Maxwell, MX-modifseringer og Stereo+

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Vet ikke om det var en glipp, men jeg så ikke at Legacy var på listen over produsenter dere hadde kontaktet. Har dere tenkt å kontakte dem også?

    borglein
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Vet ikke om det var en glipp, men jeg så ikke at Legacy var på listen over produsenter dere hadde kontaktet. Har dere tenkt å kontakte dem også?

    borglein
    Takk for tips, det var bare en glipp. Epost sendt nå.

    Roy
     

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    441
    Antall liker
    173
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Lurer veldig på vilke produsenter som ville ta seg bryet med å utvikle og stå god for en modifisering i sammarbeid med en liten Norsk aktør bare for det Norske markedet.Dette ville da føre til store kostnader også produksjonsmessig.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes det er smakløst å gå etter en liten aktør som Maxwell.
    De fleste har vel fått med seg at han er en original og har en kreativ omgang med alfabetet men det må da være større og mer interessante poteter å grave etter.
    Tror det blir riktigere å si at de går etter fakta, fremfor at de går etter Maxwell. Som en hver leverandør, påligger det vedkommende å underbygge sine påstander, før man kan tas seriøst.

    Viktig å vite når eventuelle svar foreligger, at selv små modifikasjoner i denne bransjen (spesielt i små, håndlagde antall), kan gi uforholdsmessig stort pristillegg, uten at det dermed kan sies å være svindel.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Min agenda har hele tiden vært å forsvare de små butikkene & enkeltmannsforetakene. Personlig ser jeg ikke efter om en butikk har en oppegående nettside. Jeg handler der servicen er god & produktene ditto. I mitt tilfelle handlet jeg [audio physic] hos en stor aktør som går helt åpent ut m. at de får skreddersydde delefiltre til disse h.t., grunnet at Adyton blir brukt i utviklingen. Videre er Tømmervik eier av nevnte Adyton. Altså er OHFC dønn ærlige & seriøse på dette punktet.


    mvh
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Markedsstandard i HiFi-pressen er å totalt ukritisk videreformidle enhver påstand en produsent kommer med, uansett hvor ko-ko denne påstanden åpenbart måtte være. Nå inngåtte Fidelity er nok noe nær en vrrsting i så tilfelle med en redaktør som sikkert stod på noe voldsomt, helt sikkert tok fine bilder men som åpenbart aldri har gått så langt som å lese innholdsfortegnelsen i en lærebok i elementær fysikk eller elektroteori eller noensinne prøvd å tenke den minste kritiske tanke elle gjennomføre det mest banale logiske resonnement. Liten vits i å annonsere når redaktøren gjør det for deg ved å trykke hvasomhelst som blir påstått.

    Når man intervjuer noen og gjengir "lydmolekyler" som om det var helt opplagt så er det rimelig mørkt....

    Det er sannsnylgivs svært mye å ta tak i rundtomkring i denne bransjen, og kudos til dere om dere gjør det og får det til. Gitt valget om man skal tenke på produsenter, forhandlere eller kunder så er det valget rimelig opplagt i min bok.
     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Jeg synes det er smakløst å gå etter en liten aktør som Maxwell.
    De fleste har vel fått med seg at han er en original og har en kreativ omgang med alfabetet men det må da være større og mer interessante poteter å grave etter.
    Tror det blir riktigere å si at de går etter fakta, fremfor at de går etter Maxwell. Som en hver leverandør, påligger det vedkommende å underbygge sine påstander, før man kan tas seriøst.

    Viktig å vite når eventuelle svar foreligger, at selv små modifikasjoner i denne bransjen (spesielt i små, håndlagde antall), kan gi uforholdsmessig stort pristillegg, uten at det dermed kan sies å være svindel.

    Mvh
    Håkon Rognlien
    Helt sant. Men det skal likevel være mulig å dokumentere slikt også.
     

    Juggernaut

    Medlem
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    30
    Antall liker
    9
    Hva er det av "støy" i den grad at Stereo + ser det som intr å undersøke ved hjelp av sin journalistikk? Kan dette utdypes så en vet neste gang Stereo + vil gå oss arme forbrukere i møte og undersøke påstander satt av bransjen.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Hva er det av "støy" i den grad at Stereo + ser det som intr å undersøke ved hjelp av sin journalistikk? Kan dette utdypes så en vet neste gang Stereo + vil gå oss arme forbrukere i møte og undersøke påstander satt av bransjen.
    Det enkle svaret på det er vel nei. Tror ikke bi skal legge noen mal. Noen ganger kan det være nok med en epost, andre ganger slik som nå.

    Roy
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Med historikk på hi-fi blader og -journalistikk er det vel kun tidligere danske High Fidelity og delvis Hifi & Musik, som med rette kan bruke ordene "journalister" og "journalistikk." Derimot har de vært riktig så gode anmeldere og underholdere (som fra min side er 110 % positivt ment) for oss som ikke har tilgang til så mye produkter, eller mulighet for å sammenligne alt dette mot hverandre.

    Videre; forskjellen på musikkgjengivelse fra stereoanlegg og -komponenter er vel uansett ikke vitenskap, så denne veiledning vi alle er i stand til å lese både teksten av og mellom tekstlinjene, som dere har gitt oss opp gjennom, er bra nok den! Og takk skal dere ha alle Skandinaviske blader/nettsteder for dette, enten dere er eller har vært involvert i dette - spesielt til dere i Fidelity hvor personlig interesse har vært drivkraft i mangelen av lønn...!

    At Stereo+ nå skal ta opp dette med Maxell er vel og bra. Men bruk nå ikke dette dere i Stereo+ til for mye markedsføring av dere selv, da der selv tidligere har testet overprisede bokser vi andre har ledd av uten at dere en gang å skru opp lokket for å se under = ikke ta på dere for store hansker i denne sak enten dere får svar eller ikke svar fra den ene eller andre.

    Det enkleste burde være å banke på døra til en garantert positiv innehaver av Maxell - se bort i fra om han skriver dårlig eller har et dårlig språk - så låne ørene deres til hans forbedrede produkter på et par Bremnes låter eller noe sånt. Så gis vel fasiten lenge før hver enkelt låt er ferdig spilt vil jeg tro.

    På den annen side; honnør til alle som bidrar for å finne ut av om man kan kjøpe et forbedret produkt hos Maxell - eller ikke.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    1. Markedsstandard i HiFi-pressen er å totalt ukritisk videreformidle enhver påstand en produsent kommer med, uansett hvor ko-ko denne påstanden åpenbart måtte være.

    2. Nå inngåtte Fidelity er nok noe nær en vrrsting i så tilfelle med en redaktør som sikkert stod på noe voldsomt, helt sikkert tok fine bilder men som åpenbart aldri har gått så langt som å lese innholdsfortegnelsen i en lærebok i elementær fysikk eller elektroteori eller noensinne prøvd å tenke den minste kritiske tanke elle gjennomføre det mest banale logiske resonnement. Liten vits i å annonsere når redaktøren gjør det for deg ved å trykke hvasomhelst som blir påstått.

    Når man intervjuer noen og gjengir "lydmolekyler" som om det var helt opplagt så er det rimelig mørkt....

    Det er sannsnylgivs svært mye å ta tak i rundtomkring i denne bransjen, og kudos til dere om dere gjør det og får det til. Gitt valget om man skal tenke på produsenter, forhandlere eller kunder så er det valget rimelig opplagt i min bok.
    1. Dette er med respekt å melde en påstand det ikke er hold i.

    2. Det er flere innfallsvinkler til forståelsen av musikkgjengivelse. Jeg kan love deg at Fidelitys eier og driver har svært mange veldig gode innfallsvinkler til forståelsen av musik og musikkgjengivelse. Selvsagt tror ikke verken Fidelitys redaktør eller noen i redaksjonen at det finnes "lydmolekyler", og antakelig er denne noe uheldige metaforen noe som ble benyttet i intervjusituasjonen, og videreformidlet for å forsøksvisk forklare intervjuobjektets mer infløkte forklaringsmodell.

    Om man kan se livet noe lysere enn det lille lys som slipper inn i ens eget formørkede sinn, kan man faktisk oppleve at musikken er svært livigivende, enten man betaler 5000 eller 500 000 for et godt musikkanlegg. Det behøver ikke være særskilt mørkt i huet på en som har brukt et liv i musikkformidlingens tjeneste, selv om man innimellom uttrykker seg noe upresist.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Juggernaut

    Medlem
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    30
    Antall liker
    9
    Hva er det av "støy" i den grad at Stereo + ser det som intr å undersøke ved hjelp av sin journalistikk? Kan dette utdypes så en vet neste gang Stereo + vil gå oss arme forbrukere i møte og undersøke påstander satt av bransjen.
    Det enkle svaret på det er vel nei. Tror ikke bi skal legge noen mal. Noen ganger kan det være nok med en epost, andre ganger slik som nå.

    Roy
    Underforstått at hvis det oppstår støy vedr produkter på HFS så vil heretter Stereo + gå i dybden for å finne ut om importør eller produsent har sitt på det rene? Skal bli spennende å se dere følge opp. Hvis ikke så er dette kun et populistisk tiltak for å øke lesermassen på bekostning av en noget odde bransjeaktør.

    Tiltaket er bra i utgangspunktet. Så får vi ser hvordan dere følger opp på en måte som gjør hobbyen mer spennende ifht informasjon som finnes. Og gavner både oss som har hobbyen og de som lever av den.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Tiltaket er bra i utgangspunktet. Så får vi ser hvordan dere følger opp på en måte som gjør hobbyen mer spennende ifht informasjon som finnes. Og gavner både oss som har hobbyen og de som lever av den.
    Det er det som er målet, men som sagt er dette også et ressursspørsmål. Da tenker jeg først og fremst på tid. På egne vegne kan jeg ikke love at vi vil sjekke alt og alle, men i motsetning til det som har vært vanlig i hifi-pressen i Norge, så har vi lyst til å gjøre litt av dette også.

    Roy
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Vel - jeg forventer høyere nivå på redaksjonell plass i VG enn i kommentarfeltet til VG.

    Når rollen reduseres til å ukritisk videreformidle pølsevev fra bransjen uten å problematisere det har man etter min mening spillt fallitt. Eksempelene er mange, du finner de selv om du gidder å lete. Da blir man - bevisst eller ubevisst en reklamekanal for objektet.

    Derfor er jeg positivt overrasket av dette utspillet fra RES og co. Det er noe helt nytt og uventet og på høy overtid at noen ser på slikt. Det er god forbrukerjournalistikk. Å være mikrofonstativ for ymse sjarlataner er det ikke.
     

    superclementz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2013
    Innlegg
    249
    Antall liker
    61
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Syntes første innlegg her er mer hyggelig lesing enn mye annet diskutert rundt emnet siste tiden på HFS.
     

    Juggernaut

    Medlem
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    30
    Antall liker
    9
    Tiltaket er bra i utgangspunktet. Så får vi ser hvordan dere følger opp på en måte som gjør hobbyen mer spennende ifht informasjon som finnes. Og gavner både oss som har hobbyen og de som lever av den.
    Det er det som er målet, men som sagt er dette også et ressursspørsmål. Da tenker jeg først og fremst på tid. På egne vegne kan jeg ikke love at vi vil sjekke alt og alle, men i motsetning til det som har vært vanlig i hifi-pressen i Norge, så har vi lyst til å gjøre litt av dette også.

    Roy
    Tanken er god. Og tiltaket long overdue. Så skal bli spennende å følge. Lykke til.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.187
    Torget vurderinger
    2
    Når rollen reduseres til å ukritisk videreformidle pølsevev fra bransjen uten å problematisere det har man etter min mening spillt fallitt. Eksempelene er mange, du finner de selv om du gidder å lete. Da blir man - bevisst eller ubevisst en reklamekanal for objektet.
    Om du gidder å lete, vil du også finne eksempler på det motsatte.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    kortvarig

    Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Innlegg
    2.237
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Nå da da , Nu er Lyden av opplevelse kommet ud i stormvejr igen, nu med vindblæst hår og mange ekstra vindblæste lydoplevelser.
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Bra tiltak, vil tro det er mange Hifi-påstander generelt som burde vært gått nærmere i sømmene.
    Er jo ikke snakk om å henge ut noen, bare få fakta for påstander på bordet
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Ser at LaO la ut nye annonser i går kveld med MX produkter. At han legger ut disse selv om han vet at Stereo+ er på saken og at denne tråden eksisterer betyr at han er sikker på at han er på trygg grunn, han vet at produsentene kan bekrefte disse modifiseringene og dermed få saken ut av verden. Slik forstår i hvert fall jeg det.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Ser at LaO la ut nye annonser i går kveld med MX produkter. At han legger ut disse selv om han vet at Stereo+ er på saken og at denne tråden eksisterer betyr at han er sikker på at han er på trygg grunn, han vet at produsentene kan bekrefte disse modifiseringene og dermed få saken ut av verden. Slik forstår i hvert fall jeg det.
    La oss håpe det :)
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Ser at LaO la ut nye annonser i går kveld med MX produkter. At han legger ut disse selv om han vet at Stereo+ er på saken og at denne tråden eksisterer betyr at han er sikker på at han er på trygg grunn, han vet at produsentene kan bekrefte disse modifiseringene og dermed få saken ut av verden. Slik forstår i hvert fall jeg det.
    Men hvorfor kommer det ikke noen forklaringer på hva som er oppgradert på disse "premium"-produktene kontra de originale utgavene? Det burde jo være den letteste saken i verden. Og da hadde samtidig "støyen" omkring anonnsene blitt lagt stendød.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det blir spennende og følge utviklingen i saken til Stereo+ her.. Jeg frykter kansje at det vil ende opp med at mye vil stå ubesvart pga juss og tull :)

    Men hadde vært meget morro og fått konkrete svar.

    R.E.S: Har dere kontaktet fabrikken direkte i kina som lager Vincent? Sheng-Ya? :)


    Personlig håper jeg det blir besvart hva som er gjort med disse Vincent-MX produktene da jeg tidligere har hatt reine Vincent produkter og synes disse gir ganske så mye for pengene.. :)
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Det blir spennende og følge utviklingen i saken til Stereo+ her.. Jeg frykter kansje at det vil ende opp med at mye vil stå ubesvart pga juss og tull :)

    Men hadde vært meget morro og fått konkrete svar.

    R.E.S: Har dere kontaktet fabrikken direkte i kina som lager Vincent? Sheng-Ya? :)


    Personlig håper jeg det blir besvart hva som er gjort med disse Vincent-MX produktene da jeg tidligere har hatt reine Vincent produkter og synes disse gir ganske så mye for pengene.. :)
    Kina?, ifølge denne annonsen VINCENT SV-400-MX - Torget så er vincent egenproduksjon og ikke utsatt for valuta svingninger
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det blir spennende og følge utviklingen i saken til Stereo+ her.. Jeg frykter kansje at det vil ende opp med at mye vil stå ubesvart pga juss og tull :)

    Men hadde vært meget morro og fått konkrete svar.

    R.E.S: Har dere kontaktet fabrikken direkte i kina som lager Vincent? Sheng-Ya? :)


    Personlig håper jeg det blir besvart hva som er gjort med disse Vincent-MX produktene da jeg tidligere har hatt reine Vincent produkter og synes disse gir ganske så mye for pengene.. :)
    Kina?, ifølge denne annonsen VINCENT SV-400-MX - Torget så er vincent egenproduksjon og ikke utsatt for valuta svingninger
    Det meste(alt) av Vincent produseres i kina av Sheng-Ya.. Det som også forundrer meg litt er at selv om dette er såkalte MX utgaver så står det ingen plass på produktet.. ikke på frontplaten og heller ikke på baksiden der modell navnet står pent skrevet..
    Nå står det ikke made in kina på dem heller på bildene, men mener det er en merkelapp på undersiden som bekreftet dette.. var i allefall det på mine gamle Vincenter.. :)
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg vet jo også at det produseres i kina, var bare en flåsete måte å kommentere at det i annonsen står at det er egenproduksjon
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Andre fjollerier er at man annonserer på nettet, sender vare i posten men påberoper seg salg fra fast utsalgssted, kan ikke se noen annen grunn til det enn å fraskrive seg de ekstra rettighetene en forbruker har ved fjernsalg/netthandel
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Vi har ikke kontaktet fabrikken i Kina, men produsenten Sintron som står bak både Vincent og Dynavox.

    Sintron har ikke svart oss konkret ennå, men har lovet å komme tilbake med svar.

    Tre produsenter har til nå gitt fyldige svar på sine forhold til MX-produktene og Maxwell. Vi ønsker oss flere svar før vi går ut offentlig med hva de har sagt.

    Roy
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Andre fjollerier er at man annonserer på nettet, sender vare i posten men påberoper seg salg fra fast utsalgssted, kan ikke se noen annen grunn til det enn å fraskrive seg de ekstra rettighetene en forbruker har ved fjernsalg/netthandel
    Det er riktig. Så vidt meg bekjent har høvdingen tatt dette opp med selger, men løsningen ble vel verken fugl eller fisk.
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Alle merkene han forhandler er spesialt lagd for han som MX utgave. F.eks Teac - MX . De har heller ikke noe MX merking noe sted på bildene.Tror ikke merker som Teac, Legacy og andre store fabrikanter spesiallager utstyr for en liten forhandler i Norge.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.265
    Antall liker
    9.055
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vi har ikke kontaktet fabrikken i Kina, men produsenten Sintron som står bak både Vincent og Dynavox.

    Sintron har ikke svart oss konkret ennå, men har lovet å komme tilbake med svar.

    Tre produsenter har til nå gitt fyldige svar på sine forhold til MX-produktene og Maxwell. Vi ønsker oss flere svar før vi går ut offentlig med hva de har sagt.

    Roy

    Såklart er det kurrant å gå rett til Sintron som eiere. :)

    Er spent på å lese resultatet av dette da jeg personlig har prøvd å fiske litt om akurat Vincent fra godeste Maxwell uten å få noe som kan kategoriseres som forståelig eller leselig tilbake.
     

    TheFlair

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Innlegg
    319
    Antall liker
    73
    Det er selvfølgelig fint at Stereo+ tar for seg påstander fra en aktør i det norske markedet. Stereo+ er en ny reklamefinansiert aktør, som i lengre tid har bedt gjentatt og innstendig om Facebook-"likes" og abonnenter. Det jeg lurer på er intensjonen med denne tråden. For meg oppfattes dette som ren markedsføring, i en opportunistisk og populistisk form. Jeg kunne ha forstått en "teaser" der saken var under siste finpuss, og klar for publisering til et gitt tidspunkt. I dette tilfellet har en "journalist" masseutsendt en rekke elektroniske brev han fortsatt venter på at skal bli besvart, for så å på et udefinert punkt snekre sammen en sak. Spørsmålet er jo hva slags nyhetssak det blir dersom Maxwell faktisk har belegg for sine påstander. Skal overskriften da bli "Urettmessig forumspekulasjon rundt redelig hi-fi-aktør"? Spekulasjon som Stereo+ selv bidrar til i aller høyeste grad med denne tråden.

    Det blir spennende å se om Stereo+ vil fortsette denne gravende journalistikken sin. Både Din side og Teknisk ukeblad har hatt flere kritiske artikler vedrørende kabler, men bare med uttalelser fra "eksperter"/fagpersoner, ikke målinger og "double blind"-tester. Jeg vil med dette utfordre Stereo+ til å ettergå produsenter av "strømrensing", "cones", kabler, med mer. Da gjerne med et panel bestående av fagpersoner og prominente forumdebattanter. Spørsmålet er hva diverse pengesterke annonsører vil mene om slike saker, og hvordan Stereo+ forholder seg til dette i praksis. Da er det nok enklere å ta for seg en liten original fra vestlandet.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Da er det nok enklere å ta for seg en liten original fra vestlandet.
    Å fremstille selger som et "offer" for Stereo+ eller andre her på sentralen, er fullstendig skivebom. Spør heller de som har lagt ned hardt inntjente kroner hos Mazwell (da butikken lå i Farsund), så vil begrepet "offer" få en helt annen mening.
     

    TheFlair

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Innlegg
    319
    Antall liker
    73
    Da er det nok enklere å ta for seg en liten original fra vestlandet.
    Å fremstille selger som et "offer" for Stereo+ eller andre her på sentralen, er fullstendig skivebom. Spør heller de som har lagt ned hardt inntjente kroner hos Mazwell (da butikken lå i Farsund), så vil begrepet "offer" få en helt annen mening.
    Framstiller Maxwell på ingen måte som noe offer og har aldri vurdert å kjøpe noe der selv, men poenget er at det blir veldig lettvint å fokusere på en liten aktør. Derfor blir det spennende å se om Stereo+ retter søkelyset mot større fisker senere. Veldig spennende.
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Det er selvfølgelig fint at Stereo+ tar for seg påstander fra en aktør i det norske markedet. Stereo+ er en ny reklamefinansiert aktør, som i lengre tid har bedt gjentatt og innstendig om Facebook-"likes" og abonnenter. Det jeg lurer på er intensjonen med denne tråden. For meg oppfattes dette som ren markedsføring, i en opportunistisk og populistisk form. Jeg kunne ha forstått en "teaser" der saken var under siste finpuss, og klar for publisering til et gitt tidspunkt. I dette tilfellet har en "journalist" masseutsendt en rekke elektroniske brev han fortsatt venter på at skal bli besvart, for så å på et udefinert punkt snekre sammen en sak. Spørsmålet er jo hva slags nyhetssak det blir dersom Maxwell faktisk har belegg for sine påstander. Skal overskriften da bli "Urettmessig forumspekulasjon rundt redelig hi-fi-aktør"? Spekulasjon som Stereo+ selv bidrar til i aller høyeste grad med denne tråden.

    Det blir spennende å se om Stereo+ vil fortsette denne gravende journalistikken sin. Både Din side og Teknisk ukeblad har hatt flere kritiske artikler vedrørende kabler, men bare med uttalelser fra "eksperter"/fagpersoner, ikke målinger og "double blind"-tester. Jeg vil med dette utfordre Stereo+ til å ettergå produsenter av "strømrensing", "cones", kabler, med mer. Da gjerne med et panel bestående av fagpersoner og prominente forumdebattanter. Spørsmålet er hva diverse pengesterke annonsører vil mene om slike saker, og hvordan Stereo+ forholder seg til dette i praksis. Da er det nok enklere å ta for seg en liten original fra vestlandet.
    Enig med deg, blir spennende å se fremover hvis påstander kommer inn på andre aktører som muligens er mere fremtredende i markedet, er ikke motstander overhodet på å få frem useriøse aktører, det være seg salg av produkter, kundebehandling eller annet som ikke er så bra, men som det også har kommet frem tidligere hadde kanskje nevnte forhandler vært tjent med å svare potensielle kunder på hva disse modifikasjonene er, mulig all reklame er god reklame ikke vet jeg, men håper bare prosessen fram til endelig svar er god..! :rolleyes:
     
    L

    Larkus

    Gjest
    Er det noen av produktene Maxwell forhandler som har de ekstra bokstavene "MX" i modellbetegnelsen på selve chassiset eller ht-kabinettet?
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn