O
OivindJ
Gjest
Ingen OT helter som hadde tenkt til å nevne henne? ;D
Neimen, skal de ikke drive med voldtekt, ran og sånn også da da?slowmotion skrev:Alle de folka er dopa i større eller mindre grad.
Det er naivt å tro noe annet.
Hva med Bush administrasjonen?slowmotion skrev:Alle de folka er dopa i større eller mindre grad.
Det er naivt å tro noe annet.
Kalles styrketrening. Man kan ikke komme til NHL som pusling. Ikke noe Madam Mim over det.OivindJ skrev:Favoritten må være han derre Mr. Shampo, som mente han han hadde gått opp 7-8 kg og samtidig redusert fettet over sommern. (Før første sesongen i statene)
Nei Espen! Feil svar!
Har du riktig kroppstype kan du uten problemer bygge noen kilo med bulk på en sommer. Har man feil genetikk hjelper det lite uansett hva man gjør. Spesielt hockeygutter som trenger hele kroppen hardt inkludert de store muskelgruppene i lår og mage. Bare veskenivåret i kroppen fra en dag til en annen kan utgjøre flere kilo forøvrig. Så med mindre man er en genetisk pinglegutt kan man ved hard trening og riktig koste bygge store mengder muskler. 2 kilo i måneden er langt ifra en umulighet.OivindJ skrev:Nei Gjestemedlem! Feil svar!
Spør fastlegen din.
(Om du trodde det bare var trening det var snakk om da)
Hvis du med slanking mener å redusere fettmengden samtidig som man øker muskelmassen, så er jo ikke det noe uvanlig resultat av trening.Thomas1 skrev:Det som er helt sikkert, er at slanking og oppbygging av muskelmasse er vanskelig å få til samtidig.
Proteiner er vesentlig for å opprettholde eller øke muskemassen. Karbohydrater er kun energi, og er bare viktig dersom det totale kalorinntaket er så lavt at kroppen bruker proteinlagre i tillegg til fett for å dekke energibehov. Folk som i et tidsrom kun spiser proteiner og fett kan klare å bygge godt med musker hvis de trener hardt, samtidig som de går ned i vekt totalt.Skal man legge på seg noen kg med muskler må man passe på å få i seg nok av alt, og litt til. Muskler under konstruksjon krever jevn tilgang med næringstoffer, hovedsaklig i form av proteiner og karbohydrater.
Selv om mannen bare har trent max styrke og lite kondisjon vil han gjerne miste fett hvis kostholdet er tilpasset. Men det er mer effektivt med kondistrening hvis hovedfokuset er fettreduksjon og ikke muskelbygging.Det kan selvfølgelig være at han har kombinert både hard fysisk muskelbygging samtidig som han har trent kondisjon, men da tror jeg det skal mye til å legge på seg 6-8 kg muskler på en så kort tid. ( uten hjelp av inntak av ex steroider )
Du er enten dårlig informert eller har et mangelfult genetisk erfaringsnivå. Kanskje du bør forlange pengene tilbake fra Sats..OivindJ skrev:INGEN voksen person går opp 7-8kg i REN MUSKELMASSE iløpet av et år engang (uten ulovlige middler).
ha! det mener jeg da så absolutt jeg gjorde for et par år siden, kan ikke tenke meg at fettprosenten økte, har aldri fått i meg noen ulovelige middler i hele mitt liv.OivindJ skrev:INGEN voksen person går opp 7-8kg i REN MUSKELMASSE iløpet av et år engang (uten ulovlige middler).
man trener veldig korte økter. Gjerne 80 % av maks x 3-4. Kroppen skal ikke få sjansen til å fobrenne fettet som v/ mange repitisjoner og 50% av maksimalt av løftestyrken.Hvis du med slanking mener å redusere fettmengden samtidig som man øker muskelmassen, så er jo ikke det noe uvanlig resultat av trening.
For å unngå at man forbrenner noen proteiner under selve treningen bruker man karbohydrater som energikilde under trening. Proteiner er restitusjon.Proteiner er vesentlig for å opprettholde eller øke muskemassen. Karbohydrater er kun energi, og er bare viktig dersom det totale kalorinntaket er så lavt at kroppen bruker proteinlagre i tillegg til fett for å dekke energibehov. Folk som i et tidsrom kun spiser proteiner og fett kan klare å bygge godt med musker hvis de trener hardt, samtidig som de går ned i vekt totalt.
Man har ikke et tilpasset kosthold når man kun bygger muskler. Det er ingen normal balanse mellom inntak av proteiner,karbohydrater og fett.Selv om mannen bare har trent max styrke og lite kondisjon vil han gjerne miste fett hvis kostholdet er tilpasset. Men det er mer effektivt med kondistrening hvis hovedfokuset er fettreduksjon og ikke muskelbygging
ok, FØRSTE ÅRET: 1kg veske økning, 1/2 kg økning i fett, resten i ren muskelmasse, mulig..J.Finvaag skrev:ha! det mener jeg da så absolutt jeg gjorde for et par år siden, kan ikke tenke meg at fettprosenten økte, har aldri fått i meg noen ulovelige middler i hele mitt liv.OivindJ skrev:INGEN voksen person går opp 7-8kg i REN MUSKELMASSE iløpet av et år engang (uten ulovlige middler).
om jeg er/var en voksen mann er en annen sak...
ikke for å være frekk men du tar feil :-*OivindJ skrev:ok, FØRSTE ÅRET: 1kg veske økning, 1/2 kg økning i fett, resten i ren muskelmasse, mulig..J.Finvaag skrev:ha! det mener jeg da så absolutt jeg gjorde for et par år siden, kan ikke tenke meg at fettprosenten økte, har aldri fått i meg noen ulovelige middler i hele mitt liv.OivindJ skrev:INGEN voksen person går opp 7-8kg i REN MUSKELMASSE iløpet av et år engang (uten ulovlige middler).
om jeg er/var en voksen mann er en annen sak...
hmm ja det kan jeg jo alltid gjøre, kan begynne til jul, nei før jul da, kan ta med julematn som en del av oppleggetOivindJ skrev:Ok, prøv å gjør det igjen da..
Allerede trente voksene folk klarer ikke det.
Ikke veldig nøyaktig, men:J.Finvaag skrev:hvordan får jeg målt fettprosenten ?
Man kan bruke et elektrisk apparat der en holder en elektrode i hver hånd og det sendes litt strøm gjennom deg. Det er ikke så veldig nøyaktig, men det kan gi deg en grei indikasjon på forandringer underveis.J.Finvaag skrev:hmm ja det kan jeg jo alltid gjøre, kan begynne til jul, nei før jul da, kan ta med julematn som en del av oppleggetOivindJ skrev:Ok, prøv å gjør det igjen da..
Allerede trente voksene folk klarer ikke det.kan blir hardt da da jeg skal trene fram mot styrkeprøven også, bør vel da ha mer styrke trening enn sykkling..
hvordan får jeg målt fettprosenten ?
greit med steroider til privat bruk ? nei huff, finnes nok av paranoide bolere runt om i dette landet, er jo livsfarlig.Gjestemedlem skrev:Det er gjerne når det stopper opp her at mange faller for fristelsen til å tilføre hormoner eller steroider. Til privat bruk er det jo helt greit, men i konkurrqanser og slikt er det jo strengere regler som vi kjenner til.
Nok av brautende fullemenn også uten at man skal forby øl av den grunn. Gjør de noe galt får de stå ansvarlig uansett hva de har dyttet i seg. helt uproblematisk at voksne personer velger å maksimere treningen sin med slikt. Om det er lurt er en annen sak. Og man bør jo skjekkes av lege når man holder på med slikt også.J.Finvaag skrev:greit med steroider til privat bruk ? nei huff, finnes nok av paranoide bolere runt om i dette landet, er jo livsfarlig.Gjestemedlem skrev:Det er gjerne når det stopper opp her at mange faller for fristelsen til å tilføre hormoner eller steroider. Til privat bruk er det jo helt greit, men i konkurrqanser og slikt er det jo strengere regler som vi kjenner til.
nei man kan da selvsagt gjøre som man vil. men er mange stygge bieffekter av slikt bla: ballene kan krympe, du kan bli steril, aggresiv (det er ikke skjelden folk som blir tatt for blind vold er brukere av slike stoffer), du kan være så heldig/uheldig å få pupper, hjerte lever og nyresykdommer er ikke uvanlig, du kan slutte å vokse er du ung... For meg frister ikke dette så veldi mye akkurat, men ver sin lyst.Gjestemedlem skrev:Nok av brautende fullemenn også uten at man skal forby øl av den grunn. Gjør de noe galt får de stå ansvarlig uansett hva de har dyttet i seg. helt uproblematisk at voksne personer velger å maksimere treningen sin med slikt. Om det er lurt er en annen sak. Og man bør jo skjekkes av lege når man holder på med slikt også.J.Finvaag skrev:greit med steroider til privat bruk ? nei huff, finnes nok av paranoide bolere runt om i dette landet, er jo livsfarlig.Gjestemedlem skrev:Det er gjerne når det stopper opp her at mange faller for fristelsen til å tilføre hormoner eller steroider. Til privat bruk er det jo helt greit, men i konkurrqanser og slikt er det jo strengere regler som vi kjenner til.