Marantz sine venner

  • Trådstarter Konrad_Johnsen
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg kjøpt en Marantz SR12 S1, og anser meg som en Marantz-venn!

    Blir nok litt 2.1 eller 2.0 oppsett etterhvert en liten stund, men det er det i grunn hybelen som bestemmer, ikke jeg..

    Kjøres i et provisorisk oppsett hjemme hos min mor med en Sony DVP-S 9000ES som drivverk og Klipsch Epic CF 2 som skal selges da diskanten ble litt hard med recieveren.

    Skal prøve å få ut noen bilder etterhvert, ikke så mange kamera som ligger rundt her for tiden..

    I morgen blir SR12 og dvp med meg på tur til HifiKlubben i M.Thranesgate i Oslo. Der skal vi leke med Dali Mentor 2, Helicon 300, Ikon 5 og B&W CM7 samt DM683. Blir en spennende dag!
     

    Kimmern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2003
    Innlegg
    230
    Antall liker
    1
    Hei!

    Jeg eier ikke Marantz selv (har aldri gjort det før heller for den saks skyld), men jeg er veldig god venn med Marantz, så jeg melder meg på her.

    By the way, hvordan er skuffen på SA-15S1? Er den i metall eller plastikk?

    Hilsen Kimmern. 8)
     

    Kimmern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.12.2003
    Innlegg
    230
    Antall liker
    1
    For øvrig må jeg si meg enig i de som sier at Hifi burde være svart. Det er veldig dumt at Marantz sine dyrere modeller bare kommer i sølv, eller enda verre: champagne. Hvorfor er det bare "fattigfolk" som får lov til å kjøpe svart? Nå kommer Marantz sin blu-ray-spiller tydeligvis i svart, så man kan jo håper på at flere modeller får denne muligheten i fremtiden.
     

    Witthoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2008
    Innlegg
    186
    Antall liker
    52
    Sted
    Fra der hvor spiritussen er billig, Denmark.
    Kimmern skrev:
    For øvrig må jeg si meg enig i de som sier at Hifi burde være svart. Det er veldig dumt at Marantz sine dyrere modeller bare kommer i sølv, eller enda verre.
    :p Ak ja, det kan der være noget om ::) jeg har også sukket efter nogle af de sort vintage modeller :p men så kan man jo få lidt balance i "look'et" med en sort træ-kasse ;D
     

    Vedlegg

    oddemann

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    552
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    7
    har fått en meget god pris på ampen pm-11.

    Noen erfaringer med den? Særs lite å lese om den synes jeg. Skal kjøres med tannoy dc6t
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.822
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei :)
    Har hatt en SA-15S1 i et snaut år nå og denne spilleren har gitt meg enormt mange flotte stunder på "lytterommet".
    Må si at byggkvalitet og finish på disse spillerne er i toppklassen. De gir en stor posjon eierglede.
    Men nå er da den stunden kommet der jeg og Marantzen skiller vei :'(
    Den har nå måtte vike for en danske ??? og er satt til siden og venter på en ny eier den kan glede ;)

    Men kommer alltid til å være ihuga Marantz venn, de leverer utrolige flotte produkter :)

    Legger ved et bilde som illustrerer en avskjedsseanse med min kjære Marantz :'( der den ennå troner på toppen men måtte bytte plass med han dansken lenger ned på hyllene :-\
     

    Vedlegg

    S

    Storebror

    Gjest
    ....og jeg lever fortsatt med min SA-11S1 :)

    De eneste danskene her, er lydstrålerne 8)
     

    Vedlegg

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Et spm. for dere som har vært Marantz fans LENGE! hvem importerte Marantz til Norge på søttitallet ??
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har spurt før, men er det andre av Marantzistene som har erfaring emd CD-7, Ken Ishiwata's final statement med 16 bit TDA1541A S2 DAC'er. Jeg har denne og har hatt 2 stk CD-12 tidligere og liker nok godt lyden fra disse selv om 7ern er "friskere" og mere detaljert enn 12ern. Andre med erfaringer fra noen av disse?
     

    Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Etter å ha blitt bergtatt av denne;





    føler jeg at et medlemskap i denne eksklusive forening er på sin plass.

    Hilsen
    Dr.Evil
     

    Vedlegg

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Får melde meg inn her jeg også ;D. Har kjøpt denne nå,men har eid flere marantz produkter.Bla,cd 17 mkII KI sign
    og SR 8002.
     

    Vedlegg

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    WOHO. Da kan jeg gå inn i det store Marantz selskap og drikke champange med de store ;).

    Kjøpte nettopp en brukt Marantz SA7001 SACD spiller :). 2500kr :D.
    Denne skal kjøres sammen med Lyngdorf DPA1 +SDA2175 :). så kan kjøre Digitalt og bruke Lyngdorf DAC'en... Og den vanlige analoge for SACD (samt CD om jeg ønsker det) :). Feil farge egentlig, men det blåser jeg i, har bare gode erfaringer med CDspillerene til Marantz :).





    (ok, ikke HELT lik bak som den europesike modellen.. men så si ;))
     
    T

    timc

    Gjest
    Hei.

    Jeg er også en Marntzvenn. En av de aller beste forsterkersett jeg har prøvd er SC-7/MA-9 Helt utrolig lyd.

    Synes også Marantz leverer varene i de lavere prissjikter. Mest for pengene må være effektrinnet MM8003.


    -Tim
     

    ropheim

    Medlem
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    30
    Antall liker
    1
    Slenger meg med i venneklubben med mine nyinnkjøpte Marantz SR6003 og SA7003.
    Spiller nydelig sammen med mine B&W CM1 og en Focal SW800V sub.
    Har eid SR8001 og SA7001. Dypt savnet.
    Har prøvd flere merker som Pioneer, Denon og Onkyo men har havnet tilbake til Marantz og har tenkt å bli der en god stund framover.
     

    Vedlegg

    ebronken

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2010
    Innlegg
    21
    Antall liker
    0
    Sted
    Oslo
    Hei! Jeg tenkte jeg måtte melde meg inn her, siden jeg har en marantz 2270. Den er egentlig min hi-fi-glade far sin. Han kjøpte den i 1971 av en kollega som importerte disse egenhendig og solgte dem videre til hi-fi-entusiaster. Jeg har lest et sted at de på dette tidspunktet kostet rundt 500 amerikanske dollar, som dere jo skjønner var en stiv sum den gangen. To år senere ble han oppsøkt av politiet, som kunne fortelle ham at det ikke var betalt moms ved innførselen. Min fars kollega havnet i fengsel og faren min fikk en ekstraregning fra tollmyndighetene i posten.

    Faren min har gått videre til mer sofistikert utstyr. Selv er jeg ingen hi-fi-freak. Jeg insisterer på Marantzen, fordi den har praktiske funskjoner for en som samler på gamle plater og fordi jeg elsker den runde, varme klangen i den. Man kan si at jeg har en musikers innfallsvinkel til dette med lyd. Perfekt gjengivelse? Spør meg heller om jeg syns lyden er pen.


    Som dere ser har jeg paret den med en Denon 1500AE, SACD-spiller. Ideen om å kjøpe Denon startet med utseendet. Den matcher jo Marantzen ganske så bra. Jeg sammenlignet forskjellige Denon-modeller med hverandre og endte opp med å bruke mer penger enn jeg hadde sett for meg. Jeg turte ikke prøve modellene over denne igjen, jeg ville brukt de pengene, selv om jeg ikke syns jeg har dem til dette formålet.

    Faren min mente at kvalitetsforskjellen mellom CD-spillerne uansett ville elimineres av den gamle forsterkeren, og at det var bortkastet å bruke de ekstra pengene. Derfor dro jeg forsterkeren med meg ned til Hi-Fi-klubben for å teste den sammen med spilleren. Ekspeditøren virket ikke overvettes imponert da jeg dro frem en receiver fra 70-tallet. Testen viste imidlertid at forskjellen på CD-spillerne kom enda tydeligere frem, sammen med Marantzen. Det har likevel vært en diger skuffelse å bruke den her hjemme, fordi den på ingen måte kan måle seg med platespilleren min, uansett hva jeg gjør. Jeg har en CD fra Deutsche Grammophon med Deutsches Requiem dirigert av Karajan, som jeg har brukt som test-CD. Forleden sammenlignet jeg den med en gammel LP jeg har, med analoge overspillinger av et opptak av det samme verket dirigert av den samme dirigenten, innspilt på 78-plater i 1947. Resten kan dere forestille dere...
     

    Vedlegg

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vokste også opp med en Marantz 2270 i stua.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Marantz har nå skiftet distributør i Norge, se www.akustikk.no. Ettersom jeg skjønner har NEBY fremdeles agenturet, men samarbeider nå med den strålende KEF-distributør. Det er strålende nyheter for alle som ønsker god service, oppfølging, produktkunnskap og seriøs strukturert logistikk.... :)
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Hej i tråden.

    Jeg har et lille spørgsmål som I Marantz eksperter måske kan hjælpe mig med.

    Jeg er nysgerrig for at vide om en Marantz PM-15S2 er kraftig nok til at kunne drive et sæt B&W CM9 højttalere.

    Hvordan ville I stille jer overfor denne kombination?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Heisann, noen her som bruker Marantz sine cd/sacd-spillere til Klipsch? Vurderer selv en SA-8003 eller SA-15 S2. Jeg er ute etter en meget varm cd-spiller, leter jeg på rett sted? Eller er dere såpass ærlige at dere har andre alternativer jeg burde se på?
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Mener bestemt at du godt kan vurdere Marantz SA-15S2 til den jobben. Jeg har aldri opplevd Marantz sine CD-spillere som "too much" i toppen, noe du overhodet ikke ønsker til Klipsch.
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Anfield skrev:
    Mener bestemt at du godt kan vurdere Marantz SA-15S2 til den jobben. Jeg har aldri opplevd Marantz sine CD-spillere som "too much" i toppen, noe du overhodet ikke ønsker til Klipsch.
    Jeg har dessverre opplevd det med en intergrert stereoforsterker fra marantz, men jeg klandrer ikke marantz, transistor er transistor:)
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    Melder meg inn i denne klubben, da jeg nettopp har fått på plass en Marantz SA-15s2 i racket. En glimrende spiller, både utseendemessig og lydmessig. Flerfunksjonell er den også blitt med sin nye "DAC-mode" som gjør at en kan koble til andre digitale lydkilder, eksempelvis mitt Sonos-system. Fantastisk brukervennlig!
     

    Vedlegg

    JuK

    Medlem
    Ble medlem
    20.03.2006
    Innlegg
    44
    Antall liker
    0
    Sted
    Akershus
    Noen som har erfaring med kombinasjonen Marantz forsterker og Vienna høytalere?

    Har Marantz-forsterker og har veldig lyst på VA Mozart eller Beethoven Baby.
     
    S

    Smorte24

    Gjest
    JuK skrev:
    Noen som har erfaring med kombinasjonen Marantz forsterker og Vienna høytalere?

    Har Marantz-forsterker og har veldig lyst på VA Mozart eller Beethoven Baby.
    Det er jo en butikk i Oslo som selger begge deler, ta og hør med de, eller det beste av alt ta turen til butikken.
     

    Anfield

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.09.2004
    Innlegg
    926
    Antall liker
    42
    JuK skrev:
    Noen som har erfaring med kombinasjonen Marantz forsterker og Vienna høytalere?

    Har Marantz-forsterker og har veldig lyst på VA Mozart eller Beethoven Baby.
    Ingen betenkeligheter med å tro at det kan gå bra. Som forrige taler sier, ta turen til www.stereofil.no . Regner med at de kan hjelpe....
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    2.768
    Torget vurderinger
    1
    Hei gutter!

    Dette spørsmålet skulle vel vært stilt på AV-forum, men prøver meg her likevel :)

    Jeg har en Marantz SR9600 AV-receiver og en DV9600 multispiller. Dette var Marantz' toppmodeller for noen år siden og har fungert upåklagelig de to årene jeg har hatt dette utstyret. (kjøpte brukt). jeg har hele tiden overført signalene fra DVD-spilleren digitalt til receiveren vhja i.link/firewire. Dette gir veldig fin lyd, både på film men ikke minst musikk! Særlig SACD-platene mine spiller nydelig på dette viset.

    Men for et par uker siden mistet jeg i.link-signalet! Lyden forsvant og symbolene i displayene mangler og jeg får ikke dette til å fungere lenger! Har prøvd å restarte og koble til og fra, men nei.....

    Noen som har svart belte i feilsøking her, evt med likt utstyr? Tar det gjerne på PM/telefon.

    Kan nevne at jeg nå har satt opp systemet med vanlig RCA over analogkontaktene og dette er ikke like bra! Tynnere og flatere lydbilde....

    i.link er jo jitterfri overføring, dette har helt klart noe for seg. Men i.link er jo nesten ikke brukt lenger. Men mener bestemt at dette er suverent når det finnes!
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Hei, melder meg inn her som en Marantz venn :)

    Liker svært godt cd-spillerene fra Marantz, å det er mye mulig at min Ayon CD-2 blir byttet ut med en Marantz SA-11S2 om en stund.

    Er det forresten noen som vet når SA-11S2 kom på markedet?
     

    Roberth

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Innlegg
    2.485
    Antall liker
    276
    Torget vurderinger
    19
    Hei

    Bestilte CD6003 for å prøve ut marantz som kilde, må virkelig si jeg ble imponert over hva denne cd-spilleren til 3995 klarer å lire av seg. For en dynamikk må jeg bare si, denne overgår alle andre cd-spillere og DACer jeg har hørt når det kommer til dette!
     

    rosros

    HIFI Entusiast
    Ble medlem
    16.03.2007
    Innlegg
    105
    Antall liker
    62
    Sted
    Nittedal
    Torget vurderinger
    8
    Marantz MA-24 mono

    Er det noen som bruker Marantz MA-24 mono sluttrinnene i sitt oppsett og kan skrive om sine opplevelser av disse nydelige forsterkerene. Jeg er selv eier av disse monoblokkene og de spiller fantastisk i mitt oppsett. Hva er verdien på bruktmarkedet i dag?
     

    Witthoff

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2008
    Innlegg
    186
    Antall liker
    52
    Sted
    Fra der hvor spiritussen er billig, Denmark.
    Roberth skrev:
    Hei

    Bestilte CD6003 for å prøve ut marantz som kilde, må virkelig si jeg ble imponert over hva denne cd-spilleren til 3995 klarer å lire av seg. For en dynamikk må jeg bare si, denne overgår alle andre cd-spillere og DACer jeg har hørt når det kommer til dette!

    :D Hej Roberth, tillykke med den CD 6003, kan du oploade nogle fotos og gerne nogle inside-fotos ;D

    Når jeg Googler på den 6003', kan jeg se der er to modeller, så lad os se den du har, please 8)


    Da jeg også vil have muligheden for afspilning af SACD, skiftede jeg fra Teac VRDS 10 til marantz SA 7001 IK Signature, det skift er jeg meget tilfreds med på nu andet år ;D
     

    Vedlegg

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Marantz MA-24 mono

    rosros skrev:
    Er det noen som bruker Marantz MA-24 mono sluttrinnene i sitt oppsett og kan skrive om sine opplevelser av disse nydelige forsterkerene. Jeg er selv eier av disse monoblokkene og de spiller fantastisk i mitt oppsett. Hva er verdien på bruktmarkedet i dag?
    Du skal skrive om de slik at markedsverdien øker?

    De er stort sett verdt det noen er villig til å betale for de - hva er nypris og alder?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Marantz MA-24 mono

    rosros skrev:
    Er det noen som bruker Marantz MA-24 mono sluttrinnene i sitt oppsett og kan skrive om sine opplevelser av disse nydelige forsterkerene. Jeg er selv eier av disse monoblokkene og de spiller fantastisk i mitt oppsett. Hva er verdien på bruktmarkedet i dag?
    Jeg har hatt slike. Tung og litt unyansert kulebass og litt grå i tonen sammenlignet med min bat vk60, men fin lyd og kult utseende. Brukt ca 7-10k tenker jeg. Må helt klart matches.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har erfaring med audio upgrade sine oppgraderingskit til marantz cd spillere, har en sa7003 som jeg har lyst til å fikse litt på:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn