasjon."

    Stereo+ jobber nå med å samle dokumentasjon. La oss håpe de finner noe som er bra nok til å komme til en konklusjon.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Skogrand Cables

    Stereo+ sitt nye mål ?
    Og hva skulle de "ta" ham på? At kablene er dyre? Tror ikke man kommer veldig langt her. Folk kjøper dem ikke dersom de ikke synes de er verdt prisen.;)

    Kablene får forøvrig svært rosende omtaler i pressen. Uansett bakgrunnshistorie, har de blitt en kabelsuksess fra lille Norge... selv om det irriterer noen...


    Når det gjelder Maxwell, har det kanskje blitt litt storm i et vannglass. De færreste går vel på annonsene til Maxwell.
    Sett litt fra siden er det egentlig litt trist at man setter seg i en slik situasjon som han har gjort.
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Det å skulle drive med gravende og avslørende journalistikk høres i ut.pkt positivt ut. Men - og et stort men - dette er en liten bransje i vårt land - er annonsørene som skal betale for driften av et gratis nettmagasinet i form av annonsekjøp villige til å gjøre dette og samtidig risikere "ris til egen bak" - "Kjøp annonser hos oss men du risiker likevel å bli avslørt"! Dette tror jeg ingenting på - overlevelsesdriften til disse selvoppnevnte ekspertene/journalistene vil sansynligvis være sterkere enn etikken når det kommer til stykket.

    Nei, det blir nok de små som blir utsatt for noe slikt. De små, som tross alt er med på å skape et meget positivt mangfold innenfor bransjen. Maxwell ligger allerede klar til hogst, hvem blir offeret i neste nummer?

    Dette kan vi sikkert likegodt få opplyst med en gang!
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    295
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Helt greit å avsløre lurerier i bransjen, men og et stort men.
    Ingen er tatt for noe ennå, og jeg mener det ville være lurt av Stereo + å vente til de hadde en sak ferdig publisert, før de gikk ut med noe somhelst.
    Dette skaper bare spekulasjoner som ingen er tjent med.
     

    FlacMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    358
    Antall liker
    83
    Snake Oil-annonsering av kabler til uhørte priser er ikke Maxwell alene om. Kan hende deres kabler er bedre enn Zensati og Skogrand t.o.m.
    På den annen side, kan hende Monster-kabler er bedre enn Zensati, Skogrand og Maxwell også.
    Jeg tror nok ikke det er prisene på kabler Stereo+ jobber med en artikkel på. Saken dreier seg om hvilke forskjeller det er mellom vanlige komponenter og de som selges som MX til en høyere pris. Priser på kabler er for meg helt greit uansett hvor vanvittige de kan virke da det får være opp til den enkeltes vurdering og lommebok.
    Du bør lese igjennom tråden før du kommenterer.
    Min kommentar gjaldt OMFs diskusjon om Maxwells kabler som ble solgt til 110.000, litt lenger tilbake i tråden.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Godt innlegg OMF,virker som noen vill la seg lure :confused:

    mvh
    Selv om jeg var enig i Kurtis sitt innlegg, betyr ikke det at jeg går å kjøper et spesiallaget/og eller spesialmodifisert produkt..og villig lar meg lure..?:)
    Jeg hadde ALDRI kjøpt et produkt jeg ikke visste det jeg ville vite om..og hadde jeg ikke fått dokumentasjon på det jeg gjene ville vite, hadde jeg høflig sagt nei...easy as that man!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Snake Oil-annonsering av kabler til uhørte priser er ikke Maxwell alene om. Kan hende deres kabler er bedre enn Zensati og Skogrand t.o.m.
    På den annen side, kan hende Monster-kabler er bedre enn Zensati, Skogrand og Maxwell også.
    Jeg tror nok ikke det er prisene på kabler Stereo+ jobber med en artikkel på. Saken dreier seg om hvilke forskjeller det er mellom vanlige komponenter og de som selges som MX til en høyere pris. Priser på kabler er for meg helt greit uansett hvor vanvittige de kan virke da det får være opp til den enkeltes vurdering og lommebok.
    Du bør lese igjennom tråden før du kommenterer.
    Min kommentar gjaldt OMFs diskusjon om Maxwells kabler som ble solgt til 110.000, litt lenger tilbake i tråden.
    Takk som byr, men jeg har fulgt tråden fra starten. Hvordan skal andre forstå hva du tenkte da det ikke var noen henvisninger til innlegg? Jeg kommenterte ditt innlegg i lys av trådtittelen......
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det å skulle drive med gravende og avslørende journalistikk høres i ut.pkt positivt ut. Men - og et stort men - dette er en liten bransje i vårt land - er annonsørene som skal betale for driften av et gratis nettmagasinet i form av annonsekjøp villige til å gjøre dette og samtidig risikere "ris til egen bak" - "Kjøp annonser hos oss men du risiker likevel å bli avslørt"! Dette tror jeg ingenting på - overlevelsesdriften til disse selvoppnevnte ekspertene/journalistene vil sansynligvis være sterkere enn etikken når det kommer til stykket.
    Det er jo selve kjernen i problemstillingen. "Forhåndsreklamen" for Stereo+ er basert på at man er villige til å kalle en spade for en spade. Jeg håper inderlig at integriteten vinner, og regner med at eventuelle seriøse aktører i bransjen også ser seg tjent med noen som hjelper konsumenten i å skille mellom snørr og barter. Tiden vil vise.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Det er nok av seriøse produsenter og forhandlere å ta av. La gå, de fleste har nok litt snakeoil i butikkhyllene siden marginene nok er hyggelige og kundene til en viss grad etterspør det, så da må det nesten bli slik.

    Norsk Hifi-presse så langt skal dere få billig av meg. Svada, poesi, fine bilder og fullstendig mangel på bakkekontakt eller sunn fornuft. Pressen er tungt medskyldige i at denne bransjen har blitt såpass tullete som den er og er i ferd med å grave sin egen krav. Køen av middelaldrende menn som tror på sprøytet blir kortere og kortere, og alternativene finnes uansett hvor mye eller lite penger man ønsker å legge i potten.

    Det er hyggelig at flere og flere oppsøker pro-bransjen. Der er sannsynligheten for å få hva man betaler for betydelig større, og den som selger deg en DAC har ikke en gang hørt om innspilling, langt mindre 500 timer av sorten.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Og hva skulle de "ta" ham på? At kablene er dyre? Tror ikke man kommer veldig langt her. Folk kjøper dem ikke dersom de ikke synes de er verdt prisen.;)
    Det opplagte, både i det tilfellet og i mange andre, er om varen oppfyller de "claims" som fremsettes i markedsføringen. Saken med Forbrukerinspektørene som havnet i retten handlet om nettopp det. Produsenten påsto at disse kasserollene gjør maten sunnere. Det var selvfølgelig ikke mulig å dokumentere at maten ble et dugg sunnere i disse grytene enn i hvilke som helst andre gryter, så FBI vant rettssaken.

    Her er litt av markedsføringen for disse grytene:
    Saladmaster | Made in U.S.A. 316Ti Titanium Stainless Steel Cookware
    Hvorfor Saladmaster?
    Den er ekstremt nøktern sammenlignet med mye av det vi blir utsatt for i hifi-bransjen, og likevel fikk altså FBI medhold i sin "takedown" av dette.

    Hva skjer hvis FBI (eller Stereo+) går etter de "claims" som fremsettes for kabler og etterspør dokumentasjon på at det faktisk forholder seg slik som det hevdes? De vil kunne raljere noe hemningsløst med hele bransjen, og stå minst like fjellstøtt i retten som i denne saken.

    Og siden du spør om Skogrand, her er ett av hans "claims":
    If you on the other hand desire a reference cable to last you a lifetime of component upgrades, that will enable you to focus on the true ability of your setup, then Skogrand cables are the only real alternative in today’s market - preserving the signal most completely, delivering it faster more effectively.
    Skogrand Cables (mine uthevelser)

    OK, så la ham dokumentere det, inkludert at ingen andre kabelmerker enn hans eget duger. Mer enn nok ammunisjon for en FBI-style takedown bare i den ene setningen, og for en hel rettssak hvis andre bransjeaktører (som du) ikke er enige i at Skogrand-kabler er "det eneste reelle alternativet i dagens marked".

    I tillegg har han diverse "claims" om tekniske egenskaper som induktans, kapasitans og signalhastighet for de enkelte kabelmodellene. Hvis man skal ta verdiene for induktans og kapasitans bokstavelig, skulle de tyde på en signalhastighet på ca tre ganger lysets hastighet i vakuum. Derimot hevder han "a signal transfer speed of 299253,8 km/h or 99.82 % of the speed of light". Jeg skulle gjerne sett ham dokumentere det også. :)
     
    Sist redigert:

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Merker at jeg begynner å lengte ordentlig til stereo+ offentliggjør artikkelen sin - i det minste blir det slutt på denne tråden.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Uansett hva de skriver så er det nok da den egentlig begynner.....:)
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    :D....og forhåpentligvis endelig et Norsk hifi magasin som ikke lar seg kjøpe av annonsører. OG husk at det er lesere (les oss) som betaler. Derfor er det bare vinn vinn her.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Hva skjer hvis FBI (eller Stereo+) går etter de "claims" som fremsettes for kabler og etterspør dokumentasjon på at det faktisk forholder seg slik som det hevdes? De vil kunne raljere noe hemningsløst med hele bransjen, og stå minst like fjellstøtt i retten som i denne saken.
    Ja, det tror jeg du har rett i. Det ville i hvertfall bety at mange kabel-produsenter må omformulere sine "skrytereklame" til mer nøkterne formuleringer. Men ut over det må jo selvsagt folk få sløse bort pengene sine på det de ønsker - enten det er en dyr Rolex eller noen dyre kabler.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Det å skulle drive med gravende og avslørende journalistikk høres i ut.pkt positivt ut. Men - og et stort men - dette er en liten bransje i vårt land - er annonsørene som skal betale for driften av et gratis nettmagasinet i form av annonsekjøp villige til å gjøre dette og samtidig risikere "ris til egen bak" - "Kjøp annonser hos oss men du risiker likevel å bli avslørt"! Dette tror jeg ingenting på - overlevelsesdriften til disse selvoppnevnte ekspertene/journalistene vil sansynligvis være sterkere enn etikken når det kommer til stykket.

    Nei, det blir nok de små som blir utsatt for noe slikt. De små, som tross alt er med på å skape et meget positivt mangfold innenfor bransjen. Maxwell ligger allerede klar til hogst, hvem blir offeret i neste nummer?

    Dette kan vi sikkert likegodt få opplyst med en gang!
    Vet du egentlig hva denne saken dreier seg om?
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Det å skulle drive med gravende og avslørende journalistikk høres i ut.pkt positivt ut. Men - og et stort men - dette er en liten bransje i vårt land - er annonsørene som skal betale for driften av et gratis nettmagasinet i form av annonsekjøp villige til å gjøre dette og samtidig risikere "ris til egen bak" - "Kjøp annonser hos oss men du risiker likevel å bli avslørt"! Dette tror jeg ingenting på - overlevelsesdriften til disse selvoppnevnte ekspertene/journalistene vil sansynligvis være sterkere enn etikken når det kommer til stykket.

    Nei, det blir nok de små som blir utsatt for noe slikt. De små, som tross alt er med på å skape et meget positivt mangfold innenfor bransjen. Maxwell ligger allerede klar til hogst, hvem blir offeret i neste nummer?

    Dette kan vi sikkert likegodt få opplyst med en gang!
    Vet du egentlig hva denne saken dreier seg om?
    Ja du kan så spørre...spent på svaret.
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Hele denne bransjen står overfor en solid reboot.

    Denne enkeltsaken er bare en ubetydelig filleting, jeg ser ikke noen prinsipiell forskjell på markedsføring og fremsatte påstander her i forhold til det som kommer fra alle andre. Tulleprodukter og påstander om lydforskjeller som umulig kan være relle er normalen.

    Dette har ført til at potensielle nye entusiaster får feilinformasjon, eller rett og slett ser gjennomskuer og deretter ser på hele lydgreia som noe stort tull.
    De som kan noe og har holdt på en stund har skygget banen forlengst, bare se i et par av innleggene her - prolyd og alternative leverandører er det som blir valgt, og fokus er aldri på tullete ledninger og andre produkter som passer bedre på en alternativmesse.

    Og mytene er behørig knust, forlengst.
    Informasjon og dokumentasjon finnes i overflod, man trenger ikke teknisk kunnskap lenger for å finne ut av dette, det holder med en liten porsjon logikk.

    Jeg har min agenda.
    Det er å øke interessen for lyd på generell basis.
    Slik at det fremover kan finnes et marked for slike ting som jeg lager også.
    Da må tulllet fjernes, det må etableres nye oppfatninger om hva og hvordan ting påvirker lyd, og fremfor alt så må lyd vises frem til folk slik at de kan oppleve hva lyd er for noe.

    Når det gjelder Stereo+ så har jeg tipset dem om det jeg holder på med, mulig de ser på dette nå, og bestiller flybilletter, det er også mulig meldingen min rett og slett ble borte blant all annen støy.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Godt innlegg, og jeg kunne neppe sagt det så godt selv. Helt enig med deg.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Da må det være godt sagt.:)

    Om det er en filleting vil vise seg. Det er en stor forskjell, mener jeg, på å si at det er noe lurium i en kabel enn om man (potensielt...) selger et produkt som er prikkanes likt noe annet men man har puttet på noen ekstra bokstaver i annonsene og derfor tar mer betalt for det. Det er ikke en filleting, hvis tilfelle så er det bedrageri. En bevisst handling. Og at man i tillegg ikke vil/kan/evner å fortelle hva forskjellene er for noe gjør det slettes ikke bedre.

    Vi får se når "dommen" kommer, da kan vi si om det er en filleting eller en sak for forbrukerkontoret i Stavanger.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Jeg støtter Stereo+ i denne saken og håper, som enkelte andre her, at det er et ledd i en mer edruelig tilnærming til musikk/hifi fra pressens side. Ønsker meg mindre bejublende nesegrus beundring og mer konkret beskrivelse av både bransje og utstyr. Hifijournalistikken har lidd alvorlig under "loudness war" i mange år nå, med stadig mer jubel og applaus der eventuelle svakheter og minussider har druknet for lengst. På mange måter ser det ut som normen i dagens hifipresse er å berede grunnen slik at vi 'frelste' bruker hundretusener på bokser i stua, noen som alle andre mener grenser til ren og skjær galskap. Og dette ville egentlig ikke vært mulig uten den ukritiske tilbedelsen av enkeltpersoner og merker som hifipressen fôrer oss med. Ubehagelig likt mekanismene rundt religion faktisk. Har akkurat sagt opp Absolute Sound på grunn av dette. Lyd og bilde kan være eksemplarisk gode og nådeløse i testing av mobiltelefoner eller nettbrett, men kaster all kritisk sans på båten og hensynker til to sider med euforiske lykkebeskrivelser straks de tester hifi i den tyngre ende. Snodig. Men de har vel forlest seg på hifiblader de også...

    Ønsker Stereo+ lykke til med et forhåpentligvis mer virkelighetsnært magasin.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dette har ført til at potensielle nye entusiaster får feilinformasjon, eller rett og slett ser gjennomskuer og deretter ser på hele lydgreia som noe stort tull.
    De som kan noe og har holdt på en stund har skygget banen forlengst, bare se i et par av innleggene her - prolyd og alternative leverandører er det som blir valgt, og fokus er aldri på tullete ledninger og andre produkter som passer bedre på en alternativmesse.
    Du fikk meg til å tenke på denne: What is an Audiophile?

    Selv har jeg nok ikke kjøpt noe fra en "vanlig" hifibutikk på over sju år. Så vidt jeg kan huske var det siste en Naim Uniti til guttungens konfirmasjon. Etter det er de viktigste lydrelaterte innkjøpene en DEQX fra EHED, diverse DIY-greier fra alle mulige kilder, og opptil flere gitarer, effektpedaler og gitarforsterkere fra både nettbutikker og lokale forhandlere. På hytta i sommer hørte jeg mest på musikk fra iPhone avspilt gjennom aux-inngangen på en Yamaha THR10 øvingsforsterker. Med en liten eq-kurve via EQu på iPhone for å kompensere for en viss midrange-fokus i Yamahaen låt det helt OK. Når jeg ikke spilte selv, da. :)

    Lyddiskusjoner med kolleger på jobb handler enten om gitarer med tilhørende utstyr, f eks effekten av en Hughes & Kettner halfstack i en vanlig stue, eller om PA-rigger delvis konvertert til stuebruk. Mye sunn galskap i det. Det er knapt noen av dem som har et rent to-kanals anlegg uten video, men opptil fler som har rimelig potente hjemmekinoer.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    En liten kommentar til påstandene knyttet til 'reklamestunt av Stereo+'
    90% av den forventede kundemassen frekventerer sikkert HFS og i tillegg leser sikkert denne tråden, så det er sikkert ikke den helt store rekrutteringen i vente her utenom oss....(?)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Vel - jeg synes i grunn det er greit at Stereo+ tar et initiativ her - så slipper uvitende og uheldig kunder å måtte ta saken til forbrukerrådet, og til siste innstans polititet. Jeg tviler vel på at en slik sak blir prioritert av politiet, og skulle flere kjøpere gjøre dette - så er det nok ikke så langt tid før butikken er konkurs og alle som har blitt lurt har tapt pengene sine.

    Det skal vel ikke så mye mer til en kjapp titt på ulike skriblerier fra denne butikken før man skjønner at mesteparten bare er tull - og da ligger min sympati 100% hos en eventuell fersk hifinerd som kanskje er blitt fralurt en god bunke tusenlapper for å få et produkt som har MXD flow 150 istedenfor 130..

    Eller hvis pengene sitter løst hos noen - synes du det greit at de legger igjen 110 000,- for dette produktet:

    - Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@
    " - Dette er en Høyttalerkabel av en HELT ENESTÅENDE Opplevelse av å sitte i Vektløs Super-Spenning over Lyttestolen - uten en eneste spenning i kroppen. En 3D+3D Kontakt-Berøring med alt rundt Deg !!!
    - Extrem Super-Referense av Organisk Dynamic !
    - MX-D-Flow = 0 - 100 - 1671,3+@@@@@@@ + ( @@@@@@@@@ ) !!!


    Mvh
    OMF
    Hvor lurt føler du deg OMF ? Med Transperant kabler, Shakti sten mm har du prøvd en del ting du ikke lenger bryr deg om/ eller tror på . Hvilke aktører var det som "lurte" deg ? var det Morten hos NAT for eksempel når det gjelder kabler ?

    Jeg søker å forstå denne iveren etter å "redde" disse som nettopp har startet med hobbyen. Ikke har en noen gang hørt at noen takker for at de har blitt "reddet". De fleste av oss vil gjøre sine egne erfaringer. Og utifra disse finne ut hva en skal tro på eller ikke tro på. Og når ble det så viktig å redde totalt fremmende ifra å bruke sine egne penger, slik de selv måtte ønske?

    Ville du ha vært uten de erfaringer du fikk og hva kunne ha gjort at du ikke fikk de ? Igjen, ble du lurt omf ?
    Mener du virkelig det du skriver her ?
     

    Lieberung

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.09.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    2
    "I refuse to prove that I exist," says God, "for proof denies faith, and without faith, I am nothing."

    - The Hitchhikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams

    Kunne vært: "jeg nekter å (be)vise hvordan Vincent MX er modifisert i forhold til standard Vincent, for bevis benekter tro og uten tro kan du ikke høre lyden av opplevelser'..
     
    Sist redigert:

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    :D....og forhåpentligvis endelig et Norsk hifi magasin som ikke lar seg kjøpe av annonsører. OG husk at det er lesere (les oss) som betaler. Derfor er det bare vinn vinn her.
    Betaler vi for Stereo+?
    Tenker vel på den vanlige sirkelen med > annonsebannere som henvender seg til oss på sidene > Vi kjøper kostbart MX utstyr > Stereo+ skriver artikler > Enda flere bannere > vi blir påvirket og kjøper enda dyrere MX MKIIkabler > Stereo+ kommer med flere avsløringer +++ sånn går nu dagan:))
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.431
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg søker å forstå denne iveren etter å "redde" disse som nettopp har startet med hobbyen. Ikke har en noen gang hørt at noen takker for at de har blitt "reddet". De fleste av oss vil gjøre sine egne erfaringer. Og utifra disse finne ut hva en skal tro på eller ikke tro på. Og når ble det så viktig å redde totalt fremmende ifra å bruke sine egne penger, slik de selv måtte ønske?
    Interessant synspunkt. Hvorfor ikke tenke slik med andre ting også? Kjøp av bil eller hus, for eksempel, eller innleie av håndverkere. Det er klart at folk må få gjøre sine egne erfaringer. Å bli overtalt til å bytte tak på huset unødvendig eller å få asfaltert oppkjørselen av en gjeng omreisende irske håndverkere er vel en erfaring de fleste nye huseiere bør få med seg. Hvorfor ta fra dem den gleden ved å skrive artikler i avisen som advarer mot dette? :rolleyes:

    http://www.sa.no/nyhet/politiet-advarer-mot-travellers/s/5-46-50815
    http://www.rha.no/nyheter/nyheter/se-opp-for-utenlandske-asfaltleggere/s/2-2.1747-1.7486418
     

    Juggernaut

    Medlem
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    30
    Antall liker
    9
    Jeg søker å forstå denne iveren etter å "redde" disse som nettopp har startet med hobbyen. Ikke har en noen gang hørt at noen takker for at de har blitt "reddet". De fleste av oss vil gjøre sine egne erfaringer. Og utifra disse finne ut hva en skal tro på eller ikke tro på. Og når ble det så viktig å redde totalt fremmende ifra å bruke sine egne penger, slik de selv måtte ønske?
    Interessant synspunkt. Hvorfor ikke tenke slik med andre ting også? Kjøp av bil eller hus, for eksempel, eller innleie av håndverkere. Det er klart at folk må få gjøre sine egne erfaringer. Å bli overtalt til å bytte tak på huset unødvendig eller å få asfaltert oppkjørselen av en gjeng omreisende irske håndverkere er vel en erfaring de fleste nye huseiere bør få med seg. Hvorfor ta fra dem den gleden ved å skrive artikler i avisen som advarer mot dette? :rolleyes:

    Sarpsborg Arbeiderblad - Politiet advarer mot «travellers»
    Røyken og Hurums Avis - - Se opp for utenlandske asfaltleggere
    Vis meg gjerne en artikkel hvor en hifi-nerd har blitt reddet ? Eller et sted hvor politiet advarer Mr MIT :)... Jeg er helt klart av den formening at innen en hobby vil en gjerne lære selv, gjerne via diverse fora og nettsider. Så får det være at en kjøper Shakti sten, kabel-bukker og overprisede amerikanske kabler.. På tross av at de er "brukte"... Hvilket teknisk kunnskap Stereo+ har til å måle og komme med kvalifiserte målinger betviles sterkt.. Så da blir det vel "synsing" derifra også ifht tekniske målinger.. :)
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Hvorfor skal Stereo+ måle ? Det dem etterspør er dokumentasjon ifra Maxwell og dems leverandører. Det er ikke mer hokuspokus enn det. Og sålenge det ikke kommer en åpen forklaring og dokumentasjon ifra Maxvell så ligger dem bare der i søla.....
     

    Juggernaut

    Medlem
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    30
    Antall liker
    9
    Hvorfor skal Stereo+ måle ? Det dem etterspør er dokumentasjon ifra Maxwell og dems leverandører. Det er ikke mer hokuspokus enn det. Og sålenge det ikke kommer en åpen forklaring og dokumentasjon ifra Maxvell så ligger dem bare der i søla.....
    Tenkte mer på senere... Hvis ikke Stereo+ har kompetanse og utstyret til det blir det ikke lett å verfisere noe som helst ifht teknisk gehalt... :)
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Jeg søker å forstå denne iveren etter å "redde" disse som nettopp har startet med hobbyen. Ikke har en noen gang hørt at noen takker for at de har blitt "reddet". De fleste av oss vil gjøre sine egne erfaringer. Og utifra disse finne ut hva en skal tro på eller ikke tro på. Og når ble det så viktig å redde totalt fremmende ifra å bruke sine egne penger, slik de selv måtte ønske?
    Interessant synspunkt. Hvorfor ikke tenke slik med andre ting også? Kjøp av bil eller hus, for eksempel, eller innleie av håndverkere. Det er klart at folk må få gjøre sine egne erfaringer. Å bli overtalt til å bytte tak på huset unødvendig eller å få asfaltert oppkjørselen av en gjeng omreisende irske håndverkere er vel en erfaring de fleste nye huseiere bør få med seg. Hvorfor ta fra dem den gleden ved å skrive artikler i avisen som advarer mot dette? :rolleyes:

    Sarpsborg Arbeiderblad - Politiet advarer mot «travellers»
    Røyken og Hurums Avis - - Se opp for utenlandske asfaltleggere
    Vis meg gjerne en artikkel hvor en hifi-nerd har blitt reddet ? Eller et sted hvor politiet advarer Mr MIT :)... Jeg er helt klart av den formening at innen en hobby vil en gjerne lære selv, gjerne via diverse fora og nettsider. Så får det være at en kjøper Shakti sten, kabel-bukker og overprisede amerikanske kabler.. På tross av at de er "brukte"... Hvilket teknisk kunnskap Stereo+ har til å måle og komme med kvalifiserte målinger betviles sterkt.. Så da blir det vel "synsing" derifra også ifht tekniske målinger.. :)
    Stereopluss skriver: Målinger er fint, og vi har tilgang til veie store mengder målinger ved vårt samarbeide med Miller Audio Research i England. Vår erfaring er at det er svært få som forstår eller kan tolke de dataene som blir presentert. Men greit nok - vi skal forsøke å presentere noen av dem på hjemmesidene våre, og kanskje klarer å linke til disse direkte fra artiklene i det digitale magasinet.
     

    Juggernaut

    Medlem
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    30
    Antall liker
    9
    Jeg søker å forstå denne iveren etter å "redde" disse som nettopp har startet med hobbyen. Ikke har en noen gang hørt at noen takker for at de har blitt "reddet". De fleste av oss vil gjøre sine egne erfaringer. Og utifra disse finne ut hva en skal tro på eller ikke tro på. Og når ble det så viktig å redde totalt fremmende ifra å bruke sine egne penger, slik de selv måtte ønske?
    Interessant synspunkt. Hvorfor ikke tenke slik med andre ting også? Kjøp av bil eller hus, for eksempel, eller innleie av håndverkere. Det er klart at folk må få gjøre sine egne erfaringer. Å bli overtalt til å bytte tak på huset unødvendig eller å få asfaltert oppkjørselen av en gjeng omreisende irske håndverkere er vel en erfaring de fleste nye huseiere bør få med seg. Hvorfor ta fra dem den gleden ved å skrive artikler i avisen som advarer mot dette? :rolleyes:

    Sarpsborg Arbeiderblad - Politiet advarer mot «travellers»
    Røyken og Hurums Avis - - Se opp for utenlandske asfaltleggere
    Vis meg gjerne en artikkel hvor en hifi-nerd har blitt reddet ? Eller et sted hvor politiet advarer Mr MIT :)... Jeg er helt klart av den formening at innen en hobby vil en gjerne lære selv, gjerne via diverse fora og nettsider. Så får det være at en kjøper Shakti sten, kabel-bukker og overprisede amerikanske kabler.. På tross av at de er "brukte"... Hvilket teknisk kunnskap Stereo+ har til å måle og komme med kvalifiserte målinger betviles sterkt.. Så da blir det vel "synsing" derifra også ifht tekniske målinger.. :)
    Stereopluss skriver: Målinger er fint, og vi har tilgang til veie store mengder målinger ved vårt samarbeide med Miller Audio Research i England. Vår erfaring er at det er svært få som forstår eller kan tolke de dataene som blir presentert. Men greit nok - vi skal forsøke å presentere noen av dem på hjemmesidene våre, og kanskje klarer å linke til disse direkte fra artiklene i det digitale magasinet.
    Da er det bare å glede seg... :cool:
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.568
    Antall liker
    3.134
    Sted
    Oslo
    Strengt tatt burde bransjen være glad for kritisk journalistikk. For hvert opphausede tulleprodukt er det noen som mister troen på alt denne bransjen påstår, og når den mengden kommer over en kritisk mengde faller salget av seriøse produkter også. Det går ut over forbrukerne i form av færre aktører og dårligere utvalg.

    For min del er det ikke fantasiprisene i seg selv som er alvorlige, men markedsføringen. Det er vel også der lovverket kan komme inn. Lovverket trenger imidlertid dokumentasjon, og det skal godt gjøres at enkeltklager til myndighetene klarer å dokumentere nok (om man ikke legger ved en lærebok i fysikk fra videregående), men en seriøs gjennomgang foretatt av et tidsskrift kan gi nok tyngde til at myndighetene faktisk ser litt nærmere på problemet.
     

    Juggernaut

    Medlem
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    30
    Antall liker
    9
    Strengt tatt burde bransjen være glad for kritisk journalistikk. For hvert opphausede tulleprodukt er det noen som mister troen på alt denne bransjen påstår, og når den mengden kommer over en kritisk mengde faller salget av seriøse produkter også. Det går ut over forbrukerne i form av færre aktører og dårligere utvalg.

    For min del er det ikke fantasiprisene i seg selv som er alvorlige, men markedsføringen. Det er vel også der lovverket kan komme inn. Lovverket trenger imidlertid dokumentasjon, og det skal godt gjøres at enkeltklager til myndighetene klarer å dokumentere nok (om man ikke legger ved en lærebok i fysikk fra videregående), men en seriøs gjennomgang foretatt av et tidsskrift kan gi nok tyngde til at myndighetene faktisk ser litt nærmere på problemet.

    Veldig enig i det. Og i morgen skal vi få se hva Stereo+ er gode for. Må si jeg er spent.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er han Paul Miller i Hifinews så er jo det godt nytt. De målingene er gode. Måler basisparametre som kan ha betydning for både lydvurderingene og hva slags utstyr komponenten bør/ikke bør kombineres med. Det er jo rett som det er at rørforsterkere yter langt mindre enn oppgitt. Greit å vite. Er også gode forklaringer/utdypinger som følger med Millers målinger.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn