Marion Jones

O

OivindJ

Gjest
Ingen OT helter som hadde tenkt til å nevne henne? ;D

O

OivindJ

Gjest
Truddø det var no snakk om sånn doping jeg, det har jeg lært meg masse om i avisa skjønner`u.

Sånn doping er visst det samma som sånn protein pulver og sånn narkotika, har jeg hørt.

Så det så... ;D

S

slowmotion

Gjest
Alle de folka er dopa i større eller mindre grad.
Det er naivt å tro noe annet.

O

OivindJ

Gjest
slowmotion skrev:
Neimen, skal de ikke drive med voldtekt, ran og sånn også da da?

Står jo i avisa at alle som driver med sånn doping gjør det.

Dette var rart syntes jeg.. ;D

O

OivindJ

Gjest
Hu har nok tatt mange doser sånn kreatin også da. Jada..

Beklager.. ;D

Dr.Evil

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
2
slowmotion skrev:
Hva med Bush administrasjonen?

O

OldBoy

Gjest
To års utestengelse for sånne administrasjoner, og sånne presidenter også, forsåvidt, hadde kanskje ikke vært så dumt??

:) :) :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Synd for henne at hun ble tatt. Men den som intet våger, intet vinner.

Bokstavelig talt.

O

OivindJ

Gjest
Favoritten må være han derre Mr. Shampo, som mente han han hadde gått opp 7-8 kg og samtidig redusert fettet over sommern. (Før første sesongen i statene)

Nei Espen! Feil svar!

G

Gjestemedlem

Gjest
OivindJ skrev:
Favoritten må være han derre Mr. Shampo, som mente han han hadde gått opp 7-8 kg og samtidig redusert fettet over sommern. (Før første sesongen i statene)

Nei Espen! Feil svar!
Kalles styrketrening. Man kan ikke komme til NHL som pusling. Ikke noe Madam Mim over det.

O

OivindJ

Gjest
Nei Gjestemedlem! Feil svar!

Spør fastlegen din.

(Om du trodde det bare var trening det var snakk om da)

INGEN reduserer fettet og går opp så mye i vekt samtidig, på så kort tid. (Uten bruk av ting og tang)

G

Gjestemedlem

Gjest
OivindJ skrev:
Nei Gjestemedlem! Feil svar!

Spør fastlegen din.

(Om du trodde det bare var trening det var snakk om da)
Har du riktig kroppstype kan du uten problemer bygge noen kilo med bulk på en sommer. Har man feil genetikk hjelper det lite uansett hva man gjør. Spesielt hockeygutter som trenger hele kroppen hardt inkludert de store muskelgruppene i lår og mage. Bare veskenivåret i kroppen fra en dag til en annen kan utgjøre flere kilo forøvrig. Så med mindre man er en genetisk pinglegutt kan man ved hard trening og riktig koste bygge store mengder muskler. 2 kilo i måneden er langt ifra en umulighet.

O

OivindJ

Gjest
BULLSHIT

Dvs kroppsvekten kan lett gå opp fort, men han hadde i tillegg redusert fettet(og dermed også mest sannsynelig mengden veske i kroppen), altså var mere enn hele vektøkningen ren musklatur, og det skjer ikke naturlig på noen som helst måte! (på så kort tid)

T

Thomas1

Gjest
Det som er helt sikkert, er at slanking og oppbygging av muskelmasse er vanskelig å få til samtidig. Skal man legge på seg noen kg med muskler må man passe på å få i seg nok av alt, og litt til. Muskler under konstruksjon krever jevn tilgang med næringstoffer, hovedsaklig i form av proteiner og karbohydrater.

Det kan selvfølgelig være at han har kombinert både hard fysisk muskelbygging samtidig som han har trent kondisjon, men da tror jeg det skal mye til å legge på seg 6-8 kg muskler på en så kort tid. ( uten hjelp av inntak av ex steroider )

G

Gjestemedlem

Gjest
Thomas1 skrev:
Det som er helt sikkert, er at slanking og oppbygging av muskelmasse er vanskelig å få til samtidig.
Hvis du med slanking mener å redusere fettmengden samtidig som man øker muskelmassen, så er jo ikke det noe uvanlig resultat av trening.

Skal man legge på seg noen kg med muskler må man passe på å få i seg nok av alt, og litt til. Muskler under konstruksjon krever jevn tilgang med næringstoffer, hovedsaklig i form av proteiner og karbohydrater.
Proteiner er vesentlig for å opprettholde eller øke muskemassen. Karbohydrater er kun energi, og er bare viktig dersom det totale kalorinntaket er så lavt at kroppen bruker proteinlagre i tillegg til fett for å dekke energibehov. Folk som i et tidsrom kun spiser proteiner og fett kan klare å bygge godt med musker hvis de trener hardt, samtidig som de går ned i vekt totalt.

Det kan selvfølgelig være at han har kombinert både hard fysisk muskelbygging samtidig som han har trent kondisjon, men da tror jeg det skal mye til å legge på seg 6-8 kg muskler på en så kort tid. ( uten hjelp av inntak av ex steroider )
Selv om mannen bare har trent max styrke og lite kondisjon vil han gjerne miste fett hvis kostholdet er tilpasset. Men det er mer effektivt med kondistrening hvis hovedfokuset er fettreduksjon og ikke muskelbygging.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
sommern varer jo 2-3 mnd, skulle da ikke være umulig det.. med rett kosthold og rett trening bør da det gå greit, disse folkene har vel sikkert og tilgjengelig bedre trenere og det de vil trenge av for, en det vanlige folk har.

O

OivindJ

Gjest
INGEN voksen person går opp 7-8kg i REN MUSKELMASSE iløpet av et år engang (uten ulovlige middler).

G

Gjestemedlem

Gjest
OivindJ skrev:
INGEN voksen person går opp 7-8kg i REN MUSKELMASSE iløpet av et år engang (uten ulovlige middler).
Du er enten dårlig informert eller har et mangelfult genetisk erfaringsnivå. Kanskje du bør forlange pengene tilbake fra Sats.. :)

"Based on the research I've looked at, as well as my own personal experience, I'd estimate that the "average" male (if there is such a thing) can expect to gain roughly 2-4% of their initial weight in the form of muscle after 6 weeks of regular resistance exercise [3, 4]. These figures are based on the results of studies using trained subjects with a body fat percentage of 10-15%. Whether extremely lean or very overweight people would get the same results is hard to say.

For example, someone who weighs 180 pounds can expect to gain anywhere from 3-7 pounds of lean mass over a 6-week period. For every pound of muscle you gain, expect to add anywhere from 0.5 to 1 pound of fat. So, if you want to add 10 pounds of lean muscle, expect to gain roughly 15-20 pounds in weight.

Although I haven't seen many studies on muscle growth in women, my best guess is that gains in the "average" female are approximately half those seen in men.

Remember that muscle growth is not a linear process, and you won't keep growing at the same rate forever. Over the course of a year, it's rare for most people to add more than 25 pounds of muscle, although it's certainly not unrealistic to gain more than 25 pounds in weight.

So, a beginner on a decent training and nutrition program might be able to gain 25 pounds of muscle in their first year of training."

http://www.thefactsaboutfitness.com/research/fail.htm

For toppidrettsutøvere og muskelbyggere er det godt mulig å øke dette drastisk.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
OivindJ skrev:
ha! det mener jeg da så absolutt jeg gjorde for et par år siden, kan ikke tenke meg at fettprosenten økte, har aldri fått i meg noen ulovelige middler i hele mitt liv.

om jeg er/var en voksen mann er en annen sak...

T

Thomas1

Gjest
Hvis du med slanking mener å redusere fettmengden samtidig som man øker muskelmassen, så er jo ikke det noe uvanlig resultat av trening.
man trener veldig korte økter. Gjerne 80 % av maks x 3-4. Kroppen skal ikke få sjansen til å fobrenne fettet som v/ mange repitisjoner og 50% av maksimalt av løftestyrken.

Proteiner er vesentlig for å opprettholde eller øke muskemassen. Karbohydrater er kun energi, og er bare viktig dersom det totale kalorinntaket er så lavt at kroppen bruker proteinlagre i tillegg til fett for å dekke energibehov. Folk som i et tidsrom kun spiser proteiner og fett kan klare å bygge godt med musker hvis de trener hardt, samtidig som de går ned i vekt totalt.
For å unngå at man forbrenner noen proteiner under selve treningen bruker man karbohydrater som energikilde under trening. Proteiner er restitusjon.
Fett er ikke gunstig som energikilde. Det forbrenner ikke fort nok. Fettet blir ikke tært på før man er tom for proteiner og karbohydrater.

Selv om mannen bare har trent max styrke og lite kondisjon vil han gjerne miste fett hvis kostholdet er tilpasset. Men det er mer effektivt med kondistrening hvis hovedfokuset er fettreduksjon og ikke muskelbygging
Man har ikke et tilpasset kosthold når man kun bygger muskler. Det er ingen normal balanse mellom inntak av proteiner,karbohydrater og fett.

O

OivindJ

Gjest
J.Finvaag skrev:
OivindJ skrev:
ha! det mener jeg da så absolutt jeg gjorde for et par år siden, kan ikke tenke meg at fettprosenten økte, har aldri fått i meg noen ulovelige middler i hele mitt liv.

ok, FØRSTE ÅRET: 1kg veske økning, 1/2 kg økning i fett, resten i ren muskelmasse, mulig..

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
OivindJ skrev:
J.Finvaag skrev:
OivindJ skrev:

ok, FØRSTE ÅRET: 1kg veske økning, 1/2 kg økning i fett, resten i ren muskelmasse, mulig..
ikke for å være frekk men du tar feil :-*
;D

edit: men det kan fort ha noe med min unge alder å gjøre, da man vel restituerer seg fortere da og kan trene mer, samt at man kansje ikke er helt ferdig utvokst enda..

O

OivindJ

Gjest
Ok, prøv å gjøre det igjen da.. :)

Allerede trente voksene folk klarer ikke det.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
OivindJ skrev:
Ok, prøv å gjør det igjen da.. :)

hmm ja det kan jeg jo alltid gjøre, kan begynne til jul, nei før jul da, kan ta med julematn som en del av opplegget :p kan blir hardt da da jeg skal trene fram mot styrkeprøven også, bør vel da ha mer styrke trening enn sykkling..
hvordan får jeg målt fettprosenten ?

G

Gjestemedlem

Gjest
J.Finvaag skrev:
OivindJ skrev:
Ok, prøv å gjør det igjen da.. :)

hmm ja det kan jeg jo alltid gjøre, kan begynne til jul, nei før jul da, kan ta med julematn som en del av opplegget :p kan blir hardt da da jeg skal trene fram mot styrkeprøven også, bør vel da ha mer styrke trening enn sykkling..
hvordan får jeg målt fettprosenten ?
Man kan bruke et elektrisk apparat der en holder en elektrode i hver hånd og det sendes litt strøm gjennom deg. Det er ikke så veldig nøyaktig, men det kan gi deg en grei indikasjon på forandringer underveis.

Men når man trener for masse kan det jo også virke som om fettprosenten går ned fordi man føler seg sprekere, sterkere og har en bedre holdning, mens den i gjerne kan ha gått litt opp for den sagt skyld. Dette kan jo fort gi en illusjon om at all vekten er muskler.

Men OJ har litt rett også i at det er begrensninger på hvor mye muskler en kan legge på deg i løpet av et år. Jeg vil nok legge anslagene endel høyere enn hans ganske konservative tall, men noe mer enn en kilo i måneden ved kanonhard trening er eksepsjonelt bra og slett ikke noe enhver kan oppnå. Godt fornøyd kan man være med halvparten hvis man vil være realistisk. Og det er jo også slik at om man klarer dette første året så kan man nesten halvvere forventningene til neste år.

Det er gjerne når det stopper opp her at mange faller for fristelsen til å tilføre hormoner eller steroider. Til privat bruk er det jo helt greit, men i konkurrqanser og slikt er det jo strengere regler som vi kjenner til.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Gjestemedlem skrev:
Det er gjerne når det stopper opp her at mange faller for fristelsen til å tilføre hormoner eller steroider. Til privat bruk er det jo helt greit, men i konkurrqanser og slikt er det jo strengere regler som vi kjenner til.
greit med steroider til privat bruk ? nei huff, finnes nok av paranoide bolere runt om i dette landet, er jo livsfarlig.

O

OivindJ

Gjest
@Gjestemedlem; Beklager kommentar *Slettet*

Btw: Steroider er (også) hormoner (syntetiske eller ikke).

G

Gjestemedlem

Gjest
J.Finvaag skrev:
Gjestemedlem skrev:
greit med steroider til privat bruk ? nei huff, finnes nok av paranoide bolere runt om i dette landet, er jo livsfarlig.
Nok av brautende fullemenn også uten at man skal forby øl av den grunn. Gjør de noe galt får de stå ansvarlig uansett hva de har dyttet i seg. helt uproblematisk at voksne personer velger å maksimere treningen sin med slikt. Om det er lurt er en annen sak. Og man bør jo skjekkes av lege når man holder på med slikt også.

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Gjestemedlem skrev:
J.Finvaag skrev:
Gjestemedlem skrev:
Nok av brautende fullemenn også uten at man skal forby øl av den grunn. Gjør de noe galt får de stå ansvarlig uansett hva de har dyttet i seg. helt uproblematisk at voksne personer velger å maksimere treningen sin med slikt. Om det er lurt er en annen sak. Og man bør jo skjekkes av lege når man holder på med slikt også.
nei man kan da selvsagt gjøre som man vil. men er mange stygge bieffekter av slikt bla: ballene kan krympe, du kan bli steril, aggresiv (det er ikke skjelden folk som blir tatt for blind vold er brukere av slike stoffer), du kan være så heldig/uheldig å få pupper, hjerte lever og nyresykdommer er ikke uvanlig, du kan slutte å vokse er du ung... For meg frister ikke dette så veldi mye akkurat, men ver sin lyst.

Topp Bunn