Maxwell, MX-modifseringer og Stereo+

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    NasseNoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Innlegg
    272
    Antall liker
    58
    Det kan jo være så enkelt som at dette rett og slett ikke bekymrer han.
    Vel, jeg har bare en konklusjon å trekke fra dette. Jeg tenker:

    Er alt OK, har han alt å vinne på avklare så raskt som mulig.

    Er dette bare svindel, har han ikke noe å tjene på å uttale seg i det hele.


    (Med forbehold om at fargerike personer ikke nødvendigvis tenker like rasjonellt)
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    En meget spennende crime or not tråd dette her , kanskje vi kunne få en uttalelse fra selveste første politibetjent her inne på hfs også hvis han ikke er alt for opptatt med å herpe en hvis type Japansk platespiller da :eek:
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ser at noen kaller dette en heksejakt, et korstog. På tide å lese seg opp....?

    Det er ikke ofte de som blir utsatt for slikt har muligheten til selv å stoppe det når det måtte passe.

    Alle vet hva dette går i og nå venter vi bare på hva Stereo+ har funnet ut av, noe jeg forøvrig forventer at de legger ut her. De startet det her og derfor så forventer jeg at de også avslutter det her. Litt sånn som vi forventer at LaO skal gjøre det.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Alle vet hva dette går i og nå venter vi bare på hva Stereo+ har funnet ut av, noe jeg forøvrig forventer at de legger ut her. De startet det her og derfor så forventer jeg at de også avslutter det her. Litt sånn som vi forventer at LaO skal gjøre det.
    Jeg har gitt Maxwell frist til i kveld med å svare på spørsmålene mine. De første spørsmålene fikk han for over en uke siden. Saken blir publisert på www.stereopluss.no (som etter planen skal lanseres på fredag). Link til saken legges deretter selvfølgelig ut her.

    Roy
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Kommentar til RES vedr innlegg nr 130, pkt 7
    Her bekrefter du jo nettopp det som jeg oppfattet og påstod, unnskyldningen din er at du har sagt at dere ikke skulle gå spesifikt etter Maxwell - noe som jo nettopp ble resultatet (ref. denne tråden). Det tror jeg enhver nogenlunde oppegående journalist ville ha forstått og derfor unngått å legge ut. "Gravende journalistikk" kan være positivt - men den bør i det minste ha et minimum av seriøsitet over seg.


    Skulle dette vise seg å være en svindelsak så har vi heldigvis andre instanser i samfunnet som skal behandle slike saker. Dette med betydelig mer troverdighet enn du og dere i stereo+ har vist så langt.
    Konklusjonen fra min side; ingen lykkeønskninger fra meg ifm "åpningen" av virksomheten!

    En annen kommentar jeg fikk var fra en som mente at dersom dette var det værste jeg hadde lest på sentralen så hadde jeg ikke lest mye. Jeg mener fremdeles dette. Tråden minner altfor mye om en klassisk skolegårdssituasjon. Noen setter i gang og straks står gjengen rundt og betrakter - kommenterer og heier, fulle av selvrettferdighet. Paradokset her er at dette, i hvertfall stort sett, er voksne folk.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Kommentar til RES vedr innlegg nr 130, pkt 7
    Her bekrefter du jo nettopp det som jeg oppfattet og påstod, unnskyldningen din er at du har sagt at dere ikke skulle gå spesifikt etter Maxwell - noe som jo nettopp ble resultatet (ref. denne tråden). Det tror jeg enhver nogenlunde oppegående journalist ville ha forstått og derfor unngått å legge ut. "Gravende journalistikk" kan være positivt - men den bør i det minste ha et minimum av seriøsitet over seg.


    Skulle dette vise seg å være en svindelsak så har vi heldigvis andre instanser i samfunnet som skal behandle slike saker. Dette med betydelig mer troverdighet enn du og dere i stereo+ har vist så langt.
    Konklusjonen fra min side; ingen lykkeønskninger fra meg ifm "åpningen" av virksomheten!

    En annen kommentar jeg fikk var fra en som mente at dersom dette var det værste jeg hadde lest på sentralen så hadde jeg ikke lest mye. Jeg mener fremdeles dette. Tråden minner altfor mye om en klassisk skolegårdssituasjon. Noen setter i gang og straks står gjengen rundt og betrakter - kommenterer og heier, fulle av selvrettferdighet. Paradokset her er at dette, i hvertfall stort sett, er voksne folk.
    Jeg er helt enig
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Tråden minner altfor mye om en klassisk skolegårdssituasjon. Noen setter i gang og straks står gjengen rundt og betrakter - kommenterer og heier, fulle av selvrettferdighet. Paradokset her er at dette, i hvertfall stort sett, er voksne folk.
    Det er også min tanke.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Vel...jeg er ikke enig.

    Jeg håper virkelig vi får et hifimagasin som kan være litt raskere i avtrekket, litt løsere i snippen og litt mer kritisk til hva som skjer.

    Det virker på meg som om mange oppfatter dette som et angrep på en person - men kritikken er rettet mot en bedrift og varene den selger. Det er jo heller ingen som har jaktet på dette - bedriftene er vel den som publiserer mest "nyheter/reklame" her på sentralen. Og det er heller ikke så uskyldig - det selges produkter for mange titusner og enkelte produkter for over 100 000,-. Svindler man feks NAV for 100 000,- blir man idømt fengselsstraff.

    Det virker på meg som at man legger ansvaret for å vite at dette er en spesiellt butikk over på forbrukerne.

    Til siste tre talere - hvordan hadde stilt dere hvis dere hadde bestemt dere for å kjøpe en vare dere ikke hadde spesiell kunnskap om, og gikk inn til en spesialbutikk og endte opp med å kjøpe et fotoapparat/gressklipper/motorsykkel/datamaskin/klokke/etc som butikkens selger sa at var spesielt bra pga egenproduksjon og at man fikk utrolig mye for pengene - også viste det seg i ettertid at du hadde betalt 10 000,- for en ubetydelig modifikasjon og at det overhodet ikke var noe hold i selgers argumenter. Er dette greit - eller hadde dere ønsket at noen prøvde å avdekke og sette en stopper for slik virksomhet...?

    Mvh
    OMF
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kommentar til RES vedr innlegg nr 130, pkt 7
    Her bekrefter du jo nettopp det som jeg oppfattet og påstod, unnskyldningen din er at du har sagt at dere ikke skulle gå spesifikt etter Maxwell - noe som jo nettopp ble resultatet (ref. denne tråden).
    Hvis du legger godviljen til å skjønner du vel at bare èn påstand/butikk kan undersøkes av gangen?
    Slik jeg forstår det er Maxwells påstand om MX-produktene første undersøkelse etter ønske i innsendt epost og uklarheter rundt fakta, og at det vil bli laget flere slike undersøkelser av andre påstander/butikker fremover..
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Til siste tre talere - hvordan hadde stilt dere hvis dere hadde bestemt dere for å kjøpe en vare dere ikke hadde spesiell kunnskap om, og gikk inn til en spesialbutikk og endte opp med å kjøpe et fotoapparat/gressklipper/motorsykkel/datamaskin/klokke/etc som butikkens selger sa at var spesielt bra pga egenproduksjon og at man fikk utrolig mye for pengene - også viste det seg i ettertid at du hadde betalt 10 000,- for en ubetydelig modifikasjon og at det overhodet ikke var noe hold i selgers argumenter. Er dette greit - eller hadde dere ønsket at noen prøvde å avdekke og sette en stopper for slik virksomhet...?

    Mvh
    OMF
    Da hadde jeg kontaktet Forbrukerrådet som er den rette instansen for slikt pluss evt. mitt kredittkort selskap for å heve kjøpet.
    Politiet i siste instans, om det viste seg å være svindel.

    Som har vært nevnt flere ganger i denne tråden, om Maxwell mener at de selger "utenfor fast utsalgssted" eller hvilken ordlyd de bruker for å prøve å vri seg unna angrefristen er det selvsagt bare tull.
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    til OMF:
    Jeg er overbevist om at de fleste i dette landet vet hvilke rettigheter de har og hvilke instanser man kan henvende seg til for å få både praktisk hjelp og event. juridisk bistand i slike saker.


    Tror nok du, ved behov, selv også hadde henvendt deg til en slik instans og ikke tatt kontakt med ett eller annet tvilsomt tidskrift i håp om at de kan være behjelpelig i saken. Vi trenger normalt ikke noe "se og hør-lignende" skriverier i ryggen til dette formålet.

    Prinsipielt så kunne stereo+ fått kjempepositiv oppmerksomhet for å kjøre en potensiel svindelsak inn til rette instanser - vente på sakens avgjørelse og så skrive om dette.
    Dette vil i så fall tatt tid og selvfølgelig ikke skapt billig oppmerksomhet til fredag og lanseringen.
     

    Lunesp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    273
    Antall liker
    79
    Sted
    Stord
    Hvorfor er det så mange som ikke klarer å lese hva Stereo+ egentlig skriver? Stereo+ har sett at det er mye diskusjon rundt en aktør der folk stiller spørsmål om en kan stole på aktøren eller ikke. Det har blitt etterlyst at noen skal undersøke dette nærmere og det er vel det Stereo+ gjør nå?

    Stereo+ har ikke sagt noe om resultatet av denne undersøkelsen. Slik jeg forstår det kan dette gå to veier. 1. En stor seier for den aktuelle aktøren der mange bør tenke over hva de har skrevet på forumet tidligere. 2. Hvis det viser seg at aktøren ikke har orden i sysakene må jo det være til forbrukerens beste å få avdekket.

    Uansett er det jo ett hederlig forsøk på å finne fakta som muligens kan få slutt på spekulasjoner slik at vi kan få litt mindre drittslenging på forumet.

    Er rart at det er så mange som allerede har konkludert med utfallet i denne saken. Jeg smører meg med tålmodighet og venter i spenning på første utgave av Stereo+ i håp om at vi skal få noen svar der.

    Oppfordrer alle til å moderere seg frem til Stereo+ har fått gjort seg ferdige med sine undersøkelser! Ser heller ikke helt grunnlaget for å angripe Stereo+ fordi en del brukere av forumet ikke klarer å holde seg i skinnet og kommer med krasse kommentarer som de i mange tilfeller kunne spart seg så lenge en ikke har fakta på bordet.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Til siste tre talere - hvordan hadde stilt dere hvis dere hadde bestemt dere for å kjøpe en vare dere ikke hadde spesiell kunnskap om, og gikk inn til en spesialbutikk og endte opp med å kjøpe et fotoapparat/gressklipper/motorsykkel/datamaskin/klokke/etc som butikkens selger sa at var spesielt bra pga egenproduksjon og at man fikk utrolig mye for pengene - også viste det seg i ettertid at du hadde betalt 10 000,- for en ubetydelig modifikasjon og at det overhodet ikke var noe hold i selgers argumenter. Er dette greit - eller hadde dere ønsket at noen prøvde å avdekke og sette en stopper for slik virksomhet...?

    Mvh
    OMF
    Da hadde jeg kontaktet Forbrukerrådet som er den rette instansen for slikt pluss evt. mitt kredittkort selskap for å heve kjøpet.
    Politiet i siste instans, om det viste seg å være svindel.

    Som har vært nevnt flere ganger i denne tråden, om Maxwell mener at de selger "utenfor fast utsalgssted" eller hvilken ordlyd de bruker for å prøve å vri seg unna angrefristen er det selvsagt bare tull.
    Hva er galt med forbrukerjournalistikk? Dette skjer i alle medier overfor alle bransjer hver eneste dag..
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    til OMF:
    Jeg er overbevist om at de fleste i dette landet vet hvilke rettigheter de har og hvilke instanser man kan henvende seg til for å få både praktisk hjelp og event. juridisk bistand i slike saker.


    Tror nok du, ved behov, selv også hadde henvendt deg til en slik instans og ikke tatt kontakt med ett eller annet tvilsomt tidskrift i håp om at de kan være behjelpelig i saken. Vi trenger normalt ikke noe "se og hør-lignende" skriverier i ryggen til dette formålet.

    Prinsipielt så kunne stereo+ fått kjempepositiv oppmerksomhet for å kjøre en potensiel svindelsak inn til rette instanser - vente på sakens avgjørelse og så skrive om dette.
    Dette vil i så fall tatt tid og selvfølgelig ikke skapt billig oppmerksomhet til fredag og lanseringen.
    Vel - jeg synes i grunn det er greit at Stereo+ tar et initiativ her - så slipper uvitende og uheldig kunder å måtte ta saken til forbrukerrådet, og til siste innstans polititet. Jeg tviler vel på at en slik sak blir prioritert av politiet, og skulle flere kjøpere gjøre dette - så er det nok ikke så langt tid før butikken er konkurs og alle som har blitt lurt har tapt pengene sine.

    Det skal vel ikke så mye mer til en kjapp titt på ulike skriblerier fra denne butikken før man skjønner at mesteparten bare er tull - og da ligger min sympati 100% hos en eventuell fersk hifinerd som kanskje er blitt fralurt en god bunke tusenlapper for å få et produkt som har MXD flow 150 istedenfor 130..

    Eller hvis pengene sitter løst hos noen - synes du det greit at de legger igjen 110 000,- for dette produktet:

    Maxwell Sound System: DYNAMIC MASTER-REFERENCE V - GR - 2 x 2,4 meter med Banan Standard
    Kr. 110.000,- /par

    "- En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
    - Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@
    " - Dette er en Høyttalerkabel av en HELT ENESTÅENDE Opplevelse av å sitte i Vektløs Super-Spenning over Lyttestolen - uten en eneste spenning i kroppen. En 3D+3D Kontakt-Berøring med alt rundt Deg !!!
    - Extrem Super-Referense av Organisk Dynamic !
    - MX-D-Flow = 0 - 100 - 1671,3+@@@@@@@ + ( @@@@@@@@@ ) !!!


    Mvh
    OMF
     

    Juggernaut

    Medlem
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    30
    Antall liker
    9
    til OMF:
    Jeg er overbevist om at de fleste i dette landet vet hvilke rettigheter de har og hvilke instanser man kan henvende seg til for å få både praktisk hjelp og event. juridisk bistand i slike saker.


    Tror nok du, ved behov, selv også hadde henvendt deg til en slik instans og ikke tatt kontakt med ett eller annet tvilsomt tidskrift i håp om at de kan være behjelpelig i saken. Vi trenger normalt ikke noe "se og hør-lignende" skriverier i ryggen til dette formålet.

    Prinsipielt så kunne stereo+ fått kjempepositiv oppmerksomhet for å kjøre en potensiel svindelsak inn til rette instanser - vente på sakens avgjørelse og så skrive om dette.
    Dette vil i så fall tatt tid og selvfølgelig ikke skapt billig oppmerksomhet til fredag og lanseringen.
    Vel - jeg synes i grunn det er greit at Stereo+ tar et initiativ her - så slipper uvitende og uheldig kunder å måtte ta saken til forbrukerrådet, og til siste innstans polititet. Jeg tviler vel på at en slik sak blir prioritert av politiet, og skulle flere kjøpere gjøre dette - så er det nok ikke så langt tid før butikken er konkurs og alle som har blitt lurt har tapt pengene sine.

    Det skal vel ikke så mye mer til en kjapp titt på ulike skriblerier fra denne butikken før man skjønner at mesteparten bare er tull - og da ligger min sympati 100% hos en eventuell fersk hifinerd som kanskje er blitt fralurt en god bunke tusenlapper for å få et produkt som har MXD flow 150 istedenfor 130..

    Eller hvis pengene sitter løst hos noen - synes du det greit at de legger igjen 110 000,- for dette produktet:

    Maxwell Sound System: DYNAMIC MASTER-REFERENCE V - GR - 2 x 2,4 meter med Banan Standard
    Kr. 110.000,- /par

    "- En helt unik Egen-Produksjon av KABLER med FLYT-ENERGI.......- som Studio-Teknikere og Musikere DEFINERER som MER VIRKELIG enn å oppholde seg i eget Studio under selve innspillingen i seg selv !!!
    - Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@
    " - Dette er en Høyttalerkabel av en HELT ENESTÅENDE Opplevelse av å sitte i Vektløs Super-Spenning over Lyttestolen - uten en eneste spenning i kroppen. En 3D+3D Kontakt-Berøring med alt rundt Deg !!!
    - Extrem Super-Referense av Organisk Dynamic !
    - MX-D-Flow = 0 - 100 - 1671,3+@@@@@@@ + ( @@@@@@@@@ ) !!!


    Mvh
    OMF
    Hvor lurt føler du deg OMF ? Med Transperant kabler, Shakti sten mm har du prøvd en del ting du ikke lenger bryr deg om/ eller tror på . Hvilke aktører var det som "lurte" deg ? var det Morten hos NAT for eksempel når det gjelder kabler ?

    Jeg søker å forstå denne iveren etter å "redde" disse som nettopp har startet med hobbyen. Ikke har en noen gang hørt at noen takker for at de har blitt "reddet". De fleste av oss vil gjøre sine egne erfaringer. Og utifra disse finne ut hva en skal tro på eller ikke tro på. Og når ble det så viktig å redde totalt fremmende ifra å bruke sine egne penger, slik de selv måtte ønske?

    Ville du ha vært uten de erfaringer du fikk og hva kunne ha gjort at du ikke fikk de ? Igjen, ble du lurt omf ?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Antar dere tar alle nå da..for å sjekke om f.eks MKII er gjort noe med og ber de dokumenter dette slik dere gjør her :)
    Hegel, osv
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Hvor lurt føler du deg OMF ? Med Transperant kabler, Shakti sten mm har du prøvd en del ting du ikke lenger bryr deg om/ eller tror på . Hvilke aktører var det som "lurte" deg ? var det Morten hos NAT for eksempel når det gjelder kabler ?

    Jeg søker å forstå denne iveren etter å "redde" disse som nettopp har startet med hobbyen. Ikke har en noen gang hørt at noen takker for at de har blitt "reddet". De fleste av oss vil gjøre sine egne erfaringer. Og utifra disse finne ut hva en skal tro på eller ikke tro på. Og når ble det så viktig å redde totalt fremmende ifra å bruke sine egne penger, slik de selv måtte ønske?

    Ville du ha vært uten de erfaringer du fikk og hva kunne ha gjort at du ikke fikk de ? Igjen, ble du lurt omf ?
    De fleste av oss ønsker ikke å bli bli lurt som våre første erfaringer med HiFi. Det er vel nettopp grunnen til at man slutter med hobbyen.
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Beklager men du har mistet mitt poeng i første innlegg. Det er at stereo+ ved RES etter min mening har brukt en billig triks i markedsføringen før lanseringen nå på fredag.
    Ingen skal klare å overbevise meg om at akkurat Maxwell er helt tilfeldig brukt ift å fortelle potensielle lesere om at stereo+ skal drive avslørende journalistikk og at første sak kommer nå. Det er jo haugevis innlegg fra medlemmer som irriterer seg over caps Lock bruk og merkelige ord, uttrykk og underlige utsagn. Jeg er overbevist om at de aller førreste har en konkret svindelsak som lar seg dokumentere.

    Jeg har erfart en slik sak selv for noen år siden (ikke hifirelatert). Jeg tok ikke kontakt med avisen men med forbrukerrådet og la fram min dokumentasjon.Fikk god hjelp derfra. To dager senere ble jeg oppringt og bedt om å delta i et "vi hjelper deg" program. Jeg ble også fortalt om potensielle resultater ved dette - bl.a at butikken med flere ansatte sansynligvis ville miste grunnlaget for videre drift. Jeg takket nei til deltakelse, gikk til innehaveren og fortalte hele historien om hvilke råd jeg hadde fått og tilbudet om deltakelse i et slikt program. Jeg sa også at jeg ville fortelle om dette til mine venner og bekjente, noe jeg også gjorde.

    Butikken eksisterer den dag i dag - daglig leder jobber på annet sted og jeg har aldri vært innom.
     

    Juggernaut

    Medlem
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    30
    Antall liker
    9
    Hvor lurt føler du deg OMF ? Med Transperant kabler, Shakti sten mm har du prøvd en del ting du ikke lenger bryr deg om/ eller tror på . Hvilke aktører var det som "lurte" deg ? var det Morten hos NAT for eksempel når det gjelder kabler ?

    Jeg søker å forstå denne iveren etter å "redde" disse som nettopp har startet med hobbyen. Ikke har en noen gang hørt at noen takker for at de har blitt "reddet". De fleste av oss vil gjøre sine egne erfaringer. Og utifra disse finne ut hva en skal tro på eller ikke tro på. Og når ble det så viktig å redde totalt fremmende ifra å bruke sine egne penger, slik de selv måtte ønske?

    Ville du ha vært uten de erfaringer du fikk og hva kunne ha gjort at du ikke fikk de ? Igjen, ble du lurt omf ?
    De fleste av oss ønsker ikke å bli bli lurt som våre første erfaringer med HiFi. Det er vel nettopp grunnen til at man slutter med hobbyen.
    Såklart ikke. Finner det bare intr at noen skal komme med fasit på rett/galt ang hva "lureri" består i. Ta Audio Note. Bruker mye gamle tilnærminger, koster til dels en formue.. Men iflg menigheten lyder det veldig bra . Lureri ? Hva med Musikal Innovation. Hvor konstruktøren lager "spesial"-versjoner ingen har hørt om og påstår at det er store endringer . Lureri ?
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Hvorfor nevner dere produsenter i denne tråden? F.ex Hegel og m.i. Maxwell er en butikk og ikke en produsent. Jeg er ganske sikker på at dere får spec's hvis dere spør evt googler.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Vel - jeg synes i grunn det er greit at Stereo+ tar et initiativ her - så slipper uvitende og uheldig kunder å måtte ta saken til forbrukerrådet, og til siste innstans polititet. Jeg tviler vel på at en slik sak blir prioritert av politiet, og skulle flere kjøpere gjøre dette - så er det nok ikke så langt tid før butikken er konkurs og alle som har blitt lurt har tapt pengene sine.

    Det skal vel ikke så mye mer til en kjapp titt på ulike skriblerier fra denne butikken før man skjønner at mesteparten bare er tull - og da ligger min sympati 100% hos en eventuell fersk hifinerd som kanskje er blitt fralurt en god bunke tusenlapper for å få et produkt som har MXD flow 150 istedenfor 130..

    Eller hvis pengene sitter løst hos noen - synes du det greit at de legger igjen 110 000,- for dette produktet:

    - Slik at LYDEN av OPPLEVELSER blir i Fullstendig TILSTEDEVÆRELSE !!!
    - Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@
    " - Dette er en Høyttalerkabel av en HELT ENESTÅENDE Opplevelse av å sitte i Vektløs Super-Spenning over Lyttestolen - uten en eneste spenning i kroppen. En 3D+3D Kontakt-Berøring med alt rundt Deg !!!
    - Extrem Super-Referense av Organisk Dynamic !
    - MX-D-Flow = 0 - 100 - 1671,3+@@@@@@@ + ( @@@@@@@@@ ) !!!


    Mvh
    OMF
    Hvor lurt føler du deg OMF ? Med Transperant kabler, Shakti sten mm har du prøvd en del ting du ikke lenger bryr deg om/ eller tror på . Hvilke aktører var det som "lurte" deg ? var det Morten hos NAT for eksempel når det gjelder kabler ?

    Jeg søker å forstå denne iveren etter å "redde" disse som nettopp har startet med hobbyen. Ikke har en noen gang hørt at noen takker for at de har blitt "reddet". De fleste av oss vil gjøre sine egne erfaringer. Og utifra disse finne ut hva en skal tro på eller ikke tro på. Og når ble det så viktig å redde totalt fremmende ifra å bruke sine egne penger, slik de selv måtte ønske?

    Ville du ha vært uten de erfaringer du fikk og hva kunne ha gjort at du ikke fikk de ? Igjen, ble du lurt omf ?
    Joda, jeg har kjøpt mye lureri opp igjennom tiden - men alt brukt. Av Morten har jeg bare kjøpte NAT forsterkere og har utelukkende positive erfaringer med Morten hos NAT.

    Jeg har hverken tid eller lyst til å drive polemikk rundt dette. Jeg ser gjerne at Steroe + tar blindtester av kabler og for min del kan de godt skrelle opp en OPUS eller to for å se hva som er inni. Men dette er tross alt produkter som er (med unntak av lydmessig forksjeller) godt dokumentert og like i kvalitet over hele verden.

    Den omtalte butikken i denne tråden synes å lage speiselle versjoner av alt han får inn i butikken, legger på en haug med tusenlapper på prisen og er taus som en østers når noen spør hva som er gjort.

    Over og ut fra min side........

    Mvh
    OMF
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Denne tråden har dratt frem de verste trollene og kverulantene. Maken til oppførsel på enkelte. Undres også over deres generelle syn.

    Stå på stereo+. Få frem sannheten!
     

    Hemispheres

    Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Innlegg
    1.533
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Lund, Krs
    Torget vurderinger
    183
    Antar dere tar alle nå da..for å sjekke om f.eks MKII er gjort noe med og ber de dokumenter dette slik dere gjør her :)
    Hegel, osv
    Seriøst?? Det som omtales her, er vel i en annen fantasi liga enn mk2?

    Hilsen lyden av lettere irritert:-.)
     

    qbit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    187
    Antall liker
    36
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    1
    La sannheten kom ut! Vi som forbrukere og entusiaster fortjener det. Om andre ser på dette som mobbing eller å pirke på lille mann la dem. Dette her er ikke en "witch hunt" .
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes i utgangspunktet det er veldig bra at det settes et mer kritisk søkelys mot bransjen. Det har jeg selv etterlyst. Allikevel stiller jeg spørsmål ved måten dette skjer på og delvis troverdigheten til Stereo+.

    For det første synes jeg det hadde vært naturlig og først gå ut med at man hadde som mål å sette et mer kritisk blikk på bransjen. Det har jeg ikke sett, men kan selvsagt ha oversett noe. Uten det, så fremstår dette litt mer som et populistisk enkelstående trekk.

    Måten man gjør det med en tråd her på sentralen før fakta er kommet frem på bordet kan også stilles spørsmåltegn ved. Her blir trolig Maxwell skadelidende uansett hva som blir utfallet.

    Selv om Stereo+ er nye så består de av flere skribenter fra Watt og Hjemmekino og blir da fort knyttet til historien derifra. Og i bakgrunn av tidligere historie er det noe vanskelig å se en rød tråd. Jeg husker gamle Watt skrev en artikkel på DIY kabler og hvor det ble uttrykt at man ikke trengte å bruke mer kronasje på kabler. Senere som kom egne tester av kostbare kabler som direkte motstykke til dette. Og alle husker vel testen av Edge spilleren. Den ble aldri fulgt opp med noe i etterkant til tross for hva som kom frem her på sentralen.

    Hvis det viser seg Stereo+ har nå staket ut en ny kurs, så ønsker jeg det velkommen. Men metoden og måten dette har skjedd gjør at det virker i første omgang mer som et reklamestunt og uten og helt ha tenkt gjennom konsekvensene og hva annet man da skal sette søkelys på. Det er veldig mye i denne bransjen som er tvilsomt. Vi har nordiske kabler til astronomiske priser som har blitt referanse hos Stereophile. Og hvor det har vist seg at vedkommende noen få år før lanseringen stilte helt grunnleggende spørsmål om kabler og audio. Å sette søkelys på noe slikt hvor det selges internasjonalt og med tester fra store blader i bakhånd kunne rystet store deler av bransjen.

    Listen over tvilsomme produkter og prisetting er lang og det hadde vært fint å vite hva Stereo+ egentlig har som mål og visjon. Hvor skal grensen gå? Dersom det viser seg at Maxwell har oppgradert innmaten og den låter virkelig bedre, men samtidig ser man at kostnaden for komponent oppgradering er lav, er dette da greit? Skal man da stille samme kritikken til andre som gjør tilsvarende i bransjen? Og er metoden dette har foregått på med alt i det offentlige fra starten av rette måten å gjøre det på?
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor nevner dere produsenter i denne tråden? F.ex Hegel og m.i. Maxwell er en butikk og ikke en produsent. Jeg er ganske sikker på at dere får spec's hvis dere spør evt googler.
    Ok, Elkjøp da.. men det gidd jo ingen finne ut av.. Stereo + kan jo sjekke der også..med alle ekstra bokstaver og klin like produkter
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvorfor nevner dere produsenter i denne tråden? F.ex Hegel og m.i. Maxwell er en butikk og ikke en produsent. Jeg er ganske sikker på at dere får spec's hvis dere spør evt googler.
    Ok, Elkjøp da.. men det gidd jo ingen finne ut av.. Stereo + kan jo sjekke der også..med alle ekstra bokstaver og klin like produkter

    Er ikke helt sikker, men tipper elkjøp har høy nok omsetning til å få electrolux til å sette på en ekstra bokstav på vaskemaskinen, tror også helt sikkert electrolux vil bekrefte dette..
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.531
    Antall liker
    35.430
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Skogrand Cables


    Stereo+ sitt nye mål ?
    Don't get me started...

    Hvis Stereo+ nå viser seg å ha tilstrekkelig uavhengighet og integritet til å utfordre bransjeaktører på redelighet i markedsføring og generell forretningsførsel vil det være en ekstremt god ting for bransjen.

    Det kan godt hende at noen synes det er en trivelig hobby å kjøpe og sammenligne overprisede ledninger, men jeg mistenker at en bransje hvor store deler av dekningsbidraget kommer fra overpriset placebo og rent sludder heller enn å bidra til reell lydkvalitet hos kunden vil uansett snart møte veggen, formodentlig ved å bli klemt flat mellom proffutstyr som aktive studiomonitorer og rent konsumentutstyr basert på avspilling fra mobiltelefoner. Det er tankevekkende å høre hvilken lydkvalitet man kan få til for helt overkommelige beløp, til og med nokså svadafritt.

    For meg ser det ut til at en viktig grunn til at vi har kommet dit vi befinner oss er en hifipresse som stort sett driver i underholdningsbransjen heller enn i fagpressen. En mediekanal som omsider har utviklet baller nok til å ta tak i det verste tullpratet vil derimot bidra til å skape levelige forhold for seriøse aktører (og bidra til at de forblir seriøse).

    Du spenner opp noen høye forventninger her, R.E.S. :)

    Edit: R.E.S. kan det sikkert allerede, men her er litt mer detaljer om hva som forventes av fagpresse:
    http://www.fagpressen.no/Hvem-og-hva/Presseetikk
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Et hvilket som helst 'første offer' ville kunne hevde at det er 'urettferdig at akkurat vi blir tatt'. I en bransje av om ikke kjeltringer, så i hvert fall kjeltringstreker, så må man begynne et sted.

    Fra mitt ståsted som forbruker er initiativet til Stereo+ 100% ønskelig. Sannheten er problemet, ikke at den blir avslørt. Det eneste som eventuelt ville være kritikkverdig er som nevnt dersom Maxwell har sitt på det tørre. Det ville også være problematisk om det blir med denne ene saken, siden det er mange andre som fortjener en omgang kritisk journalistikk.

    Dere må for all del ikke la dere presse bort fra denne journalistiske linjen, Stereo+. Dette har sin pris som dere ser, men det er godt og nødvendig.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Tiltaket er prisverdig. Det uheldige er at aktøren det gjelder allerede er navngitt og noen har været blod og mesket seg i det før man vet om det er noen byttedyr i jaktterrenget.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Tiltaket er prisverdig. Det uheldige er at aktøren det gjelder allerede er navngitt og noen har været blod og mesket seg i det før man vet om det er noen byttedyr i jaktterrenget.
    Lærdommen får vel være en smule edruelighet i markedsføringen samt kunne dokumentere hva som skiller produkt a fra produkt b
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ja, hva menes med " egentlig nye" mon tro?

    Demobrukt, utstillingsmodell, eller nye?
    De er jo pakket ut og står utstilt.
    Her er en til FINN.no - Mulighetenes marked
    Ikke noe å si på prisen i dette tilfellet, men fremdeles ikke nytt. Da hadde man hatt 5 års reklamasjonsrett.
    Brukt gir vel en helt annen garanti.
    Disse er tydeligvis ikke -MX spesialmodeller, eller?
    Bare denne linken og overskriften for meg skeptisk + det jeg har lest rundt naxwell har fått meg paff , men for all del alt kan jo være oppriktig å. Men jeg synes også etter det jeg har lest , at det kan komme litt dokumentasjon om mx produktene og noen av høyttalerne. Men sannheten kommer vel fram.

    Imagine
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn