Maxwell, MX-modifseringer og Stereo+

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    At dere gidder! Alle skjønner vel at lyden av er utenfor track. Glem han.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Er det noen av produktene Maxwell forhandler som har de ekstra bokstavene "MX" i modellbetegnelsen på selve chassiset eller ht-kabinettet?
    Nei, kun i annonsene.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Høyttalekablene har også MX Tech i følge annonsene hans;

    Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.332
    Torget vurderinger
    49
    Høyttalekablene har også MX Tech i følge annonsene hans;

    Altså......................MX-D-Flow = 0 - 100
    - Eller en utvidet skala: MX-D-Flow = 0 - 100 - 333+@@@@@@@
    Jepp, det er teck på et MEGET høyt nivå, høyere enn de fleste tørr og gå ;)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Det er selvfølgelig fint at Stereo+ tar for seg påstander fra en aktør i det norske markedet.
    Takker.

    Stereo+ er en ny reklamefinansiert aktør, som i lengre tid har bedt gjentatt og innstendig om Facebook-"likes" og abonnenter.
    Jepp, og målet er selvsagt å nå så mange som mulig, slik at vi blir lest. Blir vi ikke lest, vil ikke bransjen annonsere hos oss, og da sitter man igjen med et eneste magasin og et aktivt nettsted som skriver om hifi her i Norge. Bransjen vil ha oss, og vi håper leserne vil ha oss også. Det måles helt konkret når vi ser hvor mange som leser oss.


    Det jeg lurer på er intensjonen med denne tråden. For meg oppfattes dette som ren markedsføring, i en opportunistisk og populistisk form.
    Årsaken til tråden var at det var noen i den andre tråden som foreslo å ta kontakt med produsentene for å sjekke påstandene til Maxwell. Siden vi allerede jobbet med saken, ønsket vi å fortelle at det ikke var nødvendig for andre å gjøre den jobben siden vi allerede var igang.

    Jeg kunne ha forstått en "teaser" der saken var under siste finpuss, og klar for publisering til et gitt tidspunkt. I dette tilfellet har en "journalist" masseutsendt en rekke elektroniske brev han fortsatt venter på at skal bli besvart, for så å på et udefinert punkt snekre sammen en sak. Spørsmålet er jo hva slags nyhetssak det blir dersom Maxwell faktisk har belegg for sine påstander. Skal overskriften da bli "Urettmessig forumspekulasjon rundt redelig hi-fi-aktør"? Spekulasjon som Stereo+ selv bidrar til i aller høyeste grad med denne tråden.
    For det første trenger du ikke sette journalist i hermetegn. Jeg er utdannet journalist, har jobbet i media siden 80-tallet, og de siste 15 årene på fulltid, de siste ti som redaktør og ansvarlig redaktør.

    Maxwell har hatt alle muligheter til legge denne ballen død for lenge siden, men siden han ikke har ønsket å dokumentere at det han sier er riktig, har vi i Stereo+ tatt på oss jobben. Ingenting vil glede oss mer enn om samtlige vi snakker med bekrefter kjenner til MX-modifiseringene og har godkjent at deres produkter selges i modifiserte versjoner.

    Vi har allerede nok uavhengige kilder til å lage en sak (to uavhengige kilder er gjerne nok), men vi ønsker å gi de andre produsentene mulighet til å svare også, samt at vi må ha et sted å publisere saken. Nettsiden vår er planlagt lansert 21. august, så dere må nesten vente til da.

    Det blir spennende å se om Stereo+ vil fortsette denne gravende journalistikken sin. Både Din side og Teknisk ukeblad har hatt flere kritiske artikler vedrørende kabler, men bare med uttalelser fra "eksperter"/fagpersoner, ikke målinger og "double blind"-tester. Jeg vil med dette utfordre Stereo+ til å ettergå produsenter av "strømrensing", "cones", kabler, med mer. Da gjerne med et panel bestående av fagpersoner og prominente forumdebattanter. Spørsmålet er hva diverse pengesterke annonsører vil mene om slike saker, og hvordan Stereo+ forholder seg til dette i praksis. Da er det nok enklere å ta for seg en liten original fra vestlandet.
    Vi hadde gjort akkurat det samme om det hadde dreid seg om en større aktør. Både bransjen selv og vi som forbrukere lever best om aktørene er seriøse. Derfor kan jeg garantere at dette ikke blir en one-off, men hva og hvem vi kommer til å undersøke neste gang er umulig å si. Forslaget om "ekspertpanel" er interessant, så det må vi diskutere å se om vi kan få til.

    Send oss gjerne tips på redaksjonen@stereopluss.no.

    Roy
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Om du velger å være den som roper høyest må du også regne med at folk etterhvert legger merke til det.


    Sånn er det bare.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Sett at det er riktig at det er custom produkter og produsentene informerer om hva som er endret kontra orginalen, kommer dere til å offentligjøre endringene selvom om selger opplagt ikke ønsker dette offentligjort?
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Sett at det er riktig at det er custom produkter og produsentene informerer om hva som er endret kontra orginalen, kommer dere til å offentligjøre endringene selvom om selger opplagt ikke ønsker dette offentligjort?
    Javisst. Jeg har gjort det helt klart overfor produsentene at jeg er journalist i Stereo+, så de har vært klar over at de vil kunne bli sitert. Dermed vil det være offentlig.

    Roy
     

    stereopluss

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.06.2015
    Innlegg
    96
    Antall liker
    445
    Sted
    Fjellhamar
    Det er selvfølgelig fint at Stereo+ tar for seg påstander fra en aktør i det norske markedet. Stereo+ er en ny reklamefinansiert aktør, som i lengre tid har bedt gjentatt og innstendig om Facebook-"likes" og abonnenter. Det jeg lurer på er intensjonen med denne tråden. For meg oppfattes dette som ren markedsføring, i en opportunistisk og populistisk form. Jeg kunne ha forstått en "teaser" der saken var under siste finpuss, og klar for publisering til et gitt tidspunkt. I dette tilfellet har en "journalist" masseutsendt en rekke elektroniske brev han fortsatt venter på at skal bli besvart, for så å på et udefinert punkt snekre sammen en sak. Spørsmålet er jo hva slags nyhetssak det blir dersom Maxwell faktisk har belegg for sine påstander. Skal overskriften da bli "Urettmessig forumspekulasjon rundt redelig hi-fi-aktør"? Spekulasjon som Stereo+ selv bidrar til i aller høyeste grad med denne tråden.

    Det blir spennende å se om Stereo+ vil fortsette denne gravende journalistikken sin. Både Din side og Teknisk ukeblad har hatt flere kritiske artikler vedrørende kabler, men bare med uttalelser fra "eksperter"/fagpersoner, ikke målinger og "double blind"-tester. Jeg vil med dette utfordre Stereo+ til å ettergå produsenter av "strømrensing", "cones", kabler, med mer. Da gjerne med et panel bestående av fagpersoner og prominente forumdebattanter. Spørsmålet er hva diverse pengesterke annonsører vil mene om slike saker, og hvordan Stereo+ forholder seg til dette i praksis. Da er det nok enklere å ta for seg en liten original fra vestlandet.
    Selvsagt er vi en reklamefinansiert aktør, i likhet med absolutt alle mediekanaler vi vet om. Alternativene er litt krevende for privatøkonomien. Uansett - intensjonen må vel være å eventuelt hindre at kunder blir lurt - hvis de blir det. Kommer vi over ting som går ut over forbrukerne/leserne kan vi ikke feie dette under teppet, og hvis noen lurer så har vi også en redaksjonell godkjennelse av annonser. Du kan ikke si hva du vil i en annonse, og ingen ting som bryter med markedsføringsloven.
    Selvsagt blir det en nyhetssak hvis Maxwell har sitt på det tørre. Så morsomt det hadde vært om Maxwell faktisk gjorde modifiseringen av produkter han selger, og som produsentene har innlemmet i sine produkter og produserer direkte for ham!
    Roy Ervin er faktisk journalist - utdannet sådan, og slett ikke "journalist". Vi har snakket mye i redaksjonen om hvordan vi skal gjøre dette, og jobbet mot både eksisterende og nye kontakter i bransjen for å finne ut av dette. Jeg kan love at Stereo+ skal være til for leserne sine, og ikke beskytte annonsører fordi de bruker noen av pengene for å nå potensielle lesere via mediekanalene våre.

    Synes ikke gravende journalistikk er det samme som å skrive om det enkelte vil mene er overpris på en kabel eller et nettfilter. Dette er klart i den subjektive kategorien, hvor noen vil mene at det er vel verdt pengene, mens andre ikke skjønner vitsen, men jeg tror du likevel vil finne Stereo+ avmålt nøkterne til diverse snake-oil og produkter som markedsføres på en måte som grenser over til alternativ-bransjens pseudo-teknologi. Det skal vi nok kikke litt mer på enn andre blader før oss. Men så skal vi ikke ta livet av gleden, entusiasmen, opplevelsene, galskapen og interessen som driver bransjen.

    Målinger er fint, og vi har tilgang til veie store mengder målinger ved vårt samarbeide med Miller Audio Research i England. Vår erfaring er at det er svært få som forstår eller kan tolke de dataene som blir presentert. Men greit nok - vi skal forsøke å presentere noen av dem på hjemmesidene våre, og kanskje klarer å linke til disse direkte fra artiklene i det digitale magasinet.

    Paneler er forresten interessant. Og gjerne med noen fra forumet som kan rapportere på egen hånd hva de opplevde. Og nei, det er ikke enklere å ta for seg en original fra Vestlandet. Jeg synes det på nesten alle måter er veldig mye vanskeligere!

    Mvh
    Håvard Holmedal
    Stereo+
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Hva med den største cowboyen av de alle? Han på østlandet alle vet om, men som ikke det er lov å skrive om.
    Han som har mistet de fleste agenturer nå, og (merkelig nok) fremdeles har lov til å selge Monitor Audio.
    Blir det sak på han også? Stiller gjerne med min skriftlige historie på hvordan han svindlet meg. Og der blir vel ballen enorm hvis man begynner å rulle på ballen der.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Hva med den største cowboyen av de alle? Han på østlandet alle vet om, men som ikke det er lov å skrive om.
    Han som har mistet de fleste agenturer nå, og (merkelig nok) fremdeles har lov til å selge Monitor Audio.
    Blir det sak på han også? Stiller gjerne med min skriftlige historie på hvordan han svindlet meg. Og der blir vel ballen enorm hvis man begynner å rulle på ballen der.
    Send oss mailen på redaksjonen@stereopluss.no

    Roy
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Stereo+

    Stereo+:

    Det er vel enkelt å finne ut av dette.
    Sammenligne en vanlig en mot denne oppgraderte.
    Skal jo være lett å høre forskjell i følge annonse.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Imponert! Roy og Håvard, og hvem flere? Dette er nybrottsarbeid, en utvidelse av sjangeren "hifiblekke" i hvert fall i norsk sammenheng, og akkurat det jeg har savnet så lenge, journalistikk.

    Om dette følges opp av direkte og uparfymert "dette liker jeg ikke, fordi..." og "dette hører jeg ikke forskjell på/med i det hele tatt." så har dere i hvert fall en abonnent fra dag en.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Hva med den største cowboyen av de alle? Han på østlandet alle vet om, men som ikke det er lov å skrive om.
    Han som har mistet de fleste agenturer nå, og (merkelig nok) fremdeles har lov til å selge Monitor Audio.
    Blir det sak på han også? Stiller gjerne med min skriftlige historie på hvordan han svindlet meg. Og der blir vel ballen enorm hvis man begynner å rulle på ballen der.
    De fleste her vet nok hvem du mener. Men denne saken er vel enda værre? Vi var i alle fall flere som forsøkte å gi beskjed til Maxwell for godt og vel en uke siden, gjennom verbal filleristing her på hifisentralen. For min del håpte jeg at dette var nok til at han forstod alvoret og ryddet opp i både i produktbetegnelsene og det overdrevne språket. Men her har det åpenbart vært "vann på gåsa".

    Men trist å høre at det gikk galt med din handel. Jeg brukte selv nærmere 70K på en topp-prosessor fra Meridian på samme sted, og det var ikke lenge etter at butikken gikk over ende. Jeg hadde bare flaks.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Legg forresten merke til avstanden mellom ordet journalistikk og mine "...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Stereo+:

    Det er vel enkelt å finne ut av dette.
    Sammenligne en vanlig en mot denne oppgraderte.
    Skal jo være lett å høre forskjell i følge annonse.
    Utfordringen er å få tak i en umodifisert utgave, da distributøren kun selger MX-varianter. Vi er riktignok blitt invitert til butikken i Stavanger for å lytte på produktene, men jeg vil helst ta den lytten under kontrollerte former i min egen stue. Så hvis Maxwell kan sende meg et MX-produkt og samtidig sende meg en umodifisert versjon, så skal jeg mer enn gjerne skrive en test om hva jeg finner.

    Roy
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    leifarild

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.11.2012
    Innlegg
    229
    Antall liker
    205
    Hva med den største cowboyen av de alle? Han på østlandet alle vet om, men som ikke det er lov å skrive om.
    Han som har mistet de fleste agenturer nå, og (merkelig nok) fremdeles har lov til å selge Monitor Audio.
    Blir det sak på han også? Stiller gjerne med min skriftlige historie på hvordan han svindlet meg. Og der blir vel ballen enorm hvis man begynner å rulle på ballen der.
    De fleste her vet nok hvem du mener. Men denne saken er vel enda værre? Vi var i alle fall flere som forsøkte å gi beskjed til Maxwell for godt og vel en uke siden, gjennom verbal filleristing her på hifisentralen. For min del håpte jeg at dette var nok til at han forstod alvoret og ryddet opp i både i produktbetegnelsene og det overdrevne språket. Men her har det åpenbart vært "vann på gåsa".

    Men trist å høre at det gikk galt med din handel. Jeg brukte selv nærmere 70K på en topp-prosessor fra Meridian på samme sted, og det var ikke lenge etter at butikken gikk over ende. Jeg hadde bare flaks.

    Denne saken er ikke værre. Ihvertfall ikke enda. Så langt er ikke noe avdekket. Kanskje produktene faktisk er både modifiserte og CE godkjente. Det forundrer meg veldig at Maxwell ikke er på banen for å oppklare alt. All denne spekulasjonen kan umulig være noe han tjener på. Men enn så lenge: man er uskyldig inntil det motsatte er bevist.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Hva med den største cowboyen av de alle? Han på østlandet alle vet om, men som ikke det er lov å skrive om.
    Han som har mistet de fleste agenturer nå, og (merkelig nok) fremdeles har lov til å selge Monitor Audio.
    Blir det sak på han også? Stiller gjerne med min skriftlige historie på hvordan han svindlet meg. Og der blir vel ballen enorm hvis man begynner å rulle på ballen der.
    De fleste her vet nok hvem du mener. Men denne saken er vel enda værre? Vi var i alle fall flere som forsøkte å gi beskjed til Maxwell for godt og vel en uke siden, gjennom verbal filleristing her på hifisentralen. For min del håpte jeg at dette var nok til at han forstod alvoret og ryddet opp i både i produktbetegnelsene og det overdrevne språket. Men her har det åpenbart vært "vann på gåsa".

    Men trist å høre at det gikk galt med din handel. Jeg brukte selv nærmere 70K på en topp-prosessor fra Meridian på samme sted, og det var ikke lenge etter at butikken gikk over ende. Jeg hadde bare flaks.
    Tja, verre og verre. En annen grad.
    I mitt tilfelle ble 2 dyre (for meg) produkter aldri returnert etter reperasjon selv om de visstnok var både reparert og ikke reparert (og alle salgs andre unnskyldninger) i noe sånt som 7 år før jeg gav opp og gav beng.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.308
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det viktigste er at sannheten kommer for dagen. At Stereo+ får 25 flere abonenter spiller mindre rolle. En forsterker,høyttaler eller en bil for den sakens skyld, blir ikke bedre om det står en masse bokstaver bak eller har fartsstriper hvis intet er gjort under "panseret"

     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nå får vi virkelig testet ut det gamle ordtaket med "all PR er god PR..." ;)
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Kommentar 1.
    Jeg tror ikke det er lov å gjengi mailer, SMS-er osv videre her inne. Tenkte på overnevnte.

    Kommentar 2.
    Prøvde å sende mail til dere i stereo+ på den oppgitte mailadressen, men får automatisk at det ikke går an å sende til mottaker. Mulig dere har logget av for helga, eller så kan det være greit å sjekke om det er et problem.
     

    FlacMan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    358
    Antall liker
    83
    Det beste for LaO er å være litt proaktiv og publisere hva som er forskjellen mellom deres modifiseringer og standard-modellene før det kommer så langt som til publisering hos Stereo+.

    Og hvis det er riktig at det ikke er noen forskjeller, bør de offentlig krype til korset raskest mulig.
     

    TheFlair

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Innlegg
    319
    Antall liker
    73
    Vel, vel, Roy og Håvard, så er Roy journalist. Årsaken til at jeg skreiv det i anførselstegn er at jeg ikke synes det er ålreit journalistikk å sette fyren i en offentlig gapestokk i denne tråden, tilsynelatende med en journalist, en redaktør ... og en forummobb i hælene. Denne tråden bidrar ikke til annet enn unødvendig spekulasjon, utover reklame for Stereo+. Der ligger kritikken. Saken blir uansett interessant ... når den kommer.

    Synes ikke gravende journalistikk er det samme som å skrive om det enkelte vil mene er overpris på en kabel eller et nettfilter. Dette er klart i den subjektive kategorien, hvor noen vil mene at det er vel verdt pengene, mens andre ikke skjønner vitsen, men jeg tror du likevel vil finne Stereo+ avmålt nøkterne til diverse snake-oil og produkter som markedsføres på en måte som grenser over til alternativ-bransjens pseudo-teknologi. Det skal vi nok kikke litt mer på enn andre blader før oss. Men så skal vi ikke ta livet av gleden, entusiasmen, opplevelsene, galskapen og interessen som driver bransjen.
    Nå siktet jeg ikke direkte til overprising, men til formålet med "strømrensing", "cones" og dyre kabler. Min påstand blir at 4 mm2-kabler fra Biltema er godt som gull (ev. kobber), og at dyre, eksotiske kabler og andre "snake oil"-produkter ikke har noe som helst for seg rent lydmessig. Det hadde vært veldig gøy om diverse forumdebattanter m.fl. skulle ha skilt sine kabler fra Biltema-kabler. Vil dere ha "likes" og klikk, vil en slik sak skape mye furore. Det vil også være interessant å skulle skille kvalitets-DAC-er fra hverandre i en test. Dersom disse mytene behørig knuses, vil folk kunne bruke pengene på bedre høyttalere, akustiske tiltak og elektronikk, noe som faktisk har noe for seg. Hvis det er å "ta livet av gleden, entusiasmen, opplevelsene, galskapen og interessen som driver bransjen", så kontrer jeg med at målet helliger middelet ;-)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Dette synes jeg var et godt tiltak av stero + , nå får vi vite sannheten etterhvert 😀
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Kan jo fort utarte seg til rene hifi-inkvisisjonen dette her. Kanskje kjøre konseptet helt ut med en drakt til Roy og så kan enhver Ståle Krapyl skjelve i knærne hver gang de ser ham komme nedover gata?
     

    sigma 6

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.07.2007
    Innlegg
    111
    Antall liker
    36
    Der var en dansk journalist, der lavede en undersøgelse, der viste, at der ikke var nogen forskel på dyre og billige HDMI-kabler fra hifi klubben. Det resulterede i, at forbruger der var blevet snydt til at tro der var forskel, kunne gå i hifi klubben og få deres penge tilbage. Så jeg mener helt klart at det Stereo+ gør, er det rigtige.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.236
    Antall liker
    4.861
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det gjør det, og jeg vil bli (positivt...) overrasket hvis alle disse produsentene lager spesialmodeller til en butikk som ligger litt i bakevja i Stavanger, i Norge....men for all del, jeg holder alle muligheter åpne...

    Det gjør det, og jeg vil bli (positivt...) overrasket hvis alle disse produsentene lager spesialmodeller til en butikk som ligger i verdens navle i Stavanger, i Norge....men for all del, jeg holder alle muligheter åpne...

    Sånn. Fikset det for deg.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Om nå verden har en navle.... Betyr ikke det at den for det første er et pattedyr , og for det andre må ha hatt en navlestreng og en mor? Jeg kjenner et behov for slektsforskning her. Med mindre Stavanger skulle vise seg å være en annen kroppsdel som kan forveksles med.....

    :cool:
     
    Sist redigert av en moderator:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Om nå verden har en navle.... Betyr ikke det at den for det første at den er et pattedyr , og for det andre må ha hatt en navlestreng og en mor? Jeg kjenner et behov for slektsforskning her. Med mindre Stavanger skulle vise seg å være en annen kroppsdel som kan forveksles med.....

    :cool:
    Bi litt, Zomby, når folkene ved Cern har gjort seg ferdige med å gjenskape zeBigBang, får vi svar på alt slikt.
     
    Sist redigert:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Det gjør det, og jeg vil bli (positivt...) overrasket hvis alle disse produsentene lager spesialmodeller til en butikk som ligger litt i bakevja i Stavanger, i Norge....men for all del, jeg holder alle muligheter åpne...

    Det gjør det, og jeg vil bli (positivt...) overrasket hvis alle disse produsentene lager spesialmodeller til en butikk som ligger i verdens navle i Stavanger, i Norge....men for all del, jeg holder alle muligheter åpne...

    Sånn. Fikset det for deg.
    ;)

    Men ikke for å pirke, jeg skrev i bakevja i Stavanger, ikke at Stavanger var bakevja. Østervåg er litt i bakevja...i Stavanger....Stavanger er seff en navle.
     
    Sist redigert:

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.236
    Antall liker
    4.861
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Pirke skal man jo, i en tråd som denne. :)
    Maxwell ligger ikke i Østervåg, men i Kirkegata og stort mer sentralt blir det ikke på disse kanter. Butikken ligger et steinkast fra HiFi-Klubben, Resonans og Elkjøp. Inntil for ikke så lenge siden, var også Soundgarden og Bose like rundt hjørnet.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Kan jo fort utarte seg til rene hifi-inkvisisjonen dette her. Kanskje kjøre konseptet helt ut med en drakt til Roy og så kan enhver Ståle Krapyl skjelve i knærne hver gang de ser ham komme nedover gata?
    Den bør være god og vid, for jeg gjør meg dårlig i tights :-D

    Roy
    Jeg har ikke sett deg for meg i tights. Dog skulle en tru det var noe "alle" kledde i dag - det er jo snart ikke en mann over 50 som kan trene uten - og det er ikke alle det "gjør seg på".

    Jeg tenkte mer noe i gaten kordfløyelsdress. I olliven eller sennepsgul. Matchende bowlerhatt og en g-nøkkel på slipset.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Pirke skal man jo, i en tråd som denne. :)
    Maxwell ligger ikke i Østervåg, men i Kirkegata og stort mer sentralt blir det ikke på disse kanter. Butikken ligger et steinkast fra HiFi-Klubben, Resonans og Elkjøp. Inntil for ikke så lenge siden, var også Soundgarden og Bose like rundt hjørnet.
    I krysset med Holmegata? Det er på skyggesiden så det holder, bakevja....:cool:
    Se på bilde, har aldri vært sol der.
     

    TheFlair

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Innlegg
    319
    Antall liker
    73
    Men aiai dette er ikke pent å se på.
    Enig. Klipper og limer litt fra Vær varsom-plakaten;

    "4.5. Unngå forhåndsdømming i kriminal- og rettsreportasje. Gjør det klart at skyldspørsmålet for en mistenkt, anmeldt, siktet eller tiltalt først er avgjort ved rettskraftig dom. Det er god presseskikk å omtale en rettskraftig avgjørelse i saker som har vært omtalt tidligere.

    4.6. Ta hensyn til hvordan omtale av ulykker og kriminalsaker kan virke på ofre og pårørende. Identifiser ikke omkomne eller savnede personer uten at de nærmeste pårørende er underrettet. Vis hensyn overfor mennesker i sorg eller ubalanse.

    4.7. Vær varsom med bruk av navn og bilde og andre klare identifikasjonstegn på personer som omtales i forbindelse med klanderverdige eller straffbare forhold. Vis særlig varsomhet ved omtale av saker på tidlig stadium av etterforskning, i saker som gjelder unge lovovertredere, og der identifiserende omtale kan føre til urimelig belastning for tredjeperson. Identifisering må begrunnes i et berettiget informasjonsbehov. Det kan eksempelvis være berettiget å identifisere ved overhengende fare for overgrep mot forsvarsløse personer, ved alvorlige og gjentatte kriminelle handlinger, når omtaltes identitet eller samfunnsrolle har klar relevans for de forhold som omtales, eller der identifisering hindrer at uskyldige blir utsatt for uberettiget mistanke."

    Hva vet man om omtaltes private situasjon for eksempel? Det er snakk om en enkeltperson her.
     
    Sist redigert:

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    En titt på hjemmesiden taler vell for seg selv ? Unødig diskusjon imo
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Dette er vel den værste tråden jeg noen gang har lest på sentralen. Å bruke noe slikt, før noe som helst er dokumentert, i markedsføring av si egen nettblekke vitner kun om fullstendig mangel på gangsyn. Jeg lover at jeg aldri skal lese noe som helst av hva stereo+ noen gang skriver - uansett om dere har rett eller ikke i denne konkrete saken. Dette må vel være noe bort i mot norgesrekord i selvskudd!
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn