Maxwell Hifi Fortsetter og selger ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Alle husker vel denne gåten maxwell hifi som stereo + fant ut var ja det taler sitt , men han gikk jo konkurs men fortsetter og selger gjennom sin butikk og på finn.no , er ikke dette ulovlig etter norske lover , når han gjentatter gang sier det er fortsatt en dag i dag at det er gjort endringer i produktene som skal gjøre dem bedre.

    Imagine
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Selv etter å ha fjernet 99% av det vanvittige tullballet som stod på de opprinnelige sidene må man ha ganske mange skruer løs for å handle etter å ha besøkt butikkens nettsider.

    Ellers synest jeg strengt tatt graden av bløff er ganske ubetydelig I HiFi-sammenheng. Det er nok av aktører som prøver å selge svindyre produkter som garantert ikke funker som avertert. Jeg har ikke registrert den helt store iveren etter å gå etter forhandlerene av slike.

    Utover det åpenbare i bløffen klarer jeg ikke helt å se hva som er så mye å hisse seg over. Er "spesiallaget / limited edition / whatever" så mye verre enn "gir en oktav ekstra i bassen" ? Tror man på det siste er man strengt tatt dummere enn om man tror på det første. Det første er i det minste mulig, sånn i teorien.

    Du kan jo prøve å gå inn på Oslo HiFi-center og spørre hva de mener med "incredibly fast speeds" or "extremely large bandwidth". Det står vitterlig så på hjemmesiden deres, men enhver med hodet noenlunde i vater skjønner jo at de presenterer tullball for en pris mellom 10 og 2-300.000 kroner. Jeg synest ikke en fake påstand om modifiseringer eller lignende er spesielt mye verre.

    Greia med Maxwell er strengt tatt at svadaen var så åpenbar at selv de på de bakerste setene i klassen skjøte at det var svada. Normalt har forhandlere I det minste vett til å pakke inn svadaen sin slik at det for et ukritisk øye med tykk lommebok og svært manglende forståelse for basal elektronikk og fysikk kan høres fornuftig ut.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ganske imponerende at det går an, ja...
    Helt utrolig at han ikke har blitt stoppet og at finn tillater det , at han sitter igjen med produkter enna er helt utrolig spør du meg , håper virkelig ingen har kjøpt til han etter det stereo + fant ut.

    Imagine
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Selv etter å ha fjernet 99% av det vanvittige tullballet som stod på de opprinnelige sidene må man ha ganske mange skruer løs for å handle etter å ha besøkt butikkens nettsider.

    Ellers synest jeg strengt tatt graden av bløff er ganske ubetydelig I HiFi-sammenheng. Det er nok av aktører som prøver å selge svindyre produkter som garantert ikke funker som avertert. Jeg har ikke registrert den helt store iveren etter å gå etter forhandlerene av slike.

    Utover det åpenbare i bløffen klarer jeg ikke helt å se hva som er så mye å hisse seg over. Er "spesiallaget / limited edition / whatever" så mye verre enn "gir en oktav ekstra i bassen" ? Tror man på det siste er man strengt tatt dummere enn om man tror på det første. Det første er i det minste mulig, sånn i teorien.

    Du kan jo prøve å gå inn på Oslo HiFi-center og spørre hva de mener med "incredibly fast speeds" or "extremely large bandwidth". Det står vitterlig så på hjemmesiden deres, men enhver med hodet noenlunde i vater skjønner jo at de presenterer tullball for en pris mellom 10 og 2-300.000 kroner. Jeg synest ikke en fake påstand om modifiseringer eller lignende er spesielt mye verre.

    Greia med Maxwell er strengt tatt at svadaen var så åpenbar at selv de på de bakerste setene i klassen skjøte at det var svada. Normalt har forhandlere I det minste vett til å pakke inn svadaen sin slik at det for et ukritisk øye med tykk lommebok og svært manglende forståelse for basal elektronikk og fysikk kan høres fornuftig ut.
    Oslo hifi center skriver mye svada det er greit , men di har jo lov til og selge produkter og fleste er jo oppegående mennesker som handler hifi + mange kan jo sitt og vet hva man vil ha , men at mannem bak maxwell hifi enda selger produkter det er helt sykt han ikke ble stoppet , sa jo han hadde verdier for over 3 milloner i retten etter han ble begjæret konkurs , men di fant ut at han ikke hadde det. Kan jo være han tok og gjømte siste rest for og selge og få penger rett i lommen. Men bare og lese hva som står inne på maxwell hifi kan man begynne og lure på om det er flere enn 1 skrue løs.

    Imagine
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Vel, det er ikke forbudt å starte opp igjen etter en konkurs. ...med blanke ark og fargestifter til. ;)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Vel, det er ikke forbudt å starte opp igjen etter en konkurs. ...med blanke ark og fargestifter til. ;)
    Er vel mange som gjør det. En lokal fyr kjørte nylig et selskap på ræva. Startet opp et nytt med nesten samme navn før oppgjøret i forrige bo hadde begynt. :)
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Selv etter å ha fjernet 99% av det vanvittige tullballet som stod på de opprinnelige sidene må man ha ganske mange skruer løs for å handle etter å ha besøkt butikkens nettsider.

    Ellers synest jeg strengt tatt graden av bløff er ganske ubetydelig I HiFi-sammenheng. Det er nok av aktører som prøver å selge svindyre produkter som garantert ikke funker som avertert. Jeg har ikke registrert den helt store iveren etter å gå etter forhandlerene av slike.

    Utover det åpenbare i bløffen klarer jeg ikke helt å se hva som er så mye å hisse seg over. Er "spesiallaget / limited edition / whatever" så mye verre enn "gir en oktav ekstra i bassen" ? Tror man på det siste er man strengt tatt dummere enn om man tror på det første. Det første er i det minste mulig, sånn i teorien.

    Du kan jo prøve å gå inn på Oslo HiFi-center og spørre hva de mener med "incredibly fast speeds" or "extremely large bandwidth". Det står vitterlig så på hjemmesiden deres, men enhver med hodet noenlunde i vater skjønner jo at de presenterer tullball for en pris mellom 10 og 2-300.000 kroner. Jeg synest ikke en fake påstand om modifiseringer eller lignende er spesielt mye verre.

    Greia med Maxwell er strengt tatt at svadaen var så åpenbar at selv de på de bakerste setene i klassen skjøte at det var svada. Normalt har forhandlere I det minste vett til å pakke inn svadaen sin slik at det for et ukritisk øye med tykk lommebok og svært manglende forståelse for basal elektronikk og fysikk kan høres fornuftig ut.
    En burde la dette innlegget synke inn!
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    Selv etter å ha fjernet 99% av det vanvittige tullballet som stod på de opprinnelige sidene må man ha ganske mange skruer løs for å handle etter å ha besøkt butikkens nettsider.

    Ellers synest jeg strengt tatt graden av bløff er ganske ubetydelig I HiFi-sammenheng. Det er nok av aktører som prøver å selge svindyre produkter som garantert ikke funker som avertert. Jeg har ikke registrert den helt store iveren etter å gå etter forhandlerene av slike.

    Utover det åpenbare i bløffen klarer jeg ikke helt å se hva som er så mye å hisse seg over. Er "spesiallaget / limited edition / whatever" så mye verre enn "gir en oktav ekstra i bassen" ? Tror man på det siste er man strengt tatt dummere enn om man tror på det første. Det første er i det minste mulig, sånn i teorien.

    Du kan jo prøve å gå inn på Oslo HiFi-center og spørre hva de mener med "incredibly fast speeds" or "extremely large bandwidth". Det står vitterlig så på hjemmesiden deres, men enhver med hodet noenlunde i vater skjønner jo at de presenterer tullball for en pris mellom 10 og 2-300.000 kroner. Jeg synest ikke en fake påstand om modifiseringer eller lignende er spesielt mye verre.

    Greia med Maxwell er strengt tatt at svadaen var så åpenbar at selv de på de bakerste setene i klassen skjøte at det var svada. Normalt har forhandlere I det minste vett til å pakke inn svadaen sin slik at det for et ukritisk øye med tykk lommebok og svært manglende forståelse for basal elektronikk og fysikk kan høres fornuftig ut.
    Velskrevet og 100% korrekt.

    Men ikke forvent at dette skal "synke inn". Heldigvis. For da bortfaller jo muligheten til å fremstå som den eneste seriøse.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.080
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Dessverre endel som har kjøpt MX og O.F.M tunede produkter der til blodpriser. En håndpåleggelse på boksene ga en stiv prisøkning
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Enda en tråd om Maxwell. Er det ikke bare å tipse finn og politiet? Mulig annonsene på finn blir stoppet, men garanterer at politiet ikke løfter en finger, da de ikke klarer å tolke annonsenes innhold??????
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    han står oppført med eget navn som selger på finn, ikke maxwell?? sånn tolker jeg det. Han har seriøst mye hifi utstyr i privat eie
    Vet han selger med eget navn på finn, men han besitter ikke alt det der i eget eie, dette er nok det som er igjen etter butikken hans gikk konkurs, men Maxwell hifi er fortsatt oppe og går med mx modifisert produkter noe som er helt merkelig.

    Imagine
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    han står oppført med eget navn som selger på finn, ikke maxwell?? sånn tolker jeg det. Han har seriøst mye hifi utstyr i privat eie
    Vet han selger med eget navn på finn, men han besitter ikke alt det der i eget eie, dette er nok det som er igjen etter butikken hans gikk konkurs, men Maxwell hifi er fortsatt oppe og går med mx modifisert produkter noe som er helt merkelig.

    Imagine
    Vindheim har kjøpt konkursboet etter Maxwell Hifi, det er helt normalt at en eller flere av de som eide det firmaet som gikk konkurs kjøper opp restene som bli lagt ut for salg av bobestyrer. Det er heller ikke ulovlig, det var jo tross alt et aksjeselskap. Velkommen til kapitalismen, folkens!

    Noen ganger framstår HFS som hjemmesidene til Rød Front eller Tjen Folket i sin kapitalismefiendtlighet. ;)
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Selv etter å ha fjernet 99% av det vanvittige tullballet som stod på de opprinnelige sidene må man ha ganske mange skruer løs for å handle etter å ha besøkt butikkens nettsider.

    Ellers synest jeg strengt tatt graden av bløff er ganske ubetydelig I HiFi-sammenheng. Det er nok av aktører som prøver å selge svindyre produkter som garantert ikke funker som avertert. Jeg har ikke registrert den helt store iveren etter å gå etter forhandlerene av slike.

    Utover det åpenbare i bløffen klarer jeg ikke helt å se hva som er så mye å hisse seg over. Er "spesiallaget / limited edition / whatever" så mye verre enn "gir en oktav ekstra i bassen" ? Tror man på det siste er man strengt tatt dummere enn om man tror på det første. Det første er i det minste mulig, sånn i teorien.

    Du kan jo prøve å gå inn på Oslo HiFi-center og spørre hva de mener med "incredibly fast speeds" or "extremely large bandwidth". Det står vitterlig så på hjemmesiden deres, men enhver med hodet noenlunde i vater skjønner jo at de presenterer tullball for en pris mellom 10 og 2-300.000 kroner. Jeg synest ikke en fake påstand om modifiseringer eller lignende er spesielt mye verre.

    Greia med Maxwell er strengt tatt at svadaen var så åpenbar at selv de på de bakerste setene i klassen skjøte at det var svada. Normalt har forhandlere I det minste vett til å pakke inn svadaen sin slik at det for et ukritisk øye med tykk lommebok og svært manglende forståelse for basal elektronikk og fysikk kan høres fornuftig ut.
    En grunn til at de store aktørene ikke gåes etter i sømmene av fagpressen er vel ganske åpenbar, er den ikke? Man sager ikke av grena man sitter på. Men ser poenget ditt. Enkelte tilbehørsprodusenter er i mine øyne like store svindlere og løgnere som Maxwell, men med et kobbel av pengesterke medhjelpere. Da er de ikke så lette å få has på. Tenk hvor mye f.eks. Hifiklubben og OHC tjener på å selge tilbehør...
     

    scaniagutten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    1.161
    Antall liker
    575
    Torget vurderinger
    46
    Vi får bare håpe at ingen noensinne kjøper noe fra Maxwell etter de siste årenes avsløringer.De aller fleste er nok advart mot denne aktøren nå.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Ja alle andre snakker sant hele tiden og ville aldri finne på å dikte opp noe (alternativt videreformidle produsentens dikting) med økt salg og økte marginer som mål. Det skulle tatt seg ut.

    Stereo+ har sparket opp en vilkårlig vidåpen dør men ikke brydd seg med de andre.

    Det er vel nesten lettere å finne hifi-markedsføring som ikke henger på greip enn å finne en som gjør det? Maxwell prøvde, tross alt, å få kundene til å kvitte seg med en begrenset mengde penger. Produktene var neppe gjort noesomhelst med så de funket vel som tiltenkt.

    Moralen er vel at det er ille å selge en bløff som er opplagt, men om bløffen er mer subtil og palkket pent inn i fine begreper og flotte figurer så er det ikke så nøye, men nærmest en selvfølge at det er slik man driver business i denne bransjen.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Jeg føler denne heksejakten etter Maxvell bør slutte nå. Andre aktører gjør nok mye de også som hvis det ble gått i sømmene ikke viste seg å være helt på gir. Stereo+ tok ham, presenterte dette for alle å lese her inne og andre steder, men sluttet der, istedenfor å grave dypt i andre aktører som blir steinrike på overprisede produkter og tildels vanvittig reklame til tider. Men der pengene er, er det også makt, makt som kan være vanskelig å gå imot. Maxvell var 1 enkel kar, sikkert lett bytte med et blad som selv var tjent på litt ekstra reklame rundt seg. Nok er nok, dette er jo lavmål så det holder
     
    Sist redigert:

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo tøft av en stor og sterk og ta en liten og svak,det gir respekt.
    Men neste gang gyver vel pressen løs på de som er større og sterkere.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.466
    Antall liker
    3.611
    Torget vurderinger
    96
    Nå er det intet forsvar for svindelen til Maxwell. Den er veldig grov. Det man må huske på, er at det i denne bransjen som i andre, er en del nybegynnere. Jeg aner ikke hvor mange som har gått på limpinnen hos han, men en del er det nok. Og det er trist.
    Men det skjer også i den mer "stuerene" delen av bransjen. Der det formuleres smartere, kanalene er mer seriøse, og aktørene er store og pengesterke. Og lureriet gjøres med både forhandler og produsent på samme lag. Maxwell var helt annerledes her, da han diktet opp en masse tullball om produktene som produsenten overhodet ikke var kjent med.

    Nylig så jeg på HFS forsiden en strømpadde til nesten 100K. For en jævla strømfordeler! For meg er det svindel.
    Vi kan flire av damene som hiver penger etter stadig ny kosmetikk som lover evig ungdom, men det er bare blåbær i forhold.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg er ikke enig i at 'heksejakten' på Maxwell bør slutte. Den bør derimot utvides til å omfatte resten av bransjen. Der det er hekser bør det jaktes.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Damefrisør til 3K i timen fremstår som et kupp iforhold!!!
    Vesker til eksempel 20-30k og.... jada jeg vet det finnes dyrere vesker.
    Men 100K for en strømpadde er ren svindel, og det har ingenting med estetikk og gjøre.... jeg blir flau på medsammensvorne innen denne HOBBYEN.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det vil alltid finnes "eksklusive" produkter som er overpriset i forhold til nytteverdi/ytelse. Rett og slett fordi noen har mer penger enn vett og liker å vise det. Slik er faktisk tilstanden i et liberalt kapitalistisk samfunn. Get over it, det er hverken forbudt eller dumt. Det skapes arbeidsplasser og verdiskapning fordi noen har mer penger enn vett, slik er det i alle bransjer fra mat til byggbransje.

    Ikke at jeg er imot å protestere mot det, jeg gjør selv det samme. Men denne ekstremt fokuserte kritikken av den åpenbart ikke helt friske personen i Stavanger virker litt enøyd. Det finnes ingen tilsvarende tråder om Spacegarden eller klubben, Vindheim har blitt plukket opp som djevelen over djevler. Selv har jeg møtt ham en eneste gang og fikk nok av hans svada etter få minutters samtale, men jeg var aldri i tvil om at han faktisk tror på det han sier og skriver. At det betyr at han ikke er helt i vater gjør at jeg synes det er nok mas om mannen nå, han er nok mest av alt en personlig tragedie.

    Vi må gjerne kritisere produktene, men nå er det bare en liten mann med en lagerbeholdning som han selger ut. Dette er ingen storaktør i bransjen, bare en ubetydelig liten butikk som mest av alt minner om et avansert loppemarked. Og endel av kritikken ser ut som manglende forståelse av det samfunnssystemet jeg tror alle oss er enige om er den greieste måten å organisere Norge etter. Som sagt, kom nå over at Vindheim faktisk eksisterer og driver litt salg av produkter som ofte er overpriset. Han er ingen trussel for hverken bransjen eller oss.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Maxwell i Stavanger er en skrudd kjeltring når han kommer med disse påstandene angående Harbeth høyttalerne han selger på Finn;

    "Denne lille produsenten fra Storbritania har åpnet muligheten for meg til å Custom-Produsere O.F.M til disse Klassiske Monitorene med den typiske Engelske Vintage-Sounden fra BBC, der de første endelige Høyttalermodellene kom på plass på begynnelsen av 1980-tallet. Dette var produkter som på en måte ble Referencen for alle andre til å følge. Dette ble starten på produksjonen av KOMPLETTE Fullfrekvente Høyttalere med Frekvensgang: 20 - 20.000Hz +/-3dB.
    " - Dette har blitt en liten samling godt produserte Delfrekvente Monitorer med mulighet for Oppgraderte Flytende elementsamlinger med meget LIVE-Levende TILSTEDEVÆRENDE egenskaps-kvaliteter ...- over deler av produksjons-linjen !!! Denne Opplevelsen vil du ikke glemme !!"

    ----------
    Det er heller ikke bra å selge strømfordelere og kabler til hundretusener og forklare det med nanoteknologi og space age technology. Produsenten ler hele veien til banken.

    Bransjen er full av sjarlataner og mange går på limpinnen. Uff.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg føler denne heksejakten etter Maxvell bør slutte nå. Andre aktører gjør nok mye de også som hvis det ble gått i sømmene ikke viste seg å være helt på gir. Stereo+ tok ham, presenterte dette for alle å lese her inne og andre steder, men sluttet der, istedenfor å grave dypt i andre aktører som blir steinrike på overprisede produkter og tildels vanvittig reklame til tider. Men der pengene er, er det også makt, makt som kan være vanskelig å gå imot. Maxvell var 1 enkel kar, sikkert lett bytte med et blad som selv var tjent på litt ekstra reklame rundt seg. Nok er nok, dette er jo lavmål så det holder
    Var ikke ment som noe hekse jakt eller dette se heller hva jeg skrev i åpningen , for meg kan bare en moderator fjerne denne tråden kunne brydd meg mindre egentilig.

    Imagine
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.706
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Maxwell i Stavanger er en skrudd kjeltring når han kommer med disse påstandene angående Harbeth høyttalerne han selger på Finn;

    "Denne lille produsenten fra Storbritania har åpnet muligheten for meg til å Custom-Produsere O.F.M til disse Klassiske Monitorene med den typiske Engelske Vintage-Sounden fra BBC, der de første endelige Høyttalermodellene kom på plass på begynnelsen av 1980-tallet. Dette var produkter som på en måte ble Referencen for alle andre til å følge. Dette ble starten på produksjonen av KOMPLETTE Fullfrekvente Høyttalere med Frekvensgang: 20 - 20.000Hz +/-3dB.
    " - Dette har blitt en liten samling godt produserte Delfrekvente Monitorer med mulighet for Oppgraderte Flytende elementsamlinger med meget LIVE-Levende TILSTEDEVÆRENDE egenskaps-kvaliteter ...- over deler av produksjons-linjen !!! Denne Opplevelsen vil du ikke glemme !!"

    ----------
    Det er heller ikke bra å selge strømfordelere og kabler til hundretusener og forklare det med nanoteknologi og space age technology. Produsenten ler hele veien til banken.

    Bransjen er full av sjarlataner og mange går på limpinnen. Uff.
    Er selvfølgelig enig her. Derfor venter jeg spent på at Stereo+ skal ta fatt på de andre synderne, lurer på når det skjer?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Må egentlig le litt jeg , ser mange skriver hiver vekk penger på dyrt hifi utstyr , ting er overpriset , så sitter meste parten av dere her inne med utstyr til 100.000 noen 200.000 noen oppi million klassen , så da er det bare på en måte og si at pengene har blitt kastet i dass , at det fårekommer mye slik hos andre levrandører også garantert. Mye hifi er overpriset til di grader også , ikke minst forsterkere som det skal være så stor forskjell lyd messig etc etc , har selv testet en del forsterkere i det siste og mange forsterkere som ligger i pris klassen til 30000 kr spiller bedre til en for 80000 kr da kan man egentlig begynne og lure , ta oslo hificenter som er en ganske stor kjede når du kjøper en høyttaler til si 100.000 kr , hva trur dere oslo hificenter har betalt for den sikert rundt halvparten. Kabler også kjøp nordost odin og få super lyd i anlegget det er for meg bra tregt.

    Imagine
     

    Keroo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2016
    Innlegg
    58
    Antall liker
    30
    Sted
    Karmøy
    Maxwell i Stavanger er en skrudd kjeltring når han kommer med disse påstandene angående Harbeth høyttalerne han selger på Finn;

    "Denne lille produsenten fra Storbritania har åpnet muligheten for meg til å Custom-Produsere O.F.M til disse Klassiske Monitorene med den typiske Engelske Vintage-Sounden fra BBC, der de første endelige Høyttalermodellene kom på plass på begynnelsen av 1980-tallet. Dette var produkter som på en måte ble Referencen for alle andre til å følge. Dette ble starten på produksjonen av KOMPLETTE Fullfrekvente Høyttalere med Frekvensgang: 20 - 20.000Hz +/-3dB.
    " - Dette har blitt en liten samling godt produserte Delfrekvente Monitorer med mulighet for Oppgraderte Flytende elementsamlinger med meget LIVE-Levende TILSTEDEVÆRENDE egenskaps-kvaliteter ...- over deler av produksjons-linjen !!! Denne Opplevelsen vil du ikke glemme !!"

    ----------
    Det er heller ikke bra å selge strømfordelere og kabler til hundretusener og forklare det med nanoteknologi og space age technology. Produsenten ler hele veien til banken.

    Bransjen er full av sjarlataner og mange går på limpinnen. Uff.
    Er selvfølgelig enig her. Derfor venter jeg spent på at Stereo+ skal ta fatt på de andre synderne, lurer på når det skjer?
    En fargeklatt han der.. Om han har modifisert, og han selv opplever det som noe bra.. vel det får vel da så være.
    Han gav vel garanti etc på varene han solgte da han drev.

    Men, som sagt flere ganger.. det er veldig mange aktører som ikke hadde tålt den nådeløse lupen :)
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    I min verden er det en stor forskjell på å selge EGNE overprisede produkter, eller på vegne av produsenter, med svulstig ordbruk kontra det å selge andres overprisede produkter, mot deres vilje, med det som ikke kan betegnes som annet enn misvisende og løgnaktig reklame. Men jeg er litt enkel sånn...
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.495
    Antall liker
    9.222
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Maxwell i Stavanger er en skrudd kjeltring når han kommer med disse påstandene angående Harbeth høyttalerne han selger på Finn;

    "Denne lille produsenten fra Storbritania har åpnet muligheten for meg til å Custom-Produsere O.F.M til disse Klassiske Monitorene med den typiske Engelske Vintage-Sounden fra BBC, der de første endelige Høyttalermodellene kom på plass på begynnelsen av 1980-tallet. Dette var produkter som på en måte ble Referencen for alle andre til å følge. Dette ble starten på produksjonen av KOMPLETTE Fullfrekvente Høyttalere med Frekvensgang: 20 - 20.000Hz +/-3dB.
    " - Dette har blitt en liten samling godt produserte Delfrekvente Monitorer med mulighet for Oppgraderte Flytende elementsamlinger med meget LIVE-Levende TILSTEDEVÆRENDE egenskaps-kvaliteter ...- over deler av produksjons-linjen !!! Denne Opplevelsen vil du ikke glemme !!"

    ----------
    Det er heller ikke bra å selge strømfordelere og kabler til hundretusener og forklare det med nanoteknologi og space age technology. Produsenten ler hele veien til banken.

    Bransjen er full av sjarlataner og mange går på limpinnen. Uff.
    Er selvfølgelig enig her. Derfor venter jeg spent på at Stereo+ skal ta fatt på de andre synderne, lurer på når det skjer?
    Det er jo en forskjell her. Å påstå at man samarbeider med Teac og Harbeth i utvikling av spesialmodeller når det beviselig er blank løgn er værre i mitt hode enn når andre selger kabler og strømtilbehør til en bøtte penger. Det å kjøpe en kabel eller strømfordeler til hundretusen kroner er bare latterlig, men det å kjøpe en spesialmodell til en vesentlig høyere pris i den tro at den er utviklet i samarbeid med produsenten er å bli lurt på en kriminell måte.
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Maxwell i Stavanger er en skrudd kjeltring når han kommer med disse påstandene angående Harbeth høyttalerne han selger på Finn;

    "Denne lille produsenten fra Storbritania har åpnet muligheten for meg til å Custom-Produsere O.F.M til disse Klassiske Monitorene med den typiske Engelske Vintage-Sounden fra BBC, der de første endelige Høyttalermodellene kom på plass på begynnelsen av 1980-tallet. Dette var produkter som på en måte ble Referencen for alle andre til å følge. Dette ble starten på produksjonen av KOMPLETTE Fullfrekvente Høyttalere med Frekvensgang: 20 - 20.000Hz +/-3dB.
    " - Dette har blitt en liten samling godt produserte Delfrekvente Monitorer med mulighet for Oppgraderte Flytende elementsamlinger med meget LIVE-Levende TILSTEDEVÆRENDE egenskaps-kvaliteter ...- over deler av produksjons-linjen !!! Denne Opplevelsen vil du ikke glemme !!"

    ----------
    Det er heller ikke bra å selge strømfordelere og kabler til hundretusener og forklare det med nanoteknologi og space age technology. Produsenten ler hele veien til banken.

    Bransjen er full av sjarlataner og mange går på limpinnen. Uff.
    Er selvfølgelig enig her. Derfor venter jeg spent på at Stereo+ skal ta fatt på de andre synderne, lurer på når det skjer?
    En fargeklatt han der.. Om han har modifisert, og han selv opplever det som noe bra.. vel det får vel da så være.
    Han gav vel garanti etc på varene han solgte da han drev.

    Men, som sagt flere ganger.. det er veldig mange aktører som ikke hadde tålt den nådeløse lupen :)
    Nå er det nevnt flere ganger her at "de andre" hadde ligget dårlig an hvis "de" tok for seg "dem" også. Spør fordi jeg lurer, lurer fordi jeg ikke har peiling; Hvem er dette og hva er det de har gjort/gjør?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Min oppfatning er noen synes det er kriminelt at «de andre» selger tilleggsprodukter med høy avanse. Det er det ikke. Som nevnt ovenfor selges MX-produktene under falske premisser og det er noe helt annet.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jaja, får da håpe at de som kjøper strømpadde og kabler til titalls, sågar hundretusentalls kr, ikke er fattige studenter eller familiefedre som sliter med å få endene til å møtes. Sjansen er nok langt større for at kundene er de som allerede eier dyr bolig med masse design stæsj, fet bil med masse extras, båt og hytter og you name it. Disse får gjerne inn på konto pr mnd summer som de fleste kan bare drømme om - jeg kjenner til noen slike - de aner ikke hva de skal bruke penger på når de allerede har alt de trenger og mere til. Hvis dette gjør det mulig for at butikkene kan i neste omgang ta seg råd til å satse på andre produkter, som feks smale hiend, så er det kanskje ikke så galt at det ikke er godt for noe, eller noen? Jeg mener, pengene er der ute og de sitter løst for enkelte. Bare tenk på hva det koster å legge på noen kryss ekstra når man kjøper bil eller bolig. Uansett er det jo ikke mine penger de bruker. Dessuten vil antagelig det meste havne ut på brukten rundt om før eller senere likevel ;)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.014
    Torget vurderinger
    2
    Det er egentlig temmelig drøyt å beskylde bransjen generelt for svindel.

    Selvsagt finnes det ingen rimelighet i at en forsterker eller et par høyttalere har samme pris som en Tesla Model S, men her er det åpenbart at en minimal kundegruppe må betale for å holde folk i arbeid, men uten disse entusiastene, hadde vi bare hatt Pioneer og Yamaha å velge i.

    Strømfordeler til 100 000,- er helt ute, la oss enes om det. Men den inneholder ca. like mye intellectual property som et rør effekttrinn, som også lett koster på 2 og 3 hundre tusenlapper. Om det virker eller ikke har jo en hver all rett i verden til å teste selv, og regelverket om angrefrist er solid i Norge. Vi er sikkert flere som ikke ønsker å kjøpe passive enheter til slike smått urealistiske summer, men fra det til å kalle en hel bransje for svindlere, føler jeg er et drøyt steg. Jeg tror det er mer fair å si at deler av bransjen har tatt noen usunne steg, men kjøpekraften i dette og enkelte andre samfunn, viser at det finnes et marked, så hvem er vi som skal sette oss til doms over hva rike mennesker velger å prioritere? Bedre at de kjøper privatfly, enn at de nyter musikk? De kan spise mat med bladgull på, de kan kjøpe seg klodens dyreste prostituerte, eller et maleri av Munch til flere titalls millioner kroner. Men det er neppe svindel. Det er bare en eller annen form for lovlig galskap, såpass får vi tåle.

    Så får heller vi vanlig dødelige nyte av det faktum at all den ekstravagansen vi ser i vår bransje, heldigvis drypper ned på de rimeligere produktene også, sånn at vi får nesten like god lyd, for en ørliten del av hva det aller verste koster.

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.792
    Antall liker
    11.188
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er vel liten tvil om at Hi End-bransjen i generell sammenheng har beveget seg tildels utfor stupet i mange år, og med en såkalt "fagpresse" som i stil og innhold minner mer om misjonsblader enn en reell og kritisk fagpresse. De fleste kommentarene her konkluderer jo med at man absolutt bør påpeke juks og humbug, men da blir det direkte morsomt å lese de kommentarene som oftest kommer, når noen på rent faglig basis påpeker at noe nøødvendigvis og faktisk er juks og humbug uten et snev av rot i teknisk virkelighet.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.785
    Antall liker
    913
    morsomt hva man skal sammenligne hifi svindelprodukter med.. båt bil, hus, munch maleri (!). si meg, får du ett originalt munch maleriet til noen få tusenlapper istedenfor en million? ikke? strømrensere, kabler og annet lureri til f.eks 100.000 kan man ofte lett teknisk overgå til en promille av den summen fra andre aktører. da er det SVINDEL. punktum, sympati for useriøse forhandlere som vistnok fortjener full årslønn samme hva de selger osv har ingenting med saken å gjøre. de sikter seg nettop inn mot rikinger som ikke har tid til å sette seg inn i det de kjøper, de stoler på selgeren og tror de får et kjempeprodukt. at forhandleren viderefører svindelproduktet for å berike segselv er grunnen til at produktene flommer inn. ingenting av de hadde vært tolerert på 80tallet og før den tid.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn